Dotaz na kardan
neee bracho to je v pohode............ja len ze chalan sa pita na nieco lebo ma nejaky problem z kardanom alebo ho napadla nejaka myslienka......tak aby neurobil nejaku kravinu napriklad to zavaril alebo inac znehodnotil a nasledne sa mu nieco stane len koli zlej rade od cloveka co sa zivi niecim inim ................. nejaka havaria /zlomeny kardan,roztrhnute auto na polku alebo ho hodi na strechu/ ...prehanam.... tak bi bolo vhodne aby ho nemylili svojimi nazormi ludia s inim povolanim........len tolko......som chcel len trochu zodpovednosti za slova napisane ako radu niekomu inemu
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ok, tak pojdem rad zaradem:
motor na silentech, pokud jsou ok dochazi k vykyvu par mm v podelne osi, zejmena pri prudke akceleraci ci deceleraci
zadni naprava napevno na silentech, pohyb ten samej co motr jen v mensi mire vlyvem mensi hmotnosti napravy a tim padem mensi setrvacnosti, vetsi vykyv je ve vertikalni ose kterej pobere kloub kardanu
mezi tim je kardan, dvoudilnej, stredove ulozenej, napevno uchycenej k diferu, na silentu (hardyne) na prevodovce....
pokud mam vsechny 3 prvky soustavy tech. vzato napevno, proc bych potreboval pohyblivej stred? na pohyb v radech mm staci silenty a na vert. vykyv mam kloub
kdyz si vsimnete nakou starou e30 zespoda, pokud by se kardan hybal vuci sobe, na mnohohranu by bylo videt stopu po pohybu - setrenej bordel kterej se nalepi na vse - prach, mikrozbytky silentu a pod. Nic takove tam ovsem setrene videt neni.
jen podotknu, ze tahace a nakladaky maji taky pevnej kardan. Proc asi?
motor na silentech, pokud jsou ok dochazi k vykyvu par mm v podelne osi, zejmena pri prudke akceleraci ci deceleraci
zadni naprava napevno na silentech, pohyb ten samej co motr jen v mensi mire vlyvem mensi hmotnosti napravy a tim padem mensi setrvacnosti, vetsi vykyv je ve vertikalni ose kterej pobere kloub kardanu
mezi tim je kardan, dvoudilnej, stredove ulozenej, napevno uchycenej k diferu, na silentu (hardyne) na prevodovce....
pokud mam vsechny 3 prvky soustavy tech. vzato napevno, proc bych potreboval pohyblivej stred? na pohyb v radech mm staci silenty a na vert. vykyv mam kloub
kdyz si vsimnete nakou starou e30 zespoda, pokud by se kardan hybal vuci sobe, na mnohohranu by bylo videt stopu po pohybu - setrenej bordel kterej se nalepi na vse - prach, mikrozbytky silentu a pod. Nic takove tam ovsem setrene videt neni.
jen podotknu, ze tahace a nakladaky maji taky pevnej kardan. Proc asi?
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 31. 07. 2008 17:54, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Mlč, chytrolíne, neživíš se jako automechanikMax-Max píše:ok, tak pojdem rad zaradem:
motor na silentech, pokud jsou ok dochazi k vykyvu par mm v podelne osi, zejmena pri prudke akceleraci ci deceleraci
zadni naprava napevno na silentech, pohyb ten samej co motr jen v mensi mire vlyvem mensi hmotnosti napravy a tim padem mensi setrvacnosti, vetsi vykyv je ve vertikalni ose kterej pobere kloub kardanu
mezi tim je difer, dvoudilnej, vstredove ulozenej, napevno uchycenej k diferu, na silentu (hardyne) na prevodovce....
pokud mam vsechny 3 prvky soustavy tech. vzato napevno, proc bych potreboval pohyblivej stred? na pohyb v radech mm staci silenty a na vert. vykyv mam kloub
kdyz si vsimnete nakou starou e30 zespoda, pokud by se kardan hybal vuci sobe, na mnohohranu by bylo videt stopu po pohybu - setrenej bordel kterej se nalepi na vse - prach, mikrozbytky silentu a pod. Nic takove tam ovsem setrene videt neni.
jen podotknu, ze tahace a nakladaky maji taky pevnej kardan. Proc asi?

Jinak máš samozřejmě pravdu jako vždy.
ten pohyb tam je .......
ked ho zrusis dojde po case vplyvom mechanickemu namahaniu k zlomeniu kardanu.......je to rotacna suciastka ktora znasa vsetky rozmary vodica ../gumovanie brzdenie trhanie drift
/....v tychto modelovich situaciach inzinieri v BMW navrhovali klbovu os ktoru bi spojili z prevodovkou a diferencialom...........
nebol to len jeden inzinier ale cele stado vyskolenych ludi ktori navrhovali kazdu suciastku v aute........
no asi bi sa mal niekto zmienit o niektorych chytrich ludi z fora u vrchnosti BMW a oni bi usetrili drahe hlavy inzinierov
.....PS....maxi skus mi dat jeden obrazok pevneho kardanu na nejakom nakladnom aute.........samozrejme nie kardanu co zenie nejake pridavne cerpadlo na nejaku nadstavbu...
dokonca tatra jedini voz z chrbitcovim ramom ma vysuvni kardan...a to je uz co povedat ...../prevodovka na pevno na sasoch a motor na nich/
ked ho zrusis dojde po case vplyvom mechanickemu namahaniu k zlomeniu kardanu.......je to rotacna suciastka ktora znasa vsetky rozmary vodica ../gumovanie brzdenie trhanie drift

nebol to len jeden inzinier ale cele stado vyskolenych ludi ktori navrhovali kazdu suciastku v aute........
no asi bi sa mal niekto zmienit o niektorych chytrich ludi z fora u vrchnosti BMW a oni bi usetrili drahe hlavy inzinierov
.....PS....maxi skus mi dat jeden obrazok pevneho kardanu na nejakom nakladnom aute.........samozrejme nie kardanu co zenie nejake pridavne cerpadlo na nejaku nadstavbu...

dokonca tatra jedini voz z chrbitcovim ramom ma vysuvni kardan...a to je uz co povedat ...../prevodovka na pevno na sasoch a motor na nich/
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
Menil jsem motor s prevodovkou.
Po namontovani jsem mel mezi unasecem prevodovky a kardanem asi 2 cm vuli. Poklepem na kardan jsem ho doklepal k unaseci prevodovky a spojil sroubama. Auto uplne normalne jezdi, bez vibraci, nebo jinych anomalii.
Takze si myslim, ze to pohyblive je, nebo muze byt, jak se to chova za provozu vi jen buh, nebo Bajzik ...
Po namontovani jsem mel mezi unasecem prevodovky a kardanem asi 2 cm vuli. Poklepem na kardan jsem ho doklepal k unaseci prevodovky a spojil sroubama. Auto uplne normalne jezdi, bez vibraci, nebo jinych anomalii.
Takze si myslim, ze to pohyblive je, nebo muze byt, jak se to chova za provozu vi jen buh, nebo Bajzik ...

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
Klucí klucí, koukám že jsem tady rozpoutal pořádnou diskuzi. Moje otázka vzešla z toho, že jsem "vyhodil" převodovku ven z auta a tak nějak mě zarazilo, že se kardan ani nehne, měl jsem zkušenost jen se zadohrabama Offroad, ale tam je uložení celého zadku úplně jinak a tak se tam prostě výbat musí. Tady je diferák uchycen napevno k e karoserii a tak jsou pohyby mezi motorem a doferákem naprosto minimální a z toho důvodu není potřeba aby byla kardanka nějak pohyblivá...
Tak už toho nechte.....
Tak už toho nechte.....

BMW 324d 86´