Dotaz na kardan

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 30. 07. 2008 20:20

neee bracho to je v pohode............ja len ze chalan sa pita na nieco lebo ma nejaky problem z kardanom alebo ho napadla nejaka myslienka......tak aby neurobil nejaku kravinu napriklad to zavaril alebo inac znehodnotil a nasledne sa mu nieco stane len koli zlej rade od cloveka co sa zivi niecim inim ................. nejaka havaria /zlomeny kardan,roztrhnute auto na polku alebo ho hodi na strechu/ ...prehanam.... tak bi bolo vhodne aby ho nemylili svojimi nazormi ludia s inim povolanim........len tolko......som chcel len trochu zodpovednosti za slova napisane ako radu niekomu inemu
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 31. 07. 2008 07:54

Venca píše:Já bych řekl, že se to během provozu pohybovat nemá...
Já si právě myslím, že by mělo...
Každopádně i když se to nehýbe, tak těch pár mm pobere hardyspojka..

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 31. 07. 2008 08:29

:D Stačí se podívat jak je konstrukčně řešený to spojení 2 dílů kardanu a hned musí byt jasný že spojení natvrdo prostě není možný! Ta matice jen stlačuje pryž, takže když dotáhnu hodně tak vždy jen bude potřeba větší síly na pohyb mezi 2 díly kardanu...ale nikdy to nebude natvrdo fixované :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 31. 07. 2008 16:46

ok, tak pojdem rad zaradem:

motor na silentech, pokud jsou ok dochazi k vykyvu par mm v podelne osi, zejmena pri prudke akceleraci ci deceleraci

zadni naprava napevno na silentech, pohyb ten samej co motr jen v mensi mire vlyvem mensi hmotnosti napravy a tim padem mensi setrvacnosti, vetsi vykyv je ve vertikalni ose kterej pobere kloub kardanu

mezi tim je kardan, dvoudilnej, stredove ulozenej, napevno uchycenej k diferu, na silentu (hardyne) na prevodovce....

pokud mam vsechny 3 prvky soustavy tech. vzato napevno, proc bych potreboval pohyblivej stred? na pohyb v radech mm staci silenty a na vert. vykyv mam kloub

kdyz si vsimnete nakou starou e30 zespoda, pokud by se kardan hybal vuci sobe, na mnohohranu by bylo videt stopu po pohybu - setrenej bordel kterej se nalepi na vse - prach, mikrozbytky silentu a pod. Nic takove tam ovsem setrene videt neni.

jen podotknu, ze tahace a nakladaky maji taky pevnej kardan. Proc asi?
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 31. 07. 2008 17:54, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 31. 07. 2008 16:48

Max-Max píše:ok, tak pojdem rad zaradem:

motor na silentech, pokud jsou ok dochazi k vykyvu par mm v podelne osi, zejmena pri prudke akceleraci ci deceleraci

zadni naprava napevno na silentech, pohyb ten samej co motr jen v mensi mire vlyvem mensi hmotnosti napravy a tim padem mensi setrvacnosti, vetsi vykyv je ve vertikalni ose kterej pobere kloub kardanu

mezi tim je difer, dvoudilnej, vstredove ulozenej, napevno uchycenej k diferu, na silentu (hardyne) na prevodovce....

pokud mam vsechny 3 prvky soustavy tech. vzato napevno, proc bych potreboval pohyblivej stred? na pohyb v radech mm staci silenty a na vert. vykyv mam kloub

kdyz si vsimnete nakou starou e30 zespoda, pokud by se kardan hybal vuci sobe, na mnohohranu by bylo videt stopu po pohybu - setrenej bordel kterej se nalepi na vse - prach, mikrozbytky silentu a pod. Nic takove tam ovsem setrene videt neni.

jen podotknu, ze tahace a nakladaky maji taky pevnej kardan. Proc asi?
Mlč, chytrolíne, neživíš se jako automechanik :twisted:

Jinak máš samozřejmě pravdu jako vždy.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 31. 07. 2008 20:55

ten pohyb tam je .......
ked ho zrusis dojde po case vplyvom mechanickemu namahaniu k zlomeniu kardanu.......je to rotacna suciastka ktora znasa vsetky rozmary vodica ../gumovanie brzdenie trhanie drift :D /....v tychto modelovich situaciach inzinieri v BMW navrhovali klbovu os ktoru bi spojili z prevodovkou a diferencialom...........
nebol to len jeden inzinier ale cele stado vyskolenych ludi ktori navrhovali kazdu suciastku v aute........
no asi bi sa mal niekto zmienit o niektorych chytrich ludi z fora u vrchnosti BMW a oni bi usetrili drahe hlavy inzinierov


.....PS....maxi skus mi dat jeden obrazok pevneho kardanu na nejakom nakladnom aute.........samozrejme nie kardanu co zenie nejake pridavne cerpadlo na nejaku nadstavbu... :wink:
dokonca tatra jedini voz z chrbitcovim ramom ma vysuvni kardan...a to je uz co povedat ...../prevodovka na pevno na sasoch a motor na nich/
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 31. 07. 2008 21:03

Menil jsem motor s prevodovkou.

Po namontovani jsem mel mezi unasecem prevodovky a kardanem asi 2 cm vuli. Poklepem na kardan jsem ho doklepal k unaseci prevodovky a spojil sroubama. Auto uplne normalne jezdi, bez vibraci, nebo jinych anomalii.

Takze si myslim, ze to pohyblive je, nebo muze byt, jak se to chova za provozu vi jen buh, nebo Bajzik ... :twisted:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 01. 08. 2008 11:28

Klucí klucí, koukám že jsem tady rozpoutal pořádnou diskuzi. Moje otázka vzešla z toho, že jsem "vyhodil" převodovku ven z auta a tak nějak mě zarazilo, že se kardan ani nehne, měl jsem zkušenost jen se zadohrabama Offroad, ale tam je uložení celého zadku úplně jinak a tak se tam prostě výbat musí. Tady je diferák uchycen napevno k e karoserii a tak jsou pohyby mezi motorem a doferákem naprosto minimální a z toho důvodu není potřeba aby byla kardanka nějak pohyblivá...

Tak už toho nechte..... :D
BMW 324d 86´

hyry
Příspěvky: 943
Registrován: 02. 08. 2007 22:29
Bydliště: NEW BYDZOV

Příspěvek od hyry » 01. 08. 2008 16:56

Souhlasím se Záchvatem.Mám tu samou skušenost :wink:

Odpovědět