Ostřikovače čelního skla

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Ostřikovače čelního skla

Příspěvek od DAN » 30. 04. 2004 22:17

... víte někdo estli se dá nějak "poštelovat" ten bazmek - takový "téčko" - vstup ostřikovací kvapkaliny a rozdvojení do dvou hadiček, který vedou do ostřikovačů. Jsou tam určitě nějaký zpětný "klapky", aby kapalina nestéjkala zpět do nádržky.
Měl jsem jeden, ten propouštěl vodu jen do levý strany. Hréknul jsem tam inej a ten je uplně boží, voda stříká z těch dvou dírek na tělese válečku (motor je celej pochcanej :twisted: ) a do ostřikovačů proudí minimum vody.
Je to voser. Dá se to nějak "opravovat". Zalepit ty dirky... asi né, nevim.
:roll: snad jsem nějak, svým způsobem, vysvětlil můj problém.
Asi tam budu muset dát nějaký akvaristický "téčko" :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 30. 04. 2004 22:35

kup to nový asi 170 kč
a až tě to nasere tak kup originál BMW téčko za 16 kč a máš klid

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 05. 2004 06:46

Mam tam ze Skodofky tecko i zpetny ventil, stoji to par kacek a maji to fsude.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Re: Ostřikovače čelního skla

Příspěvek od Ace » 01. 05. 2004 07:24

DAN píše:... víte někdo estli se dá nějak "poštelovat" ten bazmek - takový "téčko" - vstup ostřikovací kvapkaliny a rozdvojení do dvou hadiček, který vedou do ostřikovačů. Jsou tam určitě nějaký zpětný "klapky", aby kapalina nestéjkala zpět do nádržky.
Měl jsem jeden, ten propouštěl vodu jen do levý strany. Hréknul jsem tam inej a ten je uplně boží, voda stříká z těch dvou dírek na tělese válečku (motor je celej pochcanej :twisted: ) a do ostřikovačů proudí minimum vody.
Je to voser. Dá se to nějak "opravovat". Zalepit ty dirky... asi né, nevim.
:roll: snad jsem nějak, svým způsobem, vysvětlil můj problém.
Asi tam budu muset dát nějaký akvaristický "téčko" :twisted:
Taky mi to dela, na strane ridice voda jenom "chcije" zatimco na druhe strane strika proudem. Taky mam cely parohy zeblity :roll:
V zime jsem byl v BMW a koupil origo tecko, ale jeste jsem to nevymenil, je to voser :P :D
btw. zkousel jsem tu diru zalepit lepidlem, ale vzdycky mi to vyfluslo zpet, to lepidlo tam nedrzelo. Jedine zavarit pajkou :twisted:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 01. 05. 2004 09:48

Francis píše:Mam tam ze Skodofky tecko i zpetny ventil, stoji to par kacek a maji to fsude.
Taky jsem to tak řešil. :D

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Re: Ostřikovače čelního skla

Příspěvek od Jirka325 » 01. 05. 2004 17:41

Ace píše:Taky mi to dela, na strane ridice voda jenom "chcije" zatimco na druhe strane strika proudem. Taky mam cely parohy zeblity :roll:
V zime jsem byl v BMW a koupil origo tecko, ale jeste jsem to nevymenil, je to voser :P :D
btw. zkousel jsem tu diru zalepit lepidlem, ale vzdycky mi to vyfluslo zpet, to lepidlo tam nedrzelo. Jedine zavarit pajkou :twisted:
Teda tak panacek nejdriv hraje vse origo aby dostal naky dily za good ceny a potom se prizna k lepeni :twisted:
K lepidlu asi takhle: stalo se mi to v zime, kdy sterace a ostrikovace jsou potreba temer porad. Takze jsem se uchylil taky k docasnemu bastlirskemu reseni. Podarilo se mi diru ucpat natolik poradne,ze mi to sice nevyfluslo, ale dana strana stejne neostrikovala, proste sel vic ten druhej, takze lepeni to stejnak nevyresi - ani docasne.

Vzhledem k tomu, ze tohle Tcko je fakt na prd, tak jsem se nasral priklonil jsem se k reseni klasicky Tcko plus normalni bezne dostupnej zpetnej ventil, jak rika Francis. Toto reseni jsem umistil do vyjimek "povolenych bastlu" vzhledem k tomu, ze je funkcnejsi nez original Tcko :) :twisted: 8)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 05. 2004 18:37

Dneska jsem na to vlítnul.
Ty dírečky, kerejma mi to stříkalo daleko víc jak tím, čím to má cákat jsem zaletoval. Letovačka roztavila plast a krásně se to "uzavřelo". To bylo dobrý, jenže to stejně vůbec nepomohlo.

Pak jsem odborně provedl chirurgický řez, abych se mrknul, jak to v tom origo sráči vypadá. ten princip jsem moc nepochopil. Můj nízkoobrátkovej mozek to vyhodnotil tak, že vše je závislé na elastických vlastnostech pryže. Je tam uvnitř nějaký "jádro" a chcanky tečou okolo něho a to jádro pokrývá guma, která se při vniknutí kapaliny pod určitým tlakem "odchlípne" a umožní tok v jednom směru.
Hezky a docela dost složitě vymyšlený - zbytečnej extrabuřt. Vodní kámen stárnutí gumy,.... většinou způsobí zhovnovatění a pak je to na hovno a stříká to na hovno nebo vubec :D
Tákže téčko, zatím bez zpětnýho ventilku, za 9,- vočí.
Sory za dlouhý výkec, ale k mému vysvětlení celé problematiky byl nutný. :roll:
Jinak na vrakáči za to hovno chtěl ten židobolševik 150,- - blázen zlodějskej.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 01. 05. 2004 19:00

DAN píše: Jinak na vrakáči za to hovno chtěl ten židobolševik 150,- - blázen zlodějskej.
Jirkja 325 (iS) mi říkal že za odpor na saharu chtěj na vrakáči 2000,- a novej stojí 1100,-

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 05. 2004 19:46

Mirek píše:
DAN píše: Jinak na vrakáči za to hovno chtěl ten židobolševik 150,- - blázen zlodějskej.
Jirkja 325 (iS) mi říkal že za odpor na saharu chtěj na vrakáči 2000,- a novej stojí 1100,-
To mluví za vše. :D 8) Občas jsou na vrakáčích dražší jak u autorizovaných prodejců BMW. Občas je to docela sranda.
Pak takovej Jeryl začne vyprávět, že má takový nadceny, protože přece musí zaplatit nájem,.... .
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 05. 2004 19:52

Mirek píše:
DAN píše: Jinak na vrakáči za to hovno chtěl ten židobolševik 150,- - blázen zlodějskej.
Jirkja 325 (iS) mi říkal že za odpor na saharu chtěj na vrakáči 2000,- a novej stojí 1100,-
Loni kdosi na bmwklubu shanel sklo do LZ dveri na 750iL. Na vrakaci chteli 12k, pricemz nove obycejne stoji 4k a nove dvojite isolacni stoji 9k1. Na vrakacich jsou vydridusi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 02. 05. 2004 00:07

Jojo, vrakarny jsou zmrdi. Ja to rikam porad. Proto radsi cpu dily novy, nez kupovat nakej hnuj z vrakace. Zalezi na tom co to je. Kazdopadne clovek musi overit ceny a porovnat si co ma smysl.

Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Zdrahy » 02. 05. 2004 00:50

Taky mam ten problem stim teckem ? Ale ty dirky nemuzes jen tak zalepit, na neco tam urcite jsou ne ? strika mi jen pravy u spolujezdce a jinak to chcije na motor...
...
Obrázek

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 05. 2004 11:02

Ty dirky jsou tam myslím proto, aby když přestane stříkat a kapalina má tendenci klesnout zpátky do nádrže ( spojený nádoby, g, atmosferickej tlak, - prostě hydrostatika :D ....) tak ta "odocházející" kapalina vytváří podtlak a těma dírkama si to přisaje vzduch z venku a ta všeobklopující guma uvnitř se přitiskne na "jádro" a zacpe odtok i přítok. A tak voda nesechčije do zásobníku a hned po impulsu od řidiče stříká a nemusí se nejdříve nahánět do trubek.

Zaděláním "přisávacích" otvůrků se stejně nic nevyřeší, protože problém mizerný fce je někde jinde - materiál + nešťastná konstrukce. Akorát to nemá z čeho prýštit na motůrek.

:all coholic:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 03. 05. 2004 06:59

Tak tenhle voser jsem měl letos v zimě.... A jelikož jsem vlastníkem starý škodofky 120, vyrval jsem z ní to Tčko a nacpal ho tam. jenom jsem se ještě nedohnal k tomu, nacpat tam i zpětnej ventil (nebo Wentyll :?: :lol: :lol: :lol: )
...modrá <b>byla</b> dobrá...

Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Zdrahy » 03. 05. 2004 23:17

Dal jsem tam tecko za 9.50 a funguje to bez chyby :-)
...
Obrázek

Odpovědět