Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Loco
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17. 01. 2008 18:28
Příspěvek
od Loco » 29. 06. 2008 14:23
V přístrojové desce mi blbne snad všechno.

Ručička na teplotu mi poskakuje, ale za půlku se nedostane. To bych ještě snesl, ale nejvíc mi vadí, že mi blbne rychloměr a otáčkoměr. Při cestě na větší vzdálenost mi zničeho nic přestane jít rychloměr (prostě skočí na nulu) a když zaklepu na přístrojovku, tak zase na chvíli jde(to samé se děje i když jsem tam dal z jinýho auta, který šel). Otáčkoměr je kapitola sama pro sebe. Někdy ukazuje správně a někdy při 90km/h mi ukazuje 1500 ot. (normálně tak něco přes 2000 ot.), ale při přejetí nerovností na silnici, zase na chvíli naskočí asi tak na 5 vteřin. Nemohlo by to být Steckerem v přístrojovce mám tam 05? Popř. jaký by tam měl být? je to ještě karbec chrom rok 87. Předem mnohokrát děkuji za Vaše rady a zkušenosti s tímto problémem.
-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 29. 06. 2008 14:49
Tve potize nemaji se "stekrem 05" nic spolecneho. Pravdepodobnym duvodem budou vadne tzv. "studene" spoje nekde na konektorech pristrojovky nebo primo na desce plosnych spoju. U budiku teploty maji na "poskakovani" rucicky take vliv zoxidovane kontakty vlastniho meridla a pruznych kontaktu na desce plosnych spoju. Pokud nemam alespon zakladni znalosti opravy elektronickych zarizeni tak se do toho vubec nepostej a nekomu to dej prohlidnout. Kdyz ji bude celou kontrolovat tak mu to nezabere vic nez 1 hodinu prace + montaz/demontaz. V pripade vypadavani funkce rychlomeru by jsi jeste sam mohl zkontrolovat kontakty cidla tachometru na viku diferencialu, moc rady oxiduji (cemuz se diky jejich umisteni nelze divit) a tim "umrtvuji" tachometr. Ale kdyz popisujes, ze tachometr naskoci na poklepani na pristrojovku tak to tim asi nebude.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 29. 06. 2008 14:50
Odhaduju na špatný ukostření.
-
Loco
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17. 01. 2008 18:28
Příspěvek
od Loco » 29. 06. 2008 14:54
Tak dík mrknu se na to a uvidím
-
Loco
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17. 01. 2008 18:28
Příspěvek
od Loco » 29. 06. 2008 18:21
tak nechci nic říkat, ale stecker by tam měl být nejspíš 02 podle E30.de jsem našel tuto tabulku. Tak nevím. Co vy na to ?

-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 29. 06. 2008 18:34
Loco píše:tak nechci nic říkat, ale stecker by tam měl být nejspíš 02 podle E30.de jsem našel tuto tabulku. Tak nevím. Co vy na to ?

Vedeš vyšetřování špatným směrem.
Hledal bych studené spoje v přístrojovce.
-
Loco
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17. 01. 2008 18:28
Příspěvek
od Loco » 29. 06. 2008 18:40
Na ty studený spoje se dostanu zítra, tak jsem zatím zkusil něco hledat aspoň na netu. Ale za pokus to stálo.

-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 29. 06. 2008 18:41
Loco píše:Na ty studený spoje se dostanu zítra, tak jsem zatím zkusil něco hledat aspoň na netu. Ale za pokus to stálo.

Vyznáš se v tý tabulce?
-
Loco
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17. 01. 2008 18:28
Příspěvek
od Loco » 29. 06. 2008 18:43
No tak trochu a jestli chceš tak to můžu zkusit přeložit, ale nic světobornáho to asi nebude.
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 29. 06. 2008 18:46
Loco píše:No tak trochu a jestli chceš tak to můžu zkusit přeložit, ale nic světobornáho to asi nebude.
Já z týhle tabulky nikdy nic prakticky použitelnýho nevyčetl.
Mimochodem, ten štekr máš mechanickej nebo elektronickej?
-
Loco
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17. 01. 2008 18:28
Příspěvek
od Loco » 29. 06. 2008 18:48
Tak to jsi mě dostal. Je to černá plastová vyndavací tyčka s výřezy po obvodu. Typoval bych asi mechanický. Ale nevím ani jaký je v tom rozdíl.
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 29. 06. 2008 18:52
Loco píše:Tak to jsi mě dostal. Je to černá plastová vyndavací tyčka s výřezy po obvodu. Typoval bych asi mechanický. Ale nevím ani jaký je v tom rozdíl.
Ta přístrojovka není origo.
V roce 1987 se montoval jiný typ, kódovací člen (štekr) byl ze strany ciferníků vpravo dole.
Máš tam starší typ s 10-pinovým kódovacím bubínkem, do kterýho ten mechanickej štekr zapadá.
-
Loco
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17. 01. 2008 18:28
Příspěvek
od Loco » 29. 06. 2008 18:56
No ona ta přístrojovka je z jinýho auta, ale dřív běhala v tom samým typu auta. (Teda aspoň říkal majitel). Origo tam byly ještě hodiny. Takže to může blbnout i tím, že je to starší model?
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 30. 06. 2008 06:59
Loco píše:Takže to může blbnout i tím, že je to starší model?
Ne.
Hledej studený spoje...
-
Loco
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17. 01. 2008 18:28
Příspěvek
od Loco » 01. 07. 2008 12:58
Tak jsem to rozebral a byly tam v tiškáku vypálený cesty, tak jsem to dal elektrikáři přeměřit jestli cesty vedou a nevedli. Tak mi to přeletoval a teď to pujdu namontovat do auta. Jinak dík Vencovi, který se nasměroval dobře, i když žádnej studeňák tam nebyl, ale mockrát dík.
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 01. 07. 2008 13:15
Loco píše:... byly tam v tiškáku vypálený cesty, tak jsem to dal elektrikáři přeměřit jestli cesty vedou a nevedli. ....i když žádnej studeňák tam nebyl, ....
Vypálená cesta nevede, stejně jako studeňák, příznaky takových poruch jsou obvykle stejný.
-
Loco
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17. 01. 2008 18:28
Příspěvek
od Loco » 02. 07. 2008 07:41
Tak jsem to asi trochu uspěchal. I když cesty už vedou, tak to má stejné příznaky. Po namontování jsem to jel projet a 30 vteřin mi to fungovalo a pak zase to samý. Tak teď už nevím.
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 02. 07. 2008 08:15
Loco píše:Tak jsem to asi trochu uspěchal. I když cesty už vedou, tak to má stejné příznaky. Po namontování jsem to jel projet a 30 vteřin mi to fungovalo a pak zase to samý. Tak teď už nevím.
Těch závad tam může bejt víc.
Buď hledej dál, nebo zkus jinou přístrojovku.