vanos ano či ne??

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
vojtikk
Příspěvky: 172
Registrován: 17. 07. 2003 23:03

vanos ano či ne??

Příspěvek od vojtikk » 23. 05. 2007 06:26

Zajímal by mě nějaký názor "odborníků" na bmw e36 325i s vanosem,nebo bez??Klady,zápory vlastně cokoli!Díky
Okk!

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 23. 05. 2007 07:31

a od kdy se dělaly vanosy?
dočasný konec BMW :-(

Marcelus
Příspěvky: 100
Registrován: 24. 02. 2007 22:29
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Marcelus » 23. 05. 2007 07:36

tohle ti snad pomuze

Kód: Vybrat vše

http://www.vrchlabi.cz/e30/ruzne/enginenumber/

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 23. 05. 2007 09:05

paveld píše:ten vanos snad zadnou nevyhodu nema.
tak proc se asi delal? kvuli tomu ze k nicemu neni? :)
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 23. 05. 2007 09:51

tak ja to myslel trochu ironicky, ale vzdyt je to pravda, ze nema zadnou nevyhodu, snad je vyhody :wink: .
BMW 323i E36

Marcelus
Příspěvky: 100
Registrován: 24. 02. 2007 22:29
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Marcelus » 23. 05. 2007 10:43

Zave píše:
paveld píše:ten vanos snad zadnou nevyhodu nema.
tak proc se asi delal? kvuli tomu ze k nicemu neni? :)
ten vanos snad zadnou NEvyhodu nema. - lip cti :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 05. 2007 10:44

no, nedoporucuje se masivne podradit 8)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 23. 05. 2007 12:06

Max-Max píše:no, nedoporucuje se masivne podradit 8)
Což může být pro člověka co kupuje 325i (na nákupy s rodinou asi ne) velká nevýhoda, průběh výkonu je jiný, pro sport styl jízdy spíše bezvanos, u vanosu vidím výhody- spotřeba a větší kroutak odspodu, nevýhody- může se to po...
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 23. 05. 2007 15:06

mychal píše:
Max-Max píše:no, nedoporucuje se masivne podradit 8)
Což může být pro člověka co kupuje 325i (na nákupy s rodinou asi ne) velká nevýhoda, průběh výkonu je jiný, pro sport styl jízdy spíše bezvanos, u vanosu vidím výhody- spotřeba a větší kroutak odspodu, nevýhody- může se to po...
Pro sportovní styl jízdy vanos ANO, Vanos ne, jestliže ten motor hodláš nějak víc upravovat, každý kdo ho nějak překopával, tak dal vanosy pryč a dal ostré vačky. Ale jinak Vanos doporučuji, občas mu dávám dobře pokouřit a nedělá mu to problém, ikdyž s tím masivní podřazováním to není tak jednoduché, je to lepší s meziplynem :wink:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 23. 05. 2007 22:25

Exclusive píše:
mychal píše:
Max-Max píše:no, nedoporucuje se masivne podradit 8)
Což může být pro člověka co kupuje 325i (na nákupy s rodinou asi ne) velká nevýhoda, průběh výkonu je jiný, pro sport styl jízdy spíše bezvanos, u vanosu vidím výhody- spotřeba a větší kroutak odspodu, nevýhody- může se to po...
Pro sportovní styl jízdy vanos ANO, Vanos ne, jestliže ten motor hodláš nějak víc upravovat, každý kdo ho nějak překopával, tak dal vanosy pryč a dal ostré vačky. Ale jinak Vanos doporučuji, občas mu dávám dobře pokouřit a nedělá mu to problém, ikdyž s tím masivní podřazováním to není tak jednoduché, je to lepší s meziplynem :wink:
jo ono to vždycky dlouho nevadí, a pak něco uletí a je to v pr..., prostě když chce někdo auto na kravení tak vanos dle mě ne, když na normální ježdění tak ano. Vanos je super technologie, ale cím víc techniky na motoru tím větší šance že něco z toho prostě jednou těch 6500ot nedá
M52 mi příjde oproti M50 taková kultivovanější...
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 24. 05. 2007 08:16

Pokud je o motor dobře staráno, tak tomu můžeš dávat pokouřit jak chceš a nic tomu neulítne, samozřejmě pokud budeš motor vysloveně kurvit, tak asi dlouho nevydrží. Znám dva lidi co mají vanos v e30 a jen to kurvěj, žádné zahřívaní, prostě pořád plnej, znají jen dvě polohy plynu a motory držej.
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 24. 05. 2007 18:08

Taky si myslím že se na něm nemá moc co posrat a taky jsem ještě neslyšel o nikom komu by se to posralo.

BMW 325i 24v
Příspěvky: 9
Registrován: 02. 01. 2008 22:11

Příspěvek od BMW 325i 24v » 28. 04. 2008 18:49

No tady se zminil o zahřívání já sví bawo zahřívám cca5 min protoze mi nekdo rekl ze je to pro motor dobre ale obcas uz me to ani nebavi nebo posicham tak se chci zeptat jako fakt to ten motor nejak kurvi kdyz se nezahriva...teda je fakt ze jdyz jsem nezahral a hned jsem jel tak obcas ze zacatku trosku blbnul s plynem. to je fakt...ale zas mi nerikejte ze ten motor byl vyvynut na to aby se nesmelo hned odjet???radsi budu zahrivat jen me to zajima dik. :o
ex: BMW 325i 24v

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 28. 04. 2008 19:53

to je trochu jinak, na volnobeh to neni optimalni, moc to smrdi a dlouho to trva :lol:

Pro zadnej motor neni dobre ho za studena vytacet. Zname pravidlo, kdyz je rucicka teplomeru chladici kapaliny v modrem poli, tak NEtocit rekneme pres 3000 otacek/min.
Takze nastartujes a muzes hned vyrazit, ale zezacatku klobouka a az se prohreje, tak pak to muzes honit do otacek.

Hrozi mechanicke poskozeni motoru, protoze se ruzne materialy (hlinik, litina, ocel, ...) ruzne roztahuji.

Obdornici jiste reknou ktere motory jsou na to nejhaklivejsi :)

Uživatelský avatar
[CZ]Airwolf[OC]
Příspěvky: 1073
Registrován: 29. 01. 2005 11:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od [CZ]Airwolf[OC] » 28. 04. 2008 20:39

Zahrivat na volnobeh je nesmysl. Procpak ? Na volnobeh motor mene maze, nez pri vyssich otackach, takze dochazi k namahani. Dale se sice zahreje motor, ale nezahreje se ostatni mazane casti (difer, spojka atd.). A za dalsi, zbytecne to zere. Ne nadarmo i primo v manualu od bmw je motor zahrat pomalejsi jizdou :)
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno :)

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 28. 04. 2008 22:33

Jak jiz nekdo zminil tak na zabavu radeji bezVANOS a pokud to ma nekdo na normalni jezdeni tak VANOS. Ja bych, ale VANOS nechtel - dalsi vec ktera je adept na vymenu...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
kodl-bmw
Příspěvky: 18
Registrován: 15. 07. 2006 06:19
Bydliště: Osek

Příspěvek od kodl-bmw » 29. 04. 2008 10:31

bez vanos má ostřejší vačky než vanos taky sem dlouho váhal nakonec mi Máca poradil raději bezvanos!vanos je jen další věc která se může zesrat!
BMW e36 coupe

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 29. 04. 2008 18:26

[CZ]Airwolf[OC] píše:Zahrivat na volnobeh je nesmysl. Procpak ? Na volnobeh motor mene maze, nez pri vyssich otackach, takze dochazi k namahani. Dale se sice zahreje motor, ale nezahreje se ostatni mazane casti (difer, spojka atd.). A za dalsi, zbytecne to zere. Ne nadarmo i primo v manualu od bmw je motor zahrat pomalejsi jizdou :)
Do posledního písmenka čistá pravda a já bezvíhrady souhlasím

Jinak pokud chcete motor nechat s serii a jen ho trápit, tak proti Vanosu nic nemám, měl jsem posunutý omezovač na 7200 a ten mechanizmus s tím neměl sebemenší problém. Měl jsem Vanos rozebraný a není na něm nic drobného ke šrotování, je to celkem jednoduché a masivní, samozdřejmě všechno má své meze, ale neměl bych z toho vůbec těžkou hlavu.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 29. 04. 2008 23:21

paveld píše:Kladny je, kdyz tam ten vanos mas, zapor je kdyz tam neni...ten vanos snad zadnou nevyhodu nema.
Snad jen 16 tisíc rozdíl když se to vysere :twisted:
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 30. 04. 2008 06:55

Pawka G. píše:
paveld píše:Kladny je, kdyz tam ten vanos mas, zapor je kdyz tam neni...ten vanos snad zadnou nevyhodu nema.
Snad jen 16 tisíc rozdíl když se to vysere :twisted:
Už někomu Vanos odešel do kytek?
Obrázek
ex 323i empakeťák

Odpovědět