Může mi prosím někdo osvětlit jeho funkci? Zatím jsem zjistil, že to je jednocestnej ventilek. Ty kabely co k němu vedou ho spínaj i z druhé strany? Kdy k tomu dochází? Co se stane když ho odpojím?
Já ho napřed úplně vyndal a to nešlo, motor chcípával i pod plynem, při držení plynu ve fixní poloze klesaly postupně otáčky až k nule. Tak sem ho tam zas dal a nezapojil konektor. Úplně mi zmizeli problémy s volnoběhem (oscilace při dojezdu na neutral nebo spojku), ale očivindě se mi zvýšili volnoběžné otáčky asi o 100 (ted mám tak 900), ale možná jsem měl předtím malé.
Nejspíš si pořřídím novej ventilek, ale před tim bych se rád dověděl jak přesně funguje a kdy je spínán. Díkys.
Ventilek na podtlakové hadici k aktivnímu uhlí
Ventilek na podtlakové hadici k aktivnímu uhlí
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Ja to funguje presne nevim, ale na me M40 to funguje tak, ze se v pravidelnych kratkych intervalech ventil otevira a zavira. U meho motoru odpojeni nebo zapojeni ventilu nema na volnobeh zadny vliv. Dle meho nazoru ventil prepousti benzinove vypary v davkovani dle ECU zpet do sani.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ventil propousti benzinove vypary do sani nikoliv v davkovani, ale v odvetrani nadrze.Vasa píše:Ja to funguje presne nevim, ale na me M40 to funguje tak, ze se v pravidelnych kratkych intervalech ventil otevira a zavira. U meho motoru odpojeni nebo zapojeni ventilu nema na volnobeh zadny vliv. Dle meho nazoru ventil prepousti benzinove vypary v davkovani dle ECU zpet do sani.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
JJ, zkoušel jsem do toho ventilku foukat a z jedné strany to šlo a z druhé ne. Ted zrovna nevím z jaký strany to šlo...
Vodpoledne bude trochu času tak si vemu zdroj napětí a voltmetr a proměřím co tam leze a jak se ventil podle toho chová.
Sem právě doufal, že by chyba mohla bejt v tom ventilku, že by se uplně nedovíral, nebo by se dovíral se zpožděním po vypnutí ,,napětí"

Sem právě doufal, že by chyba mohla bejt v tom ventilku, že by se uplně nedovíral, nebo by se dovíral se zpožděním po vypnutí ,,napětí"
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Pár poznatků:
-- Ventil je průchozí ve směru šipky, čili vod uhlí do sací soustavy. Logicky.
-- Po přivedení napětí na ventil se ventil uzavře úplně. V obou směrech.
-- Po nastartování je na ventilu napětí.
-- Po protůrování už napětí nebylo.
-- A nejméně potřebné info, ventil odebírá okolo 200mA.
Tak si říkám, jakto, že vzduch (výpary z filtru) kterej de do sání ne přes váhu nezpůsobuje kolisání volnoběhu? Nejspíš se stěma výparama už počítá a nebude jich tolik:-). Každopádně to tak ale má bejt.
Předpokládám, že ventil řídí jednotka. PODLE ČEHO TEN VENTIL ZAVÍRÁ? Podle nějaké čidla tlaku? IMO jednotka nelogicky posílala signál na ventil, ten mi zaklapával a to vedlo k problémům volnoběhu.
Nějaké nápady? V jak na to o tom ani čárka v haynes taky ne
-- Ventil je průchozí ve směru šipky, čili vod uhlí do sací soustavy. Logicky.
-- Po přivedení napětí na ventil se ventil uzavře úplně. V obou směrech.
-- Po nastartování je na ventilu napětí.
-- Po protůrování už napětí nebylo.
-- A nejméně potřebné info, ventil odebírá okolo 200mA.
Tak si říkám, jakto, že vzduch (výpary z filtru) kterej de do sání ne přes váhu nezpůsobuje kolisání volnoběhu? Nejspíš se stěma výparama už počítá a nebude jich tolik:-). Každopádně to tak ale má bejt.
Předpokládám, že ventil řídí jednotka. PODLE ČEHO TEN VENTIL ZAVÍRÁ? Podle nějaké čidla tlaku? IMO jednotka nelogicky posílala signál na ventil, ten mi zaklapával a to vedlo k problémům volnoběhu.
Nějaké nápady? V jak na to o tom ani čárka v haynes taky ne

325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Myslim si, ze ventil by mel byt normalne otevren, pouze pri deceleraci a prave pri zavrene klapce sani jestli nema byt zavren, kdyz sani v podstate nesaje ???
Jinak u me 325i jsem ten ventil vyndal a mam jen pruchozi hadicku z filtru do sani a tim mi odpadly problemy s volnobehem.
Jinak u me 325i jsem ten ventil vyndal a mam jen pruchozi hadicku z filtru do sani a tim mi odpadly problemy s volnobehem.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520