Ventilek na podtlakové hadici k aktivnímu uhlí

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Ventilek na podtlakové hadici k aktivnímu uhlí

Příspěvek od aula » 18. 04. 2008 09:59

Může mi prosím někdo osvětlit jeho funkci? Zatím jsem zjistil, že to je jednocestnej ventilek. Ty kabely co k němu vedou ho spínaj i z druhé strany? Kdy k tomu dochází? Co se stane když ho odpojím?

Já ho napřed úplně vyndal a to nešlo, motor chcípával i pod plynem, při držení plynu ve fixní poloze klesaly postupně otáčky až k nule. Tak sem ho tam zas dal a nezapojil konektor. Úplně mi zmizeli problémy s volnoběhem (oscilace při dojezdu na neutral nebo spojku), ale očivindě se mi zvýšili volnoběžné otáčky asi o 100 (ted mám tak 900), ale možná jsem měl předtím malé.

Nejspíš si pořřídím novej ventilek, ale před tim bych se rád dověděl jak přesně funguje a kdy je spínán. Díkys.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 18. 04. 2008 11:03

Ja to funguje presne nevim, ale na me M40 to funguje tak, ze se v pravidelnych kratkych intervalech ventil otevira a zavira. U meho motoru odpojeni nebo zapojeni ventilu nema na volnobeh zadny vliv. Dle meho nazoru ventil prepousti benzinove vypary v davkovani dle ECU zpet do sani.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 04. 2008 11:23

Vasa píše:Ja to funguje presne nevim, ale na me M40 to funguje tak, ze se v pravidelnych kratkych intervalech ventil otevira a zavira. U meho motoru odpojeni nebo zapojeni ventilu nema na volnobeh zadny vliv. Dle meho nazoru ventil prepousti benzinove vypary v davkovani dle ECU zpet do sani.
ventil propousti benzinove vypary do sani nikoliv v davkovani, ale v odvetrani nadrze.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 18. 04. 2008 11:36

JJ, zkoušel jsem do toho ventilku foukat a z jedné strany to šlo a z druhé ne. Ted zrovna nevím z jaký strany to šlo... :roll: Vodpoledne bude trochu času tak si vemu zdroj napětí a voltmetr a proměřím co tam leze a jak se ventil podle toho chová.

Sem právě doufal, že by chyba mohla bejt v tom ventilku, že by se uplně nedovíral, nebo by se dovíral se zpožděním po vypnutí ,,napětí"
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 18. 04. 2008 14:52

Pár poznatků:

-- Ventil je průchozí ve směru šipky, čili vod uhlí do sací soustavy. Logicky.
-- Po přivedení napětí na ventil se ventil uzavře úplně. V obou směrech.
-- Po nastartování je na ventilu napětí.
-- Po protůrování už napětí nebylo.
-- A nejméně potřebné info, ventil odebírá okolo 200mA.


Tak si říkám, jakto, že vzduch (výpary z filtru) kterej de do sání ne přes váhu nezpůsobuje kolisání volnoběhu? Nejspíš se stěma výparama už počítá a nebude jich tolik:-). Každopádně to tak ale má bejt.

Předpokládám, že ventil řídí jednotka. PODLE ČEHO TEN VENTIL ZAVÍRÁ? Podle nějaké čidla tlaku? IMO jednotka nelogicky posílala signál na ventil, ten mi zaklapával a to vedlo k problémům volnoběhu.

Nějaké nápady? V jak na to o tom ani čárka v haynes taky ne :?
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 18. 04. 2008 16:02

Myslim si, ze ventil by mel byt normalne otevren, pouze pri deceleraci a prave pri zavrene klapce sani jestli nema byt zavren, kdyz sani v podstate nesaje ???

Jinak u me 325i jsem ten ventil vyndal a mam jen pruchozi hadicku z filtru do sani a tim mi odpadly problemy s volnobehem.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Odpovědět