Zopar kablikov - kam??

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Zopar kablikov - kam??

Příspěvek od slubox » 16. 04. 2008 16:03

Mozte mi prosim poradit, kam zapojit zopar kablikov, a naco sluzia?
Tento len naco sluzi, je tam zeleny a cerveny, tak ten cerveny-na obrazku vyznaceny zltym.
Obrázek

Na tomto obrazku zapojenie zelenych kablov predpokladam ze zapojit viz. zlta farba,hmm??
A ten kabel vyznaceny cervenou to fackt neviem.Dakujem za rady.
Obrázek
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Beton
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 730
Registrován: 17. 11. 2006 12:23
Bydliště: Hovorčovice tel. 777344847

Příspěvek od Beton » 16. 04. 2008 21:31

Ten červený na obr. 2 je čidlo opotřebení brzdových destiček.
Tam kde končí zadohrab, já teprve začínám 325iX

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 04. 2008 15:23

Koukam, ze mas taky auto puvodem nekde z teplych krajin se zvysenou potrebou dolevat olej do motoru - viz. automaticke doplnovani oleje z nadobky pomoci pumpy pres merku oleje...
Mam to tam take, ale momentalne vymontovano k oprave.

obrazek 1, - pravdepodobne je to pomocna kabelaz prave k tomu systemu doplnovani oleje.

obrazek 2, - ten jeden kablik (cerveny) bude asi opravdu cidlo k destickam, protoze je cely kabel i s pruchodkou vytazen dovnitr motoroveho prostoru coz je spatne. A ty dva (zlute) jsou k cidlu vyhrivani naftoveho filtru. To cidlo je dost poruchova zalezitost (hlavne uchyceni konektoru na kontakty se velice casto odlamoujou), spina rele vyhrivani filtru pri teplotach pod -5,5C. Daval jsem nedavno nove, stalo cca 280Kc bez DPH. Nahrada neexistuje, pouze v BMW.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 17. 04. 2008 19:56

Vasa píše:obrazek 2, - ten jeden kablik (cerveny) bude asi opravdu cidlo k destickam, protoze je cely kabel i s pruchodkou vytazen dovnitr motoroveho prostoru coz je spatne. A ty dva (zlute) jsou k cidlu vyhrivani naftoveho filtru. To cidlo je dost poruchova zalezitost (hlavne uchyceni konektoru na kontakty se velice casto odlamoujou), spina rele vyhrivani filtru pri teplotach pod -5,5C. Daval jsem nedavno nove, stalo cca 280Kc bez DPH. Nahrada neexistuje, pouze v BMW.
Ano , minulemu majitelovi ten senzor dosticiek nefungoval tak to vytiahol.
A tie dva zlto vyznacene kabliky su zelene, a bez akejkolvek odlisnosti, nevies mi povedat ci je to jedno ktory pripojim kam?

No a ta nadobka , si mislim ze dobra vec :wink:
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 04. 2008 20:09

slubox píše:Ano, minulemu majitelovi ten senzor dosticiek nefungoval tak to vytiahol. A tie dva zlto vyznacene kabliky su zelene, a bez akejkolvek odlisnosti, nevies mi povedat ci je to jedno ktory pripojim kam?

No a ta nadobka, si myslim ze dobra vec :wink:
Ty dva zelene je jedno jak zapojis, to cidlo je pouze teplotni spinac. Original na tech kablicich je takovy vysoky plastovy konektor, ale i ten na to cidlo lze nasadit obema smery. Problem je v tom a z te fotky je to patrne, to cidlo ma ulomene konektory (kazde ktere jsem videl je melo ulomene), takze bud budes muset najakym zpusobem naletovat nove nebo vymenit cidlo za nove. Pokud ty dva zelene spojis dohromady tak by jsi mel slyset "cvaknout" rele v miste zhaviciho rele.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 17. 04. 2008 20:31

Vasa píše:roblem je v tom a z te fotky je to patrne, to cidlo ma ulomene konektory (kazde ktere jsem videl je melo ulomene), takze bud budes muset najakym zpusobem naletovat nove nebo vymenit cidlo za nove. .
Ano su ulomene a uz aj boli letovane, ale dako to vymislim, inak i kamos to ma ulomene.To je daka vyrobna chyba :? . Dikes
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 18. 04. 2008 11:08

slubox píše:Ano su ulomene a uz aj boli letovane, ale dako to vymislim, inak i kamos to ma ulomene.To je daka vyrobna chyba :? . Dikes
Asi se tohle konstrukterum z Rise moc nepovdelo. Ale to se proste stava. Podobne "chytry" konektor je jeste na hlave u druheho valce (pocitano smerem od kabiny) jehoz funkci presne ani neznam (spina neco na cerpadle, mozna meni predvstrik u studeneho motoru). Kazdopadne motor startuje i bez nej.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Odpovědět