Cvakání v diferenciálu?l?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Cvakání v diferenciálu?l?

Příspěvek od Tom.... » 01. 03. 2008 17:27

Dneska jsem si byl trochu zablbnout na parkovišti,měl jsem pneu na přezutí tak jsem je chtěl dodělat,a tak po dvou kolečkách,jsem měl jakoby s obyč.difu samosvor,prostě hrabaly obě kola,tak jsem dal ještě 2kolečka a sral na to,ale začlo to mlátit jak kdyby byla vypadlá poloosa,tak jsem zvednul jedno kolo a nešlo s ním zatočit ani když byl neutrál,tak jsem to zbalil že snad nějak dojedu domů,pak to ještě tak 3 cvaklo a přestalo to,teď je to v pohodě,tak nevím jestli se něco kouslo v difu či co?nesetkali jste se s tím někdo?Mám trochu strach s tím jezdit ať se to nevysype.

pechy1
Příspěvky: 2
Registrován: 01. 03. 2008 18:16

Příspěvek od pechy1 » 01. 03. 2008 18:47

Měl bych taky dotaz na diferák - jakej se tam má přesně dávat olej? Slyšel jsem z několika stran, že vždycky když v něm někdo vyměnil olej, tak začal hučet. Jaký máte tedy zkušenosti, jestli to radši nemám nechat bejt. Žádnou závadu nevykazuje a olej se neztrácí. Pak ta samá otázka na převodovku (manuál), jakej tam má přijít přesně olej? ATFko, to je jasný, ale jestli stačí dexron IID, nebo jestli je to zase něco spešl.
A poslední otázka - furt mi svítí kühlwaser na checku, už jsem měnil ten plovák v nádržce, pak i samotnou krabičku checku a bez účinku. Někde bude přechoďák, tak kde to má zásuvku mezi kabinou a motorovým prostorem? Je to ETA 1985. Díky za odpověď.

http://pechovi2.album.cz/cadillac-sevil ... 1381cc.jpg

ne, to není manželka:))

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 01. 03. 2008 19:35

To by určitě takhle fungovat nemělo,to bylo myšleno s humorem.
Poznáš to tak že zvedneš jedno kolo,dáš neutrál a zkusiš zatočit,když se bude točit lechce tak ho nemáš,nebo zajed na nějakou plochu,vytoč kola a osol tomu :lol: ,kdybys měl svor budou ti hrabat obě kola,bude to mít prostě lepší efekt,bez svoru hrabe jedno kolo věčinou,dnes jsem se přesvěčil že to tak není vždy :shock:

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 01. 03. 2008 19:40

Jinak olej do difu jsem dal Mobil HP 75w-90 api gl5,a do převodovky mobil 80-90w api gl4,Myslím že není nutné ATF-to je do serva,ne?Do převodovky se dává jiný červený ne?

pechy1
Příspěvky: 2
Registrován: 01. 03. 2008 18:16

Příspěvek od pechy1 » 01. 03. 2008 21:13

Tom: mám zespoda na převodovce výhružnej nápis automatic transmission fluid, takže si nedovolim tam nalejt něco jinýho. Do serva by se ATF správně dávat nemělo, na to je zase power steering fluid.
To tvý cvakání - cvakalo to při přímé jízdě, nebo jenom v zatáčce? Kdyby v zatáčce, tak to budou planety, kdyby na rovině, tak hlavní soukolí nebo klec. Podle mýho se ti kousaly planety na čepu, což by mohla být příčina špatné mazání resp. špatnej olej.
Hučí ti ten dif po výměně oleje?

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 01. 03. 2008 22:30

pechy1:Já mám přímo na nádobce od serva ATF oil,origo nápis,tak nevím proč by se tam ATF neměl dávat,Jinak v manuálu k e30 i v knize jak na to je psané že do difu je důležité api gl5-pro hypoidní soukolí,a převodovka api gl4 80w,jestli je lepší tam dát ATF to nevím,ještě jsem ho tam neměl,kdo ho má tak ať se podělí o lepší vlastnosti toho oleje,já vím že jsou 2 druhy těch červených olejů,(teda mám za to že ATF je červený),my na servise máme ATF ten se dává výhradně do serva,a pak přímo převodový červený co se dává do převodovek to ale ATF není,název se musím podívat(jsou to oleje mobil).Jinak cvakalo to když jsem jel rovně,asi se to fakt přehřálo,tím se to kouslo,holt na blbnutí je samosvor,který zatím nemám :(
Jo a co se týče hučení tak hučí pravě jenom při blbnutí,dneska než se kousl si zahučel,při normální jízdě nic :wink:

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 02. 03. 2008 16:53

www.youtube.com BMW E30 320i Starachowice 2007 ourson
Tady na tom videu ke konci je přesně vidět co mi to dělalo,vidím že to není až tak neobvyklá závada. :shock:

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 03. 03. 2008 10:43

Do převodovky patří olej SAE 80 API GL-4. Toto splňuje například český PP80 v ceně 50 Kč/l. Do diferenciálu patří SAE 90 API GL-5. Toto je např. PP90H, nyní prodávaný pod názvem Mogul Trans 90, cena 110 Kč/l. Jsi-li bohat, můžeš do obojího použít Paramo Gyrol Syn 75W-90 API GL-3/GL-4/GL-5 v ceně 270 Kč/l. Množství oleje je v diferenciálu 0,9 l nebo 1,7 l (častější), v převodovce 1,2 l. V případě samosvorných diferenciálů je nutné použít Aral 75W-140 nebo Castrol SAF-X (ne XJ) 75W-140, cena asi 500 Kč/l, dostupnost nízká. Pokud v diferenciálu přebývá olej, doporučuji jej zcela vypustit a dát olej nový, toto se často stává, když někdo neví, že kontrolní otvor je jinde (a níže) než nalévací, u některých vozů je totiž jenom jeden (typicky š120, jeden otvor z boku a jeden nahoře). Do servořízení je předepsán olej ATF Dexron II, běžná cena 140 Kč/l.

Mírně, ale opravdu velice mírně mi snížil hlučnost olej 85W-140, resp. spíše než snížil ji posunul do vyšších rychlostí, tzn. tak jak to houkalo při 80, to teď houká při 100. Madit v této třídě stojí kolem 100,-/lirt. Jinak olej do diferenciálu musí být vždy hypoidní. Dle předpisu stačí PP90H.

Odpovědět