
snímač polohy klikového hřídele
snímač polohy klikového hřídele
zdravím! slouží ten snímač polohy klikové hřídele na motoru M20b20 k diagnostice a na chod motoru to nemá vliv , nebo má něco společného i řj ? 

E34 520i M50
Re: snímač polohy klikového hřídele
Oba snímače jsou pro ŘJ - jeden udává otáčky, druhý horní úvrať na 1. válci.zamknuto píše:zdravím! slouží ten snímač polohy klikové hřídele na motoru M20b20 k diagnostice a na chod motoru to nemá vliv , nebo má něco společného i řj ?
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: snímač polohy klikového hřídele
kde je druhej?Venca píše:Oba snímače jsou pro ŘJ - jeden udává otáčky, druhý horní úvrať na 1. válci.zamknuto píše:zdravím! slouží ten snímač polohy klikové hřídele na motoru M20b20 k diagnostice a na chod motoru to nemá vliv , nebo má něco společného i řj ?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Na M20cítkách je několik možností jak to může být 
1) L-Jetronic - řemenice vpředu je hladká s výstupkem - čidlo vede pouze do DIAG zásuvky. Otáčky a poloha motoru je řízena dle rozdělovače/zapalování, ale to nás tady teď nezajíma
2) Starší Motronic (teď si nejsem jist označením) - dvouřadá ř.j.
Vpředu hladká řemenice s výstupkem, čidlo vede pouze do diag zásuvky, a nad Setrvačníkem, zašroubované do převodovky jsou dvě čidla.
První je nad ozubením - tím Motronic ví, že se motor točí.
Druhé je o kousek vedle a v přesně definovaném místě je výstupek a propad. Tím ř.j. pozná referenční polohu kliky a počet otáček.
Myslím, že to bylo ale jen na 2.5i a 2.5e
3) Novější Motronic (1.1, 1.3 ....) řemenice je ozubená a v přesně definovaném místě jeden zub chybí - tím se kombinuje oboje dohromady -
Motronic ví, že se motor točí a v místě chybějícího zubu zná ref. polohu kliky a zároveň počet otáček. Čidla nad setrvákem nejsou, protože nejsou třeba.
Ještě mě v té souvislosti napadá, že hodně lidí se ptá na co je to čidlo na zapalovacím kabelu - objevilo se se zmizením čidla řemenice vedoucím do diag. zásuvky a má vlastně stejnou funkci - je tam pouze kvůli možnostem diagnostiky. T.j. na řízení motoru nemá žádný vliv. (Bavíme se pouze o M20, existují motory, kde jsou tyto čidla využita pro řízení/management motoru).

1) L-Jetronic - řemenice vpředu je hladká s výstupkem - čidlo vede pouze do DIAG zásuvky. Otáčky a poloha motoru je řízena dle rozdělovače/zapalování, ale to nás tady teď nezajíma

2) Starší Motronic (teď si nejsem jist označením) - dvouřadá ř.j.
Vpředu hladká řemenice s výstupkem, čidlo vede pouze do diag zásuvky, a nad Setrvačníkem, zašroubované do převodovky jsou dvě čidla.
První je nad ozubením - tím Motronic ví, že se motor točí.
Druhé je o kousek vedle a v přesně definovaném místě je výstupek a propad. Tím ř.j. pozná referenční polohu kliky a počet otáček.
Myslím, že to bylo ale jen na 2.5i a 2.5e
3) Novější Motronic (1.1, 1.3 ....) řemenice je ozubená a v přesně definovaném místě jeden zub chybí - tím se kombinuje oboje dohromady -
Motronic ví, že se motor točí a v místě chybějícího zubu zná ref. polohu kliky a zároveň počet otáček. Čidla nad setrvákem nejsou, protože nejsou třeba.
Ještě mě v té souvislosti napadá, že hodně lidí se ptá na co je to čidlo na zapalovacím kabelu - objevilo se se zmizením čidla řemenice vedoucím do diag. zásuvky a má vlastně stejnou funkci - je tam pouze kvůli možnostem diagnostiky. T.j. na řízení motoru nemá žádný vliv. (Bavíme se pouze o M20, existují motory, kde jsou tyto čidla využita pro řízení/management motoru).
Ondra ex.M-Fahrer
Re: snímač polohy klikového hřídele
Jsou kousek od sebe - viz Ondrovo popis 2).Max-Max píše:
kde je druhej?
M20B20 jsem ale detailně neprohlížel, jak to má.
Dle schématu jsou i pro ŘJ s 55 piny dvě čidla.
http://bmwcabrio.ic.cz/technika/schema/ ... ne_mcu.gif
Na M40 je zřejmě jen jeden, chybí jeden zub kvůli synchronizaci, jak jsem se všiml.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: snímač polohy klikového hřídele
no pac tazatel se pta na 320i a ta ma bud Jetronic s cidlem pouze pro diag nebo ma Motronic s jedinym cidlem na klikove remeniciVenca píše:Jsou kousek od sebe - viz Ondrovo popis 2).Max-Max píše:
kde je druhej?
M20B20 jsem ale detailně neprohlížel, jak to má.
Dle schématu jsou i pro ŘJ s 55 piny dvě čidla.
http://bmwcabrio.ic.cz/technika/schema/ ... ne_mcu.gif
Na M40 je zřejmě jen jeden, chybí jeden zub kvůli synchronizaci, jak jsem se všiml.

jiste jsou i dve, napr u Ety a starsich 2.5i, nicmene dvoulitr ma jen jedno. A neptal sem ze, ze bych to nevedel, spis sem chtel upozornit na chybu.
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 24. 02. 2008 22:16, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220