snímač polohy klikového hřídele

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
zamknuto
Příspěvky: 156
Registrován: 14. 09. 2006 16:19
Bydliště: Zlínský kraj

snímač polohy klikového hřídele

Příspěvek od zamknuto » 24. 02. 2008 08:19

zdravím! slouží ten snímač polohy klikové hřídele na motoru M20b20 k diagnostice a na chod motoru to nemá vliv , nebo má něco společného i řj ? :roll:
E34 520i M50

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: snímač polohy klikového hřídele

Příspěvek od Venca » 24. 02. 2008 08:40

zamknuto píše:zdravím! slouží ten snímač polohy klikové hřídele na motoru M20b20 k diagnostice a na chod motoru to nemá vliv , nebo má něco společného i řj ? :roll:
Oba snímače jsou pro ŘJ - jeden udává otáčky, druhý horní úvrať na 1. válci.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: snímač polohy klikového hřídele

Příspěvek od Max-Max » 24. 02. 2008 19:11

Venca píše:
zamknuto píše:zdravím! slouží ten snímač polohy klikové hřídele na motoru M20b20 k diagnostice a na chod motoru to nemá vliv , nebo má něco společného i řj ? :roll:
Oba snímače jsou pro ŘJ - jeden udává otáčky, druhý horní úvrať na 1. válci.
kde je druhej?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 24. 02. 2008 21:36

Na M20cítkách je několik možností jak to může být :-)

1) L-Jetronic - řemenice vpředu je hladká s výstupkem - čidlo vede pouze do DIAG zásuvky. Otáčky a poloha motoru je řízena dle rozdělovače/zapalování, ale to nás tady teď nezajíma :-)

2) Starší Motronic (teď si nejsem jist označením) - dvouřadá ř.j.
Vpředu hladká řemenice s výstupkem, čidlo vede pouze do diag zásuvky, a nad Setrvačníkem, zašroubované do převodovky jsou dvě čidla.
První je nad ozubením - tím Motronic ví, že se motor točí.
Druhé je o kousek vedle a v přesně definovaném místě je výstupek a propad. Tím ř.j. pozná referenční polohu kliky a počet otáček.
Myslím, že to bylo ale jen na 2.5i a 2.5e

3) Novější Motronic (1.1, 1.3 ....) řemenice je ozubená a v přesně definovaném místě jeden zub chybí - tím se kombinuje oboje dohromady -
Motronic ví, že se motor točí a v místě chybějícího zubu zná ref. polohu kliky a zároveň počet otáček. Čidla nad setrvákem nejsou, protože nejsou třeba.

Ještě mě v té souvislosti napadá, že hodně lidí se ptá na co je to čidlo na zapalovacím kabelu - objevilo se se zmizením čidla řemenice vedoucím do diag. zásuvky a má vlastně stejnou funkci - je tam pouze kvůli možnostem diagnostiky. T.j. na řízení motoru nemá žádný vliv. (Bavíme se pouze o M20, existují motory, kde jsou tyto čidla využita pro řízení/management motoru).
Ondra ex.M-Fahrer

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: snímač polohy klikového hřídele

Příspěvek od Venca » 24. 02. 2008 21:56

Max-Max píše:
kde je druhej?
Jsou kousek od sebe - viz Ondrovo popis 2).
M20B20 jsem ale detailně neprohlížel, jak to má.

Dle schématu jsou i pro ŘJ s 55 piny dvě čidla.
http://bmwcabrio.ic.cz/technika/schema/ ... ne_mcu.gif

Na M40 je zřejmě jen jeden, chybí jeden zub kvůli synchronizaci, jak jsem se všiml.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: snímač polohy klikového hřídele

Příspěvek od Max-Max » 24. 02. 2008 22:15

Venca píše:
Max-Max píše:
kde je druhej?
Jsou kousek od sebe - viz Ondrovo popis 2).
M20B20 jsem ale detailně neprohlížel, jak to má.

Dle schématu jsou i pro ŘJ s 55 piny dvě čidla.
http://bmwcabrio.ic.cz/technika/schema/ ... ne_mcu.gif

Na M40 je zřejmě jen jeden, chybí jeden zub kvůli synchronizaci, jak jsem se všiml.
no pac tazatel se pta na 320i a ta ma bud Jetronic s cidlem pouze pro diag nebo ma Motronic s jedinym cidlem na klikove remenici :wink:

jiste jsou i dve, napr u Ety a starsich 2.5i, nicmene dvoulitr ma jen jedno. A neptal sem ze, ze bych to nevedel, spis sem chtel upozornit na chybu.
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 24. 02. 2008 22:16, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
zamknuto
Příspěvky: 156
Registrován: 14. 09. 2006 16:19
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvek od zamknuto » 24. 02. 2008 22:16

Tak díky zas sem o něco chytřejší :lol: takže máme možnost 3) a prostě to bez toho nepojede
E34 520i M50

Odpovědět