Jak na výměnu žhavících svíček?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Jak na výměnu žhavících svíček?

Příspěvek od Míšánek » 17. 02. 2008 19:13

jestli se to tu už někde řešilo, tak se omlouvm, ale nic jsem ani ve FAQ nenašel.
Takže jak na to? Jedná se o M21 TD. Jenom jsem něco kdysi zahlédl, že se kvůli tomu musí shodit i koleno sání, je to docela práce to vyměnit (údajně), takže jak?

Jo a na to že budou (asi) špatné jsem přišel tak, že se mně při startovaní (ať za studena nebo za tepla) přestala rozsvěcovat zelená kontrolka, což údajně znamená že je některý ze žhavičů KO - je to tak? Nebo jakou funkci tato kontrolka plní? A taky mně motor za studena běží jenom na pět, ten šestý vynechává a pak se chytí, takže jeden ze žhavičů nejspíš bude hotový... :roll:

Díky za rady :wink:
Naposledy upravil(a) Míšánek dne 21. 02. 2008 10:59, celkem upraveno 1 x.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 02. 2008 19:30

U TDcka by to melo jit lepe nez u klasickeho D. Kazdopadne je to "velice prijemna" cinnost na cele odpoledne... Zelena kontrolka je kontrola okruhu zhaveni, pokud se po oranzove kontrolce nerozsviti zelena tak je problem bud ve zhavici svicce, zhavicim rele nebo kabelazi od rele ke svickam (tez bezny problem). Jinak k funci rele jsem vypozoroval toto: pri studenem motoru zhavi rele na plno, po dosazeni urcite teploty rele prejde do rezimu "dozhavovani" (nevim jak to presne nazvat). Stejny rezim "dozhavovani" rele vykonava i pri teplem motoru kdy nezhavi klasicky...
Pokud se mylim rad se necham poucit.
V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 17. 02. 2008 19:37

Super, dík :wink:
Takže může byt i někde cvaklý drát k jedné ze svíček, jo? Protože to evidentně blbě na jednom válci žhaví, řekl bych.. A ještě jedna věc - u TD (neb aspon Já to tak mám) jsou na boku pojistkovnice dvě krabičky - jedna větší bez popisků a jde do ní kabel přímo od plusového polu baterky a pak je tam ještě jedna a je na ní napsáno impulsformer, co to je?? Ten "tvarovač impulzů" nebo jak to nazvat má co s čím společné? Je to něco ohledně otáčkoměru nebo jak? A ta druhá, větší krabička je s těma relátkama na žhaviče, jo?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 02. 2008 22:08

Nevim proc, ale lamani izolace (dratu) je asi u 324d(td) "srdecni zalezitost"... treba na mem jsou uz 3 draty ke zhavickam prasacky tazeny extra (moc pekny zeleno-zluty lanko od zemneni). Jestli je v teto casti motoveho prostoru tak nepriznive klima a teplota...? Tezko rict.
Jen potvrzuji Tvou uvahu - mensi "krabicka" je tvarovac impulzu pro otackomer a ta vetsi je zhavici rele.
Pokud se Ti nekde "zlomi" drat ke zhavickam a jeste se prilezitostne ukostri nekde o blok - muze to byt slusna jiskra:) (na rele pod krytem je 80A pojistka - mozna vedi proc:) )
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 18. 02. 2008 10:06

Zelená kontrolka nesvítí proto, že jedna svíčka nežhaví. Pravděpodobnou příčinou je ulomený drát, jak bylo řečeno. U td jdou svíčky vyměnit, aniž by se sání sundavalo, ale je to taková práce, že je lepší ho sundat :)

U " d " bez sundání sání snad jedině Saxana :)

Zas taková práce to sundat není, je to pár matek a většinou jdou dobře povolit. Asi až na dvě, ke kterým se skoro nedá dostat :P
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 02. 2008 10:39

A co se týče zalamování žhavičů v hlavě je to jak?? Jeden místní člen mně docela vystrašil, když mně řikal, že je to obyčejně u dieselů normální věc, že tam jsou zapečené a tak :)

Takže zkontroluju kabeláž a dál se uvidí... Díky za rady :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 18. 02. 2008 11:18

S tim zapecenim svicek do hlavy bych to nevidel tak tragicky... Uz jsem to delal u 3 aut a vzdy sly povolit naprosto bez problemu.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 18. 02. 2008 11:28

U TD jdou vymenit v pohode, neboj se toho, sani nesundavej.

I u D jsem sani nesundaval, ale je to fakt o dost horsi.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 02. 2008 11:30

OK, takže se tam dostat dá, jo? To rád slyším a dík všem za rady :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 02. 2008 16:53

Takže jsem proměřil kontakty na žhavících svíčkách a po otočení klíčku jde na všech 6 12V, takže bude nejspíš jedna z nich hotová. Nebo myslíte že by mohla byt i jinde chyba? Každopádně zitra budu měnit
No smoke, no fun...
Obrázek

jeeena
Příspěvky: 724
Registrován: 03. 11. 2004 22:30
Bydliště: Okolo zdroje,Prazdroje...

Příspěvek od jeeena » 18. 02. 2008 17:09

To jsem taky naměřil a dvě nefungovaly,vyměn je všechny...

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 02. 2008 17:18

No tak samozřejmě že nebudu měnit jenom dvě ze šesti :)

Co se toho měření týče, tak tím sjem akorát chtěl zjisti, jestli neni někde přerušené vedení, tím nepoznám jestli jsou svíčky v pohodě nebo ne (i když prý odporem se to nějak dá taky změřit, ale to nevim, jenom sjem to kdesi slyšel)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 21. 02. 2008 10:58

Takže svíčky bez problémů vyměněny, žhaví o sto šest a zelená kontrolka zase v pořádku svítí :)

Jinak pro Ty, co by to chtěli v budoucnu měnit malé doporučení - k výměně je potřeba dlouhý ořech velikosti 12" :)
Obrázek

Jinak dík za rady

Možno přesunout nebo smazat :wink:

Jo a ještě jedna věc: je normální když jsou žhaviče očouzené nebo je to znamení třeba špatných sedel ventilů nebo tak?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 21. 02. 2008 12:09

řekl bych že je to uplně normální když jsou v komůrce

Odpovědět