325 IX Touring - údaje, zkušenosti

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
kalina
Příspěvky: 1
Registrován: 15. 02. 2008 11:13

325 IX Touring - údaje, zkušenosti

Příspěvek od kalina » 18. 02. 2008 13:13

Ahoj, již delší pokukuji po nějakém bmw (dříve jsem měl 325 e30) jen tak pro radost. Naskytla se mi koupě 325 iX touring. Chtěl jsem se zeptat jaký s pohonem 4x4 u e30 má kdo zkušenosti a jak jsou rozdílný údaje (max. rychlost, zrychlení, spotřeba) od normální zadokolky.Díky!

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 18. 02. 2008 15:14

Zkušenosti více než pozitivní, srovnání s ostatními verzemi zde (převzato z e30.de):

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00230.htm
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 18. 02. 2008 19:03

ix má jízdní vlastnosti nesrovnatelný oproti zadokolce, v žádným jiným autě jsem nezažil takovou jistotu v zatáčce jak s ix. Velká výhoda byla že když se jela krev zatáčkama... např. powerslide a cítil jsem že už auto může vylítnout mimo silnici tak prostě jen pustíš plyn a auto drží, žádný přetočení či nedotočení, auto zpomalí a krásně si to řídíš, hlavní je nebát se toho :wink: . Jen je důležitý jakej byl majitel, hlavní je dodržovat vepředu i vzadu stejný průměr kol ! ! Už když máš stejný rozměr pneu, ale vepředu sjetý a vzadu nový vzorek tak to není dobře a je to na odrovnávání diferáků ! ! Jinak na rozjezd vystřelíš, ale při dalším zrychlování jen ztácíš oproti zadokolce.. Maximálku jsem měl 230 na omezovač celkem bez problémů, byl jsem celkem překvapen jaký mělo auto tah když jsem dal plyn na podlahu ve 180.. Ale do značné míry to ovlivnilo i to že jsem jezdil na 195/60/R14.. :)

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 18. 02. 2008 20:16

Dolfa 325i píše:ix má jízdní vlastnosti nesrovnatelný oproti zadokolce, v žádným jiným autě jsem nezažil takovou jistotu v zatáčce jak s ix. Velká výhoda byla že když se jela krev zatáčkama... např. powerslide a cítil jsem že už auto může vylítnout mimo silnici tak prostě jen pustíš plyn a auto drží, žádný přetočení či nedotočení, auto zpomalí a krásně si to řídíš, hlavní je nebát se toho :wink: . Jen je důležitý jakej byl majitel, hlavní je dodržovat vepředu i vzadu stejný průměr kol ! ! Už když máš stejný rozměr pneu, ale vepředu sjetý a vzadu nový vzorek tak to není dobře a je to na odrovnávání diferáků ! ! Jinak na rozjezd vystřelíš, ale při dalším zrychlování jen ztácíš oproti zadokolce.. Maximálku jsem měl 230 na omezovač celkem bez problémů, byl jsem celkem překvapen jaký mělo auto tah když jsem dal plyn na podlahu ve 180.. Ale do značné míry to ovlivnilo i to že jsem jezdil na 195/60/R14.. :)
Trošku musím oponovat, když člověk jede v zatáčce nahraně a ubere na 99,9 procent se auto rohodí...kamarád mi takhle rozhodil ixo do stromu, lekl se protijedoucího auta a jen ubral.
P.S. Jízda na hraně se zadohrabem je o pěkný kus pomalejší, než z ixem... obzvláště za snížených adhézních podmínek :twisted:
Nevýhody- větší spotřeba, pár věcí navíc, co se můžou vysypat: poloosy a manžety, při nedodržení rozměru pneu mezinápravák, přední tlumiče stojí 2x více než na zadohrab, u touringa ještě jedna drobnost, zadní chlazené kotouče stojí raketu neboť se nedělá druhovýroba. Toť asi vše...
P.S.2. Na suchu je stím autem nuda, prostě se mu vůbec nechce dveřma napřed... :lol:
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 18. 02. 2008 20:55

Macek píše:
Dolfa 325i píše:ix má jízdní vlastnosti nesrovnatelný oproti zadokolce, v žádným jiným autě jsem nezažil takovou jistotu v zatáčce jak s ix. Velká výhoda byla že když se jela krev zatáčkama... např. powerslide a cítil jsem že už auto může vylítnout mimo silnici tak prostě jen pustíš plyn a auto drží, žádný přetočení či nedotočení, auto zpomalí a krásně si to řídíš, hlavní je nebát se toho :wink: . Jen je důležitý jakej byl majitel, hlavní je dodržovat vepředu i vzadu stejný průměr kol ! ! Už když máš stejný rozměr pneu, ale vepředu sjetý a vzadu nový vzorek tak to není dobře a je to na odrovnávání diferáků ! ! Jinak na rozjezd vystřelíš, ale při dalším zrychlování jen ztácíš oproti zadokolce.. Maximálku jsem měl 230 na omezovač celkem bez problémů, byl jsem celkem překvapen jaký mělo auto tah když jsem dal plyn na podlahu ve 180.. Ale do značné míry to ovlivnilo i to že jsem jezdil na 195/60/R14.. :)
Trošku musím oponovat, když člověk jede v zatáčce nahraně a ubere na 99,9 procent se auto rohodí...kamarád mi takhle rozhodil ixo do stromu, lekl se protijedoucího auta a jen ubral.
P.S. Jízda na hraně se zadohrabem je o pěkný kus pomalejší, než z ixem... obzvláště za snížených adhézních podmínek :twisted:
Nevýhody- větší spotřeba, pár věcí navíc, co se můžou vysypat: poloosy a manžety, při nedodržení rozměru pneu mezinápravák, přední tlumiče stojí 2x více než na zadohrab, u touringa ještě jedna drobnost, zadní chlazené kotouče stojí raketu neboť se nedělá druhovýroba. Toť asi vše...
P.S.2. Na suchu je stím autem nuda, prostě se mu vůbec nechce dveřma napřed... :lol:
Jak jsem psal nesmíš se toho bát :lol: , a já když tak jel tak jsem to čekal! Za tím co jsem napsal si pevně stojím! :) Při ubrání plynu se auto rozhodí tím stylem že to chytne stopu ze slidu, takže max. kontra do protivky, záleží jaký jsou zatáčky atd.Taky záleží v jakým stavu je ten podvozek, na tom co jsem měl já tak se to auto ani nehlo, byl to fakt šutr..když jsem chtěl auto rozhoupat a postavil se vedle auta a opřel se do toho za strany na nejvyšším bodě (boční hrana střechy) tak se auto hnulo jen na profilu pneu, na tlumičích fakt jen pár mm.. Ale mám pocit že to bylo trochu snížený.. no hodím foto jen tak pro info..
No a jestli je nuda na suchu je jen na řidiči... já když to tahal na suchu ve 130-135 (3 omezovač) ve vracečce powerslidem tak mi to nepřišlo jak nuda :lol: , ale je pravda že pro zábavu je třeba překročit mnohem větší hranici než u zadokolky...ale i tak musím říct že na normální silnici si teď se zadokolkou nedovolím takovou hranu jako kdysi s ix.. no možná to je tím že už nějak stárnu :lol:
No a s cenou dílu to tak holt je :(

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 18. 02. 2008 21:05

Tady je to foto..nejsem si teď vůbec jistej, ale mám pocit že ty pružiny tam byly HR ale -kolik nevím.. kola 195/60/R14
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 18. 02. 2008 21:32

Jo ale když napadne dost sněhu, tak je srandy kopec... viz jedno moje předloňský video... 8)
http://mackovo.com/video/ixo_1.wmv
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 19. 02. 2008 06:08

Jen ještě dodám, že při jízdě pod plynem do zatáčky to bylo v prvním momentě nedotáčivý, prostě to zatočilo později... ale to jen při ostřejší jízdě, musel si na to prostě člověk zvyknout... :)
Na sněhu jsem bohužel ix nezažil, už před podzimem šlo do světa..

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 19. 02. 2008 08:33

ja s iX kdyz jedu co to da,tak do zatacky podrazuju a vzdy jedu pod plnym plynem. jakmile v zatacce uberes auto se se zacne sunout ze zatacky ven

Odpovědět