otáčkoměr a Oilservice po xté M21 - fakt nevim

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

otáčkoměr a Oilservice po xté M21 - fakt nevim

Příspěvek od Míšánek » 31. 01. 2008 23:09

Já vím, Já vím, bylo to tu xkrát, ale radši se ptám, protože už fakt nevim, kde může byt chyba. Takže jde o ropu, přesněji o 524td, tzn. M21, takže je tam starý konektor. zkoušel jsem nulovat podle postupu, tj. na pin č.7 připojit kostru a pak čekat... Čekal jsem a ono nic.. Baterky v palubovce jsem proměřoval a obě dvě jsou OK (každá něco málo přes 3V) - takže kde může byt problém? Nemá se to u ropy připojovat na jiné piny? Nebo co dělám špatně?

A další věc - semtam nefunkční otáčkoměr. Budíky jsem rozebral, prostříkal kontaktolem (sprej na kontakty), totéž jsem udělal i se zadníma konektorama a s konektorem, který je v motorovém prostoru hned vedle servisního konektoru (jestli je to ovšem z hallova snímače, mně se zdálo že jo, ale nejsem si jistý).

Dále jsem si na budících všiml, že jsou vevnitř úplně jiné, než které jsem měl na dvoulitru - jsou tu jiné baterky, menší, dále je tu nějaký "dekodér" nebo co, to jsem vůbec nepochopil, k čemu tam slouží (na obrázku je to díl č 9), k čemu to je? Mohl by mně to někdo objasnit tyto věci?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=62&fg=05
(tady je ten díl č.9 - "kodovací zástrčka" nebo co)

Je taky možné že je ten hallův snímač špatný?? Pokud se nepletu tak je jakoby v bloku motoru z levé strany po směru jízdy ne? nejsem si jistý, v ETK jsem ho zatim nenašel a fakt už nevim... Ten otáčkoměr bych chtěl rozchodit.

Takže snad se najdou nějaké odpovědi na moje otázky a za ně předem děkuju. Pokud se to tu už někdy řešilo, tak se omlouvám :oops:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 01. 02. 2008 00:05

td má čidlo otáček tuším pod startérem, je často špinavé... u d věčný problém
Budíky bych zkusil dát jiné než nad těmito laborovat, jsou to už staré mašiny no

Uživatelský avatar
TOMASEK
Příspěvky: 228
Registrován: 10. 08. 2005 11:10
Bydliště: kousek od HK

Příspěvek od TOMASEK » 01. 02. 2008 09:38

jo presne tak ropaci maj cidlo pod starterem a ta izolace byva uz omleta.
je to ten kabel c.1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=15
BMW e34 525 tds Touring
ex 318i M10, e28 524td,e30 324d

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 02. 2008 10:22

A to čidlo se dá sehnat nové nebo aspoň nějaké funkční? Jo a ty budíky mně naopak přijdou jako nějaký novější typ než ty, co mám ve dvoulitru... Nevim no... Každopádně ropa by se měla dat nulovat stejně jako ostatní auta se starým diagnostickým konektorem, jo?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
TOMASEK
Příspěvky: 228
Registrován: 10. 08. 2005 11:10
Bydliště: kousek od HK

Příspěvek od TOMASEK » 01. 02. 2008 12:20

to cidlo se da sehnat i starsi,ale jich je malo,sam jsem schanel a nakonec jsem sehnal.na konci toho cidla ma byt takova izolace a nesmi byt poskozena,prodrena,nebo dokonce bez ni,pak ti to bude fixlovat jako ted,nebo to nepujde vubec.
kolikaty to je rok?
BMW e34 525 tds Touring
ex 318i M10, e28 524td,e30 324d

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 02. 2008 14:50

87. Konkrétně 7.měsíc, takže prakticky jeden z posledních...
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
TOMASEK
Příspěvky: 228
Registrován: 10. 08. 2005 11:10
Bydliště: kousek od HK

Příspěvek od TOMASEK » 01. 02. 2008 14:58

Míšánek píše:87. Konkrétně 7.měsíc, takže prakticky jeden z posledních...
pak by to melo jit vynulovat tak jak si to delal.neni ta zasuvka zaoxidovana?
BMW e34 525 tds Touring
ex 318i M10, e28 524td,e30 324d

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 02. 2008 15:03

Prozvoňoval jsem to multimetrem a kontakt tam je. Jo a připojil sjem to přímo na mínucový pól na baterce... fakt nevim.. U ropy je to taky pin č.7 ne? Nechával jsem to na něm třeba i dvě minuty, ať už při zapnutém klíčku nebo při vypnutém.

Na dvoulitru mně to šlo při zapnutém klíčku a bylo to během chvilky, ale zas je pravda, že tam asi byly starší budíky - nebyl na nch symbol hodin jako je na těchto.. A jak jsem řekl, tyto jsou vevnitř konstrukčně úplně jinak řešené, ať už se jedná jenom o tu záhadnou "kodovací" zástrčku nebo i o ty baterky... fak nevim
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 01. 02. 2008 16:16

Ten "dekoder" mam ve svych budicich taky a nic se nedeje, tak to neresim... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
TOMASEK
Příspěvky: 228
Registrován: 10. 08. 2005 11:10
Bydliště: kousek od HK

Příspěvek od TOMASEK » 01. 02. 2008 17:28

zkusil bych znova priletovat ty baterky,jestli nekde od nich neni studenak,me tenkrat u 324d taky neslo vynulovat a kdyz jsem vymenil baterky tak to slo hned.
BMW e34 525 tds Touring
ex 318i M10, e28 524td,e30 324d

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 01. 02. 2008 18:36

Ten "dekoder" jak tomu rikate, je na to aby odpovidali otacky motoru vs. otackomer. Lisi se to napr. 4val, 6tival, diesel a tak. Kdyz by si tam dal napr. otackomer z benzinu a todle nevymenil tak to bude ukazovat nesmysly
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 02. 2008 20:57

Jo tak! Ok, dík za objasnění :wink: Já jsem se ptal proto, protože jsem ho na M20 neměl.. Dík :wink:

To Tomasek: OK, zkusím se s tím eště pohrát a uvidim... Dík za radu
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět