Prasklá hlava nebo těsnění?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
gedyman
Příspěvky: 37
Registrován: 10. 12. 2007 18:04
Bydliště: Havířov,dolní datyně

Prasklá hlava nebo těsnění?

Příspěvek od gedyman » 04. 01. 2008 15:26

zdravím.chtěl bych se poptat co dělat s tím že mi teče voda do 1 a 2 válce.jak sem to zjistil nebo tak?nastartuji a z výfuku bílá mlha no a ještě jsem zkoušel vytáhnout z 1 a 2 válce svíčky a s toho taky de voda jak natočím:( ale v oleji naštěstí voda není. co si myslíte že by to tak mohlo být těsnění nebo dokonce prasklá hlava?díky za odpověď

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Prasklá hlava nebo těsnění?

Příspěvek od Venca » 04. 01. 2008 15:29

gedyman píše:...by to tak mohlo být těsnění nebo dokonce prasklá hlava?...
Jo.
A nedá se dělat nic jinýho, než hlavu sundat a zjistit přesnou příčinu.

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 04. 01. 2008 15:31

No jak řikáš, buď těsnění nebo prasklá mokovice, ale to nepoznáš doku to nerozděláš... :wink:

Uživatelský avatar
gedyman
Příspěvky: 37
Registrován: 10. 12. 2007 18:04
Bydliště: Havířov,dolní datyně

Příspěvek od gedyman » 04. 01. 2008 15:36

dobrá tedy no a jak to budu rozebírat tak mám si dát na něco obvzlášť bacha nebo to jde v pohodě.na bmw sem ještě nikdy hlavu nesundával

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 01. 2008 15:44

gedyman píše:dobrá tedy no a jak to budu rozebírat tak mám si dát na něco obvzlášť bacha nebo to jde v pohodě.na bmw sem ještě nikdy hlavu nesundával
Existujou manuály a odkazy k jejich stažení se tu probíraly asi tak včera...

Uživatelský avatar
gedyman
Příspěvky: 37
Registrován: 10. 12. 2007 18:04
Bydliště: Havířov,dolní datyně

Příspěvek od gedyman » 04. 01. 2008 16:12

jo už na to koukám co mně čeká:(

Uživatelský avatar
gedyman
Příspěvky: 37
Registrován: 10. 12. 2007 18:04
Bydliště: Havířov,dolní datyně

Příspěvek od gedyman » 04. 01. 2008 16:22

no a ještě jsem se chtěl zeptat jestli někdo má možnost někde zjistit jak a na kolik momentu atd se dotahují šrouby na motoru m10 našel jsem tady na foru jen na šestiválce m42. předem moc díky

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 04. 01. 2008 17:14

jestli myslis srouby, co drzi hlavu, tak to budes mit i s navodem jak utahovat nejspis prilozeny k tesneni, ktery koupis.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 01. 2008 17:54

gedyman píše:no a ještě jsem se chtěl zeptat jestli někdo má možnost někde zjistit jak a na kolik momentu atd se dotahují šrouby na motoru m10 našel jsem tady na foru jen na šestiválce m42. předem moc díky
www.e30.cz/technika/e30data_cz.htm

Je to i v těch manuálech - porovnej si to.

Uživatelský avatar
gedyman
Příspěvky: 37
Registrován: 10. 12. 2007 18:04
Bydliště: Havířov,dolní datyně

Příspěvek od gedyman » 04. 01. 2008 19:14

díky šéfe:)

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 05. 01. 2008 11:23

Flip píše:No jak řikáš, buď těsnění nebo prasklá mokovice, ale to nepoznáš doku to nerozděláš... :wink:
A nejspíš obojí, většinou to hlava nevydrží ale okem prasklina většinou není vidět, chce to dát profíkům ať jí srovnaj (bude určitě zkřivená) a hlavně odtlakujou a zabrousej sedla a vyměněj gufírka na ventilech, toď moje zkušenost už dvakrát v životě, poprvé CITROEN XM 2.1TD a pak BMW E34 2,5i 24V, držim palce.

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 05. 01. 2008 11:24

Jo mrkni na firmu http://www.autopejsek.cz/ mam s nima dobré zkušenosti, tak hodně zdaru.

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 05. 01. 2008 12:00

utažení hlavy m10
1. etapa 60Nm
2. etapa o 33°+- 3

Nezapomeň dodržet postup utahovaní šroubů od prostřed křížovým způsobem a použij nový šrouby!

Uživatelský avatar
Rostik
Příspěvky: 1221
Registrován: 23. 02. 2006 21:13
Bydliště: Šenov u Ostravy

Příspěvek od Rostik » 05. 01. 2008 13:22

srovnani a natlakovani dela jeden borec v ostrave kuncickach muze ti i zabrousit ventily a vymenit tesneni pokud by byly spatne :wink:
Obrázek
Ex316, 318i, 318is, 327i,335i, 535i, 540iA touring,740i 6kvalt manual na 20''BBS, 328i cabrio,740iA

Uživatelský avatar
gedyman
Příspěvky: 37
Registrován: 10. 12. 2007 18:04
Bydliště: Havířov,dolní datyně

Příspěvek od gedyman » 05. 01. 2008 16:48

jo určitě to budu chtít dát komplet do kupy tak to budu dávat někomu kdo tomu rozumí a udělá mi to. dneska se jdu poptat za známým co a jak tak uvidíme.a ještě jedna věc na kolik to tak komplet výjde?ať mám nějakou orientaci bo sem to ještě nikdy nekutil tak ať vím co a jak

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 05. 01. 2008 18:09

gedyman píše:jo určitě to budu chtít dát komplet do kupy tak to budu dávat někomu kdo tomu rozumí a udělá mi to. dneska se jdu poptat za známým co a jak tak uvidíme.a ještě jedna věc na kolik to tak komplet výjde?ať mám nějakou orientaci bo sem to ještě nikdy nekutil tak ať vím co a jak
Když bude hlava prdlá a půjde opravit tak počítám cca kolem 10000Kč komplet když to někam dáš udělat. Na XM jsem platil 13000Kč komplet i s prací a na E34 20000Kč ( jiná hlava 7000kč, 3000kč visco spojka, a zbytek byl matroš a práce)

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 05. 01. 2008 21:55

Teď mi dělal frajer z PH hlavu na ISo.Byla prdlá na 3 místech.Dal jsem 5500,-.(zavaření,otlakování,srovnání,osazení a zabroušení ventilů)
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 06. 01. 2008 17:03

ALA E30 píše:Teď mi dělal frajer z PH hlavu na ISo.Byla prdlá na 3 místech.Dal jsem 5500,-.(zavaření,otlakování,srovnání,osazení a zabroušení ventilů)
to je super cena :lol:

Uživatelský avatar
gedyman
Příspěvky: 37
Registrován: 10. 12. 2007 18:04
Bydliště: Havířov,dolní datyně

Příspěvek od gedyman » 06. 01. 2008 17:04

jo no uvidíme,byl bych rád kdyby to tak vyšlo do těch 8000kč bo jsem po vánocích úplně vyždímaný.těď nemám ani čas to sundat bo furt v práci

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 06. 01. 2008 17:33

gedyman píše:jo no uvidíme,byl bych rád kdyby to tak vyšlo do těch 8000kč bo jsem po vánocích úplně vyždímaný.těď nemám ani čas to sundat bo furt v práci
No tak když to zavezeš do těch kunčiček ,tak ten bere ta srovnání hlavy 300kč,zabroušení jednoho ventilu 50kč,natlakování hlavy 200kč,gufero jednoho ventilu 20kč a pokud budou v háji vodítka ventilů(což se moc nestává) tak jedno stojí kolem 80kč.Těsnění pod hlavu Ti taky sežene,cena asi 550kč.Šrouby měnit nemusíš.Správně by se měly měnit,ale určitě by Ti měly vydržet i ty staré.

Odpovědět