Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
gedyman
- Příspěvky: 37
- Registrován: 10. 12. 2007 18:04
- Bydliště: Havířov,dolní datyně
Příspěvek
od gedyman » 04. 01. 2008 15:26
zdravím.chtěl bych se poptat co dělat s tím že mi teče voda do 1 a 2 válce.jak sem to zjistil nebo tak?nastartuji a z výfuku bílá mlha no a ještě jsem zkoušel vytáhnout z 1 a 2 válce svíčky a s toho taky de voda jak natočím:( ale v oleji naštěstí voda není. co si myslíte že by to tak mohlo být těsnění nebo dokonce prasklá hlava?díky za odpověď
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 04. 01. 2008 15:29
gedyman píše:...by to tak mohlo být těsnění nebo dokonce prasklá hlava?...
Jo.
A nedá se dělat nic jinýho, než hlavu sundat a zjistit přesnou příčinu.
-
Flip
- Příspěvky: 1407
- Registrován: 03. 05. 2007 21:24
- Bydliště: Krucemburk
Příspěvek
od Flip » 04. 01. 2008 15:31
No jak řikáš, buď těsnění nebo prasklá mokovice, ale to nepoznáš doku to nerozděláš...

-
gedyman
- Příspěvky: 37
- Registrován: 10. 12. 2007 18:04
- Bydliště: Havířov,dolní datyně
Příspěvek
od gedyman » 04. 01. 2008 15:36
dobrá tedy no a jak to budu rozebírat tak mám si dát na něco obvzlášť bacha nebo to jde v pohodě.na bmw sem ještě nikdy hlavu nesundával
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 04. 01. 2008 15:44
gedyman píše:dobrá tedy no a jak to budu rozebírat tak mám si dát na něco obvzlášť bacha nebo to jde v pohodě.na bmw sem ještě nikdy hlavu nesundával
Existujou manuály a odkazy k jejich stažení se tu probíraly asi tak včera...
-
gedyman
- Příspěvky: 37
- Registrován: 10. 12. 2007 18:04
- Bydliště: Havířov,dolní datyně
Příspěvek
od gedyman » 04. 01. 2008 16:12
jo už na to koukám co mně čeká:(
-
gedyman
- Příspěvky: 37
- Registrován: 10. 12. 2007 18:04
- Bydliště: Havířov,dolní datyně
Příspěvek
od gedyman » 04. 01. 2008 16:22
no a ještě jsem se chtěl zeptat jestli někdo má možnost někde zjistit jak a na kolik momentu atd se dotahují šrouby na motoru m10 našel jsem tady na foru jen na šestiválce m42. předem moc díky
-
KuaJa
- Příspěvky: 1596
- Registrován: 31. 08. 2004 11:34
- Bydliště: J. Čechy
Příspěvek
od KuaJa » 04. 01. 2008 17:14
jestli myslis srouby, co drzi hlavu, tak to budes mit i s navodem jak utahovat nejspis prilozeny k tesneni, ktery koupis.
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 04. 01. 2008 17:54
gedyman píše:no a ještě jsem se chtěl zeptat jestli někdo má možnost někde zjistit jak a na kolik momentu atd se dotahují šrouby na motoru m10 našel jsem tady na foru jen na šestiválce m42. předem moc díky
www.e30.cz/technika/e30data_cz.htm
Je to i v těch manuálech - porovnej si to.
-
gedyman
- Příspěvky: 37
- Registrován: 10. 12. 2007 18:04
- Bydliště: Havířov,dolní datyně
Příspěvek
od gedyman » 04. 01. 2008 19:14
díky šéfe:)
-
MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Příspěvek
od MarfyE34 » 05. 01. 2008 11:23
Flip píše:No jak řikáš, buď těsnění nebo prasklá mokovice, ale to nepoznáš doku to nerozděláš...

A nejspíš obojí, většinou to hlava nevydrží ale okem prasklina většinou není vidět, chce to dát profíkům ať jí srovnaj (bude určitě zkřivená) a hlavně odtlakujou a zabrousej sedla a vyměněj gufírka na ventilech, toď moje zkušenost už dvakrát v životě, poprvé CITROEN XM 2.1TD a pak BMW E34 2,5i 24V, držim palce.
-
Balda
- Příspěvky: 797
- Registrován: 11. 03. 2004 11:24
Příspěvek
od Balda » 05. 01. 2008 12:00
utažení hlavy m10
1. etapa 60Nm
2. etapa o 33°+- 3
Nezapomeň dodržet postup utahovaní šroubů od prostřed křížovým způsobem a použij nový šrouby!
-
Rostik
- Příspěvky: 1221
- Registrován: 23. 02. 2006 21:13
- Bydliště: Šenov u Ostravy
Příspěvek
od Rostik » 05. 01. 2008 13:22
srovnani a natlakovani dela jeden borec v ostrave kuncickach muze ti i zabrousit ventily a vymenit tesneni pokud by byly spatne


Ex316, 318i, 318is, 327i,335i, 535i, 540iA touring,740i 6kvalt manual na 20''BBS, 328i cabrio,740iA
-
gedyman
- Příspěvky: 37
- Registrován: 10. 12. 2007 18:04
- Bydliště: Havířov,dolní datyně
Příspěvek
od gedyman » 05. 01. 2008 16:48
jo určitě to budu chtít dát komplet do kupy tak to budu dávat někomu kdo tomu rozumí a udělá mi to. dneska se jdu poptat za známým co a jak tak uvidíme.a ještě jedna věc na kolik to tak komplet výjde?ať mám nějakou orientaci bo sem to ještě nikdy nekutil tak ať vím co a jak
-
MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Příspěvek
od MarfyE34 » 05. 01. 2008 18:09
gedyman píše:jo určitě to budu chtít dát komplet do kupy tak to budu dávat někomu kdo tomu rozumí a udělá mi to. dneska se jdu poptat za známým co a jak tak uvidíme.a ještě jedna věc na kolik to tak komplet výjde?ať mám nějakou orientaci bo sem to ještě nikdy nekutil tak ať vím co a jak
Když bude hlava prdlá a půjde opravit tak počítám cca kolem 10000Kč komplet když to někam dáš udělat. Na XM jsem platil 13000Kč komplet i s prací a na E34 20000Kč ( jiná hlava 7000kč, 3000kč visco spojka, a zbytek byl matroš a práce)
-
ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1553
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Příspěvek
od ALA E30 » 05. 01. 2008 21:55
Teď mi dělal frajer z PH hlavu na ISo.Byla prdlá na 3 místech.Dal jsem 5500,-.(zavaření,otlakování,srovnání,osazení a zabroušení ventilů)
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
-
MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Příspěvek
od MarfyE34 » 06. 01. 2008 17:03
ALA E30 píše:Teď mi dělal frajer z PH hlavu na ISo.Byla prdlá na 3 místech.Dal jsem 5500,-.(zavaření,otlakování,srovnání,osazení a zabroušení ventilů)
to je super cena

-
gedyman
- Příspěvky: 37
- Registrován: 10. 12. 2007 18:04
- Bydliště: Havířov,dolní datyně
Příspěvek
od gedyman » 06. 01. 2008 17:04
jo no uvidíme,byl bych rád kdyby to tak vyšlo do těch 8000kč bo jsem po vánocích úplně vyždímaný.těď nemám ani čas to sundat bo furt v práci
-
Pinki
- Příspěvky: 1788
- Registrován: 12. 05. 2005 06:37
- Bydliště: Ostrava-Bartovice
Příspěvek
od Pinki » 06. 01. 2008 17:33
gedyman píše:jo no uvidíme,byl bych rád kdyby to tak vyšlo do těch 8000kč bo jsem po vánocích úplně vyždímaný.těď nemám ani čas to sundat bo furt v práci
No tak když to zavezeš do těch kunčiček ,tak ten bere ta srovnání hlavy 300kč,zabroušení jednoho ventilu 50kč,natlakování hlavy 200kč,gufero jednoho ventilu 20kč a pokud budou v háji vodítka ventilů(což se moc nestává) tak jedno stojí kolem 80kč.Těsnění pod hlavu Ti taky sežene,cena asi 550kč.Šrouby měnit nemusíš.Správně by se měly měnit,ale určitě by Ti měly vydržet i ty staré.