Rele K7

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Rele K7

Příspěvek od Helldiver » 25. 10. 2007 10:32

Od kupy auta mi nefungovali elektricke zrcatka, ventilator a ekonomer - vcera som vycistil dverny konektor, joystik, prebrusil, prestriekal kontaklomo a stale nic, tak som pozrel poistku 19, dobra, idem teda skusit rele K7, prepojil som svorky 30 (+ z baterie) a 87 dratikom a zrazu mi ficali zrkadielka aj ekonomer, fukar stale nic, dal som namiesto dratiku nejke rele ktore som nasiel v kufri a zrkadielka zrazu uz neslo, ale ekonomer ano... Som uz z toho trosku jelen, nemate niekto kompletne elektricke schema, najlepsie aj so zapojenim a popisom konektrov pre E30 325i plastak motronic?
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 25. 10. 2007 10:58

dal jsi tam spatny rele.ale s timhle opatrne.strkat tam nejaky rele s tim ze to treb bude fungovat.vzdycky tam davej jen to co tam patri.me takhle jednou zacala horet elektrika.nastesti jsem dopad akorat s popalenejma prstama :? ale tak chabam se clovek uci :wink:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9365
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 25. 10. 2007 11:14

Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 25. 10. 2007 11:28

na zrcátka a fukar je obyčejné spínaci jestli se nepletu
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 25. 10. 2007 12:40

Ja hlavne vobec netusim, ako s tym rele K7 suvisi ekonomer... inac ukazoval celu cestu zle dneska, sice pri brzdeni motorom spravne padol na nulu ale inac cely cas 30L uplne jedno ci som stal na krizovatke na volnobeh, isiel pomaly, alebo to tocil... Otackomer mi tiez trosku blbne, divne skace, niekedy ukazuje na volnobeh okolo 600ot, niekedy 1000ot, pritom motor bezi vzdy rovnako a nekolisa, to pocujem podla zvuku, dneska mi zacal aj trhat ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny... divne, asi bude zly kontakt v konektroe pristrojovky, kuknem na to...
DC: diky moc, presne hento som hladal!
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 25. 10. 2007 12:47

hele elektrika neni moj hobby a nejvic me dostava jena pojistak an mym aute.normalne v pojistkovy skrince mam jednu neosazenou pojistku a kdyz ji tam dam.normlane zamknu auto a treba za pet minut se mi sami od sebe ikdyz je auto zamknuty a klicky mam v kapse sami rozsvitej budiky a rozbehne se vsechno(volnobeznej ventil)jako by to chtelo startovat.nechapu cim to muze bejt ale kdyz jsme to s tatou davali k elektrikarum tak ty chudaci rozdelali komplet elektriku v aute.takovou dobu to prolejzali.vzdycky kdyz jsem se na to prisli podivat tak u toho byly minimalne tri a vsude na aute meli rozlozeny nejaky ele.schemata a behaly okolo toho.na nic neprisli!proste nic nezjistili jak je to mozny a s cim to ma souvislost.kazdopadne kdyz auto nastartuju a dam tam tu pojistku a vyndam klicky tak vim ze ten motor pord bezi.a nejde to chcipnout jedine az kdyz vyndas tu pojistku. :lol: je jasny ze ja ji tam nemam jinak bych to auto asi nikdy nechcip :lol:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 25. 10. 2007 15:50

Tak som rozobral pristrojovku a zistil som ze v nej mam zapojeny len ten modry a biely konektor, ten zlty nie... a ani ho neviem nikde najist, pojebani fuseri sk*rveni, akoby nestacilo, ze som minuly vikend zistil ze tesnenie pod ventildeklom sa nedavalo nove ked sa nastavovali ventily, ale nechalo sa povodne a dotesnilo sa silikonom, rovnako ako vsetky podtlakove hadice, samozrejme, ze silikon sa za tepla roztekal a k*kot tesnil... to som uz opravil vsetko a teraz zistim ze aj elektriku bastlil nejaky j*bo negramotny... Ale uz je dobre, baworacik je v dobrych rukach a pomaly na nom vymienam vsetko vlastne, ale nevadi, je to moj milacik :D . Inac k veci, ked som vybral plosak s budikmi z pristrojovky, tak som zistil, ze jedna baterka bola odtrnuta od plosaku a a ta druha uz tiez nevyzerala moc funkcne, tak som kupil nove baterky rovnakej velkosti, voltaze a tiez nicd a bezal som to este do roboty zapajkovat, teraz to uz len zlozim dokopy a uvidim co to spravi 8) .
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 10. 2007 17:10

Helldiver píše:Tak som rozobral pristrojovku a zistil som ze v nej mam zapojeny len ten modry a biely konektor, ten zlty nie... a ani ho neviem nikde najist, pojebani fuseri sk*rveni, akoby nestacilo, ze som minuly vikend zistil ze tesnenie pod ventildeklom sa nedavalo nove ked sa nastavovali ventily, ale nechalo sa povodne a dotesnilo sa silikonom, rovnako ako vsetky podtlakove hadice, samozrejme, ze silikon sa za tepla roztekal a k*kot tesnil... to som uz opravil vsetko a teraz zistim ze aj elektriku bastlil nejaky j*bo negramotny... Ale uz je dobre, baworacik je v dobrych rukach a pomaly na nom vymienam vsetko vlastne, ale nevadi, je to moj milacik :D . Inac k veci, ked som vybral plosak s budikmi z pristrojovky, tak som zistil, ze jedna baterka bola odtrnuta od plosaku a a ta druha uz tiez nevyzerala moc funkcne, tak som kupil nove baterky rovnakej velkosti, voltaze a tiez nicd a bezal som to este do roboty zapajkovat, teraz to uz len zlozim dokopy a uvidim co to spravi 8) .
ked zacnes menej picovat a viac citat a hladat namiesto toho, zistis, ze zlty konektor je na BC, takze ked ho nemas, nemoze tam byt ani konektor. Rovnako by si sa docital ze ekonomer ma takyto rezim 0-30 ked neukazuje tacho alebo ked blbne signal o rychlosti.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 25. 10. 2007 17:34

Jj, uz som sa docital v tych schemach co mam od DCho :) , kazdopadne to nic nemeni na tom ze to mam zbastlene... Tacho ukazuje v poriadku... budem hladat chybu dalej.
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 27. 10. 2007 19:17

Tak som zistil, ze pri zapnutom zapalovani je na relatku K7 medzi svorkami 87 a 30 napatie 0,38V,to ej asi dost malo na zopnutie :lol: . Cize zrejme nejaky prechodovy odpor, rozoberiem poistkovu skrinku a snad to bude tam, lebo hladat to niekde po kabelazi sa mi fakt nechce :? .
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 28. 10. 2007 12:24

12 voltu se ti tam objeví až při poloze klíčku 1 kdy se ti rožnou kontrolky
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 28. 10. 2007 13:11

Sak jasne, normalne tam mam 0V a pri zapnutych kontrolkach 0,38V... cize to spina ale niekde bude prechodovy odpor zrejme...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 28. 10. 2007 13:15

Helldiver píše:Sak jasne, normalne tam mam 0V a pri zapnutych kontrolkach 0,38V... cize to spina ale niekde bude prechodovy odpor zrejme...
pozri ci mas dobru kostru na svorke pre zopnutie, castokrat som sa tym v poistkovke stretol ze to blblo a musel som pritiahnut externu lebo niekde na doske bolo volaco spatne
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 28. 10. 2007 13:55

Diky za radu, kazdopadne vo vnutri poistkovky ma celkom zaujali dve vec: nejaka specena 30A poistka na kabli... a potom to ze od poistky 20 (30A poistka pre ventilator kurenia) bol ustrihnuty kablik cim sa (snad) vysvetluje nefunkcnost vetraku... inac podla noveho merania dava pri zapnutom zapalovani na cievku rele K7 okolo 4,5V co zrejme stale nestaci pre zopnutie... Idem kuknut tu ukostrovacie svorku...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 08. 11. 2007 16:10

Takze som vybral ventilator a zistil som ze ma skoro nulovy odpor, po napojeni na battery sa netoci - co sa tyka elektriky, tak to predchadzajuci majitel elegantne vyriesl tak, ze prestrihol vedenie od relatka K7 k ventilatoru, vytiahol fastony z motorceka ventilatora a jeden faston pre istotou ustrihol, asi pre odlahcenie vozidla... Profesionalne riesenie hodne dementnej socky... No nevadi, s tymto si uz bez problemov poradim, aspon ze samotne topenie funguje dobre - akurat musim byt v pohybe, inac nic nefuka, ale ten ventilator spravim a snad to bude ok...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 11. 2007 22:16

Helldiver píše:Takze som vybral ventilator a zistil som ze ma skoro nulovy odpor, po napojeni na battery sa netoci - co sa tyka elektriky, tak to predchadzajuci majitel elegantne vyriesl tak, ze prestrihol vedenie od relatka K7 k ventilatoru, vytiahol fastony z motorceka ventilatora a jeden faston pre istotou ustrihol, asi pre odlahcenie vozidla... Profesionalne riesenie hodne dementnej socky... No nevadi, s tymto si uz bez problemov poradim, aspon ze samotne topenie funguje dobre - akurat musim byt v pohybe, inac nic nefuka, ale ten ventilator spravim a snad to bude ok...
skus tomu motoru pomoct, mozno je iba pridrety v klznych loziskach, a preto to byvaly tak posral...ked sa nerotoci ani pri pomoci, naozaj nutna vymena
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 08. 11. 2007 22:26

Tak som vybral uhliky, precistil, motor sa toci v loziskach lahucko a nema moc vole - kazdopadne po napojeni na battery neurobi nic, ked ho pretacam, tak obcas prskne niekde pri uhlikoch alebo v rotore iskra, kazdopadne sa netoci, takze zrejme to vyzera tak, ze musim kupit novy vetrak s motorom :( .
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 11. 2007 22:28

Helldiver píše:Tak som vybral uhliky, precistil, motor sa toci v loziskach lahucko a nema moc vole - kazdopadne po napojeni na battery neurobi nic, ked ho pretacam, tak obcas prskne niekde pri uhlikoch alebo v rotore iskra, kazdopadne sa netoci, takze zrejme to vyzera tak, ze musim kupit novy vetrak s motorom :( .
ked prskne v uhlikoch podla mna to znamena ze stava tam ide, iba nema prenos na rotor...zberaz rotora vycisteny do ziveho?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět