Cidlo teploty nasavaneho vzduchu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Cidlo teploty nasavaneho vzduchu

Příspěvek od Helldiver » 04. 11. 2007 19:30

Dneska som v ramci pripravy na vyhodenie tej restriktivnej klapky vo vahe vzduchu (moj nazor je, ze naco lestit sacie kanaly, napasovavat prechod medzi sanim a hlavou, vsetko preto aby vzduch do motora prudil co najlahsie a pritom tam mat hentu blbu klapku, ktora je 100krat vacsia brzda pre prietok vzduchu ako zopar nezrovnanych prechodov a nie uplne vylesteny povrch), premeriaval aj cidlo nasavaneho vzduchu (mam mierne tazkosti so startami v studenom pocasi, cidlo teploty vody je uplne OK, ma predpisovy odpor cez cele teplotne spektrum), nema niekto hodnoty pre toto cidlo, ake maju byt? Je to tiez NTC, na zmenu teploty reaguje, len by som rad preveril ci ma spravny odpor...
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 11. 2007 22:08

Na čidle teploty vzduchu ve váze jsem naměřil 212 ohmů za vnější teploty vzduchu cca 15°C. (318i M10 L-Jetronic)

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 05. 11. 2007 23:17

Diky moc, ja som nameral okolo 2,2K pri 22C, ked som dychol do klapky teply vzduch, tak to hned kleslo na nejkych 2,08K a pomalicky potom stupalo spat k 2,2... Mam 325i kat, tak neviem... cidlo ocividne reaguje, ale mozno ej tam nejaky prechodovy odpor... Nepodujal by sa to niekto odmerat na 325i, najlepsie perfektne fungujucej? bol by som mu moc vdacny :) .
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 11. 2007 23:31

Helldiver píše:Diky moc, ja som nameral okolo 2,2K pri 22C, ked som dychol do klapky teply vzduch, tak to hned kleslo na nejkych 2,08K a pomalicky potom stupalo spat k 2,2... Mam 325i kat, tak neviem... cidlo ocividne reaguje, ale mozno ej tam nejaky prechodovy odpor... Nepodujal by sa to niekto odmerat na 325i, najlepsie perfektne fungujucej? bol by som mu moc vdacny :) .
Jestli se nepletu, těch cca 2,2 kiloohmu uvádí i manuál Haynes.

Já tam měl skutečně 212, tak nevím...

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 06. 11. 2007 09:25

Nameril jsem: 2k5/22°C, m20 325i

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 06. 11. 2007 09:56

Diky moc chalani, taze to mam asi ok...
E30 325i
E34 535i

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 06. 11. 2007 10:08

Jeste doplnim, ze obohaceni smesi pro zahrivani motoru se deje podle cidla teploty chladici kapaliny (ma dva piny). Cidlo nasavaneho vzduchu dela korekci hustoty vzduchu.

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 06. 11. 2007 11:30

Jj, jasne, to viem, a obidve cidla davaju OK hodnoty... Tak netusim potom preco mi to tak huli ked je zima (nemam kat) a obcas trosku tazssie chyta...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 11. 2007 16:27

Helldiver píše:Jj, jasne, to viem, a obidve cidla davaju OK hodnoty... Tak netusim potom preco mi to tak huli ked je zima (nemam kat) a obcas trosku tazssie chyta...
precitaj si este raz svoju vetu, odpoved je v nej.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 06. 11. 2007 19:01

asi bude potreba tuknout.

ECU za pomoci lambda sondy nastavuje rezim motoru, aby v katalyzatoru dohorivalo palivo. Bez katu, ale katovej firmware: jiny tlak, jine resonance v potrubi, jine teploty...

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 06. 11. 2007 20:26

Keby to bol len firmware, tak dam proste inu mapu, lenze to je aj hardware, nizssia kompresia :( . Ale neriesim to teraz, lebo cez zimu ide motor von z auta a bude sa rebuildovat, nic strasne to neni, akurat rosku viac huli za studena...
E30 325i
E34 535i

Odpovědět