Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Helldiver
- Příspěvky: 855
- Registrován: 16. 01. 2007 22:43
- Bydliště: Bratislava
Příspěvek
od Helldiver » 04. 11. 2007 19:30
Dneska som v ramci pripravy na vyhodenie tej restriktivnej klapky vo vahe vzduchu (moj nazor je, ze naco lestit sacie kanaly, napasovavat prechod medzi sanim a hlavou, vsetko preto aby vzduch do motora prudil co najlahsie a pritom tam mat hentu blbu klapku, ktora je 100krat vacsia brzda pre prietok vzduchu ako zopar nezrovnanych prechodov a nie uplne vylesteny povrch), premeriaval aj cidlo nasavaneho vzduchu (mam mierne tazkosti so startami v studenom pocasi, cidlo teploty vody je uplne OK, ma predpisovy odpor cez cele teplotne spektrum), nema niekto hodnoty pre toto cidlo, ake maju byt? Je to tiez NTC, na zmenu teploty reaguje, len by som rad preveril ci ma spravny odpor...
E30 325i
E34 535i
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 05. 11. 2007 22:08
Na čidle teploty vzduchu ve váze jsem naměřil 212 ohmů za vnější teploty vzduchu cca 15°C. (318i M10 L-Jetronic)
-
Helldiver
- Příspěvky: 855
- Registrován: 16. 01. 2007 22:43
- Bydliště: Bratislava
Příspěvek
od Helldiver » 05. 11. 2007 23:17
Diky moc, ja som nameral okolo 2,2K pri 22C, ked som dychol do klapky teply vzduch, tak to hned kleslo na nejkych 2,08K a pomalicky potom stupalo spat k 2,2... Mam 325i kat, tak neviem... cidlo ocividne reaguje, ale mozno ej tam nejaky prechodovy odpor... Nepodujal by sa to niekto odmerat na 325i, najlepsie perfektne fungujucej? bol by som mu moc vdacny

.
E30 325i
E34 535i
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 05. 11. 2007 23:31
Helldiver píše:Diky moc, ja som nameral okolo 2,2K pri 22C, ked som dychol do klapky teply vzduch, tak to hned kleslo na nejkych 2,08K a pomalicky potom stupalo spat k 2,2... Mam 325i kat, tak neviem... cidlo ocividne reaguje, ale mozno ej tam nejaky prechodovy odpor... Nepodujal by sa to niekto odmerat na 325i, najlepsie perfektne fungujucej? bol by som mu moc vdacny

.
Jestli se nepletu, těch cca 2,2 kiloohmu uvádí i manuál Haynes.
Já tam měl skutečně 212, tak nevím...
-
Batman
- Příspěvky: 173
- Registrován: 06. 05. 2003 15:03
- Bydliště: Jičín
Příspěvek
od Batman » 06. 11. 2007 09:25
Nameril jsem: 2k5/22°C, m20 325i
-
Helldiver
- Příspěvky: 855
- Registrován: 16. 01. 2007 22:43
- Bydliště: Bratislava
Příspěvek
od Helldiver » 06. 11. 2007 09:56
Diky moc chalani, taze to mam asi ok...
E30 325i
E34 535i
-
Batman
- Příspěvky: 173
- Registrován: 06. 05. 2003 15:03
- Bydliště: Jičín
Příspěvek
od Batman » 06. 11. 2007 10:08
Jeste doplnim, ze obohaceni smesi pro zahrivani motoru se deje podle cidla teploty chladici kapaliny (ma dva piny). Cidlo nasavaneho vzduchu dela korekci hustoty vzduchu.
-
Helldiver
- Příspěvky: 855
- Registrován: 16. 01. 2007 22:43
- Bydliště: Bratislava
Příspěvek
od Helldiver » 06. 11. 2007 11:30
Jj, jasne, to viem, a obidve cidla davaju OK hodnoty... Tak netusim potom preco mi to tak huli ked je zima (nemam kat) a obcas trosku tazssie chyta...
E30 325i
E34 535i
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 06. 11. 2007 16:27
Helldiver píše:Jj, jasne, to viem, a obidve cidla davaju OK hodnoty... Tak netusim potom preco mi to tak huli ked je zima (nemam kat) a obcas trosku tazssie chyta...
precitaj si este raz svoju vetu, odpoved je v nej.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
samiq
- Akademik
- Příspěvky: 500
- Registrován: 27. 02. 2003 20:31
- Bydliště: obcas Praha
Příspěvek
od samiq » 06. 11. 2007 19:01
asi bude potreba tuknout.
ECU za pomoci lambda sondy nastavuje rezim motoru, aby v katalyzatoru dohorivalo palivo. Bez katu, ale katovej firmware: jiny tlak, jine resonance v potrubi, jine teploty...
-
Helldiver
- Příspěvky: 855
- Registrován: 16. 01. 2007 22:43
- Bydliště: Bratislava
Příspěvek
od Helldiver » 06. 11. 2007 20:26
Keby to bol len firmware, tak dam proste inu mapu, lenze to je aj hardware, nizssia kompresia

. Ale neriesim to teraz, lebo cez zimu ide motor von z auta a bude sa rebuildovat, nic strasne to neni, akurat rosku viac huli za studena...
E30 325i
E34 535i