volnoběh u M42 (M40)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

volnoběh u M42 (M40)

Příspěvek od aula » 22. 09. 2007 16:48

Vím, že je to tu asi tisíckrát, ale ani po přečtení všech témat nejsem schopen to dát nějak dohromady.

Co jsem měnil: Dvoje těsnění mezi sacíma parohama + to, co je mezi klapkou a parohama. Lambda sondu. Volnoběžák.

Co sem konkroloval: Všechny vzduvhový hadice u motoru....

Co to teda dělá přesně: Po nastartování a stání na místě je volnoběh vzorově stálej ani nezaškobrne. Ale když jedu a zastavuju na světlech na spojku (a neutrál) tak se jakoby zhoupne dolů na cca 500 pak zas vyskočí na 1200 a pak se ustálí, prostě jakoby zakmitává. Jednou mi to dokonce chcípalo, musel sem patou přidávat plyn...

Když jedu na kvalt a pustím plyn ekonoměr jde hned na nulu. Jen občas se mi zastaví třeba na 4l/100km. Z toho mi vyplynulo, že snímač klapky to nebude, ale dneska sem ho zkoušel poslouchat, ale zdálo se že necvakal, nebo sem to přes motor neslyšel....

Pak mi napadá ještě váha no, ale zas si říkám to by to blblo furt...

Takže zbývá asi fakt jen ten snímač klapky. Nebo snad ještě něco jiného? Dá se sehnat někde jako nevorigo, nebo kde doporučujete koupit. Novej v bmw asi 1600 (V plzni (invelt) tak 2000, sou tam dražší).

Dík za jakoukoliv radu. Po vyřeší problému se nebráním smazání....
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 22. 09. 2007 19:44

Kdyby se našel prosím hodnej plzeňák, kterému drží volnoběh a byl by ochotnej po dohodě vyzkoušet jeho váhu (stejná jako M40B18), jeho snímač a jeho volnoběžák (asi taky stejné jako M40B18) na mém autě, tak bych se určo odměnil.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 09. 2007 20:44

Ten snímač polohy škrtící klapky to dělat může - zvlášť pokud někdy zůstane po uvolnění pedálu plynu spotřeba na 4 litrech.
proměřil bych to z konektoru ŘJ, zkoušel bych s pedálem cvičit a sledoval, jestli spíná / rozpíná. pokud blbne, určitě se to při takový kontrole musí projevit.

Odpovědět