M42 cvaká

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

M42 cvaká

Příspěvek od Balda » 21. 09. 2007 18:10

Ahoj!
Mám problém s iSem. Odešlo mi těsnění pod hlavou. Do druhýho válce mi tekla voda. Těsnění jsem vyměnil a vypadá to, že je závada odstraněna. Po třech dnech, ale začal motor cvakat, obvzlášť na volnoběh. Nejsem si jistý jestli to mohou dělat zdvihátka nebo vstřiky. Mohlo se něco poškodit, když byla voda ve válci? Do oleje se voda nedostala. Jinak motor táhne jako vždy, čistě a plynule. Jen to má občas nepříjemný zvuk. :evil:

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 21. 09. 2007 18:15

Jo, při výměně těsnění byla hlava rovná, ventily těsné a šrouby jsem dal samořejmě nové. Hlava byla utažena na 30Nm a pak dvakrát na 90° ve správném pořadí. Zdvihátka byly neproházený.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 21. 09. 2007 21:44

Co rozvody, kolik mají nalítáno? U ISa většinou dělají kravál rozvody než hydroštely.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 21. 09. 2007 22:35

Rozvody jsou ve víc než dobrým stavu. A navíc motor nemá najeto ještě ani 100tis. km. Do doby než odešlo to těsnění se motor choval naprosto výborně! Tohle je slyšet hlavně když je to studený, když zvednu otáčky, tak to na chvíli stichne a někdy to stichne úplně. Taky je slyšet, že toho tam někdy cvaká víc a někdy míň. Dodávám, že jsem měnil těsnění pod hlavou, takže v tom hledám souvislosti. Jen doufám, že se mi nedostal nějaký bordel do olejovýho vedení. Nechám změřit tlak oleje. Kolik vlastě by měl být?

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 21. 09. 2007 22:58

Balda píše:Rozvody jsou ve víc než dobrým stavu. A navíc motor nemá najeto ještě ani 100tis. km. Do doby než odešlo to těsnění se motor choval naprosto výborně! Tohle je slyšet hlavně když je to studený, když zvednu otáčky, tak to na chvíli stichne a někdy to stichne úplně. Taky je slyšet, že toho tam někdy cvaká víc a někdy míň. Dodávám, že jsem měnil těsnění pod hlavou, takže v tom hledám souvislosti. Jen doufám, že se mi nedostal nějaký bordel do olejovýho vedení. Nechám změřit tlak oleje. Kolik vlastě by měl být?
Hodnoty tlaku oleje:
Oil pressure : 1.3-2.0 Bar/18 psi @ idle, 4.0-4.3 Bar/57-62 psi at 6250rpm

V jakým stavu je olejový čerpadlo, u IS s ním bývá někdy problém, hlavně ozubení.
Obrázek
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 21. 09. 2007 23:27

Nevím v jakým stavu je oil čerpadlo, ale myslím, že to tím nebude. Na to mi snad odpoví výsledky z tlaku. :? Napadlo mě jestli to teď nefouká pro změnu do oleje.

Odpovědět