Kardanova tyc - delka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MIREC
Příspěvky: 108
Registrován: 11. 12. 2003 09:42
Bydliště: Chippenham GB,origo SVK KE

Kardanova tyc - delka

Příspěvek od MIREC » 17. 09. 2007 15:21

1989 - plastak - 4 dv - M40 1.6 manual - benzin
1987 - chromak - 4 dv - M10 1.8 automat - benzin

je delka kardanove tyce stejna? primo od prevodovky az po zadni difrencial.
M.I.R.E.C. : Maximálně Inteligentní Rychlý Efektivní Cizinec

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 17. 09. 2007 15:37

Dle ETK nejsou stejné ale není poznat zda jsou jinak dlouhé:
318i
316i

každopádně jedna váží 10kg a druhá 8kg :D
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 17. 09. 2007 17:13

Nenechá se povysouvat z toho tisícihranu?

Uživatelský avatar
MIREC
Příspěvky: 108
Registrován: 11. 12. 2003 09:42
Bydliště: Chippenham GB,origo SVK KE

Příspěvek od MIREC » 17. 09. 2007 17:20

Upresnim problem.studeny nebo teply motor,,zaradim jednicku a pohnu se decentne,drzim na 2000 otackach, jakmile sundam nohu z plynu tak to cukne z autem,a taky tak kdyz nohu dam zpatky na plyn. nekdo se vyjadril ze to bude vylagrovanym krizem na kardanu.ovsem zvuk a to seknuti jakoby slo od diferaku, vymenil jsem diferencial a sklidnilo se to tak trosku,avsak je to tam porad.jakoby nekde byla vule nebo neco.
M.I.R.E.C. : Maximálně Inteligentní Rychlý Efektivní Cizinec

Uživatelský avatar
MIREC
Příspěvky: 108
Registrován: 11. 12. 2003 09:42
Bydliště: Chippenham GB,origo SVK KE

Příspěvek od MIREC » 17. 09. 2007 17:23

Bajzík píše:Nenechá se povysouvat z toho tisícihranu?
tisicihran je predsa na prevodovce jak se dava na motor (setrvacnik)
na diferaku drzi kardan na 4 a na prevodvce tusim na 6 sroubech ne? aspon u mne
M.I.R.E.C. : Maximálně Inteligentní Rychlý Efektivní Cizinec

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 17. 09. 2007 17:26

MIREC píše:
Bajzík píše:Nenechá se povysouvat z toho tisícihranu?
tisicihran je predsa na prevodovce jak se dava na motor (setrvacnik)
na diferaku drzi kardan na 4 a na prevodvce tusim na 6 sroubech ne? aspon u mne
ne, tomu se riká mrkev

kardan je ale ze dvou castí ...jedna se zasouvá tisicihranem do druhé...tim se da zkorigovat rozdíl v délce...neslouží ale k tomu, nýbrž k doladění nepřesnosti při demontáži nebo montáži čehokoli k čemu drží...tim chtěl bajzík říct že když by se ti ta delka tech kardanu lišila např. o tři centimetry tak že to třeba vpohodě doženeš tim tisicihranem

ale muj nazor je že to tam pasuje ikdyž zaručit ti to nemužu

Uživatelský avatar
MIREC
Příspěvky: 108
Registrován: 11. 12. 2003 09:42
Bydliště: Chippenham GB,origo SVK KE

Příspěvek od MIREC » 17. 09. 2007 17:32

a jo jo,uz vim o jakym 1000 hranu se mluvii, asi to zmerim,,kdyz nekoho napadne v cem muze byt to cukani tak budu taky rad za jakekoli info.thx
adam320 píše:
MIREC píše:
Bajzík píše:Nenechá se povysouvat z toho tisícihranu?
tisicihran je predsa na prevodovce jak se dava na motor (setrvacnik)
na diferaku drzi kardan na 4 a na prevodvce tusim na 6 sroubech ne? aspon u mne
ne, tomu se riká mrkev

kardan je ale ze dvou castí ...jedna se zasouvá tisicihranem do druhé...tim se da zkorigovat rozdíl v délce...neslouží ale k tomu, nýbrž k doladění nepřesnosti při demontáži nebo montáži čehokoli k čemu drží...tim chtěl bajzík říct že když by se ti ta delka tech kardanu lišila např. o tři centimetry tak že to třeba vpohodě doženeš tim tisicihranem

ale muj nazor je že to tam pasuje ikdyž zaručit ti to nemužu
M.I.R.E.C. : Maximálně Inteligentní Rychlý Efektivní Cizinec

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 17. 09. 2007 17:50

no to co popisujes mohlo samopzrejme bejt v diferaku, nejspis to tam i castecne bylo kdyz se to uskromnilo po jeho vymene...vule krom toho muze bejt kdekoli po ceste na hridely...u tech krizu kardanu zajisté ale nemyslel bych si ze to bude tak znatelne nebo ze to dokonce cinkne...casto bejvá vule na hlavní hridely primo v prevodovce...je to daný stářim a tim co maj za sebou najeto...taky si prohlidni hardyspojku(mezi kardanem a unašečem na převodovce)

nebo jsem jednou řešil něco podobnýho a bylo uvolněný středový uložení toho kardanu...fyzicky na hřídely vule nebyla ale při přidání to občas takhle zacvakalo

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 17. 09. 2007 18:05

..jak píše Adam, měl jsem podobnou vůli a škubání, po výměně kardanu, poloos, difru nachvíli zmizela a posléze tam byla zase...nakonec jsem přišel na to, že je v převodovce a roznáší se dál...jinak ten kardan můžeš prodloužit tím vysunutím u té převlečné matice relativně dost, ale všeho s mírou :)
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Odpovědět