Samosvor ......

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Samosvor ......

Příspěvek od Huska » 19. 03. 2003 23:57

Potřeboval bych vědět jestli jde předělat ze samosvorného diferáku ta kluzná spojka do obyčejného. V tom samosvoru mám špatná ozubená kola (hrušku a talíř), protože hučí. Má s tím někdo zkušenost?
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Kupča
Příspěvky: 130
Registrován: 19. 03. 2003 07:05
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kupča » 20. 03. 2003 08:19

Ty kola tam můžeš jen vyměnit a máš klid. Hučí ty vůle mezi nima (někdy ložiska), jde to nastavit, ale nevím jak. Musí tam být vůle, až se to ohřeje a to je to co nevím. Jinak se dají kola i hrušky měnit (vždycky ale spolu - mají číselné označení).

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 20. 03. 2003 09:36

Jo já vím že nemůžu zaměnit zvlášt ty kola, protože jsou z fabriky upasovaný k sobě. Mě ale zajímá jestli ty jsou stejná v tom samosvoru a v normálním. Převod atd. ..... mám stejný. A jak se seřizuje tento samosvor to vím :) Takže podle tebe ty kola pasují????
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Kupča
Příspěvky: 130
Registrován: 19. 03. 2003 07:05
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kupča » 26. 03. 2003 08:56

Ty kola jsou stejný, ale jen z "velkého diferáku", má větší obsah oleje (1.2l namísto 0.75) 316-320 měli v originále právě ten malej. Na starém autě jsem to taky přehazoval, abych byl rychlejší, samosvor měl 3.91 a obyč z 323i měl 3.45, tak jsem jen prohodil kola do samosvoru a bylo to.
Jo ještě ten malej má na výstupu poloos ke kolům 4 šrouby a velkej 6.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 26. 03. 2003 09:00

Kupča píše:Ty kola jsou stejný, ale jen z "velkého diferáku", má větší obsah oleje (1.2l namísto 0.75) 316-320 měli v originále právě ten malej. Na starém autě jsem to taky přehazoval, abych byl rychlejší, samosvor měl 3.91 a obyč z 323i měl 3.45, tak jsem jen prohodil kola do samosvoru a bylo to.
Jo ještě ten malej má na výstupu poloos ke kolům 4 šrouby a velkej 6.
Tak ted nevím jakej tam mám (malej nebo velkej??) ale to je jedno když jsou oby stejný. Ještě mi řekni jestli se ti po výměně kol nezačal nějak ozívat?? To je už asi poslední obava a pak se do toho pustím.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Kupča
Příspěvky: 130
Registrován: 19. 03. 2003 07:05
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kupča » 02. 04. 2003 06:06

Každej byl hlučnější. Já pomalu přitahoval ložisko, kdy byl nejtišší. To, že diferák po výměně oleje je hlučnější mi vystvetlovali tak, že ten původní olej je hustčí než nový. Do obyč diferáku je doporučená syntetika 75-90. Do samosvoru mají výrobci olejů uvedenou speciální kapalinu, takže mi nikdo neřekl jakou. Ani Autec, ty neodpověděli vůbec. Mě to zatím netlačí měnit to chci v létě a do té doby to snad zjistím.

Odpovědět