Čidlo klepání
Čidlo klepání
Tak jelikož jsem se to z threadu kde jsem to zaslechl nedozvěděl a kdosi tam tim argumentoval vypadajíce že tomu rozumí tak bych byl taky rád o něco chytřejší a ptám se zasvěcených:
1. Co je čidlo klepání?
2. Jaké BMW ho má?
3. Jaký vliv má na chod motoru při použití benzinu s vyšším oktanovým číslem?
1. Co je čidlo klepání?
2. Jaké BMW ho má?
3. Jaký vliv má na chod motoru při použití benzinu s vyšším oktanovým číslem?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
4- valcove motory M43 az v E36 a M42 take jen v E36.
6-valcove motory M50 mely cidlo klepani az s VANOSem (= M50TU a tedy od 9/1992)
8-valcove motory od prvopocatku tedy od roku 1992
12-valcove motory M70 az v rade E38 takze od 1993
"Ma vliv" na predstih zapalovani.
6-valcove motory M50 mely cidlo klepani az s VANOSem (= M50TU a tedy od 9/1992)
8-valcove motory od prvopocatku tedy od roku 1992
12-valcove motory M70 az v rade E38 takze od 1993
"Ma vliv" na predstih zapalovani.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Já bych řekl, že název má být čidlo detonací a ne klepání. Při hodně chudý směsi dochází k detonačnímu hoření ve válcích a čidlo by to mělo zachytit a jednotka se přepne do nouzovýho režimu, kdy jede na bohatou směs. U tubomotorů je to čidlo naprosto nepostradatelný hlavně při ladění směsi. Je to vlastně ochrana motoru před zničením z důvodu chudé směsi.
Nejsem žádnej profík, takhle jsem to nastudoval z různých US a UK fór, kde se zabývají turbo přestavbama E30, pokud melu kraviny, tak ať mě někdo věci znalý opravý, třeba Fugo.

Nejsem žádnej profík, takhle jsem to nastudoval z různých US a UK fór, kde se zabývají turbo přestavbama E30, pokud melu kraviny, tak ať mě někdo věci znalý opravý, třeba Fugo.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
Čidlo detonačního spalování je správný název.BOOST píše:Já bych řekl, že název má být čidlo detonací a ne klepání. Při hodně chudý směsi dochází k detonačnímu hoření ve válcích a čidlo by to mělo zachytit a jednotka se přepne do nouzovýho režimu, kdy jede na bohatou směs.
Příčinou nemusí být jen chudá směs, ale třeba méně kvalitní palivo/příliš velký předstih/vysoký kompresní poměr.
A protože z těchto tří faktorů lze za běhu motoru ovlivnit jen jeden tak, aby detonační spalování ustalo, snižuje ŘJ předstih.
Nemusí se hned nutně přepínat na nouzový režim a trvale jet podle křivky nižších předstihů.
Řekl bych, že u vyšších verzí Motronicu v BMW určitě ne - tam se jen provede korekce cca -3° a sleduje se další cyklus. Pokud se objeví detonace znovu, sníží předstih o další podobnou hodnotu. Jestliže ne, naopak předstih zvyšuje (asi +1°).
Tak tohle jsem nevěděl, mám M50 2,5 Vanos a viděl jsem ho tam, ale jak to funguje jsem nevěděl, děkuji za rozšíření znalostí 
Trochu laicky se teda zeptám, jaký vliv má kvalitnější palivo(tankuju N98, případná výměna za Shell V-power) na čidlo klepání?????
Kvalitnější palivo líp hoří proto míň detonuje a jendotka potom dělá co????
Vůbec nemám šajn, jak se to vzájemně ovlivňuje a jaký je výsledný efekt(dozdíl)
Trochu laicky se teda zeptám, jaký vliv má kvalitnější palivo(tankuju N98, případná výměna za Shell V-power) na čidlo klepání?????
Kvalitnější palivo líp hoří proto míň detonuje a jendotka potom dělá co????
Vůbec nemám šajn, jak se to vzájemně ovlivňuje a jaký je výsledný efekt(dozdíl)
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
V power je 95 natural, takze zadna vymena za vyssi oktanExclusive píše:Tak tohle jsem nevěděl, mám M50 2,5 Vanos a viděl jsem ho tam, ale jak to funguje jsem nevěděl, děkuji za rozšíření znalostí
Trochu laicky se teda zeptám, jaký vliv má kvalitnější palivo(tankuju N98, případná výměna za Shell V-power) na čidlo klepání?????
Kvalitnější palivo líp hoří proto míň detonuje a jendotka potom dělá co????
Vůbec nemám šajn, jak se to vzájemně ovlivňuje a jaký je výsledný efekt(dozdíl)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Tak oprava za nějaký benzín s vyšším oktanovým číslem, jedno jaký
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
No asi tak... palivo s vyšším oktanovým číslem detonuje při vyšším tlaku než palivo s nižším... takže vliv to bude mít takový že bude méně docházet k detonacím....
K těm dochází samozapálením směsi na různých místech a ovlivňují to faktory které psal Venca... + tvar spalovacího prostoru...
směs ve válci za normálních podmínek hoří rychlostí cca 25m/s ... jenže když dojde k detonaci tak se v tom místě směs vznítí rychlostí 400m/s (šíleně se tím ku*ví motor) a to vyvolá citelný otřes, který měří knock-sensor ( čidlo detonací ) ... ale dochází k nim jen v nízkých otáčkách...
K těm dochází samozapálením směsi na různých místech a ovlivňují to faktory které psal Venca... + tvar spalovacího prostoru...
směs ve válci za normálních podmínek hoří rychlostí cca 25m/s ... jenže když dojde k detonaci tak se v tom místě směs vznítí rychlostí 400m/s (šíleně se tím ku*ví motor) a to vyvolá citelný otřes, který měří knock-sensor ( čidlo detonací ) ... ale dochází k nim jen v nízkých otáčkách...

Jen odpovím na otázku použití knock senzoru při ladění: při ladění až tak není potřeba, detonace se při ladění poslouchají klasicky uchem (je nejspolehlivější čidlo), přes elektronický stetoskop s ekvalizérem, detonace jsou tuším někde mezi 5-7.5kHz (musel bych to přesně dohledat) a dají se přirovnat ke klepání kladívkem do hlavy (motoru samozřejmě), já osobně používám při ladění elektretový mikrofon který je přimontován na motoru přímo u těsnění pod hlavou a signál vedu do NTB a odtud přes soft s ekvalizérem do sluchátek a zkrátka to poslouchám.
Jinak to co napsal Venca je do puntíku pravda, jen doplním že přestavování předstihu se provádí pro každý válec extra.
Jinak to co napsal Venca je do puntíku pravda, jen doplním že přestavování předstihu se provádí pro každý válec extra.