Čidlo klepání

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Čidlo klepání

Příspěvek od adam320 » 20. 06. 2005 18:52

Tak jelikož jsem se to z threadu kde jsem to zaslechl nedozvěděl a kdosi tam tim argumentoval vypadajíce že tomu rozumí tak bych byl taky rád o něco chytřejší a ptám se zasvěcených:
1. Co je čidlo klepání?
2. Jaké BMW ho má?
3. Jaký vliv má na chod motoru při použití benzinu s vyšším oktanovým číslem?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 06. 2005 19:42

4- valcove motory M43 az v E36 a M42 take jen v E36.
6-valcove motory M50 mely cidlo klepani az s VANOSem (= M50TU a tedy od 9/1992)
8-valcove motory od prvopocatku tedy od roku 1992
12-valcove motory M70 az v rade E38 takze od 1993


"Ma vliv" na predstih zapalovani.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 07. 09. 2007 17:47

jen upravim Francise ze M42 v E36 cidlo klepani ma i nema tam by slo o RJ M1.7.2 jinac urcite to ma M44 (jinac jsem videl tri E36 ISa a zadna ho nemela pkud to vse nebyli prestavby)
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 07. 09. 2007 21:21

Já bych řekl, že název má být čidlo detonací a ne klepání. Při hodně chudý směsi dochází k detonačnímu hoření ve válcích a čidlo by to mělo zachytit a jednotka se přepne do nouzovýho režimu, kdy jede na bohatou směs. U tubomotorů je to čidlo naprosto nepostradatelný hlavně při ladění směsi. Je to vlastně ochrana motoru před zničením z důvodu chudé směsi.

Nejsem žádnej profík, takhle jsem to nastudoval z různých US a UK fór, kde se zabývají turbo přestavbama E30, pokud melu kraviny, tak ať mě někdo věci znalý opravý, třeba Fugo. :lol: 8)
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 09. 2007 21:42

BOOST píše:Já bych řekl, že název má být čidlo detonací a ne klepání. Při hodně chudý směsi dochází k detonačnímu hoření ve válcích a čidlo by to mělo zachytit a jednotka se přepne do nouzovýho režimu, kdy jede na bohatou směs.
Čidlo detonačního spalování je správný název.

Příčinou nemusí být jen chudá směs, ale třeba méně kvalitní palivo/příliš velký předstih/vysoký kompresní poměr.
A protože z těchto tří faktorů lze za běhu motoru ovlivnit jen jeden tak, aby detonační spalování ustalo, snižuje ŘJ předstih.

Nemusí se hned nutně přepínat na nouzový režim a trvale jet podle křivky nižších předstihů.
Řekl bych, že u vyšších verzí Motronicu v BMW určitě ne - tam se jen provede korekce cca -3° a sleduje se další cyklus. Pokud se objeví detonace znovu, sníží předstih o další podobnou hodnotu. Jestliže ne, naopak předstih zvyšuje (asi +1°).

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 07. 09. 2007 22:14

Tak tohle jsem nevěděl, mám M50 2,5 Vanos a viděl jsem ho tam, ale jak to funguje jsem nevěděl, děkuji za rozšíření znalostí :wink:

Trochu laicky se teda zeptám, jaký vliv má kvalitnější palivo(tankuju N98, případná výměna za Shell V-power) na čidlo klepání?????
Kvalitnější palivo líp hoří proto míň detonuje a jendotka potom dělá co????
Vůbec nemám šajn, jak se to vzájemně ovlivňuje a jaký je výsledný efekt(dozdíl)
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 09. 2007 22:25

Exclusive píše:Tak tohle jsem nevěděl, mám M50 2,5 Vanos a viděl jsem ho tam, ale jak to funguje jsem nevěděl, děkuji za rozšíření znalostí :wink:

Trochu laicky se teda zeptám, jaký vliv má kvalitnější palivo(tankuju N98, případná výměna za Shell V-power) na čidlo klepání?????
Kvalitnější palivo líp hoří proto míň detonuje a jendotka potom dělá co????
Vůbec nemám šajn, jak se to vzájemně ovlivňuje a jaký je výsledný efekt(dozdíl)
V power je 95 natural, takze zadna vymena za vyssi oktan
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 07. 09. 2007 22:37

Tak oprava za nějaký benzín s vyšším oktanovým číslem, jedno jaký
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 08. 09. 2007 11:17

No asi tak... palivo s vyšším oktanovým číslem detonuje při vyšším tlaku než palivo s nižším... takže vliv to bude mít takový že bude méně docházet k detonacím....
K těm dochází samozapálením směsi na různých místech a ovlivňují to faktory které psal Venca... + tvar spalovacího prostoru...
směs ve válci za normálních podmínek hoří rychlostí cca 25m/s ... jenže když dojde k detonaci tak se v tom místě směs vznítí rychlostí 400m/s (šíleně se tím ku*ví motor) a to vyvolá citelný otřes, který měří knock-sensor ( čidlo detonací ) ... ale dochází k nim jen v nízkých otáčkách...
Obrázek

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 08. 09. 2007 16:33

Jen odpovím na otázku použití knock senzoru při ladění: při ladění až tak není potřeba, detonace se při ladění poslouchají klasicky uchem (je nejspolehlivější čidlo), přes elektronický stetoskop s ekvalizérem, detonace jsou tuším někde mezi 5-7.5kHz (musel bych to přesně dohledat) a dají se přirovnat ke klepání kladívkem do hlavy (motoru samozřejmě), já osobně používám při ladění elektretový mikrofon který je přimontován na motoru přímo u těsnění pod hlavou a signál vedu do NTB a odtud přes soft s ekvalizérem do sluchátek a zkrátka to poslouchám.

Jinak to co napsal Venca je do puntíku pravda, jen doplním že přestavování předstihu se provádí pro každý válec extra.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Odpovědět