klepani v motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
honzaque
Příspěvky: 153
Registrován: 28. 04. 2005 19:16

Příspěvek od honzaque » 01. 09. 2007 20:50

hele a kdyby byla to sprcha zacpana, vydrzelo by to 20 tisic bez zjevnyho opotrebeni?
e28 520 rok 1984

Uživatelský avatar
Zaja.cz
Příspěvky: 514
Registrován: 08. 03. 2006 07:09
Bydliště: Hlučín (Ostrava)

Příspěvek od Zaja.cz » 02. 09. 2007 18:54

Myslím, že to nejsou vstřiky, ani sprcha, ani vůje ventilů ale ojeté koníky.
Ty mezi ventilem a vačkou.

Jen nevím která část koníku.

1) otlučené excentry koníků-dosedající na ventily
2) uvolněné kameny koníků dosedající na vačku-jsou v koníku nalisovány
3) vůle koníku na vodící tyči
4) opotřebená plocha kamene koníku-časem se z rádiusu stává rovina
5) ojetá vačka
6) všechny tyto věci do kupy.

Sám bych to rád věděl, protože mi to už tluče taky -a dost.
Dělá mi to už na třetím motoru co mám-325, 320 atd.
A to jsem ventily nastavval -vždy.
Za hory za doly, mé zlaté bavory kde se pasou?
Jeníčka pacholíčka zlé TDI-čka nesou.

Uživatelský avatar
honzaque
Příspěvky: 153
Registrován: 28. 04. 2005 19:16

Příspěvek od honzaque » 02. 09. 2007 21:07

Me se nezda ze by to bylo konikama,ten motor ma opravdovejch 130 tisic,to prece ty koniky musej vydrzet ne?
e28 520 rok 1984

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 02. 09. 2007 21:11

A nebo to dělá i olejové čerpadlo,když už má větší vůle než má mít.Samozřejmě s tím souvisí i stav všech vůlí v ojničních i hlavních ložisek.Tím pádem to maže méně vrch a klepe to.

Uživatelský avatar
Zaja.cz
Příspěvky: 514
Registrován: 08. 03. 2006 07:09
Bydliště: Hlučín (Ostrava)

Příspěvek od Zaja.cz » 02. 09. 2007 21:19

Pinki píše:A nebo to dělá i olejové čerpadlo,když už má větší vůle než má mít.Samozřejmě s tím souvisí i stav všech vůlí v ojničních i hlavních ložisek.Tím pádem to maže méně vrch a klepe to.
Ale to klepe nahoře s pod ventil víka a to mám nové všechny ložiska na klice i ojnicích a jiné čerpadlo než jsem měl.
Za hory za doly, mé zlaté bavory kde se pasou?
Jeníčka pacholíčka zlé TDI-čka nesou.

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 02. 09. 2007 21:37

Zaja.cz píše:
Pinki píše:A nebo to dělá i olejové čerpadlo,když už má větší vůle než má mít.Samozřejmě s tím souvisí i stav všech vůlí v ojničních i hlavních ložisek.Tím pádem to maže méně vrch a klepe to.
Ale to klepe nahoře s pod ventil víka a to mám nové všechny ložiska na klice i ojnicích a jiné čerpadlo než jsem měl.
Jo, tím jsem nemyslel Tvůj případ :wink: Rešil jsem to kdysi na mojí m 10 a i na m20 525i .Na m10 jsem měnil olej čerpadlo a seřídil ventilovou vůvi o 0.05 mm méně, než má být a bylo to v pohodě-teda ůplně tichučké to nebylo ,ale rozíl v hlučnosti byl velký.
Na té m20 to nedokážu přesně říct čím to bylo,protože jsme ta měnili totálně projetou vačku,projeté koníky (to byly hrany jak cip) a olej čerpadlo.Jelikož ten týpek neměl na novou,nebo starší dobrou hlavu,tak jsme tam nechali tu co tam byla.Rýhy na hlavě v uloženích vačky byly místy i přes 0.5mm, možná i víc.Po výměně koníku za starší,ale vzhledově v supr stavu byl motor ůplně tichoučký.Je pravda,že nevím jak je na tom teď.Fakt nevím
Třeba Malutkeho motor ,taky klepe sezhora,vačka je supr ,koníky taky.Takže buď čerpadlo a nebo vodítka ventilů.
Za 2 měsíce Ti to řeknu,jak to budem rozebírat.

Uživatelský avatar
Zaja.cz
Příspěvky: 514
Registrován: 08. 03. 2006 07:09
Bydliště: Hlučín (Ostrava)

Příspěvek od Zaja.cz » 02. 09. 2007 21:53

Pinki píše:
Zaja.cz píše:
Pinki píše:A nebo to dělá i olejové čerpadlo,když už má větší vůle než má mít.Samozřejmě s tím souvisí i stav všech vůlí v ojničních i hlavních ložisek.Tím pádem to maže méně vrch a klepe to.
Ale to klepe nahoře s pod ventil víka a to mám nové všechny ložiska na klice i ojnicích a jiné čerpadlo než jsem měl.
Jo, tím jsem nemyslel Tvůj případ :wink: Rešil jsem to kdysi na mojí m 10 a i na m20 525i .Na m10 jsem měnil olej čerpadlo a seřídil ventilovou vůvi o 0.05 mm méně, než má být a bylo to v pohodě-teda ůplně tichučké to nebylo ,ale rozíl v hlučnosti byl velký.
Na té m20 to nedokážu přesně říct čím to bylo,protože jsme ta měnili totálně projetou vačku,projeté koníky (to byly hrany jak cip) a olej čerpadlo.Jelikož ten týpek neměl na novou,nebo starší dobrou hlavu,tak jsme tam nechali tu co tam byla.Rýhy na hlavě v uloženích vačky byly místy i přes 0.5mm, možná i víc.Po výměně koníku za starší,ale vzhledově v supr stavu byl motor ůplně tichoučký.Je pravda,že nevím jak je na tom teď.Fakt nevím
Třeba Malutkeho motor ,taky klepe sezhora,vačka je supr ,koníky taky.Takže buď čerpadlo a nebo vodítka ventilů.
Za 2 měsíce Ti to řeknu,jak to budem rozebírat.
Ty vole, tak vodítka ventilů mě nenapadly.
Za hory za doly, mé zlaté bavory kde se pasou?
Jeníčka pacholíčka zlé TDI-čka nesou.

Uživatelský avatar
honzaque
Příspěvky: 153
Registrován: 28. 04. 2005 19:16

Příspěvek od honzaque » 03. 09. 2007 00:19

No ja nejdriv zkusim vycistit ty vstriky a kdyz to nepomuze, tak to nekam dam at sundaj hlavu a kouknou mi na ty ventily a voditka, z toho mam strach, to pred barakem delat nechci.
e28 520 rok 1984

Uživatelský avatar
honzaque
Příspěvky: 153
Registrován: 28. 04. 2005 19:16

Příspěvek od honzaque » 05. 09. 2007 21:56

hle kdyz budu vyndavat tu sprchu,tak ten motor nemusi bejt studenej ne? Vydrzi to tesneni,kdyz sundam ten dekl,kdyz je 14 dni stary? Ja to radsi zkontroluju este jednou,za to nic nedam.
e28 520 rok 1984

Odpovědět