Tlakování vody u M20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vwpavel
Příspěvky: 426
Registrován: 01. 12. 2005 15:43
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Tlakování vody u M20

Příspěvek od vwpavel » 29. 07. 2007 22:04

Chtěl bych poradit. Z neznameho duvodu se mi tlakuje voda u M20 a vyteka prepadem v expanzce. Jestli se s tim nekdo nesetkal, aby jsme nemuseli dlouze zjisovat zavadu... Diky za rady!

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 29. 07. 2007 22:18

nemáš to zavzdušněný?

Uživatelský avatar
vwpavel
Příspěvky: 426
Registrován: 01. 12. 2005 15:43
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vwpavel » 29. 07. 2007 22:21

nevim, delali jsme hlavu a vse okolo. ale zavzdusneny by to snad byt nemelo. Na termostatu jsme to nekolikrat odvzdusnovali.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 07. 2007 22:47

vwpavel píše:nevim, delali jsme hlavu a vse okolo. ale zavzdusneny by to snad byt nemelo. Na termostatu jsme to nekolikrat odvzdusnovali.
Těsnění pod hlavou špatně sedí a spaliny jdou do vody - taky možnost.

Uživatelský avatar
vwpavel
Příspěvky: 426
Registrován: 01. 12. 2005 15:43
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vwpavel » 29. 07. 2007 22:50

to snad ne!!! Jak by to bylo mozny? Nebudu kupovat dalsi tesneni. A dotahovat to mame az za 800km

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 07. 2007 22:52

vwpavel píše:to snad ne!!! Jak by to bylo mozny? Nebudu kupovat dalsi tesneni. A dotahovat to mame az za 800km
Aha...
A kdo to řekl, dotahovat za 800 km..?

Uživatelský avatar
vwpavel
Příspěvky: 426
Registrován: 01. 12. 2005 15:43
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vwpavel » 29. 07. 2007 22:53

nevim, pry se to dela zhruba po 1000km, pomohlo by dotazeni ted ? Mozna to ale byla primarni zavada proc ta hlava praskla, protoze praskla diky tomu, ze tam nebyl dostatek vody a to se nikdy predtim nestalo.
Naposledy upravil(a) vwpavel dne 29. 07. 2007 22:56, celkem upraveno 1 x.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 07. 2007 22:56

vwpavel píše:nevim, pry se to dela zhruba po 1000km
Nojo, no...
---
Je dobrý se držet doporučení výrobce motoru.
Dotažení na finál se dělá za studena.
Nějaký dotahování po 1000 km je nesmysl.
---

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 30. 07. 2007 07:39

hlavu na m20 jsem mel dole uz davno, mam ale matny pocit, ze finalni utazeni se dela (podle bentley manualu) po 15 minutach chodu. presny udaj si prosim pred znicenim motoru overte 8) 1000km ani omylem. ja jsem to utahoval podle navodu v "jak na to" rovnou, jen s pauzou mezi dotahovanim a bez zahrivani motoru a motor slape doted.

doufam ze jsi to utahoval spravnym momentem momentakem a ve spravnem poradi ...
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 07. 2007 08:19

milo píše:hlavu na m20 jsem mel dole uz davno, mam ale matny pocit, ze finalni utazeni se dela (podle bentley manualu) po 15 minutach chodu. presny udaj si prosim pred znicenim motoru overte 8) 1000km ani omylem. ja jsem to utahoval podle navodu v "jak na to" rovnou, jen s pauzou mezi dotahovanim a bez zahrivani motoru a motor slape doted.

doufam ze jsi to utahoval spravnym momentem momentakem a ve spravnem poradi ...
...15 min. čekat po 1. fázi utažení.

Tedy pro M20, kde jsou šrouby se šestihrannou hlavou:
1. 40-45 Nm
2. 15 min čekat
3. 60-65 Nm
4. 25-30° dotáhnout bez momentovýho klíče, (dle Haynesu při motoru ohřátém na provozní teplotu, dle jiných zdrojů není o ohřevu zmínka).

U motorů M20, kde jsou imbusy:
1. 30 Nm
2. 90°
3. 90°
Vše bez čekání a za studena, dle Haynesu.
---
Údaje se tedy podle různých manuálů liší.
Je dobré porovnat třeba Haynes a tu tabulku, co je v sekci Technika, Bentley (tomu bych asi celkem věřil) a Jak na to...

Rozhodně není dobře utahovat po 1000 km - to se skutečně u některých jiných aut dělá nebo dělalo (já to kdysi dělal třeba na Praga RND), ale u M10,20,30,40 asi těžko...

Uživatelský avatar
vwpavel
Příspěvky: 426
Registrován: 01. 12. 2005 15:43
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vwpavel » 30. 07. 2007 09:10

Delali to kamaradi, ridili se presne postupem z knizky BMW E30- jak na to (nebo jak se presne jmenuje). Jste si jisty, ze zavada je urcite v ulozeni hlavy? Motor se chova ciste, ma vykon, nekouri, voda se nevari. "Jenom se proste ztraci" a je to timhle prepadem.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 07. 2007 09:57

natlakuj okruh a sleduj dke uniká kapalina. A jako první vymen vicko expanzky.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 07. 2007 13:22

vwpavel píše:Delali to kamaradi, ridili se presne postupem z knizky BMW E30- jak na to ...
Koukám do "Jak na to.." a je tam upozorněno "Šrouby hlavy válců nesmíme po ujetí 1000 km dotahovat".

Uživatelský avatar
vwpavel
Příspěvky: 426
Registrován: 01. 12. 2005 15:43
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vwpavel » 30. 07. 2007 23:10

Jestli to kamaradi posrali, dam jim za usi. Poslu je do Elitu pro novy tesneni a odvezu to do servisu. Oni si to tu predpokladam prectou, tak se na to snad prijdou podivat 8)
Treba nemusi byt zavada tak vazna. Co vodni pumpa? Jak by se to chovalo?

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 30. 07. 2007 23:42

ja bych to zkusil jeste jednou a poradne odvzdusnit a zkus vymenit i to vicko na expanzce...
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Odpovědět