E34 - vada řízení a souvisejících částí

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Cons
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 01. 2007 19:44
Bydliště: Dvůr Králové

E34 - vada řízení a souvisejících částí

Příspěvek od Cons » 30. 07. 2007 01:56

Musím se na to zeptat,je to čímdál horší a tak bych chtěl vědět jestli existuje nějaká možnost seřízení. Začalo se to projevovat tím,že jsem stále musel mírně volant tahat doprava,při jeho puštění auto zvolna začalo zatáčet vlevo. Pak se totálně sjela pravá guma na vnějším kraji a včera jsem si všiml že jdou obě kola mírně od sebe - každé zatáčí na svou stranu. Občas auto znatelně plave nebo odmítá zatáčet a velice často jedu rovně a volant je napůl otočen doleva. Pomohlo by (vy)zašroubování nějakých čepů? :oops: :?:
BMW E21 316, Škoda 130L, VAZ Lada 1500, Nissan Silvia S13, Mazda RX7 Savanna, Škoda 125L, Škoda Favorit Black line, Mitsubishi Pajero Wagon, Škoda Favorit 135L, Peugeot 405 SRi, BMW E30 318i, BMW E34 525i ---> BMW E21 318i, BMW E38 740iA

Uživatelský avatar
Anton
Příspěvky: 360
Registrován: 22. 08. 2006 12:16
Bydliště: Plzeň/Smědčice

Příspěvek od Anton » 30. 07. 2007 07:51

A máš dobře nafouklý pneu? :lol:
ex e34 525i ->ex e46 330Ci -> exE36 ///M3-> e46 m3

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: E34 - vada řízení a souvisejících částí

Příspěvek od Venca » 30. 07. 2007 08:41

Cons píše:...a včera jsem si všiml že jdou obě kola mírně od sebe - každé zatáčí na svou stranu. Občas auto znatelně plave nebo odmítá zatáčet ...
Hm.
No, jestli je na přední nápravě rozbíhavost, zjistitelná pouhým pohledem, tak to není nic divnýho.
Určitě bych si zjistil, kolik tam má bejt sbíhavost a nastavil jí na tyčkách.

Je ovšem možný, že je tam trochu hnutý některý prvek - u vozidel po různých rourách dosti častý jev.

Uživatelský avatar
Cons
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 01. 2007 19:44
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvek od Cons » 30. 07. 2007 08:51

Anton píše:A máš dobře nafouklý pneu? :lol:
Mám,2,0 přesně. Teda podle štítku. :wink:
BMW E21 316, Škoda 130L, VAZ Lada 1500, Nissan Silvia S13, Mazda RX7 Savanna, Škoda 125L, Škoda Favorit Black line, Mitsubishi Pajero Wagon, Škoda Favorit 135L, Peugeot 405 SRi, BMW E30 318i, BMW E34 525i ---> BMW E21 318i, BMW E38 740iA

Uživatelský avatar
Cons
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 01. 2007 19:44
Bydliště: Dvůr Králové

Re: E34 - vada řízení a souvisejících částí

Příspěvek od Cons » 30. 07. 2007 09:01

Venca píše:
Cons píše:...a včera jsem si všiml že jdou obě kola mírně od sebe - každé zatáčí na svou stranu. Občas auto znatelně plave nebo odmítá zatáčet ...
Hm.
No, jestli je na přední nápravě rozbíhavost, zjistitelná pouhým pohledem, tak to není nic divnýho.
Určitě bych si zjistil, kolik tam má bejt sbíhavost a nastavil jí na tyčkách.

Je ovšem možný, že je tam trochu hnutý některý prvek - u vozidel po různých rourách dosti častý jev.
Dík,juknu se na to. Teď mám auto v servisu na výměně rozvodů,tak jsme na to na zvedáku koukali taky a na levým kole jsou na horním i spodním ramenu pryč čepy,jsou tam znatelné vůle,na pravém kole je zase v pytli svislá tyčka co vede od stabilizátoru do tlumiče. Ramena jsou jinak OK,jen ty čepy na náboji jsou hodně zničené,horší je spodní. Ale přes vůle které tam jsou se mi guma nesjíždí,pravá už je KO. Po rozvodech to zavezu na STK na desky a na laserovou geometrii. A uvidíme. :) Každopádně nic nikde netluče,vůle volantu je v normě,servo neteče... Tohle raději nechám na lidech kteří to znají a mají na to vybavení.
BMW E21 316, Škoda 130L, VAZ Lada 1500, Nissan Silvia S13, Mazda RX7 Savanna, Škoda 125L, Škoda Favorit Black line, Mitsubishi Pajero Wagon, Škoda Favorit 135L, Peugeot 405 SRi, BMW E30 318i, BMW E34 525i ---> BMW E21 318i, BMW E38 740iA

stonx
Příspěvky: 23
Registrován: 23. 10. 2007 23:37
Bydliště: Nové Město nad Metují

Příspěvek od stonx » 04. 05. 2011 14:42

Tato závada je díky vůli v pouzdře pomocné páky řízení viz odkaz http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25 pozice č. 15
Díky této vůli vzniká rozdílný rozchod kol,který se nedá doladit na spojovačkách a podobně. Pouzdro stojí okolo 400,- v replice + symbolika 100,- za přelis a mám konečně klid od častého měnění pneumatik :wink: Na závadu lze nejsnadněji přijít zvednutím alespoň pravého předního kola a zahýbáním přímo s pomocnou pákou nahoru dolu, pokud se tak nehýbe, pouzdro by mělo být ok.

Odpovědět