setrvák u 2,4TD
setrvák u 2,4TD
Zdravím vás lidi,
Brácha by si chtěl pořídit nejakou E30 v pěkným stavu a ted si vyhlídl kombála s 2,4TD za nějakých 30 000,- s prasklým čelním sklem. na co si u takovýhle aut dát hlavně pozor?
Kolega mě upozornoval že u motoru 2,4D, pokud s ním někdo prasí tak odcházejí pružiny v dvouhmotovým setrvačníku a pak když prasknou tak to bouchá při rozjezdu a řazení. Novej setrvák stojí 20 000,- a pokud se zavaří aby byl jednohmotový tak pak muže rupnout klika. mluví z vlastní zkušenosti. Když jsem koukal na autokelly.cz tak tenhle setrvák se dává jen na 2,4D v trojková a pětkové řadě z těch let. na 2,4TD se dává už jiný ale taky dvouhmotový setrvák. Je to fakt tak blbý a poruchový řešení? a i u 2,4TD?
Brácha by si chtěl pořídit nejakou E30 v pěkným stavu a ted si vyhlídl kombála s 2,4TD za nějakých 30 000,- s prasklým čelním sklem. na co si u takovýhle aut dát hlavně pozor?
Kolega mě upozornoval že u motoru 2,4D, pokud s ním někdo prasí tak odcházejí pružiny v dvouhmotovým setrvačníku a pak když prasknou tak to bouchá při rozjezdu a řazení. Novej setrvák stojí 20 000,- a pokud se zavaří aby byl jednohmotový tak pak muže rupnout klika. mluví z vlastní zkušenosti. Když jsem koukal na autokelly.cz tak tenhle setrvák se dává jen na 2,4D v trojková a pětkové řadě z těch let. na 2,4TD se dává už jiný ale taky dvouhmotový setrvák. Je to fakt tak blbý a poruchový řešení? a i u 2,4TD?
Právě že podle katalogu náhradních dílů na autokelly i na elitu je i na 2,4D od 09/85 do 08/91 dvouhmotovej stejnej jako na E28 od03/86 do 12/87, kod motoru M21D24W
na motoru 2,4TD je pak setrvačník dvouhmotovej ale jinej
a ten samej je v plno dalších motorech a používal se ještě v E39 2,5TD do 06/03
a je s tím fakt takovej problém že to pružení odchází?
na motoru 2,4TD je pak setrvačník dvouhmotovej ale jinej
a ten samej je v plno dalších motorech a používal se ještě v E39 2,5TD do 06/03
a je s tím fakt takovej problém že to pružení odchází?
Pokud to auto budeš kupovat, tak doporučuju slyšet studený start a následně projížďku aspoň 30 km s krátkodobým větším zatížením, třeba v kopci. Teplota nesmí lézt nahoru. Také se podívej u teplého motoru, jak jsou natlakované hadice, popřípadě se pokus pomalu otevřít zátku na nádržce chladící kapaliny. Hadice nesmí být příliš natlakované a po otevření nádržky se nesmí ven hrnout chladící kapalina. Ještě bych se určitě podíval na vůli vrtulky turba. Práce na cca 5 min. po vyndání vzduchového filtru. 

tak ten kombík za 30 000,- s prasklým čelním sklem padl. Jako třicet kolíku za auto který ten majitel měl jen dva měsíce je dost podezřelý.
Takže brácha hledá dál, chce bud malej benzín 316,318 nebo dehta 324, nejlépe v top stavu, jedno jestli kombi, nebo sedan.
Když by teda šli bubliny do expanzky tak je ruplý děsnění nebo rovnou odcházejí hlavy? Toto je pro mě španělskoněmecká vesnice.
A co ta vůle turba, hřídelka se nesmí hejbat vubec, nebo trochu je ještě ok?
Takže brácha hledá dál, chce bud malej benzín 316,318 nebo dehta 324, nejlépe v top stavu, jedno jestli kombi, nebo sedan.
Když by teda šli bubliny do expanzky tak je ruplý děsnění nebo rovnou odcházejí hlavy? Toto je pro mě španělskoněmecká vesnice.
A co ta vůle turba, hřídelka se nesmí hejbat vubec, nebo trochu je ještě ok?
Bubliny by rozhodně jít neměli, samozřejmně nějaký pracovní přetlak v chladícím okruhu je, ale když já u své 324td u teplého motoru rozdělám víčko nádržky chlad. kapaliny, tak to jen zasicí asi jako když rozděláváš minerálku v petce,
a vím, že hlava a těsnění je ve 100% stavu, protože jsem to před 20 tis. km dělal. Před opravou jsem rozdělal víčko nádobky a asi tak litr vody mi vyletěl ven a hadice byly jako kámen. Jinak co se turba týká, tak nějakou minimální vůli mít musí, ale né aby to bylo 5mm. Ta minimální vůle se při provozu vymezí tlakem oleje.
