setrvák u 2,4TD

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Gryzly
Příspěvky: 21
Registrován: 14. 06. 2005 17:38
Bydliště: Groß Ullersdorf

setrvák u 2,4TD

Příspěvek od Gryzly » 30. 05. 2007 20:13

Zdravím vás lidi,
Brácha by si chtěl pořídit nejakou E30 v pěkným stavu a ted si vyhlídl kombála s 2,4TD za nějakých 30 000,- s prasklým čelním sklem. na co si u takovýhle aut dát hlavně pozor?
Kolega mě upozornoval že u motoru 2,4D, pokud s ním někdo prasí tak odcházejí pružiny v dvouhmotovým setrvačníku a pak když prasknou tak to bouchá při rozjezdu a řazení. Novej setrvák stojí 20 000,- a pokud se zavaří aby byl jednohmotový tak pak muže rupnout klika. mluví z vlastní zkušenosti. Když jsem koukal na autokelly.cz tak tenhle setrvák se dává jen na 2,4D v trojková a pětkové řadě z těch let. na 2,4TD se dává už jiný ale taky dvouhmotový setrvák. Je to fakt tak blbý a poruchový řešení? a i u 2,4TD?

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 30. 05. 2007 22:28

Co ja vim tak 2,4 bez turba ma normalni setrvak a odpruzenou lamelu. U e28 td maji normalni spojku auta do rv 12/85 pak uz se daval dvouhmotovej. Dvouhmotovej setrvak je stejny i s 2,5 td/tds co se daval do e34/e36. V e39 tds uz ma vetsi lamelu
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Gryzly
Příspěvky: 21
Registrován: 14. 06. 2005 17:38
Bydliště: Groß Ullersdorf

Příspěvek od Gryzly » 31. 05. 2007 07:41

Právě že podle katalogu náhradních dílů na autokelly i na elitu je i na 2,4D od 09/85 do 08/91 dvouhmotovej stejnej jako na E28 od03/86 do 12/87, kod motoru M21D24W
na motoru 2,4TD je pak setrvačník dvouhmotovej ale jinej
a ten samej je v plno dalších motorech a používal se ještě v E39 2,5TD do 06/03
a je s tím fakt takovej problém že to pružení odchází?

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 31. 05. 2007 09:26

Jo, odchazi to. Pri chcipani motoru je to mlaceni slyset asi nejvic.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 06. 06. 2007 20:14

Také mě to mlátí, ale už jsem s tím najezdil cca 80 tis. km a je to pořád stejné. Doma se mi válí náhradní dobrý, ale nějak se k tomu nemůžu dostat, abych to vyměnil. :lol:

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 06. 06. 2007 20:27

Pokud to auto budeš kupovat, tak doporučuju slyšet studený start a následně projížďku aspoň 30 km s krátkodobým větším zatížením, třeba v kopci. Teplota nesmí lézt nahoru. Také se podívej u teplého motoru, jak jsou natlakované hadice, popřípadě se pokus pomalu otevřít zátku na nádržce chladící kapaliny. Hadice nesmí být příliš natlakované a po otevření nádržky se nesmí ven hrnout chladící kapalina. Ještě bych se určitě podíval na vůli vrtulky turba. Práce na cca 5 min. po vyndání vzduchového filtru. 8)

Uživatelský avatar
Gryzly
Příspěvky: 21
Registrován: 14. 06. 2005 17:38
Bydliště: Groß Ullersdorf

Příspěvek od Gryzly » 07. 06. 2007 12:02

tak ten kombík za 30 000,- s prasklým čelním sklem padl. Jako třicet kolíku za auto který ten majitel měl jen dva měsíce je dost podezřelý.
Takže brácha hledá dál, chce bud malej benzín 316,318 nebo dehta 324, nejlépe v top stavu, jedno jestli kombi, nebo sedan.
Když by teda šli bubliny do expanzky tak je ruplý děsnění nebo rovnou odcházejí hlavy? Toto je pro mě španělskoněmecká vesnice.
A co ta vůle turba, hřídelka se nesmí hejbat vubec, nebo trochu je ještě ok?

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 07. 06. 2007 13:56

Bubliny by rozhodně jít neměli, samozřejmně nějaký pracovní přetlak v chladícím okruhu je, ale když já u své 324td u teplého motoru rozdělám víčko nádržky chlad. kapaliny, tak to jen zasicí asi jako když rozděláváš minerálku v petce, :lol: a vím, že hlava a těsnění je ve 100% stavu, protože jsem to před 20 tis. km dělal. Před opravou jsem rozdělal víčko nádobky a asi tak litr vody mi vyletěl ven a hadice byly jako kámen. Jinak co se turba týká, tak nějakou minimální vůli mít musí, ale né aby to bylo 5mm. Ta minimální vůle se při provozu vymezí tlakem oleje.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 07. 06. 2007 13:59

Jo a ještě když ti někdo řekne, že to tlakuje proto, že je špatné těsnění pod hlavou, tak běž rovnou od toho, protože si troufnu říci, že je to na 98% prasklá hlava.

Uživatelský avatar
Gryzly
Příspěvky: 21
Registrován: 14. 06. 2005 17:38
Bydliště: Groß Ullersdorf

Příspěvek od Gryzly » 07. 06. 2007 21:44

Tak já myslel že i třeba pul milimetru vule na turbu je moc, ne? předpokládám že to mám zkusit na studeným motoru, protože na zahřátým to bude horký, ne?

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 07. 06. 2007 22:51

Půl milimetru není skoro nic. Je jedno, jestli bude motor teplý, nebo studený.

Odpovědět