poloosa....typy...???
poloosa....typy...???
Mám 316 M10(1985) a ptám se....když chci měnit poloosu a budu na fóru kupovat nějakou použitou,z jakých typů E30 je shodná s tou mou...?Díky za odpovědi.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....
Re: poloosa....typy...???
Hlavně ji vem na tu správnou stranu.autojacek píše:... budu na fóru kupovat nějakou použitou,.
www.realoem.com je sice hezké,přehledné,ale podle zadání přesného typu E30 mi tam skočí krásně rozkreslená poloosa,kde pochopím,z čeho se ta mrška skládá i jak se rozebírá,....jenže mi to nenapoví,z kterých E30 tam pasuje.Tudíž otázka zní:liší se poloosy na 316,318,320,324,325...?Vím jen to,že se liší poloosa s ABS a bez tím prstencem pro snímač.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....
A co to zjistit podle čísla dílu? Pokud jsou totožné, tak bude nejspíš totožné i číslo dílu..autojacek píše:www.realoem.com je sice hezké,přehledné,ale podle zadání přesného typu E30 mi tam skočí krásně rozkreslená poloosa,kde pochopím,z čeho se ta mrška skládá i jak se rozebírá,....jenže mi to nenapoví,z kterých E30 tam pasuje.Tudíž otázka zní:liší se poloosy na 316,318,320,324,325...?Vím jen to,že se liší poloosa s ABS a bez tím prstencem pro snímač.
No smoke, no fun...
jo a při studiu tohoto problému v archívu tohoto fóra jsem nalezl příspěvek od maxe,ve kterém se vyjadřuje,že hučení by mohlo pocházet od poloosy.Popíšu můj problém.Něco příšerně hučí(můj dojem je ložisko).Hučí to úměrně s narůstáním rychlostí.Nemohu napsat jestli vzadu vpravo,či vlevo,protože to slyším jen zezadu.Hučí to za jízdy rovně,když jedu vlevo taky ,ale při natočení doprava to skoro úplně utichne. Připravil jsem si na výměnu obě ramena s dobrými ložisky,jenže na pravé poloose jsem zjistil děravou manžetu u diferáku.Tudíž mám strach,že by to mohlo býti i od té poloosy,kterou bych v tomto případě musel sehnat náhradní taktéž.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....
..............no to by asi šlo jako poslední řešení,myslel jsem jen,že se tu najde někdo ,kdo třeba napíše-měnil jsem to-do 316 jsem dal poloosu z 320 a je to stejné.Nebo třeba,někdo,kdo to ví úplně přesně a podá seriózní a vyčerpávající odpověď,která potěší třeba nejen mě.Míšánek píše:A co to zjistit podle čísla dílu? Pokud jsou totožné, tak bude nejspíš totožné i číslo dílu..autojacek píše:www.realoem.com je sice hezké,přehledné,ale podle zadání přesného typu E30 mi tam skočí krásně rozkreslená poloosa,kde pochopím,z čeho se ta mrška skládá i jak se rozebírá,....jenže mi to nenapoví,z kterých E30 tam pasuje.Tudíž otázka zní:liší se poloosy na 316,318,320,324,325...?Vím jen to,že se liší poloosa s ABS a bez tím prstencem pro snímač.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....
- fx-nuclear
- Příspěvky: 69
- Registrován: 18. 07. 2006 10:35
[quote="autojacek"]....Hučí to za jízdy rovně,když jedu vlevo taky ,ale při natočení doprava to skoro úplně utichne....quote] Ale podle toho co píšeš to opravdu vypadá na to ložisko,konkrétně na pravé zadní, pokud tím "natočením" myslíš zatočení do prava... Je sice možná i ta poloosa,ale pokud ti to přestane hučet při zatáčení na jednu stranu - hučíčí ložisko je málo namáhané=nehučí. Protože nápor odstředivé síly při zatáčení absorbuje hlavně ložisko a rameno.
E30 320i
Když nedáš koním žrat, tak nepojedou!!
Když nedáš koním žrat, tak nepojedou!!
Taky bych řekl, mě se ložisko vpravo vzadu projevovalo úplně stejně.fx-nuclear píše:Ale podle toho co píšeš to opravdu vypadá na to ložisko,konkrétně na pravé zadní, pokud tím "natočením" myslíš zatočení do prava... Je sice možná i ta poloosa,ale pokud ti to přestane hučet při zatáčení na jednu stranu - hučíčí ložisko je málo namáhané=nehučí. Protože nápor odstředivé síly při zatáčení absorbuje hlavně ložisko a rameno.autojacek píše:....Hučí to za jízdy rovně,když jedu vlevo taky ,ale při natočení doprava to skoro úplně utichne....
- Greeny
- Příspěvky: 820
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: poloosa....typy...???
využiju stávajícího tématu.. chystám se na repas zadní nápravy a řeším co s poloosama. Mnohokrát se probíralo že se poloosy dělí jen na 3 druhy - bubnová a pak kotoučová s ABS a kotoučová bez ABS. Jenže ETK říká něco jiného - že se i ABS poloosy liší v délce a to pravděpodobně podle velikosti diffu - 318i s ABS má jiný part number než 325i s ABS. (33211225893 318i; 33211226901 325i) Co se mi povedlo dohledat, tak rozdíl je pravděpodobně v délce poloosy viz:
325i s ABS:
https://www.autokseft.cz/GSP-Hnaci-hrid ... 4-nd445822
délka 574 mm
318i s ABS:
https://www.autokseft.cz/SPIDAN-Hnaci-h ... 3-nd330466
délka 583,5 mm
Tolik k úvodní teoretické části :) a teď jak řešit situaci. Máte někdo nějaké zkušenosti s repas poloosama (Spidan, SKF, GSP, Löbro..? ) popřípadě jen s repas sadama od těchto výrobců? Mám docela obavy, že se prachovky brzo rozpadnou a že ani klouby nebudou mít dlouhou životnost. Na druhou stranu mě láká vidina nové poloosy namísto 30 let staré v pochybném stavu. Anebo bude lepší varianta například vzít starou poloosu a na ni si přehodit prachovky za nové z BMW? Problém je že jedna prachovka z BMW stojí cca 1000kč, takže za 2ks poloos je to 4000 jen v prachovkách a sponách což jak je vidět tak je cena 2ks celých poloos od GSP..
Takže co potřebuju vědět jsou především zkušenosti s tím co jde koupit nové.. jestli se oplatí jít do druhošky nebo je to všechno šmejd a lepší bude origo poloosa s 30 lety života za sebou. A další věc co potřebuju vědět - jak je to teda s ABS poloosama - existuje opravdu jen jeden typ a rozdíl v part number v ETK je dán jen nějakou bezvýznamností nebo jsou opravdu poloosy pro velký a pro malý dif a liší se délkou?
Díky za jakékoli postřehy :)
325i s ABS:
https://www.autokseft.cz/GSP-Hnaci-hrid ... 4-nd445822
délka 574 mm
318i s ABS:
https://www.autokseft.cz/SPIDAN-Hnaci-h ... 3-nd330466
délka 583,5 mm
Tolik k úvodní teoretické části :) a teď jak řešit situaci. Máte někdo nějaké zkušenosti s repas poloosama (Spidan, SKF, GSP, Löbro..? ) popřípadě jen s repas sadama od těchto výrobců? Mám docela obavy, že se prachovky brzo rozpadnou a že ani klouby nebudou mít dlouhou životnost. Na druhou stranu mě láká vidina nové poloosy namísto 30 let staré v pochybném stavu. Anebo bude lepší varianta například vzít starou poloosu a na ni si přehodit prachovky za nové z BMW? Problém je že jedna prachovka z BMW stojí cca 1000kč, takže za 2ks poloos je to 4000 jen v prachovkách a sponách což jak je vidět tak je cena 2ks celých poloos od GSP..
Takže co potřebuju vědět jsou především zkušenosti s tím co jde koupit nové.. jestli se oplatí jít do druhošky nebo je to všechno šmejd a lepší bude origo poloosa s 30 lety života za sebou. A další věc co potřebuju vědět - jak je to teda s ABS poloosama - existuje opravdu jen jeden typ a rozdíl v part number v ETK je dán jen nějakou bezvýznamností nebo jsou opravdu poloosy pro velký a pro malý dif a liší se délkou?
Díky za jakékoli postřehy :)
Re: poloosa....typy...???
ABS vs. nonABS je jasný - kroužek. Ale jinak bych řek, že by měly bejt záměnný, ne? Zrovna minulej tejden jsem porovnával poloosy z 318iM10 (buben) a 325i touring (kotouč) a tisícihran i celková délka byly stejný. Jedinej rozdíl byl v poměru kloubů a střední části, kde M10 měla delší tu trubku a jakoby menší (kratší) klouby a 325i naopak. Obojí mělo malej dif, ale ani tam si nemyslím, že by byl rozdíl, ty diferenciály jsou podle mě stejně široký, jenom je rozdíl v dýlce unašečů. Toť mé zběžné pozorování, kdyžtak mě vyveďte z omylu.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: poloosa....typy...???
Já jsem prohazoval diferáky i ploosy cikcak mezi sebou a jedinej rozdíl byl vždy v ABS kroužku jenom ;)
Jinak ad GSP - kupoval je teď jeden kluk tady co renovuje celou e30, a ty poloosy jsou o cenťák až dva kratší a prostě nejsou nasadit :D
Tak bych ty poloosy rozebral, pokud hřídele nebudou mít vymačkaní tisicihrany a homoklouby v nějakým zoufalým stavu, tak bych je přemanžetoval - klidně neorigo manžetama a hotovo.
Jinak ad GSP - kupoval je teď jeden kluk tady co renovuje celou e30, a ty poloosy jsou o cenťák až dva kratší a prostě nejsou nasadit :D
Tak bych ty poloosy rozebral, pokud hřídele nebudou mít vymačkaní tisicihrany a homoklouby v nějakým zoufalým stavu, tak bych je přemanžetoval - klidně neorigo manžetama a hotovo.
- Greeny
- Příspěvky: 820
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: poloosa....typy...???
tak jsem ještě dělal výzkum a vypadá to následovně:
ABS poloosy z 325i a z 318i jsou skutečně zaměnitelné (jak bylo mnohokrát potvrzeno), ale mají jiný part number (33211226901 325i / 33211225893 318i) a podle dat které se mi povedlo najít pro druhovýrobové Spidan, které existují ve dvou ABS variantách, se zdá že 33211226901 mají větší průměr vnitřních kloubů, konkrétně 94 vs 86 mm. Podle zahraničních for je silnější i samotná hřídel, ale osobně nemůžu potvrdit. Zajímavé je, že použití těchto poloos nebylo podle velikosti difu. Ty silnější s 94mm klouby má i 318is a čtyřválcové touringy které ale měly všechny malý dif.
ABS poloosy z 325i a z 318i jsou skutečně zaměnitelné (jak bylo mnohokrát potvrzeno), ale mají jiný part number (33211226901 325i / 33211225893 318i) a podle dat které se mi povedlo najít pro druhovýrobové Spidan, které existují ve dvou ABS variantách, se zdá že 33211226901 mají větší průměr vnitřních kloubů, konkrétně 94 vs 86 mm. Podle zahraničních for je silnější i samotná hřídel, ale osobně nemůžu potvrdit. Zajímavé je, že použití těchto poloos nebylo podle velikosti difu. Ty silnější s 94mm klouby má i 318is a čtyřválcové touringy které ale měly všechny malý dif.
- Ropák
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 1278
- Registrován: 03. 05. 2007 23:14
- Bydliště: Hluboká n/Vlt.
- Kontaktovat uživatele:
Re: poloosa....typy...???
Všechny poloosy jsou záměnný. Nikdy se mi nestalo, že by nešla dát jedna místo jiný, bez ohledu na bubnovku, kotoučovku, malej nebo velkej diff. Co píše Tony je zajímavý, takovýho rozdílu jsem si nikdy nevšiml. Jediná mnou zpozorovaná odlišnost je takovej jakoby nákružek uprostřed hlavní hřídele některých poloos. Jestli taky třeba nezáleží na výrobci. Každopádně jedinej rozdíl, kterej uživatel může v praxi pocejtit, je ABS kroužek. Auto s ABS => poloosa s kroužkem. Auto bez ABS => úplně jakákoliv poloosa. Ideálně z tý samý strany, na který byla v dárci.
Nemám třícu
Re: poloosa....typy...???
Já kupoval tovární repas poloos, myslím, že to byli Spidany a pasovali naprosto bez problémů. Auto už je teda prodaný, ale novej malitel psal, že manžety jsou popraskaný (ještě ne cu grunt, ale prasklinky se objevují), takže je otázka, jak kvalitní je to materiál nebo jestli nebylo v kloubech málo maziva.
poropvnání poloos zde:
viewtopic.php?f=22&t=52762&start=400
poropvnání poloos zde:
viewtopic.php?f=22&t=52762&start=400
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Greeny
- Příspěvky: 820
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: poloosa....typy...???
zrovna nedávno praskla kamarádovi na Mazdě manžeta na poloose, prý nějaká co už dřív měnil - tak jsme řešili co to bylo za výrobce a byl to Spidan.. vydržela cca 60t km.. A to je pro mě málo, takže Spidan určitě ne :) Aktuálně to vidím buď na druhoškové SKF (ale taky bych měl obavy že vydrží to samé co Spidan) anebo na původní poloosy s novýma originál BMW prachovkama. Nic jiného mě jako dlouhodobé řešení nenapadá..
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: poloosa....typy...???
Bohužel ty gumové části už nebudou nikdy tak kvalitní jak před třiceti lety, protože se dneska používají úplně jiné (EKO friendly) směsi... Nejlepší volba ale vždycky bude origo BMW díl...
Re: poloosa....typy...???
Já mám na vnitřních kloubech origo BMW a na vnějších SKFka. Bohužel u mě se to nedá moc hodnotit, když s tím najedu prd Vojto myslím, že by jsi měl zkusit ty SKF poloosy, pojď do toho !