akutni problem s chladickou, prosim poradte mi

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Ranger_Zx
Příspěvky: 12
Registrován: 09. 03. 2007 11:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

akutni problem s chladickou, prosim poradte mi

Příspěvek od Ranger_Zx » 09. 03. 2007 11:44

Ahoj,
Psena mi dal tip ze zde na e30 foru je dost zbehlych lidi, kteri by mohli poradit i kdyz se u me nejedna o e30

Nechal jsem auto u mechosu tady v Brne s tim, ze mi unika chladicka rychlosti 1litr / 1000km. Zkoumali odkud to tece a mysleli, ze je povolena objimka kolem tesneni nahore tak ji dotahli. Mozna chladicku i dolivali mozna ne to nevim. Zapomneli mi ale dobre dotahnout zatku chladice a ja si toho nevsiml. Dovrel jsem si to az pote, co jsem nekam jel a kdyz jsem zastavil vidim ze se mi kouri s motoru, otevru kapotu a unikala para z chladice, tak jsem to dotahl a pohoda.

Druhy den az to vychladlo jsem mrkl do chladice, kolik je tam hladina a chybel tam snad litr v expanzce. Tak jsem to dolil cistou destilkou.

Po par dalsich km ten den se mi zvedala rucicka teploty a sla az do cervena, odkud pak dost prudce spadla. Z toho jsem usoudil ze je to zavzdusnene, kdyz jsem ujel asi 15km tak hladina v expanzce byla uplne minimalni videl jsem seshora vypousteci ventil dole. Motor se jinak neprehrival jen ten par sekundovy vykyv nahoru.

Pro jistotu sem to vzal k mechosum znova. Tam mi to odvzdusnili a dolivali to modrou chladickou, ja jsem tam lil zelenou. Byl jsem ujisteny, ze modra se zelenou je OK. Ja se nehadal, jen jsem slysel ze se to nema michat, ale s cervenou, tak nevim.

Po odvzdusneni to dolili a jel jsem dom. Dnes rano zkontroluju hladinu a zase expanzka na dne, vidim si dole ventil. Takze jsem na dnesek znova objednany ze tam s tim skocim, ale moc rad bych slysel nejakej fundovany nazor zde na webu nez tam pojedu....

Nemam moc moznosti jak parkovat v garazi, ale par hodin co jsem v garazich za posledni dny prostal tak jsem nikdy nemel pod autem kaluz. Leda ze to tece jen za tepla a vyschla nez sem se podival? Ted stojim na desti a poznam prd..

Muze voda unikat treba pres hlavy do oleje? Jak by se to mohlo stat ze dne na den?

Dik za nazory :?
=] BMW 328i E36 [=

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 09. 03. 2007 11:46

Do oleje muze unikat, mohl jsi to nekde uvarit a oddelat tesneni pod hlavou, pripadne i hlavu.
BMW 323i E36

Ranger_Zx
Příspěvky: 12
Registrován: 09. 03. 2007 11:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ranger_Zx » 09. 03. 2007 11:49

neuvaril, teplota sice stoupla a lizla okraj cerveneho, ale pak uz termostat otevrel [soudim ze byl chvili ve vzduchove kapse..] a teplota rychle klesla na normal

leda ze by tech nekolik sekund co to rostlo k cervenemu stacilo :/, jsem ted z toho trochu zmateny, nekdo mi rikal, ze do oleje by to unikat nemelo

kdyby byla treba praskla hlava, tak to musim poznat na vlastnostech motoru, po startu atp, nebo se pletu? motor totiz bezi cellou dobu v pohode
=] BMW 328i E36 [=

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 09. 03. 2007 12:05

Prvni se podívej pod auto jestli tam není kaluž, potom jestli není v expanzce olej, nebo jestli ti na měrce oleje nepřibývá hladina. Potom zkontrolovat jestli hadice jestli sou měkké jestli to netlakuje. A prohlídnout na motoře jestli někde není vidět že by tam stékala voda a odpařovala se.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 09. 03. 2007 12:10

hele a nemáš někde třeba prdlou hadičku která tu vodu cáká na motor a hned se odpaří..netěsnost je to malá ale tlak díky pumpě to protlačí.. měl sem to dost podobný na škodofce.. chcalo to na motor a všude bylo sucho, při stání nikde nic.. až za běhu motoru sem si toho všiml
dočasný konec BMW :-(

Ranger_Zx
Příspěvky: 12
Registrován: 09. 03. 2007 11:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ranger_Zx » 09. 03. 2007 12:32

je to mozne, dnes to otestuju, snad to zustane u banality..
=] BMW 328i E36 [=

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 09. 03. 2007 13:16

dalsi moznost je netesnici(+oddelana) vodni pumpa...
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Ranger_Zx
Příspěvky: 12
Registrován: 09. 03. 2007 11:41
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ranger_Zx » 09. 03. 2007 16:19

Diky vsem za nazory, dost mi to pomohlo pri premysleni o tom co se opravdu stalo.

Misto obeda jsem to zkousel znova poresit a vypada to, ze zadny brutalni unik jsem tam nemel, jen stale ten svuj standartni maly 1000ml / 1000km..., ale jak me mechos nezavrel chladic tak jsem proste ztratil pres 3 litry chladici kapaliny jednorazove [odparenim], v obehu pak lital vzduch a jedno ani druhe doliti a dovzdusneni proste nestacilo a hladina klesla jak jsem znova ujel par km, asi se to odvzdusnuje samo...

dnes v poledne jsem dolil naposledy a hladina se uz nezmenila, naschval jsem po nasypani lepidla na prdle chladice jezdil pul hodky po okoli, zastavoval a kontroloval, vypada to dobre

se jen modlim at mam pravdu :/
=] BMW 328i E36 [=

Odpovědět