SERIZENI BOHATOSTI

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

SERIZENI BOHATOSTI

Příspěvek od pusik.03 » 11. 02. 2007 21:39

zdravim ,chtel jsem se zeptat jak funguje ten imbus na vaze vzduchu-je to pry na serizeni bohatosti- zajima me jen kdyz ho kousek vysroubuju jestli to prida nebo ubere bohatost??? mam 320i m20. momentalne mam spotrebu cca 7 litru na 30 km coz je dost na ho*no :cry: poradte prosim
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 02. 2007 22:10

Kde jsi vzal tu hodnotu 7litrů/30km...?

Imbus na váze je obtok měřící klapky.
----------------
Změř nejdřív spotřebu.
Prohlídni základní věci - stav svíček, jejich barvu, chod motoru na poslech, stav výfuku, zjevnou těsnost/netěsnost hadic vzduchu a paliva atd.

Na imbus na váze nesahej, to si nech udělat u někoho, kdo má tester BOSCH pro tyhle typy vstřikování a rozumí tomu.

pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

Příspěvek od pusik.03 » 11. 02. 2007 23:33

to venca: tu hodnotu lehce vypocitam- zacne svitit rezerva, natankuju za 200 kc= cca 7,3 litru, ujedu cca 30 km normalni jizdou a rezerva opet sviti.
Svicky cca pul roku stary,chod motoru na poslech- studeny se to sotva prevaluje a chcipa,-teply to bezi krasne. vyfuk celkem ok, hadice vymeneny...

Auto jsem mel pred mesicem v AuTec Group na diagnostice kvuli hodnote CO (na emisich namerily neskutecne vysokou hodnotu), udajne vsechno seridili a zere to jako krava stejne.
V cem by mohla byt zavada???

A jeste jednou otazka na imbus- kdyz ho trochu vysroubuju- zvysi se nebo snizi bohatost???
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

Příspěvek od pusik.03 » 11. 02. 2007 23:49

ted si nejsem jistej ale mam pocit ze ne.ale kdyby tam byla jako ze mozna jo(fakt si nejsem jistej) tak by mi to ty zlodeji v autecu rekli kdyby byla spatna...doufam :roll:
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 02. 2007 23:52

Utahováním imbusu (směr hodinových rafiček) zavíráš obtok, klapka se víc vychyluje a ŘJ dostává pokyn prodloužit vstřik. impuls, směs je bohatší.

Nějakých 20litrů/100km je hodně - pokud s tím jezdíš normálně, a má to tuhle spotřebu, pak to asi neodstraníš jen štelováním bohatosti.

Pokud to bylo skutečně na diagnostice, musí to poznat, co to dělá.
Je ovšem i možný, že žádnou diagnostiku nikdo nedělal, protože je tam jen banda vylízaných omezenců a stačí jim že ti něco nablejou a hlavně zaplať ... - ale nevím, a AuTecem nemám zkušenost.

Co při diagnostice motoru poznat nemusí, a co může působit vysokou spotřebu, jsou jízdní odpory - ale to bys musel cítit, že ti auto brzdí a má malej doběh.

Jestli zastudena chcípá, je tam stejně něco špatně - teplotní čidlo pro ŘJ a podobně.

Jaký tam máš vstřikování, L-Jetronic nebo Motronic?

pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

Příspěvek od pusik.03 » 12. 02. 2007 00:07

to venca: za diagnostiku si vzali 1414 kc bez DPH...

jizdni odpory jsem taky sledoval a nema to zadny kterych bych si vsiml-celkem dlouhej dojezd na neutral z maly rychlosti-.
jo teplotni cidlo pro ŘJ je taky novy a kdyz tam dam zpatky to stary tak to dela porad stejny kraviny.

Vstrikovani mam L-Jetronic.
:roll:
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

Příspěvek od pusik.03 » 12. 02. 2007 00:16

jeste mala poznamka... ten imbus na vaze vzduch je v podstate zasroubovanej nadoraz...jeste nez to serizoval (mezi merenim emisi a autecem) jsem zkousel tim imbusem toocit-pocital jsem otacky do uplnyho zasroubovani a kupodivu byly jen 2 a vic otocit neslo.tak jsem to o ty 2 zase povolil.

zda se mi ale ze po ty diagnoctice je ten imbus porad stejne. neni treba moc "utazenej" a proto to dava tolik paliva????
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 02. 2007 00:52

Kdyby byl ten imbus nadoraz doprava, je obtok zavřenej a to by odpovídalo max. bohatosti.
Je možný, že na to kaňourové ani nešáhli.

Měřili předstih a jeho průběh, funkci odstředivý a podtlakový regulace?

Z tý diagnostiky by měli udělat protokol vstupní a výstupní, celkem asi 6 stránek A4.

pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

Příspěvek od pusik.03 » 12. 02. 2007 01:02

no vypada to ze to nechali jak to bylo... :evil:

do ruky jsem dostal akorat fakturu kde je napsana diagnostika a serizeni a to bylo vsechno... :roll:
a ten predstih fakt nevim,ten prijimaci technik mi rekl ze to mam serizeny jak to ma byt a melo by to byt v pohode...

no jo no co si clovek neudela doma... ale co ted s tim????auto mam denne v provozu a za benzin se nedoplacim :evil: ...bohuzel jezdit musum a sere me to cim dal tim vic-(od ty doby co mam rozebranyho Renaulta 19 kvuli srnce :roll: )-ten aspon papal o hodne min
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 02. 2007 01:14

Aha, faktura a hotovo.... :twisted:

Já dostal protokol, těch 6 stran, upozornil mi na trochu odlišný průběh regulace předstihu - zřejmě opotřebení mech. částí rozdělovače, ale stále ještě bez podstatnýho vlivu, základní předstih snížil o cca 2°, na váze vzduchu dotáhl pružinu o 2 zoubky, CO nastavil podle údajů z emisí, měřených ve výfuku a ještě v závislosti na HC, takže při motoru na provozní teplotě šteloval jak imbus na váze, tak volnoběh.
Profík.

Je možný, že máš předstih jinde, lambda nefunguje (pokud je tam), čidlo teploty nasávanýho vzduchu ve váze může dělat bordel, atd.

Není přicpaný sání nebo nějaká špatná vložka v něm?

pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

Příspěvek od pusik.03 » 12. 02. 2007 08:58

lambda mam dojem ze tam neni(dneska na to mrknu jestli jo ci ne), jinak mam novy i to gumovy koleno vaha-klapka, takze sani by melo byt v pohode-ale je pravda ze to dela nejvic od ty doby co jsem tam dal to koleno,protoze tamto bylo praskly...tak nevim :(

ale je mozny ze to muze byt ta pruzinka na vaze protoze kdyz jsem mel vahu vyndanou a vsechno to cistil tak se ta klapka otacela hrozne zlehounka jako by nemela vubec zadny odpor... nekde sem tu nasel obrazek jak se da ta pruzinka utahnout tak se na to dnes kouknu a neco s tim udelam....horsi uz to byt nemuze :roll:
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

Příspěvek od pusik.03 » 12. 02. 2007 12:59

to venca: jak jsi psal ze ti dotahl tu pruzinu co vraci klapku ve vaze vzduchu, mel jsi tim namysli pootocit tim zubatym koleckem tak aby ta klapka mela vetsi odpor???
jinak- proste kdyz na to koukam smerem od levyho kola (po smeru jizdy) tak tim koleckem otocil doprava nebo doleva???? :?: :?: :?: :(
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 12. 02. 2007 13:56

Zkus to tady, tohle je opravdova diagnostika, z Berouna to tam mas kousek. Ceny slusny, 400.-/hod, diagnostika je za 500.-.
http://www.firmy.cz/detail/484160-vacla ... uskov.html
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 12. 02. 2007 15:10

Venca píše:Aha, faktura a hotovo.... :twisted:

Já dostal protokol, těch 6 stran, upozornil mi na trochu odlišný průběh regulace předstihu - zřejmě opotřebení mech. částí rozdělovače, ale stále ještě bez podstatnýho vlivu, základní předstih snížil o cca 2°, na váze vzduchu dotáhl pružinu o 2 zoubky, CO nastavil podle údajů z emisí, měřených ve výfuku a ještě v závislosti na HC, takže při motoru na provozní teplotě šteloval jak imbus na váze, tak volnoběh.
Profík.

Je možný, že máš předstih jinde, lambda nefunguje (pokud je tam), čidlo teploty nasávanýho vzduchu ve váze může dělat bordel, atd.

Není přicpaný sání nebo nějaká špatná vložka v něm?
Mít toho profíka volnýho na 1den zaplatil bych ho zlatem u nás v Přerově nikdo takový neexistuje na motor vždycky tlemí jak telata na nový vrata a nic :roll: :evil:
Obrázek

pusik.03
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 01. 2007 18:46
Bydliště: Beroun

Příspěvek od pusik.03 » 12. 02. 2007 16:09

paveld píše:Zkus to tady, tohle je opravdova diagnostika, z Berouna to tam mas kousek. Ceny slusny, 400.-/hod, diagnostika je za 500.-.
http://www.firmy.cz/detail/484160-vacla ... uskov.html
Diky za tip... :wink:
BMW E30 320i rv 86 coupe chrom automat
776622653

Odpovědět