turbo do BMW???

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 01. 2004 13:45

jiri seidel píše:zeptám se možná blbě, ale co ojnice, klika ..., to je v pohodě, to to vydrží??
Prijde na zpusob pouziti. Na 2.7 vetsinou odchazi klika, ale tam je to vetsinou pri vyuzivani nejvyssich otacek, zejmena kdyz je to chipnute a omezovac posunuty na 7k rpm. S turbem se da jezdit v daleko mensich otackach, o kompresoru ani nemluve.

to Gerox: tve lonske auto byla tusim eta se standardnim omezovacem, ze?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 13. 01. 2004 13:48

GeRoX píše:jeden sprint urcite jo.... 8) ze jo ondro? :twisted: 8)
Asi tak :-)

Reaálně je to asi to samý jako u 2.7i, když to dáš na motor kterej má půl milionu tak to asi dlouho nevydrží, když na nějakej kterej je v pořádku, tak to bude lepší...
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 13:57

jo vicemene...nikdo to presne nevi...ale jak to vypada tak jsem mel vymeneny pouze sani a jednotku...hlava byla etacka...omezovec nevim kde jsem ho mel pac se nikdy "neozval" ale je pravda ze jsem ho ani netocil na vic nez 4,5 az 5 tisic...nemelo to smysl... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 14:07

Francis píše: to Gerox: tve lonske auto byla tusim eta se standardnim omezovacem, ze?
jo vicemene...nikdo to presne nevi...ale jak to vypada tak jsem mel vymeneny pouze sani a jednotku...hlava byla etacka...omezovec nevim kde jsem ho mel pac se nikdy "neozval" ale je pravda ze jsem ho ani netocil na vic nez 4,5 az 5 tisic...nemelo to smysl... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 14:10

ondra_m píše:
GeRoX píše:jeden sprint urcite jo.... 8) ze jo ondro? :twisted: 8)
Asi tak :-)

Reaálně je to asi to samý jako u 2.7i, když to dáš na motor kterej má půl milionu tak to asi dlouho nevydrží, když na nějakej kterej je v pořádku, tak to bude lepší...
ja si myslim ze hodne to zalezi na ridici...ale nechci to nejak moc rozebirat...vsichni vime sve, zejo? 8)
Obrázek

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 13. 01. 2004 19:08

Cau je jasný že seriová jednotka neni schopna meřit tlak vzduchu ale o to snad ani nejde mužeš měřit množství ale určitě ne váhou ale nejakým dostupným čidlem jedna z možnosti je třeba HOT FILM (použivá třeba Subaru) základ je neškrtit prutok vzduchu jelikož když chceš vzduch v turbu stlačit musiš ho logicky nasát vic , než z něj víde a z toho plyne proč je lepší měřit až za turbem. Tak tim bych třeba začal ! fejfík

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 01. 2004 19:12

fejfík píše:Cau je jasný že seriová jednotka neni schopna meřit tlak vzduchu ...
Auta ktera maji MAF, meri HMOTNOST nasavaneho vzduchu, tedy vlastne berou ohled na tlak, i kdyz ho nemeri. Nepotrebuji to. A je pak jedno, jestli se meri pred a nebo za turbem, tedy v pripade ze je cely system dostatecne tesny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 19:23

Francis píše:
fejfík píše:Cau je jasný že seriová jednotka neni schopna meřit tlak vzduchu ...
Auta ktera maji MAF, meri HMOTNOST nasavaneho vzduchu, tedy vlastne berou ohled na tlak, i kdyz ho nemeri. Nepotrebuji to. A je pak jedno, jestli se meri pred a nebo za turbem, tedy v pripade ze je cely system dostatecne tesny.
Francisi podle toho co ty rikas by hodnoty mely byt stejny jak pred tak za turbem ... proc pak je tam to turbo?
Obrázek

Fejfík
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 09. 2003 11:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Fejfík » 13. 01. 2004 19:31

ondra_m píše: Možná bych i dovedl, zařídit prohlídku tohoto motoru, pro "nevěřící" Fejfíky. :-)
Jestli máš na mysli prohlidku tveho motoru tak fakt nemam zájem bohatě mi stačilo vidět fotku tvých svodu. :oops:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 01. 2004 19:34

GeRoX píše:Francisi podle toho co ty rikas by hodnoty mely byt stejny jak pred tak za turbem ... proc pak je tam to turbo?
Zase jeden co nepochopil. Vaha meri objemovy prutok vzduchu, takze nameri nejaky pocet litru za sekundu. pokud bude vzduch studeny, bude ho vice nez tepleho. Souhlas? MAF meri hmotnostni prutok vzduchu, nameri tedy nejaky pocet kilogramu za sekundu. Tepleho vzduchu nameri mene kilogramu nez studeneho.

A jestli merim za turbem nebo pred turbem je v pripade MAFu uplne jedno, protoze podle zakona zachovani hmoty kolik kilogramu do turba vstoupi take tolik kilogramu z turba vystoupi. Nebo se mylim?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Fejfík
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 09. 2003 11:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Fejfík » 13. 01. 2004 19:38

Francis píše:. A je pak jedno, jestli se meri pred a nebo za turbem, tedy v pripade ze je cely system dostatecne tesny.
Tak to je celkem dvoji protože žádna řj.neni schopná z množstvi nasáteho vzduchu zjistit množstvi stlačeneho vzduchu.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 01. 2004 19:41

Fejfík píše:
Francis píše:. A je pak jedno, jestli se meri pred a nebo za turbem, tedy v pripade ze je cely system dostatecne tesny.
Tak to je celkem dvoji protože žádna řj.neni schopná z množstvi nasáteho vzduchu zjistit množstvi stlačeneho vzduchu.
To jako ze kdyz nasaju 10kg/sec tak stlaceneho budu mit jinou hodnotu? Kam se podejou prebytecne nebo chybejici kilogramy? Vrat se do zakladni skoly.

MAF pred turbem ma vyhodu v tom, ze pracuje se studenym vzduchem a tim vyssi zivotnost, nevyhodu v delsi reakci, nebot je "daleko" od motoru.
Naposledy upravil(a) Francis dne 13. 01. 2004 19:46, celkem upraveno 1 x.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 19:42

Francis píše:
GeRoX píše:Francisi podle toho co ty rikas by hodnoty mely byt stejny jak pred tak za turbem ... proc pak je tam to turbo?
Zase jeden co nepochopil. Vaha meri objemovy prutok vzduchu, takze nameri nejaky pocet litru za sekundu. pokud bude vzduch studeny, bude ho vice nez tepleho. Souhlas? MAF meri hmotnostni prutok vzduchu, nameri tedy nejaky pocet kilogramu za sekundu. Tepleho vzduchu nameri mene kilogramu nez studeneho.

A jestli merim za turbem nebo pred turbem je v pripade MAFu uplne jedno, protoze podle zakona zachovani hmoty kolik kilogramu do turba vstoupi take tolik kilogramu z turba vystoupi. Nebo se mylim?
to ti nepovim pac nemam az takovy znalosti ... ale podle toho co tvrdis, ato se opakuji, kdyz zapojis MAF pred turbo tak bude davat uplne stejny hodnoty jako kdyby byl za turbem ... a muj "selsky" rozum mi rika, ze tomu nemam verit ... turbo neni jenom urychlovac vzduchu...logicky vzato stlaceneho vzduchu bude muset tam by vic nez nasateho ne?
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 01. 2004 19:53

GeRoX píše: ... a muj "selsky" rozum mi rika, ze tomu nemam verit ... turbo neni jenom urychlovac vzduchu...logicky vzato stlaceneho vzduchu bude muset tam by vic nez nasateho ne?
Jak muze byt stlaceneho vice? HMOTNOSTNE vice? Kudy se tam dostane dalsi hmota? Budu-li mit konstantni otacky, bude motor nasavat stale stejne mnozstvi vzduchu za jednotku casu. Pred turbem bude vzduch "ridky" a chladny, za turbem husty a horky. Ale Hmotnost bude stale stejna !!!
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 13. 01. 2004 19:59

Vemte si do leve ruky molitanovou houbu, pak ji vemte do prave a zmacnete poradne v dlani. Bude ten molitan vazit vic nez kdyz jste ho meli pred tim v leve ruce? :roll:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 01. 2004 20:02

weNTyll píše:Vemte si do leve ruky molitanovou houbu, pak ji vemte do prave a zmacnete poradne v dlani. Bude ten molitan vazit vic nez kdyz jste ho meli pred tim v leve ruce? :roll:
Diky.

A napada me otazka pro male deti: Co je tezsi - kilogram peri nebo kilogram zeleza?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 20:35

weNTyll píše:Vemte si do leve ruky molitanovou houbu, pak ji vemte do prave a zmacnete poradne v dlani. Bude ten molitan vazit vic nez kdyz jste ho meli pred tim v leve ruce? :roll:
to co rikas je pravda ale na nas priklad neplati...

...spravne by melo byt vem si do jedne ruky jednu a zmackni ho a pak k nemu dalsi a zmackni na stejnou uroven a pak dalsi a pak dalsi a pak dalsi...

to co rikas ty ... by platilo kdyby turbina nasala urcite monzstvi vzduchu a pak uz nic ... to mnozstvi by stlacilo a vypustilo ven...

kluci podle vas je turbina jen urychlovac a ohrivac vzduchu... :roll:
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 01. 2004 20:42

GeRoX píše:
weNTyll píše:Vemte si do leve ruky molitanovou houbu, pak ji vemte do prave a zmacnete poradne v dlani. Bude ten molitan vazit vic nez kdyz jste ho meli pred tim v leve ruce? :roll:
to co rikas je pravda ale na nas priklad neplati...

...spravne by melo byt vem si do jedne ruky jednu a zmackni ho a pak k nemu dalsi a zmackni na stejnou uroven a pak dalsi a pak dalsi a pak dalsi...
Geroxi opet chybna uvaha. Zapominas na vyskladnovani zmacklych. :P
Spravne ma byt - vem z prvni hromady, zmackni, strc do male krabicky a odloz na druhou hromadu a znova - vem z prvni hromady ...

Kdyz premistis celou hromadu, bude ta nova hromada tezsi nez puvodni ?(tedy pominu-li hmotnost obalu :-))
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 20:45

Francis píše:
GeRoX píše:
weNTyll píše:Vemte si do leve ruky molitanovou houbu, pak ji vemte do prave a zmacnete poradne v dlani. Bude ten molitan vazit vic nez kdyz jste ho meli pred tim v leve ruce? :roll:
to co rikas je pravda ale na nas priklad neplati...

...spravne by melo byt vem si do jedne ruky jednu a zmackni ho a pak k nemu dalsi a zmackni na stejnou uroven a pak dalsi a pak dalsi a pak dalsi...
Geroxi opet chybna uvaha. Zapominas na vyskladnovani zmacklych. :P
Spravne ma byt - vem z prvni hromady, zmackni, strc do male krabicky a odloz na druhou hromadu a znova - vem z prvni hromady ...

Kdyz premistis celou hromadu, bude ta nova hromada tezsi nez puvodni ?(tedy pominu-li hmotnost obalu :-))
nebude a nebyla nespravna akorat jsem to nevzal v uvahu pri argumentaci....ale pointa byla nekde jinde ne?
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 20:48

kazdopadne mam vahu pred klapkou a za kompresorem a je to tak lepsi...

...a budu ji mit na stejnym miste i kdyz tam bude turbina...do te doby nez nevymyslim neco jinyho.... 8)
Obrázek

Odpovědět