motor 2,5 místo 2.0 ??

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

motor 2,5 místo 2.0 ??

Příspěvek od Robert » 12. 01. 2004 15:53

Nezkoušel jste někdo dát motor 2.5 místo 2.0? Zajímá mě jestli může zůstat elektrika stejná nebo jestli se musí měnit taky.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 2,5 místo 2.0 ??

Příspěvek od ondra_m » 12. 01. 2004 15:56

Robert píše:Nezkoušel jste někdo dát motor 2.5 místo 2.0? Zajímá mě jestli může zůstat elektrika stejná nebo jestli se musí měnit taky.
Skoušel, doporučoval bych vyměnit ř.j. a vstřiky za 2.5kový
Ale pojede to taky i když to nevyměníš, bez problému...
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 12. 01. 2004 16:07

To jako že pasuje ř.j. z 2.5 na konektor z 2.0 a funguje to?

Já bych tam chtěl dát celej kompletní motor i se vstřikama atd, nebo co jsi myslel tím abych tam dal i vstřiky?

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 01. 2004 16:09

Robert píše:To jako že pasuje ř.j. z 2.5 na konektor z 2.0 a funguje to?

Já bych tam chtěl dát celej kompletní motor i se vstřikama atd, nebo co jsi myslel tím abych tam dal i vstřiky?
Myslel jsem komplet blok s hlavou a sáním 2.5i a zbytek 2.0i

Jinak 2.5i dáš na 2.0 v pohodě, resp. musí to bejt oboje stejného typu, t.j. motronic/motronic
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 12. 01. 2004 16:19

Aha, díky. Nebo udělat 2.0 turbo? :twisted:

Taky bych jedno doma měl ale nevím jak bych doladil dostatek benzínu atd.

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Re: motor 2,5 místo 2.0 ??

Příspěvek od weNTyll » 12. 01. 2004 16:20

Robert píše:Nezkoušel jste někdo dát motor 2.5 místo 2.0? Zajímá mě jestli může zůstat elektrika stejná nebo jestli se musí měnit taky.
Zkousel, ta vymena je relativne pohoda, kdyz budes mit motor z 325i. Ja jsem to mel trochu komplikovanejsi, ale podarilo se.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 01. 2004 16:20

Robert píše:Aha, díky. Nebo udělat 2.0 turbo? :twisted:

Taky bych jedno doma měl ale nevím jak bych doladil dostatek benzínu atd.
SKus není co zkazit. 2.0 je bezcená a až ti to půjde dobře tak udělej 2.5i Turbo :-)

Kdyžtak ti rád helfnu.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 12. 01. 2004 16:22

Asi tě vemu za slovo.

No uvidíme....

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 12. 01. 2004 16:54

A jde dát do E28 520i motor z e30 2.5i M20 ?
Asi budou minimálně jiný držáky. A co převodovka, ta by se měla dát taky dvaapůlková, že?
Když tam zůstane "dvoulitrová", tak to asi bude změna určitě k horšímu. Větší spotřeba, fšechno jinak, hůř, jestež to tak?
Jak to je, máte někdo představu.
Když jsem měl 520i e28, tak jsem si s tou myšlenkou furt pohrával. Už jsem měl dokonce vše domluvený - motor 2.3i byl na cestě, ale pak menší podvod, z původně slibovanýho super motoru se vyklubala pěkná sračka. Tak to padlo :oops:
Mohl jsem mít 523i e28 :D
BMW The Ultimate Driving Machine

PET123

Příspěvek od PET123 » 13. 01. 2004 09:54

to DAN

M20 motory jsou proste stejny...2,0 jako 2,5, takze jen prohodis a jedes...

prevodovku by to pochopitelne nejlepe chtelo z 2,5, ale kdybys nevedel, ze tam je jina, tak to taky nepoznas...

tusim, ze v e34 mely zeleznou vanu misto hlinikovy, ale to neni rozhodujici...

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 13. 01. 2004 12:21

To jo. Motory 2.0M20 a 2.5 M20 jsou stejný. Ale protože se E28 nedělala s motorem 2.5 M20 ( jen 2.5i M30 ), tak neseženu e28 M20 dvaapůlku.
Myslím, že M20 2.0 z E28 bude mít jiný držáky jak 2.5 M20 z E30.
To je si myslím, ale nejmenší problém.
Převodovky se daj s motorama kombinovat, ale vždycky nejlepší kominace je z výroby. Jiný spojení jsou vždy horší. Vždy to např. víc žere.
Neznám případ, kdy by taková "pokusná" kombinace byla lepší jak origoš spojení.
Co je třeba dobrý je Eta-převodovka pro Etu a diff z td. Ale to už je trošku něco jinýho. To neřeší problém optimálního spojení motor převodovka.
BMW The Ultimate Driving Machine

PET123

Příspěvek od PET123 » 13. 01. 2004 12:23

ty snad ty prispevky ani nectes, co?

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 13. 01. 2004 12:56

PET123 píše:to DAN

M20 motory jsou proste stejny...2,0 jako 2,5, takze jen prohodis a jedes......
Takže v E30 a v E28 maj M20 stejný uchycení v karoserii ?
A uplně stejný rozhodně nejsou.
Plechová a hliniková vana má jinej tvar - rozměry - "hliníková" zabere víc místa.
Zas tak jednoduchy, si myslím, to není.
Jeden opravář mi toto taky říkal, že v tom není absolutně žádnej problém. Tak jsem radši rychle jel do hajzlu. To jsou pěkný keci.
Kdo takový věci vůbec dělá? Sprcat dohromady velkým kladivem fšechno.
Všechno s sebou nese hromadu problémů. Pro takový specialisty je to brnkačka. Vše se musí taky trošku vyladit. Jsou tam jiný teploty,tlaky,....,rozdíl mezi 2.0 a 2.5 je v tom propastnej. Podle mě to prostě nejde tak jednoduše-přehodit dva různý motory a hned jezdit.

Jinak fakt nevim podle čeho jsi poznal, že ty příspěvky nečtu. Si mě odhalil. :twisted: :D Šlo mi v podstatě jen o ty držáky. To je jedno, dá se to jednoduše najít v ETK, nemusel jsem se ptát.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 13. 01. 2004 13:00

DAN píše:[še se musí taky trošku vyladit. Jsou tam jiný teploty,tlaky,....,rozdíl mezi 2.0 a 2.5 je v tom propastnej. Podle mě to prostě nejde tak jednoduše-přehodit dva různý motory a hned jezdit.
Možná budu vypadat jako opravář "kladivoun", ale co by jsi chtěl ladit?

Prostě vyndáš 2.0i motor, dáš tam 2.5i a jezdíš.

(Za předpokladu, že jsou všechny součástky v pořádku).
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 13. 01. 2004 13:15

ondra_m píše:
DAN píše:[še se musí taky trošku vyladit. Jsou tam jiný teploty,tlaky,....,rozdíl mezi 2.0 a 2.5 je v tom propastnej. Podle mě to prostě nejde tak jednoduše-přehodit dva různý motory a hned jezdit.
Možná budu vypadat jako opravář "kladivoun", ale co by jsi chtěl ladit?

Prostě vyndáš 2.0i motor, dáš tam 2.5i a jezdíš.

(Za předpokladu, že jsou všechny součástky v pořádku).
Nejsi kladivoun, tam fakt neni co ladit. 1,2,3 ma na 320 prevodovce trochu jine pomery, ale na odpal je to lepsi, ovsem musis hodne rychle radit :) 2.0 mrsk ven, 2.5 mrsk dovnitr a jedes :)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 13. 01. 2004 13:24

Prvním příspěvkem mi šlo hlavně o jednu jednoduchou věc-držáky motoru v E28 jsou jiný než v E30 -nevim, ale není problém zjistit.

Fungovat by to mělo bez problémů jedině za předpokladu, že se to bude měnit s veškerou elektrikou( se vším ). Nemyslím si, že by v pohodě chodila 2.5 s řj z dvoulitra.
S tím poladěním mi to říkal seriozní opravář na BMW-Ing. Ledinský.
Chtěl jsem od něho tu výměnu v E28. Nebyl z toho nijak nadšenej. Říkal, že vše s sebou nese řadu nepředvídatelných problému. Že to klidně přehodí, to není problém pro nikoho, ale právě zmiňoval ty teploty-třeba jinej chladič,...., že to chce pořádně vychytat mouchy.
Jestli někdo má pokusný auto, na kterým mu nezáleží, tak ať si dělá výměny jaký chce. Přehodí motor a hned ho jede třeba někam zavařit ....
To mi řikal on.
Jednou jsem mluvil s nějakým "kladivářem" a ten mi právě říkal, že to minulej týden zrovna dělali-není to vůbec žádnej problém. Dílnu měli ve stodole, ještě nestačili ani odklidit hnůj. Proto jsem k tomu celýmu problému zaujal takovej nedůvěřivej postoj. :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 13. 01. 2004 13:40

S tou ř.j. nemáš tak docela pravdu.

Přehodit to můžeš a bude to jezdit. Já jsem rozhodně nikdy nepoznal, jestli mám 2.0i ř.j. nebo 2.5i ř.j. - v jednu dobu jsme s tím laborovali u filipovo 2.7i. A na mém bývalém 2.0i a na 2.5i kabriu.

Klidně bych ti to předvedl. Mám to vyskoušené.

Je samozřejmě otázkou, jestli je všechno tak optimální jak by mohlo být. Ale jak říkám, v běhu motoru a výkonu to vůbec nepoznáš (resp. jsem to nepoznal). Takže nějaké garážové ladění? No opravdu není třeba.

(Vycházím z toho, že u 2.0i jsou 2.0i vstřiky a regulátor a u 2.5i je 2.5i vstřik a regul.)

No a když by jsi fakt chtěl mít ten správný SW pro svůj motor, tak ti stačí vyměnit jednu eppromku.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 14:25

jinak k ridicim jednotkam muj poznatek...

...motor je eta s 323 hlavou 325 vstryky, 325 sani, 325 regulator tlaku paliva ... a jednotka je snad ze stare 528i ... lita to relativne dobre ... kdyz tam dam jednotku z 323i tak se motor o hodne ztisi, zklidni a zlenivy...stava se takovym "gumovejsim" ... pokud vite na co myslim ...

... cili kombinacim se meze nekladou ... :twisted: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 13. 01. 2004 18:01

No jo, tak asi máte recht. Jsem o proti Vám pánové diletant - myslím to upřimně vážně :? :oops: nemám s tím žádný praktický zkušenosti. Nikdy jsem se do takovejch projektů radši nepouštěl, protože jsem už dopředu věděl, že bych to pomrd. :D a nebo, že by mě nějakej "kladivář" pro kterýho by to nebyl problém vojeb. To jsem ještě neznal Vás. :D
Takže až si teď (v blízké budoucnosti) schrastím 520i E28, tak mi doufám pomůžete dát tam M20 2.5i z e30.
Trošku jsem to prokoumával a je to asi nejschůdnější cesta. Koupit 520,
528i E28 je jako šafránu, motor z 2.8i M30 bych asi sehnal, ale nešlo by mi to na převodovku k M20. Převodovky k M30 prej jdou do Jaguárů, tak těch bude ještě míň jak těch motorů.
Tak jsem z původního tématu skočil zas někam jinám-sorba.
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět