motor 2,5 místo 2.0 ??
motor 2,5 místo 2.0 ??
Nezkoušel jste někdo dát motor 2.5 místo 2.0? Zajímá mě jestli může zůstat elektrika stejná nebo jestli se musí měnit taky.
Re: motor 2,5 místo 2.0 ??
Skoušel, doporučoval bych vyměnit ř.j. a vstřiky za 2.5kovýRobert píše:Nezkoušel jste někdo dát motor 2.5 místo 2.0? Zajímá mě jestli může zůstat elektrika stejná nebo jestli se musí měnit taky.
Ale pojede to taky i když to nevyměníš, bez problému...
Ondra ex.M-Fahrer
Myslel jsem komplet blok s hlavou a sáním 2.5i a zbytek 2.0iRobert píše:To jako že pasuje ř.j. z 2.5 na konektor z 2.0 a funguje to?
Já bych tam chtěl dát celej kompletní motor i se vstřikama atd, nebo co jsi myslel tím abych tam dal i vstřiky?
Jinak 2.5i dáš na 2.0 v pohodě, resp. musí to bejt oboje stejného typu, t.j. motronic/motronic
Ondra ex.M-Fahrer
Re: motor 2,5 místo 2.0 ??
Zkousel, ta vymena je relativne pohoda, kdyz budes mit motor z 325i. Ja jsem to mel trochu komplikovanejsi, ale podarilo se.Robert píše:Nezkoušel jste někdo dát motor 2.5 místo 2.0? Zajímá mě jestli může zůstat elektrika stejná nebo jestli se musí měnit taky.
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
A jde dát do E28 520i motor z e30 2.5i M20 ?
Asi budou minimálně jiný držáky. A co převodovka, ta by se měla dát taky dvaapůlková, že?
Když tam zůstane "dvoulitrová", tak to asi bude změna určitě k horšímu. Větší spotřeba, fšechno jinak, hůř, jestež to tak?
Jak to je, máte někdo představu.
Když jsem měl 520i e28, tak jsem si s tou myšlenkou furt pohrával. Už jsem měl dokonce vše domluvený - motor 2.3i byl na cestě, ale pak menší podvod, z původně slibovanýho super motoru se vyklubala pěkná sračka. Tak to padlo
Mohl jsem mít 523i e28
Asi budou minimálně jiný držáky. A co převodovka, ta by se měla dát taky dvaapůlková, že?
Když tam zůstane "dvoulitrová", tak to asi bude změna určitě k horšímu. Větší spotřeba, fšechno jinak, hůř, jestež to tak?
Jak to je, máte někdo představu.
Když jsem měl 520i e28, tak jsem si s tou myšlenkou furt pohrával. Už jsem měl dokonce vše domluvený - motor 2.3i byl na cestě, ale pak menší podvod, z původně slibovanýho super motoru se vyklubala pěkná sračka. Tak to padlo

Mohl jsem mít 523i e28

BMW The Ultimate Driving Machine
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
To jo. Motory 2.0M20 a 2.5 M20 jsou stejný. Ale protože se E28 nedělala s motorem 2.5 M20 ( jen 2.5i M30 ), tak neseženu e28 M20 dvaapůlku.
Myslím, že M20 2.0 z E28 bude mít jiný držáky jak 2.5 M20 z E30.
To je si myslím, ale nejmenší problém.
Převodovky se daj s motorama kombinovat, ale vždycky nejlepší kominace je z výroby. Jiný spojení jsou vždy horší. Vždy to např. víc žere.
Neznám případ, kdy by taková "pokusná" kombinace byla lepší jak origoš spojení.
Co je třeba dobrý je Eta-převodovka pro Etu a diff z td. Ale to už je trošku něco jinýho. To neřeší problém optimálního spojení motor převodovka.
Myslím, že M20 2.0 z E28 bude mít jiný držáky jak 2.5 M20 z E30.
To je si myslím, ale nejmenší problém.
Převodovky se daj s motorama kombinovat, ale vždycky nejlepší kominace je z výroby. Jiný spojení jsou vždy horší. Vždy to např. víc žere.
Neznám případ, kdy by taková "pokusná" kombinace byla lepší jak origoš spojení.
Co je třeba dobrý je Eta-převodovka pro Etu a diff z td. Ale to už je trošku něco jinýho. To neřeší problém optimálního spojení motor převodovka.
BMW The Ultimate Driving Machine
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Takže v E30 a v E28 maj M20 stejný uchycení v karoserii ?PET123 píše:to DAN
M20 motory jsou proste stejny...2,0 jako 2,5, takze jen prohodis a jedes......
A uplně stejný rozhodně nejsou.
Plechová a hliniková vana má jinej tvar - rozměry - "hliníková" zabere víc místa.
Zas tak jednoduchy, si myslím, to není.
Jeden opravář mi toto taky říkal, že v tom není absolutně žádnej problém. Tak jsem radši rychle jel do hajzlu. To jsou pěkný keci.
Kdo takový věci vůbec dělá? Sprcat dohromady velkým kladivem fšechno.
Všechno s sebou nese hromadu problémů. Pro takový specialisty je to brnkačka. Vše se musí taky trošku vyladit. Jsou tam jiný teploty,tlaky,....,rozdíl mezi 2.0 a 2.5 je v tom propastnej. Podle mě to prostě nejde tak jednoduše-přehodit dva různý motory a hned jezdit.
Jinak fakt nevim podle čeho jsi poznal, že ty příspěvky nečtu. Si mě odhalil.


BMW The Ultimate Driving Machine
Možná budu vypadat jako opravář "kladivoun", ale co by jsi chtěl ladit?DAN píše:[še se musí taky trošku vyladit. Jsou tam jiný teploty,tlaky,....,rozdíl mezi 2.0 a 2.5 je v tom propastnej. Podle mě to prostě nejde tak jednoduše-přehodit dva různý motory a hned jezdit.
Prostě vyndáš 2.0i motor, dáš tam 2.5i a jezdíš.
(Za předpokladu, že jsou všechny součástky v pořádku).
Ondra ex.M-Fahrer
Nejsi kladivoun, tam fakt neni co ladit. 1,2,3 ma na 320 prevodovce trochu jine pomery, ale na odpal je to lepsi, ovsem musis hodne rychle raditondra_m píše:Možná budu vypadat jako opravář "kladivoun", ale co by jsi chtěl ladit?DAN píše:[še se musí taky trošku vyladit. Jsou tam jiný teploty,tlaky,....,rozdíl mezi 2.0 a 2.5 je v tom propastnej. Podle mě to prostě nejde tak jednoduše-přehodit dva různý motory a hned jezdit.
Prostě vyndáš 2.0i motor, dáš tam 2.5i a jezdíš.
(Za předpokladu, že jsou všechny součástky v pořádku).


- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Prvním příspěvkem mi šlo hlavně o jednu jednoduchou věc-držáky motoru v E28 jsou jiný než v E30 -nevim, ale není problém zjistit.
Fungovat by to mělo bez problémů jedině za předpokladu, že se to bude měnit s veškerou elektrikou( se vším ). Nemyslím si, že by v pohodě chodila 2.5 s řj z dvoulitra.
S tím poladěním mi to říkal seriozní opravář na BMW-Ing. Ledinský.
Chtěl jsem od něho tu výměnu v E28. Nebyl z toho nijak nadšenej. Říkal, že vše s sebou nese řadu nepředvídatelných problému. Že to klidně přehodí, to není problém pro nikoho, ale právě zmiňoval ty teploty-třeba jinej chladič,...., že to chce pořádně vychytat mouchy.
Jestli někdo má pokusný auto, na kterým mu nezáleží, tak ať si dělá výměny jaký chce. Přehodí motor a hned ho jede třeba někam zavařit ....
To mi řikal on.
Jednou jsem mluvil s nějakým "kladivářem" a ten mi právě říkal, že to minulej týden zrovna dělali-není to vůbec žádnej problém. Dílnu měli ve stodole, ještě nestačili ani odklidit hnůj. Proto jsem k tomu celýmu problému zaujal takovej nedůvěřivej postoj.
Fungovat by to mělo bez problémů jedině za předpokladu, že se to bude měnit s veškerou elektrikou( se vším ). Nemyslím si, že by v pohodě chodila 2.5 s řj z dvoulitra.
S tím poladěním mi to říkal seriozní opravář na BMW-Ing. Ledinský.
Chtěl jsem od něho tu výměnu v E28. Nebyl z toho nijak nadšenej. Říkal, že vše s sebou nese řadu nepředvídatelných problému. Že to klidně přehodí, to není problém pro nikoho, ale právě zmiňoval ty teploty-třeba jinej chladič,...., že to chce pořádně vychytat mouchy.
Jestli někdo má pokusný auto, na kterým mu nezáleží, tak ať si dělá výměny jaký chce. Přehodí motor a hned ho jede třeba někam zavařit ....
To mi řikal on.
Jednou jsem mluvil s nějakým "kladivářem" a ten mi právě říkal, že to minulej týden zrovna dělali-není to vůbec žádnej problém. Dílnu měli ve stodole, ještě nestačili ani odklidit hnůj. Proto jsem k tomu celýmu problému zaujal takovej nedůvěřivej postoj.

BMW The Ultimate Driving Machine
S tou ř.j. nemáš tak docela pravdu.
Přehodit to můžeš a bude to jezdit. Já jsem rozhodně nikdy nepoznal, jestli mám 2.0i ř.j. nebo 2.5i ř.j. - v jednu dobu jsme s tím laborovali u filipovo 2.7i. A na mém bývalém 2.0i a na 2.5i kabriu.
Klidně bych ti to předvedl. Mám to vyskoušené.
Je samozřejmě otázkou, jestli je všechno tak optimální jak by mohlo být. Ale jak říkám, v běhu motoru a výkonu to vůbec nepoznáš (resp. jsem to nepoznal). Takže nějaké garážové ladění? No opravdu není třeba.
(Vycházím z toho, že u 2.0i jsou 2.0i vstřiky a regulátor a u 2.5i je 2.5i vstřik a regul.)
No a když by jsi fakt chtěl mít ten správný SW pro svůj motor, tak ti stačí vyměnit jednu eppromku.
Přehodit to můžeš a bude to jezdit. Já jsem rozhodně nikdy nepoznal, jestli mám 2.0i ř.j. nebo 2.5i ř.j. - v jednu dobu jsme s tím laborovali u filipovo 2.7i. A na mém bývalém 2.0i a na 2.5i kabriu.
Klidně bych ti to předvedl. Mám to vyskoušené.
Je samozřejmě otázkou, jestli je všechno tak optimální jak by mohlo být. Ale jak říkám, v běhu motoru a výkonu to vůbec nepoznáš (resp. jsem to nepoznal). Takže nějaké garážové ladění? No opravdu není třeba.
(Vycházím z toho, že u 2.0i jsou 2.0i vstřiky a regulátor a u 2.5i je 2.5i vstřik a regul.)
No a když by jsi fakt chtěl mít ten správný SW pro svůj motor, tak ti stačí vyměnit jednu eppromku.
Ondra ex.M-Fahrer
jinak k ridicim jednotkam muj poznatek...
...motor je eta s 323 hlavou 325 vstryky, 325 sani, 325 regulator tlaku paliva ... a jednotka je snad ze stare 528i ... lita to relativne dobre ... kdyz tam dam jednotku z 323i tak se motor o hodne ztisi, zklidni a zlenivy...stava se takovym "gumovejsim" ... pokud vite na co myslim ...
... cili kombinacim se meze nekladou ...

...motor je eta s 323 hlavou 325 vstryky, 325 sani, 325 regulator tlaku paliva ... a jednotka je snad ze stare 528i ... lita to relativne dobre ... kdyz tam dam jednotku z 323i tak se motor o hodne ztisi, zklidni a zlenivy...stava se takovym "gumovejsim" ... pokud vite na co myslim ...
... cili kombinacim se meze nekladou ...



- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
No jo, tak asi máte recht. Jsem o proti Vám pánové diletant - myslím to upřimně vážně
nemám s tím žádný praktický zkušenosti. Nikdy jsem se do takovejch projektů radši nepouštěl, protože jsem už dopředu věděl, že bych to pomrd.
a nebo, že by mě nějakej "kladivář" pro kterýho by to nebyl problém vojeb. To jsem ještě neznal Vás.
Takže až si teď (v blízké budoucnosti) schrastím 520i E28, tak mi doufám pomůžete dát tam M20 2.5i z e30.
Trošku jsem to prokoumával a je to asi nejschůdnější cesta. Koupit 520,
528i E28 je jako šafránu, motor z 2.8i M30 bych asi sehnal, ale nešlo by mi to na převodovku k M20. Převodovky k M30 prej jdou do Jaguárů, tak těch bude ještě míň jak těch motorů.
Tak jsem z původního tématu skočil zas někam jinám-sorba.




Takže až si teď (v blízké budoucnosti) schrastím 520i E28, tak mi doufám pomůžete dát tam M20 2.5i z e30.
Trošku jsem to prokoumával a je to asi nejschůdnější cesta. Koupit 520,
528i E28 je jako šafránu, motor z 2.8i M30 bych asi sehnal, ale nešlo by mi to na převodovku k M20. Převodovky k M30 prej jdou do Jaguárů, tak těch bude ještě míň jak těch motorů.
Tak jsem z původního tématu skočil zas někam jinám-sorba.
BMW The Ultimate Driving Machine