2.5 vs 2.7

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 02. 01. 2004 18:28

DAN píše:Vedl jsem tuto diskusi s kámošem. Kterej motor má lepší přepoklad pro rovnoměrnější chod,......, motor řadovej šestiválec nebo šestiválec do V. On mi řekl, že šestiválec do V je výhodnější. Má lepší přepoklad "jít líp od spodu", rovnoměrnější chod,.... .
Motas dve veci dokupy. Rovnomernejsi chod bude mit VZDY radovy 6-valec oproti V6, pisou to v tom clanku.

Jak jde motor "od spoda" nezalezi na tom, jestli je I6 nebo V6, zalezi na objemu, vrtani/zdvihu, delce sani a tak.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 04. 01. 2004 07:37

Francis píše:
DAN píše:Vedl jsem tuto diskusi s kámošem. Kterej motor má lepší přepoklad pro rovnoměrnější chod,......, motor řadovej šestiválec nebo šestiválec do V. On mi řekl, že šestiválec do V je výhodnější. Má lepší přepoklad "jít líp od spodu", rovnoměrnější chod,.... .
Motas dve veci dokupy. Rovnomernejsi chod bude mit VZDY radovy 6-valec oproti V6, pisou to v tom clanku.

Jak jde motor "od spoda" nezalezi na tom, jestli je I6 nebo V6, zalezi na objemu, vrtani/zdvihu, delce sani a tak.
Řadový šestiválec má logicky nejpravidelnější chod.

Dlouhá klika ale omezuje max. otáčky motoru a s točivým momentem je to skutečně pravda. V-čka dosahují při stejných parametrech točivého momentu o 200-300 otáček dřív, navíc bývá v absolutních čísel o nějaké to procentíčko větší. V praxi je to ale zanedbatelné a 100 ccm objemu navíc to spraví :)

Na tom objemu jednoho válce do půl litru asi něco bude, protože všechny třiapůlky jsou sice výborné motory, mají krouťák, výkon i slušnou spotřebu, ale všechny, ve kterých jsem seděl (bylo jich určitě přes 10 včetně té jedné, se kterou jezdím a E34 M5 3.6), se klepaly jak drahý pes, zatímco šestiválce 2.0 2.5 2.8 jdou prostě jako samet. Samostatnou ligu pak hraje dvanáctiválec v 750i. To auto zastaví na křižovatce a člověk má pocit, že sedí doma v obýváku, protože se opravdu ani nehne.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 04. 01. 2004 14:47

ze se este vracim k tem 327i. myslim ze nejvetsi pruser je v loziskach ojnic na klice, myslim ze sou vic namahany nez na ulozeni kliky, at je to jak chce zaklad je mit dobrej tlak oleje pokud je idelani talk oleje je opotrebeni kluznych lozisek minimalni a to i u 2.7i, chce to proste dobou kliku a dobry saly v idelanim pripade udelat generalku kliky a nechat si k tomu "udelat" nekdo mi rikal ze by se s tim vesel do 5.000. fakt je taky ten ze neska uz opravdu dobrou etu pod 300.000km najdete tezko (a to nemyslim ten udaj co je na tachaci :lol: ). vyhnul bych se plnej syntetice, zvolil bych spis hodne kvalitni polosyntak a k tomu naky aditivum napr. xeramic mam s tim dobry zkusenosti, zas to o neco snizi treni. pak uz jen staci auto dukladne zahrat (nemysim vodu ale spis olej) . po natoceni nechat chvilku cvakat a pak netocit pres 3-4.000ot dokud teplota oleje nestoupne na nakych 80-90 C. navic vytaceni tohohle motoru k omeozvaci je podleme blbost, dys do nej strejchnete na sprintu stracite cas a ton motor se silene kurvi, maximalni kroutak i vykon urcite na 7.000 RPM nejni, zda se mi rozumny radit v 6.000.
s timhle pristupem 2.7 vydrzi stejene jako 325i. a abych nezapomel po vymene kliky je treba samozrejme auto zaject aspon par tisic v idelani pripade nakych 5.000 a vymenit olej+aditivum.
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 04. 01. 2004 15:32

Tady je docela dobře popsán chod jednotlivých motorů a to i včetně obrázků http://www.e31.net/navmisc_e.html

offtopic: doporučuju se kouknout na celou sajtu, CSi prostě rulez!
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Franta 327i

Příspěvek od Franta 327i » 09. 01. 2004 10:05

Jak se tak po třech týdnech dívám, rozhořela se tady velká diskuze. :shock: Jako majitel 2,7i můžu říct, že mám za rok a něco najeto 15.000 km bez problémů. Nepočítám do toho špatné stírací kroužky - ty jsou už od začátku. Když to je studený, šetřím to. Jinak jsem to stavěl pro vyřádění, takže sprinty, závody do vrchu, atd., ... žádný lenošení. Za ty prachy bych asi nic silnějšího nepostavil, ale nějaký (MOC :!: :!: :!: ) koně by to chtělo. Kamarád má 4,0i V8 v e30 - to už jede. Ale abych se vrátil k 2,7i, když to klekne na klice :( (doufám, že ještě ne), tak jak bylo napsáno - vyměním spodek a jedu dál. :lol:
PS: :?: Nevíte někdo přesný rozměr mezi osami ok ojnice z ETY? :?: Popř. kde se dá tento údaj sehnat?

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 09. 01. 2004 13:01

Anonymous píše:podívej se třeba sem: http://www.faann.net/page.php?promena=jct2 ....
co to je za odkaz?? Neotvírá se mi a navíc tohle a to co citoval Francis je z Čechovo článků "Teorie motoru" na Pandě.
Možná to vydal i jinde.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 09. 01. 2004 13:23

kdo. píše:... a navíc tohle a to co citoval Francis je z Čechovo článků "Teorie motoru" na Pandě.
Možná to vydal i jinde.
Nevydal. Nejaky iniciativni ... to opsal.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
jiri seidel
Příspěvky: 92
Registrován: 06. 03. 2003 14:36
Bydliště: Mukařov u Úštěka

Příspěvek od jiri seidel » 13. 01. 2004 14:19

Franta 327i píše:Jak se tak po třech týdnech dívám, rozhořela se tady velká diskuze. :shock: Jako majitel 2,7i můžu říct, že mám za rok a něco najeto 15.000 km bez problémů. Nepočítám do toho špatné stírací kroužky - ty jsou už od začátku. Když to je studený, šetřím to. Jinak jsem to stavěl pro vyřádění, takže sprinty, závody do vrchu, atd., ... žádný lenošení. Za ty prachy bych asi nic silnějšího nepostavil, ale nějaký (MOC :!: :!: :!: ) koně by to chtělo. Kamarád má 4,0i V8 v e30 - to už jede. Ale abych se vrátil k 2,7i, když to klekne na klice :( (doufám, že ještě ne), tak jak bylo napsáno - vyměním spodek a jedu dál. :lol:
PS: :?: Nevíte někdo přesný rozměr mezi osami ok ojnice z ETY? :?: Popř. kde se dá tento údaj sehnat?
někde jsem zaslechl, že dát V8 do E30 neni zas tak jednoduchý (že se tam nevejde na šířku a musej se převařit nadkolí) co o tom víte??

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 14. 01. 2004 01:14

Já bych se na vteřinku vrátil k ETĚ, vrtání a zdvihu. Jen pro info, vrtání 84 mm a zdvih 81 mm mají u BMW také motory M40 318i, a M42 318is, takže koncepce poměru 327i, a Alpiny C2 - 2,7, a B3 nebyla asi ani pro vysoké otáčky úplně zcestná. Jinak, Alpina C2 byla na bázi bloku 325i, a Alpina B3 na bázi ETA bloku.
zdroj e30.de

Franta 327i

Příspěvek od Franta 327i » 14. 01. 2004 07:49

jiri seidel píše:
Franta 327i píše:Jak se tak po třech týdnech dívám, rozhořela se tady velká diskuze. :shock: Jako majitel 2,7i můžu říct, že mám za rok a něco najeto 15.000 km bez problémů. Nepočítám do toho špatné stírací kroužky - ty jsou už od začátku. Když to je studený, šetřím to. Jinak jsem to stavěl pro vyřádění, takže sprinty, závody do vrchu, atd., ... žádný lenošení. Za ty prachy bych asi nic silnějšího nepostavil, ale nějaký (MOC :!: :!: :!: ) koně by to chtělo. Kamarád má 4,0i V8 v e30 - to už jede. Ale abych se vrátil k 2,7i, když to klekne na klice :( (doufám, že ještě ne), tak jak bylo napsáno - vyměním spodek a jedu dál. :lol:
PS: :?: Nevíte někdo přesný rozměr mezi osami ok ojnice z ETY? :?: Popř. kde se dá tento údaj sehnat?
někde jsem zaslechl, že dát V8 do E30 neni zas tak jednoduchý (že se tam nevejde na šířku a musej se převařit nadkolí) co o tom víte??
Dát do e30 motor V8 není jednoduchý, ale jde to. (Jak jsem psal, má to kamarád a fotky už byly k vidění) Na šířku se tam vejde, převařené jsou pouze držáky. Ale jsou tam další problémy jako např. řízení, brzdový válec se nevejde na původní místo atd. Při zástavbě jiného motoru vzniknou vždy nějaké problémy. Ale tato kombinace mně pro e30 připadá vhodnější a lépe ovladatelná než turbomotor se stejným výkonem. Tím jsem ale nechtěl říct, že turbo je špatná volba k dosažení vyššího výkonu.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 14. 01. 2004 19:06

Melisek_076 píše:Já bych se na vteřinku vrátil k ETĚ, vrtání a zdvihu. Jen pro info, vrtání 84 mm a zdvih 81 mm mají u BMW také motory M40 318i, a M42 318is, takže koncepce poměru 327i, a Alpiny C2 - 2,7, a B3 nebyla asi ani pro vysoké otáčky úplně zcestná. Jinak, Alpina C2 byla na bázi bloku 325i, a Alpina B3 na bázi ETA bloku.
zdroj e30.de
To je velmi zajímavý postřeh. To musím prozkoumat :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 15. 01. 2004 01:40

ondra_m píše:
Melisek_076 píše:Já bych se na vteřinku vrátil k ETĚ, vrtání a zdvihu. Jen pro info, vrtání 84 mm a zdvih 81 mm mají u BMW také motory M40 318i, a M42 318is, takže koncepce poměru 327i, a Alpiny C2 - 2,7, a B3 nebyla asi ani pro vysoké otáčky úplně zcestná. Jinak, Alpina C2 byla na bázi bloku 325i, a Alpina B3 na bázi ETA bloku.
zdroj e30.de
To je velmi zajímavý postřeh. To musím prozkoumat :)
Stejny pomer vrtani/zdvih mela jeste 323i
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Franta 327i

Příspěvek od Franta 327i » 15. 01. 2004 06:58

ondra_m píše:
Melisek_076 píše:Já bych se na vteřinku vrátil k ETĚ, vrtání a zdvihu. Jen pro info, vrtání 84 mm a zdvih 81 mm mají u BMW také motory M40 318i, a M42 318is, takže koncepce poměru 327i, a Alpiny C2 - 2,7, a B3 nebyla asi ani pro vysoké otáčky úplně zcestná. Jinak, Alpina C2 byla na bázi bloku 325i, a Alpina B3 na bázi ETA bloku.
zdroj e30.de
To je velmi zajímavý postřeh. To musím prozkoumat :)
Alpina nebyla sama kdo dělal tyto motory:
HARTGE H27SP (220PS/273Nm)
AC Schnitzer S3 2,7 (210PS/278Nm)
Všechny tyto motory mají vrtání/zdvih - 84/81 mm

WANA
Příspěvky: 284
Registrován: 02. 02. 2004 22:20
Bydliště: CES.BUDEJOVICE

Příspěvek od WANA » 05. 02. 2004 22:09

co si myslite o te 3,5 do e 30 o tomhle projektu se tady moc nemluvi pritom sedmy se vsude vali za par korun a technicky je to oproti tem vasim upravam 2,5i na 2,7i uplna sranda protoze to tam plesknete mate bez nervu 215ps dily jsou nato za babku a oddelat ho muzete jen bez oleje a vody

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 06. 02. 2004 01:20

Pro WANA:
Když zalistuješ kousek níž, najdeš názory v porovnání 335 vs 327. V podstatě je výrobně jednodušší upravit například stávající M20B25, nebo M20B27-6KA/B, zůstanou totiž shodné veškeré vedlejší agregáty.
Naproti tomu stručně vyjmenuji, co musíš řešit při vestavbě M30 motorů:
Na zakázku vyrobit držáky motoru (nebo koupit v DDR), vyměnit převodovku, přizpůsobit řazení, zkrátit a vyvážit kardan, nebo použít z M3, sehnat držák převodovky z M3 (v DDR cena 30EURo) , totálně převařit výfuk a přizpůsobit pro E30 (ohne sranda), instalovat chladič z e28 535i, instalovat elektrický větrák k chladiči, kompletně vymněnit motorovou elektriku a upravit zapojení palubní desky, problémy jsou i s kombinací stávajícího a nového servořízení....atd

Je toho dost a zdaleka každý na přestavbu nemá podmínky a jistě jsem spoustu věcí vynechal. Můj názor je, že zástavba M30 je pracnější a vyjde dráž. Jízdní výkony budou u 335i ve vysokých rychlostech "pružnější", ale na technické trati bude metrák navíc u přední osy spíš napřekážku. Nadruhou stranu u M30 motoru se dá v atmosférické verzi dosáhnout řádově až o 50 PS vyššího výkonu.

Odpovědět