koupě 324 D

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Zoby

koupě 324 D

Příspěvek od Zoby » 11. 12. 2003 18:29

Zdravím, chci koupit 324 D chromák lehce bouranou na předek, vzadu kolem světel opravená koroze a rezavý kufr zespodu. chladič KO, motor OK. S papírama. Chce za to 25000,- ale slyšel jsem že je to moc. Co vy na to????
A za kolik se dá koupit v německu slušná 324 TD.
Mám nabídku koupit to D kvůli papírům a nechat si dovézt TD plasťáka...
Máte někdo zkušenosti?
Potřeboval bych to probrat s někým kdo se vyzná. Jaké jsou možnosti a jak finančně...
Kdyžtak je tu na mě mail: zoby@centrum.cz
Dík moc

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě 324 D

Příspěvek od Uli_d » 11. 12. 2003 22:13

Ja sem koupil z nemecka, procleno - 30k. Papiry sem mel svoje.
Auto ve velmi dobrem stavu. Ale nebylo to jenom moje rozhodnuti - je to liny.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě 324 D

Příspěvek od Huska » 12. 12. 2003 09:24

Zoby píše:Zdravím, chci koupit 324 D chromák lehce bouranou na předek, vzadu kolem světel opravená koroze a rezavý kufr zespodu. chladič KO, motor OK. S papírama. Chce za to 25000,- ale slyšel jsem že je to moc. Co vy na to????
A za kolik se dá koupit v německu slušná 324 TD.
Mám nabídku koupit to D kvůli papírům a nechat si dovézt TD plasťáka...
Máte někdo zkušenosti?
Potřeboval bych to probrat s někým kdo se vyzná. Jaké jsou možnosti a jak finančně...
Kdyžtak je tu na mě mail: zoby@centrum.cz
Dík moc

Já osobně bych 25tisíc nedal,protože nedávno jsem věděl o stejném autě v docela dobrém stavu (nebourané) za stejne prachy. Vzhledem k tomu že dokady mají hodnotu do 15tisíc tak je to na tobě...... cena není přehnaná jen v případě že ten zbytek využiješ na opravování bych se vykašlal a raději dotáhl něco z deutchlandu
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 15. 12. 2003 09:40

tal už je to prodaný :(
a co si myslíte o 524 TD žralok ?????????????
mělo by to být za 40 000-45 000,- v bezvadném stavu...
nebo kolem 50 000,- s plastama taky v dobrým stavu....

2 Uli_d: to cos dotáhl bylo D nebo TD??? ale oproti bezzímnu to bude líný všechno..... :wink:

Zoby
Příspěvky: 53
Registrován: 11. 12. 2003 18:44
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Zoby » 15. 12. 2003 09:43

psal jsem to já, ale zapoměl jsem se přihlásit....
prostě chci baworáka v dieselu, tak bych byl moc rád kdyby mi mohl někdo poadit na co si mám dát bacha....
jo, rok výroky u obou je 1987. poslední model...

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 15. 12. 2003 14:00

No pod pojmem "bezvadný stav" si asi představuje něco jiného kupujícící a něco jiného prodávající. Obecně se vyplatí vzít sebou nějakýho známýho, kterej tomu rozumí. Jinak Erik nedávno koupil 524tdA, tak předpokládám, že už nějaký ty zkušenosti s provozem taky mít bude :-)
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Zoby
Příspěvky: 53
Registrován: 11. 12. 2003 18:44
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Zoby » 15. 12. 2003 17:32

s prodávajícím jsem o tom nemluvil, ale s mým servismanem, který o něm hodně ví. jinak samozřejmě bych někoho s sebou vzal a taky to pořádně prolezl.
S Erikem už jsem v kontaktu...
:roll: P.S.: Peugeot 205 1,8 xrd NA PRODEJ

Uživatelský avatar
fifik
Příspěvky: 147
Registrován: 13. 02. 2003 07:52
Bydliště: Bystřice Pod Lop.

Příspěvek od fifik » 16. 12. 2003 07:46

Hele Zoby já mám 324d už od 1996 roku a zažil sem s ní už hodně věcí.
Je pravda že to není žádněj sprinter, ale pokud nebudeš jezdit na bionaftu (která ti stejně časem zasere vše co de) tak těch 180km/h ti dá. Co se týče koupě je to sporný. Hlavně si dej pozor na tachometr, jestli tam bude 140.000 tak je to pěkná hovadina, ještě sem se s tím nesetkal.
Taky jestli budeš mít možnost, zkontroluj sací hadici, jestli v ní není olej, ale bacha, já když sem chtěl koupit jeden motor z bouračky a řekl tomu chlápkovi, že chci zkontrolovat sání, tak řek že jistě a že to nachystá. Když sem dojel za týden se na to podívat tak jsem zjistil že se to snažil vytřít hadrou! Ale podle mně se dá dobrý motor koupit právě z bouračky. Jeden mi před časem utekl (měl najeto asi 180.000km a parádně táhnul. )
Já ho chtěl koupit ale jeden maník to chtěl koupit celé i s papírama, takže dostal přednost. Toto nebude ale asi tvůj případ, takže trvej na dlouhé projížďce (nezapomeň motor pořádně zahřát, než začneš hodnotit!), nejlépe je vzít ho na nějakej dlouhej kopec a hned víš jak na tom motor je. No a vo tom to je! Přeji dobrej kup!

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 16. 12. 2003 08:14

Můj otec má už čtvrtým rokem 524 td (E34) a můžu ti upřímě říct, že je to super auto pokud vše funguje tak jak má. Když se ti začne srát například elektrika, tak je to na mašli. Nejdůležitější je dát si pořádnej pozor na to v jakým stavu je motor. Když ti bude někdo tvrdit, že motor je v super stavu, akorát je potřeba vyměnit těsnění pod hlavou, tak se seber a hned odejdi, protože je popraskaná hlava. Když narazíš na dobrý motor, tak je to parádní svezení. Když to bude od soukromé osoby, tak bych majiteli den před tím brnknul a požádal ho, jestli by nemohl automobil nechat přes noc na mrazu. Pokud k němu přijde a auto bez problémů chytne tak máš aspoň nějakou jistotu. Hlavně si zkontroluj, aby byl motor opravdu ledovej. Taky se mi stalo, že chlapík nechal auto sice venku, ale podle mě celou noc nespal a chodil ho protáčet, tak že bacha. Také uvažuju, že přejdu na naftu, tak až něco pořídíš, tak se koukej pochlubit. Přeji hodně štěstí. :wink:

Zoby
Příspěvky: 53
Registrován: 11. 12. 2003 18:44
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Zoby » 16. 12. 2003 11:50

kluci moc dík za rady.
Ta 324 D už je prodaná, tak ta nebude.
Ale byla mi nabídnuty 2 524 TD E28, v cenovém rozpětí 45 - 55 000,-
Ale nejdřív musím prodat pežota :? ten je taky v naftě, tak trochu vím na co dávat bacha. :wink:
Jen mám dotaz: co pohání tu vrtuli chladiče? Elektromotor? Jestli ne, jak to funguje a jak poznám jestli je to ok nebo ko?
Rád bych koupil něco do čeho nebudu muset aspoň rok investovat....

Uživatelský avatar
fifik
Příspěvky: 147
Registrován: 13. 02. 2003 07:52
Bydliště: Bystřice Pod Lop.

Příspěvek od fifik » 17. 12. 2003 07:55

No jestli myslíš vrtuli chladiče u 324d tak pokud se nemílím tak je napojena na klíňák, páč když sem ho měnil, tak musela být taky ve správné poloze a když s ní zatočíš tak se protáčí motor, tak že asi jo :lol:
No a co se týče 524TD, tak nevím, já bych do toho nešel. E30 je prostě E30 a nevím jestli seženěš E28 s dobrou kastlou, ale můžu se mílit :lol:
PS: jeden maník mě vezl v 524td a moc na mě nezapůsobila.
Byt tebou tak počkám na nějakou e30. Tak i tak prěji hodně štěstí!

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 17. 12. 2003 08:00

fifik píše:No jestli myslíš vrtuli chladiče u 324d tak pokud se nemílím tak je napojena na klíňák, páč když sem ho měnil, tak musela být taky ve správné poloze a když s ní zatočíš tak se protáčí motor, tak že asi jo :lol:
No to se drobet mýlíš. Na 324d je vrtule jako na všech 30-kách na hřídeli vodní pumpy a na visco-spojce a je poháněná klíňákem od motoru spolu s alternátorem, takže pokud měníš řemen, není nijak nutné hledat nějakou polohu a pokud s ní zatočíš a točí ti to i motorem.........no potěš pánbů.....to musí být komprese :lol:

Zoby
Příspěvky: 53
Registrován: 11. 12. 2003 18:44
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Zoby » 17. 12. 2003 08:25

no E30 se mi líbí víc, ale zatím nejsou prachy na pořádný kus...ale třeba na něco narazím...
Navíc pežota nikdo nechce, tak se koupě odkládá na neurčito..... :(
Ale dík za rady... :wink:

Uživatelský avatar
fifik
Příspěvky: 147
Registrován: 13. 02. 2003 07:52
Bydliště: Bystřice Pod Lop.

Příspěvek od fifik » 17. 12. 2003 14:44

kdo. píše: No to se drobet mýlíš. Na 324d je vrtule jako na všech 30-kách na hřídeli vodní pumpy a na visco-spojce a je poháněná klíňákem od motoru spolu s alternátorem, takže pokud měníš řemen, není nijak nutné hledat nějakou polohu a pokud s ní zatočíš a točí ti to i motorem.........no potěš pánbů.....to musí být komprese :lol:
K*rva já mosel být snad ožralí, když sem to měnil nebo co. Páč poprvé sme to s otcem nasadili a nic sme nenastavovali také sme ale nenastartovali. Od známého v servise sme dostali knížku kde je popsána výměna klíňáku u 324d a tam bylo několik bodů jak se mají nastavit (na převodovce dat kolík a další ) a právě cosi s tou vrtulí. Ale radči se za domácí úkol na to podivám :lol:
Kdo, a jak teda protočím motor když nechcu startérem?

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 17. 12. 2003 19:32

Pomocí klíče, který nasadíš na klikovku.

Uživatelský avatar
fifik
Příspěvky: 147
Registrován: 13. 02. 2003 07:52
Bydliště: Bystřice Pod Lop.

Příspěvek od fifik » 18. 12. 2003 07:41

Peťas píše:Pomocí klíče, který nasadíš na klikovku.
Jo, jo to je vono já se na to už díval.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 18. 12. 2003 07:56

fifik píše:...K*rva já mosel být snad ožralí, když sem to měnil nebo co. Páč poprvé sme to s otcem nasadili a nic sme nenastavovali také sme ale nenastartovali. Od známého v servise sme dostali knížku kde je popsána výměna klíňáku u 324d a tam bylo několik bodů jak se mají nastavit (na převodovce dat kolík a další ) a právě cosi s tou vrtulí. Ale radči se za domácí úkol na to podivám :lol:
Kdo, a jak teda protočím motor když nechcu startérem?
Mám dojem, že sis popletl pojmy, to co popisuješ bych pasoval na výměnu rozvodového řemenu, tam se musí nasadit přesně příčné zuby na řemenu na přesně nastavenou vzájemnou polohu kol (klika, vačka, čerpadlo) a to u všech motoru (i s řetězem) bez vyjímky, kvůli přesnému časování, jinak se může tzv. potkat píst v HU s otevřeným ventilem. U klínového řemene je to už z principu jedno (jinak by zajistili jeho "nepohnutelnost" vůči řemenicím. U klíňáku je to opravdu jedno, jestli se protočí, ale nesmí být volný a prokluzovat, pak ztrácí účinnost.
S protočením máš dvě možnosti: 1) jak psal Peťas, 2) zařadíš rychlost a strkáš auto, tím pootáčíš i motorem.
ale klíňákem většinou ne, musel bys ho nějak hodně napnout, aby měl dostatečný grip

Uživatelský avatar
fifik
Příspěvky: 147
Registrován: 13. 02. 2003 07:52
Bydliště: Bystřice Pod Lop.

Příspěvek od fifik » 19. 12. 2003 07:47

Je to tak, já se už nestih opravit, až když sem na to doma čuměl jsem zjistil co sem tu hnět za kokotiny. My měnily jak rozvoďák tak i klíňák a já to nejak poplet :lol: - tak se omlouvám :cry: Ještě že tu máme zkušené lidi, které nás opraví :lol: :lol:

Odpovědět