Výměna předních tlumičů - VYŘEŠENO
Výměna předních tlumičů - VYŘEŠENO
Zdravím, potřeboval bych poradit s výměnou předních tlumičů na 525td, r.v. 93. Objednal jsem si nové tlumiče a přišli mi tlumiče které mají nahoře závit na matku ( to chápu) a dole je jen takové osazení, jakoby zápich. Otázka zní: to se u tohodle auta mění jen vnitřek toho tlumiče? Jaký je nejjednodušší postup? Dík za rady, nechci rozebírat něco zbytečně.
Naposledy upravil(a) zdeněk dne 10. 11. 2006 08:02, celkem upraveno 1 x.
Zdravím, tak jsem se pročetl příspěvkama, podíval se do katalogu ND a už mi to začíná být s těmi tlumiči jasný. Přiznám se, že jsem se s tím ještě nesetkal. Také se tam píše že je potřeba asi litr oleje do sekačky, kam se to leje? To jsem nevyzkoumal. Ptám se na všechno takhle blbě proto, že si dílnu můžu půjčit jen dopoledne a pak budu muset vypadnout, ( ke všemu jen v neděli, kdy je všude zavřeno a nic neseženu) proto si chci všechno dopředu připravit abych nezůstal na něčem viset. Takže každá rada dobrá. Dík.
Ahoj, budešli měnit přední tlumiče tak potřebueš především stahováky na pružiny aby jsi se k tomu vubec dostal, nahoře ten tlumič má tu matku a ta drží horní misku a stahuje tak pružinu k persnu dolu.
Persny odmontuješ nahoře z hrnce třema 13kam matkama a dole vyrazíš z těhlice čepy z ramene a řízení a odpojíš čidla opotřebení destiček plus hadičky od brzd.
Stahovákama stáhneš pružinu tak aby neměla tlak na horní misku a nevystřelila ti po vyšroubování tý matky do xichtu
potom to rozdělíš a z persnu vytáhneš tlumič, ten olej se leje do toho persnu. Tlumič tedy akorát prohodíš a opět nasadíš pružinu, našroubuješ matku a stahováky sundáš.
snad jen ještě ti řeknu abys dbal na rovnoměrný utahování tý pružiny, aby se ti to po vyndání nesmeklo, mě to takhle jednou slušně nafackovalo
A až to tam vrátíš nezapomeň odvzdušnit brzdy
Persny odmontuješ nahoře z hrnce třema 13kam matkama a dole vyrazíš z těhlice čepy z ramene a řízení a odpojíš čidla opotřebení destiček plus hadičky od brzd.
Stahovákama stáhneš pružinu tak aby neměla tlak na horní misku a nevystřelila ti po vyšroubování tý matky do xichtu

snad jen ještě ti řeknu abys dbal na rovnoměrný utahování tý pružiny, aby se ti to po vyndání nesmeklo, mě to takhle jednou slušně nafackovalo

A až to tam vrátíš nezapomeň odvzdušnit brzdy

smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Já bych teda taky trošku přispěl s radou.adam320 píše:Ahoj, budešli měnit přední tlumiče tak potřebueš především stahováky na pružiny aby jsi se k tomu vubec dostal, nahoře ten tlumič má tu matku a ta drží horní misku a stahuje tak pružinu k persnu dolu.
Persny odmontuješ nahoře z hrnce třema 13kam matkama a dole vyrazíš z těhlice čepy z ramene a řízení a odpojíš čidla opotřebení destiček plus hadičky od brzd.
Stahovákama stáhneš pružinu tak aby neměla tlak na horní misku a nevystřelila ti po vyšroubování tý matky do xichtupotom to rozdělíš a z persnu vytáhneš tlumič, ten olej se leje do toho persnu. Tlumič tedy akorát prohodíš a opět nasadíš pružinu, našroubuješ matku a stahováky sundáš.
snad jen ještě ti řeknu abys dbal na rovnoměrný utahování tý pružiny, aby se ti to po vyndání nesmeklo, mě to takhle jednou slušně nafackovalo![]()
A až to tam vrátíš nezapomeň odvzdušnit brzdy
Neodpojuj brzdový hadičky, ale sundej brzdový třmeny a někam je pověs tak, aby to nebolelo - aby nebyly ty hadičky nějak zlomený. No a pak nemusí nic odvzdušňovat.
Počitej, že je to práce tak na 4 hodiny.
BMW The Ultimate Driving Machine
Vyřešeno
A je to hotový, šlo to dobře. Nahoře na hrnci se povolí ty tři matky, odpojí se čidlo ABS, rozpojil jsem ho na podběhu v mot. prostoru (je to lepší než to čidlo dolovat ven), odpojí se kabel opotřebení destiček, sundá se brzdič a pověsí na vhodném místě na drát (nemusí se ovzdušňovat), odpojí se tyčka stabilizátoru, povolí se ty 3 šrouby dole na personu (nemusí se vyrážet a odpojovat čepy) a je to venku. pak už klasika - stáhnout pružinu , rozebrat, vyměnit tlumič, složit a vrátit to celé zpět. Tlumič na straně u řidiče byl úplně KO, pístnice šla lehce výtáhnout a sama vlastní vahou spadla zpátky takže jako kdyby tam ten tlumič vůbec nebyl. Zaráží mě ale že když se ty tlumiče zkoušeli na autě tím klasickým pohupováním na blatníku, tak se to chovalo jako že je vše v nejlepším pořádku a ani gumy nebyly osekaný. Takže další zkušenost - takhle se špatný tlumiče nepoznají.