Cestou k hydroštelům...M40

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nico
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 02. 2005 10:03
Bydliště: Plzeň

Cestou k hydroštelům...M40

Příspěvek od Nico » 05. 09. 2006 10:10

1. Dá se zaaretovat vačka prostrčením "čehosi" skrz rozvodové kolo u M40. Budu se brzy snažit dostat ke zdvihátkam a budu na to sám. Popřípadě jak vypadá přípravek, o kterém se píše ve FAQ fóru?

2. Jaké máte zkušenosti čištěním zdvihátek? Zkoušel jste to někdo? Kdysi sem někde četl něco o trichlóru, ale ten nemůžu sehnat.

3. Jak je to s rozvodovým řemenem...měnil jsem ho před 5ti až 10ti tisíci km....musí pryč, nebo ho tam můžu vrátit pokud nebude mít viditelné vady?
BMW E30 318iT

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 05. 09. 2006 13:37

ja myslim, ze vacka musi dolu ...
tim padem asi i rozvody ... (ja menil i rozvodak, takze nevim, jestli by to slo lip)
a ja jen chvilema koukal na mechanika, jak k tomu lezl ..
mozna existuje lepsi zpusob.
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 05. 09. 2006 14:15

vačku dolů, řemen také ale to je logické

Uživatelský avatar
Nico
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 02. 2005 10:03
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Nico » 05. 09. 2006 14:28

Tak to je jasný, že půjde ven, ale z té vačky musím nejprve odmontovat rozvodové kolo, abych jí mohl vyndat a proto jí potřebuju podržet nebo nějak zabloknout...nebo né?
Když nebudu chtít měnit rozvoďák, nemusim vypouštět vodu atd. Tak mě zajímá názor automechanika, páč všude píšou, že se musí vyměnit, když to rozhodim....ale výměna je cca po 50000 milích a já nalítal jen pár tisíc...
Naposledy upravil(a) Nico dne 12. 09. 2006 10:39, celkem upraveno 1 x.
BMW E30 318iT

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 05. 09. 2006 14:39

Nico píše:Tak to je jasný, že půjde ven, ale z té vačky musím nejprve odmontovat rozvodové kolo, abych jí mohl vyndat a proto jí potřebuju podržet nebo nějak zabloknout...nebo né?
Když nebudu chtít měnit rozvoďák, nemusim vypouštět vodu atd. Tak mě zajímá názor automechanika, páč všude píšou, že se musí vyměnit, když to rozhodim....ale výměna je cca po 50 milích a já nalítal jen pár tisíc...
zablokuj si kliku, pod startérem je díra asi 8mm toč klikou a tlač tam šroubek 8mm :) ten čtyrhran na vačce by měl být pak ve vodorovné poloze s motorem.

Já bych tam ten rozvodák ještě nechal.

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 05. 09. 2006 19:38

Rozvodák v klidu nech. K tomu čištění hydroštelů Tak dělal jsem to několikrát u vw tam je to nutnost jelikož po vytaření ty hydra jakoby vyjedou a zatvrdnou dělal jsem to technickým benzinem a tem sem do toho hydra dostal injekcí pak jsem to opatrně stlačoval ve svěráku a několikrát takhle zopakoval až šlo hydro krásně volně ale myslím že tenhle postup ti moc nevyřeší cvakání to tam asi bude furt ale můžeš to takhle zkusit a dát vědět jestli to funguje byla by to pak možná dobrá alternativa méně majetných majitelů M40 :?

Uživatelský avatar
Nico
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 02. 2005 10:03
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Nico » 12. 09. 2006 10:43

Dík moc,zkusím to páč mi cvakaj jen občas...předpokládam,že se ještě nic jinýho nestihlo podělat :roll:
BMW E30 318iT

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 12. 09. 2006 11:18

Sopťa píše:Rozvodák v klidu nech. K tomu čištění hydroštelů Tak dělal jsem to několikrát u vw tam je to nutnost jelikož po vytaření ty hydra jakoby vyjedou a zatvrdnou dělal jsem to technickým benzinem a tem sem do toho hydra dostal injekcí pak jsem to opatrně stlačoval ve svěráku a několikrát takhle zopakoval až šlo hydro krásně volně ale myslím že tenhle postup ti moc nevyřeší cvakání to tam asi bude furt ale můžeš to takhle zkusit a dát vědět jestli to funguje byla by to pak možná dobrá alternativa méně majetných majitelů M40 :?
Tedy nevim, nevim, toto delat s hydrama.

Hydrostel ma preci presne plochy, musi tesnit, kdyz ho odmastis benzinem a budes na sucho stlacovat a vytahovat, musi se zakonite poskrabat. Pak jde treba volne, ale uz ti nebude tolik tesnit ten olej, ne? Pak nebude dostatecne vymezovat vuli a bude cvakat jeste vic...

Tot ma domnenka ...
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Nico
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 02. 2005 10:03
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Nico » 12. 09. 2006 12:16

No možná máš pravdu, ale na to se přijde, až se to zkusí, nový budu muset shánět i když to nezkusím.

V tom zdvihátku těsní kulička dosedající na kruhovej otvor a pokud to není obyč kus železa a kulička + dosedací plocha jsou např. vytvrzený, což doufam, tak by se opatrným rozcvičením a prolitím nějakou čistící látkou mohlo to zdvihátko zbavit usazenýho karbonu, kterej nejspíš způsobuje jeho špatnou fci (zúžené kanálky), bez jeho poškození. Pak s ním ještě zacvičit v oleji, aby se dostal pryč ten čistič.

Jde o to že nevím jestli technickej benzín dokáže rozpustit ty usazeniny. Myslim, že ne. Trichlórethylen to dokáže, ale není :cry: Kdyz se do toho dám, chci mít rozpouštědlo, abych pak věděl na čem sem, když to nepomůže.

Nevím jestli to může vyřešit tento problém, ale dokud to nezkusím, tak tomu budu věřit... :wink:
BMW E30 318iT

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 12. 09. 2006 19:31

Benzin ti to v poho rozpustí. Neříkám že je to zaručená rada na opravu hyder prostě někdy to pomůže někdy ne no. Asi záleží na každém jestli má chut laborovat a nebo rovnou koupit nové.

Odpovědět