zlobí motor. Prosím pomoc. Už si nevím rady

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

zlobí motor. Prosím pomoc. Už si nevím rady

Příspěvek od tapy » 06. 06. 2006 09:52

Zdravím všechny,

mám následující problém. Z ničeho nic jsem vyjel (studenej motor) a po cca minutě jízdy auto začlo cukat (hlavně v nízkejch otáčkách) a chcípat. Volnoběh kolem 500 a strašně nepravidelnej. Zastavil jsem, vypnul motor, vyřídil si něco (cca 10 minut) a že s tím odjedu dom. Zase, minutu v pohodě a pak zase to cukání. Známý automechanik mi poradil vyměnit palivovej filtr, kabely ke svíčkám a svíčky. Vyměnil jsem to a příznaky se mírně změnily. Jelo to naprvní pohled úplně v pohodě, ale při sundání nohy z plynu, třeba před křižovatkou, zdechl. Když auto stálo, motor běžel v pohodě, volnoběh, všechno.

Zkoušel jsem spínač škrtící klapky. Teď si nevybavuju jestli v krajních polohách cvakl ale měřil jsem ho ohmetrem a myslím, že v poho, na jedněch svorkách 0 ohmu bez plynu a na druhejch 0 ohmu na plnej plyn

Pak jsem ještě vyměnil všechny hadice od sání.

No a momentálně to dělá to, že po nastartování studenýho je volnoběh někde u 2tisíc a po 1-2 minutách sleze zas moc dolu a zase se to hádá.

Já už fakt nevím, čím to může bejt. Nemáte někdo tušení?

Předem dík za jakoukoliv odpověď

PS jde o 320i M20 první půlka 1985
Nestrkej NOS do mýho bawa

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 06. 2006 10:12

Třeba i některá vzduchová hadice.

Uživatelský avatar
[CZ]Airwolf[OC]
Příspěvky: 1073
Registrován: 29. 01. 2005 11:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od [CZ]Airwolf[OC] » 06. 06. 2006 10:17

co spatny benzin ?
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno :)

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 06. 06. 2006 10:17

ty jsem povyměňoval. Všechny podtlakový co byly špatný jsou taky vyměněný. Prostě veškeré hadictvo :) je vyměněno
Nestrkej NOS do mýho bawa

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 06. 06. 2006 10:18

benzin tankuju pořád stejnej u *Benziny* tak snad nepřešli na nějakou břečku
Nestrkej NOS do mýho bawa

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 06. 06. 2006 10:34

Zkusil bych ještě si půjčit a vyměnit volhoběžný ventyl, jen nápad

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 06. 06. 2006 10:55

Co teplotní čidlo,nám to tak taky zlobilo,zkus ho poměřit,hodnoty jsou v knize Jak na to.
Obrázek

Uživatelský avatar
Miguel
Příspěvky: 941
Registrován: 19. 03. 2003 11:07
Bydliště: Pro-sex

Příspěvek od Miguel » 06. 06. 2006 11:51

Přiklánim se taky k teplotnímu čidlu, pak váha nebo volnoběžnej. Ale čidlem bych začal.

Uživatelský avatar
Skid
Příspěvky: 45
Registrován: 01. 08. 2005 11:14

Příspěvek od Skid » 06. 06. 2006 13:49

Kámošovi i mě to dělalo taky. Nevím proč, ale jen když bylo zaputý topení. Když jsme ho vypli, motor se zklidnil, po ohřátí jel už normálně i s topením. Třeba to budeš mít stejný.

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 08. 06. 2006 08:30

volnoběžný ventil? Je to tam vůbec? Není tam náhodou podtlak. reg. volnoběhu? Nic takovýho jak tady lidi popisujou voln. ventil jsem tam nenašel. Ty čidla musím pořešit. Možná je to tím. Doufám, že je to tím.
Nestrkej NOS do mýho bawa

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 08. 06. 2006 08:31

Jinak, dělá to s topením v jakékoliv poloze :)
Nestrkej NOS do mýho bawa

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 06. 2006 22:10

u M20 85 Jetronic neni volnobezak
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 02. 07. 2006 20:33

takze ma se to asi takhle. Posledni priznaky byly ty, ze motor bezel v pohode a jakmile jsem zabrzdil tak zdechl (za jizdy). Pri stojicim aute zdechl pri naslapani brzdovyho pedalu. Hadice do posilovae v pohode. Ventil, kterej je na te hadici a propousti vzduch jen do sani v pohode, z toho jsem usoudil ze je spatnej posilovac, s vytazenou a ucpanou hadici do posilovace motor slapal v pohode. Zkousel jsem ten posilovac vytazenej tak ze jsem do nej foukal tou dirou po hadici a kdyz jsem zamackl to tahlo od pedalu tak jsem ho profoukl skrz az k pedalu, takze asi prdla membrana (brzdovka mi netece z valce). sehnal jsem z vrakace jinej a ten byl na "dechovou zkousku" :-) v pohode. Hodil sem ho tam a ted kdyz nastartuju tak strasne nizky otacky, kolisa, pomale zdecha, kdyz drzim seslaplou brzdu tak taky, jen kdyz opakovane rychle za sebou slapu na brzdu tak bezi v pohode. LIDI JA UZ SU Z TOHO JELEN. Nejvetsi prca je, ze ted zdecha i kdyz tu hadici z posilovace vytahnu a ucpu. Jeste zkusim ty cidla a promerit vahu a pokud nenajdu zavadu tam, tak uz nevim vubec. Tak co na to rikate?
Nestrkej NOS do mýho bawa

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 03. 07. 2006 19:23

--ten spínač škrtící klapky ti teda cvaká, ale ve správné poloze? jako esi není volnoběh až pod dorazem-mě se to taky stalo a přišel sem na to až za měsíc-nepustil ho dál ten podtlakáč... :)
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 05. 07. 2006 16:54

Tím spínačem to není, spíná, tak jak má. Vytáhl sem tři teplotní čidla (teplotní časové, čidlo k teploměru a ještě jedno). K čemu je to "ještě jedno"? Je takovy nízký a je hned vedle odvzdušňovacího šroubu? Pravděpodobně nefunguje, měřil sem ho ohmetrem, studené i teplé a pokaždé ukazoval nekonečno. Nevite někdo jaký hodnoty má ukazovat ?
Nestrkej NOS do mýho bawa

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 07. 2006 18:27

tapy píše:Tím spínačem to není, spíná, tak jak má. Vytáhl sem tři teplotní čidla (teplotní časové, čidlo k teploměru a ještě jedno). K čemu je to "ještě jedno"? Je takovy nízký a je hned vedle odvzdušňovacího šroubu? Pravděpodobně nefunguje, měřil sem ho ohmetrem, studené i teplé a pokaždé ukazoval nekonečno. Nevite někdo jaký hodnoty má ukazovat ?
Pro ŘJ.

Při ohřátém motoru na provozní teplotu jsou to hodnoty ve stovkách ohmů, asi kolem 300 ohmů a při vychladlým motoru odpor stoupne na hodnotu řádově několik kiloohmů.

Viz manuály...

Odpovědět