ad brzdy

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
bmwpaja

ad brzdy

Příspěvek od bmwpaja » 12. 11. 2003 06:30

Pánové otázka:

hmm je to normální, že když prudce zabrzdím, je vidět pouze černá šmouha (brzdná dráha) na předním pravém kole? nebo mám zas něco v prdeli :(

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Re: ad brzdy

Příspěvek od SlimShady » 12. 11. 2003 06:38

bmwpaja píše:Pánové otázka:

hmm je to normální, že když prudce zabrzdím, je vidět pouze černá šmouha (brzdná dráha) na předním pravém kole? nebo mám zas něco v prdeli :(
na lavej ze by si mal viac opotrebovane dosticky? :wink: len tipujem...
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Re: ad brzdy

Příspěvek od kdo. » 12. 11. 2003 07:26

bmwpaja píše:Pánové otázka:

hmm je to normální, že když prudce zabrzdím, je vidět pouze černá šmouha (brzdná dráha) na předním pravém kole? nebo mám zas něco v prdeli :(
Musíš to víc popsat. Tuhle zkoušku jsi dělal na jakým povrchu a obě kola byly na stejným?? Když brzdíš za jízdy, má auto tendenci táhnout do strany?? Sjetější destičky by to neměly dělat, spíš přidřenej (přirezlej) pístek, nebo i brzdič na držáku v posuvech. Nebo mastnota na kotouči, nebo....

bmwpaja

Příspěvek od bmwpaja » 13. 11. 2003 06:01

jel jsem kolem 80 a prdnul na brzdu. kola byla souměrná a brzdná dráha byla jen u pravého kola :-(

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 13. 11. 2003 08:35

bmwpaja píše:jel jsem kolem 80 a prdnul na brzdu. kola byla souměrná a brzdná dráha byla jen u pravého kola :-(
Tak znova :lol: : táhlo to auto při brždění do strany?? Dost důležitý faktor.

bmwpaja

Příspěvek od bmwpaja » 13. 11. 2003 12:06

mno táhlo ale dle mého názoru kvůli tření, nebo se pletu??, a hýbal se volant

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 13. 11. 2003 12:33

bmwpaja píše:mno táhlo ale dle mého názoru kvůli tření, nebo se pletu??, a hýbal se volant
no a kam to táhlo? a jak silně? :)

bmwpaja

Příspěvek od bmwpaja » 13. 11. 2003 12:36

ku***a to je jak křížovej výslech: táhlo to maličko a do leva.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 11. 2003 12:48

takze cara byla od pravyho kola ale tahlo to do leva...hm...zajimavy... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 13. 11. 2003 12:53

bmwpaja píše:ku***a to je jak křížovej výslech: táhlo to maličko a do leva.
GeRoX: fakt zajímavý :lol: bmwpaja: pokud ti víc brzdí pravá strana, je zákonitý, že na tu stranu to potáhne. Ale je možný, že v okamžiku, kdy se pravá strana zablokovala, levá měla větší účinnost a proto táhla. Pokud to není tak silné, abys musel dráhu korigovat volantem, a tuhle zkoušku jsi dělal jen jednou (mimochodem, tohle není nejlepší způsob) , tak to neřeš, pokud to musíš dost korigovat i při normálním brzdění, tak objektivní bude stejně jen zkouška na válcích. např. v ABC u Čakovickýho Globusu v Praze mají již stolici nějaké nové generace, kde ti změří nejen nástup brz, ale i ovalitu kotoučů, resp. bubnů, samozřejmě i s barevným označením tolerance. Důležité je, aby technik tomu měření dal čas a tlak zvyšoval delší dobu (cca 20sec.). Když na to hamtne rychle, tak na grafu není moc vidět. K té čáře na silnici. Při takovéhle zkoušce bohatě stačí, aby se kolo na nějaké nepatrné nerovnosti nadlehčilo, pneu stratí grip, zablokuje se kolo a už se drhne. V polních podmínkách je lepší nějaká šotolina, nebo štěrk a nepříliš vysoká rychlost, kdy se lépe projeví rozdíl účinku brzd. a zase pomalu sešlapovat. Ale nejlíp ten graf z válců (teď jsem chtěl napsat ze stolice, ale přišlo mi to zavádějící :oops: ) :lol:

bmwpaja

Příspěvek od bmwpaja » 14. 11. 2003 06:23

pánové děkuji za radu a za čas ztrávený s mým problémem. Dal jsem to do servisu, na GO brzd. Denně totiž najezdím nějakejch 200km a nerad bych se někde zabil. Jakmile budu vědět info o tom, co s tím bylo dám vědět. jinak graf ze STOLICE by byl celkem zajímavej (jen nevím, jaký barvy by se tam objevily. :P )

Odpovědět