Takže jjestli by to nešlo nějak vyzkoušet pod horkou vodou nebo něco tak...dík.
Zkouška spínání vrtule
- LT.Motorsport
- Příspěvky: 10
- Registrován: 09. 10. 2005 17:51
- Bydliště: Praha 4
Zkouška spínání vrtule
Zdravím všechny. Prosím, dá se nějak vyzkoušet spínání vrtule mimo auto?? Mám podezření, že se nespouští. Tam je nějaký bimetal, že??
Takže jjestli by to nešlo nějak vyzkoušet pod horkou vodou nebo něco tak...dík.
Takže jjestli by to nešlo nějak vyzkoušet pod horkou vodou nebo něco tak...dík.
LT.Motorsport
BMW E34 - 520i
BMW E34 - 520i
-
Venca.
-
DVORIS
zkouška spínání vrtule
No ja to teda nezkoušel, ale myslím si že by to šlo asi takhle(samozřejmě dle možností a výbavy garáže).Uchytit vrtuli do vrtačky,vrtačku ukotvit k ponku,nastavit otačky přes regulator otaček,ktery mam po dědovi a před vrtuli postavit teplomet,místo chladiče a spustit,teplotu hlidat přes klasickej dig.teploměr a vidělo by se.Akdyž nic tak alespoň námět na večerniček PAT a MAT.Jinak na mý M10 to normálňe funguje,od90stup.se zvýši ot.na vrtuli,rapidně.
-
DVORIS
zkouška spínání vrtule
Jasně,jasně,máš pravdu já se jen nechal unést svojí bujnou fantazií.
- bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No jo, jenže v zimě visco novinama zastavíš, protože v týhle zimě visco prostě nesepne.Fx píše:No, akorat ze nevim, jak bys to realizoval, ono by to mozna chtelo spis infra teplomer, nebo jednoduseji zkusit za behu motoru vrtuli zastavit novinamaMimo auto to nekteri poznaji v ruce protocenim
Upřímně nevím, jak v zimě vyzkoušet visco, někteří lidé z fóra poznají dobrou a špatnou viscu v ruce, není to 100 %, ale dá se poznat, jestli není úplně dead.
Čili já nemám lepší radu, než počkat až bude teplo a pak to řešit. Pokud bude špatná, tak na 100 procent doporučuju koupit NOVOU
-
Venca.
- LT.Motorsport
- Příspěvky: 10
- Registrován: 09. 10. 2005 17:51
- Bydliště: Praha 4
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Visko spojka není elektrickej větrák aby spínala. Ta prostě nikdy spínat nebude stejně jako turbo. Spojka je založena na principu tření v kapalině, která je vpuštěna do labyrintu ventilem ovládaným bimetalovým páskem. Z toho tedy vyplývá že reakční doba spojky bude poněkud delší než aby jí šťastný majitel E30 mohl postřehnout. Otáčky vrtule se proti hnané řemenici zvyšují pozvolna a nikdy nedochází k jejich vyrovnání.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
...hučet může a taky nemusí, což je dáno teplotou vzduchu proudícího z chladiče. Je tedy možné, že při chladných dnech jako jsou tyto prostě visko nemusí zvyšovat otáčky vrtule jelikož k tomu není důvod i když je motor a chladič zahřátý a tudíš nebude docházet k tomu hučení.bmwm3 píše:...myslel jsem tím to, že jsem ji neslyšel, jak hučí.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
bud v klidu, v zime ti proste nerozjede ...bmwm3 píše:Mně se to teda ještě nepovedlo, mám úplně horkej i chladič oleje, ale visco nespíná a to ji mám novou
a v lete ji to taky chvili trva ...
jeji rozjezd slysim az ve chvili, kdy stojim delsi dobu v lete v kolone a teplota vyleze o cm nad pulku, pak zacne hucet, teplota se snizi a drzi se porad na jednom miste - visco pak slysim hucet porad stejne ...
mam taky novou viscu a trvalo docela dlouho nez jsme ji moh vyzkouset ... a nepouzivej slovo "sepne" ... protoze i kdyz vim, jak ho myslis, pokazde nekdo napise, ze visca se nespina, ale rozjizdi plynule ... (i kdyz tim sepnutim myslime to stejne ..)
taky hodne lidi rika, ze se jim teplota nehne z pulky budiku ...
podle me musi jit vyse, aby se visca zacala rozjizdet. ale to je jedno, hlavne, kdyz to funguje ...
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
visco
S tim šroubem to neni tak jednoduchy,zkoušel jsem to a problém je v tom že jakmile se vrtule nemuže protočit naprázdno po vypnutí motoru vždy se vyšroubuje ze závitu na řemenici.Jinak jsem kupoval novou asi před rokem a v Elitu stála Sachs spojka tuším kolem 4000.Vyzkoušet na autě se to v pohodě dá,stačí zavřit topení a nechat tak půl hodiny na volnoběh a pak pomalu zvyšovat otáčky,mně zapíná zhruba někde za polovinou ale jde to pozvolna podle teploty,je to každopádně slyšet,je nutné mít zavřenou kapotu jinak nezapne nikdy.Kamarád ji taky ted sháněl a řekli mu že už dělají jako náhradu elektricky ovládané,nevím jak přesně to funguje ale mělo by to podle Elitu být spolehlivější,jenom se k tomu musí natáhnout kabel.
V LPG je síla