KARDAN demontovat
KARDAN demontovat
mam bmw 324d mužete mi poradit jak demontovat kardan dekuji martin
Sundat komplet vyfuk az od svodu, sundat dva plechove kryty kardanu, povolit kardan na obou koncich (nevim jestli 324d ma tlumic torznich kmitu za prevodovkou, jestli ano, tak povolit tu trojici sroubu na vystupu z prevodovky, ktera drzi ten tlumic, aby sel tlumic sundat - jinak nejde kardan vytahnout), odsroubovat stredni lozisko kardanu, povolit velkou matici na spoji obou polovin kardanu, srazit obe poloviny kardanu co nejvice k sobe (posunout na drazkovani), stahnout ze strediciho trnu na vystupu z prevodovky, vyndat pod auto.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
jses si jistej? vzdyt zadni dil je na jednom konci uchycen napevno ve stredovym ulozeni a na druhem v diferu, kratsi od stredu na prevodovku. Nevidm jak by to vyvazili, a hlavne proc vyvazovat i s kloubem?Venca. píše:Je dobré si označit, jak byly oba díly kardanu do sebe zasunuty.
Kardan se vyvažuje jako celek.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Budiž o tom diskuze.Max-Max píše:"
"Kardan se vyvažuje jako celek."
jses si jistej? vzdyt zadni dil je na jednom konci uchycen napevno ve stredovym ulozeni a na druhem v diferu, kratsi od stredu na prevodovku. Nevidm jak by to vyvazili, a hlavne proc vyvazovat i s kloubem?
Já jsem přesvědčenej, že ano.
Presne jak pise Hanis a Venca, vyvazuje se v celku, na trech mistech, vzdy postupne jeden konec a stred, druhy konec a stred, pak zase prvni konec a stred a postupne se ladenim polohy a velikosti vyvazovacich plechu dosahne prijatelneho nevyvazku (cely postup jsem videl pred par tydny na vlastni oci ve firme GKN v Pocernicich, muzu doporucit, opravdu to umi).
Pri demontazi kardanu je nejlepsi ho vubec nerozpojovat, za predpokladu, ze je spravne smontovany - ja jsem nasel v aute obe pulky pootocene asi o 30 stupnu...
Pokud ma kardan originalni lak, jsou na obou pulkach bile tecky, ktere znaci jak patri obe poloviny k sobe (aby se zachovalo vyvazeni). Poloha tecek je ale pouze orientacni, urcuje pouze spravnou stranu kardanu (spravne co do polohy krizu by mohly obe poloviny byt i pootocene o 180 stupnu, pak by ale kardan nebyl vyvazeny), presna poloha se nastavi tak, aby krize kardanu byly jakoby v jedne rovine (aby osy cepu krizu byly rovnobezne).
Pri demontazi kardanu je nejlepsi ho vubec nerozpojovat, za predpokladu, ze je spravne smontovany - ja jsem nasel v aute obe pulky pootocene asi o 30 stupnu...
Pokud ma kardan originalni lak, jsou na obou pulkach bile tecky, ktere znaci jak patri obe poloviny k sobe (aby se zachovalo vyvazeni). Poloha tecek je ale pouze orientacni, urcuje pouze spravnou stranu kardanu (spravne co do polohy krizu by mohly obe poloviny byt i pootocene o 180 stupnu, pak by ale kardan nebyl vyvazeny), presna poloha se nastavi tak, aby krize kardanu byly jakoby v jedne rovine (aby osy cepu krizu byly rovnobezne).