pojistka č. 27
pojistka č. 27
pojistka č. 27 a měl být 30 A a já mám jenom 25 A, ale nedělá žádný problém. Ale jen pro jistotu. Mám nebo nemám vyndat 25 A a nasadit 30 A?
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
30A nic nezkazíš
Ale zasejc je to pojistka, co když se zblázní řj centrálu a začne dávat destruktivní povely motůrkům - např., když budou vyjetý, řekne jim, aby vyjely a oni se sepnou a zničej se - vodrbou se ozubený kolečka, dycky to odsere pár zoubků a pak se většinou motůrek ještě ke všemu spálí - blbec, ale stejně tomu ta pojistka, i kdyby byla třebasky 10 A nezabrání
Takže je to prašť jako uhoď - když tam dáš 30A, nic neposereš, a když ji tam nedáš, necháš tam 25A, tak se taky nic nestane
Možná je lepší mít tam tu 25A - je to přece jen pojistka, má to bejt dimenzovaný optimálně - má to chránit.
Já bych to neřešil.
(tak sem si pokecal), ale dobrej rozor, ne
- ten mozek, ten příjde během sekundy na tolik věcí ( jo, ne, jo, ne,... ) - blbec jeden 

Ale zasejc je to pojistka, co když se zblázní řj centrálu a začne dávat destruktivní povely motůrkům - např., když budou vyjetý, řekne jim, aby vyjely a oni se sepnou a zničej se - vodrbou se ozubený kolečka, dycky to odsere pár zoubků a pak se většinou motůrek ještě ke všemu spálí - blbec, ale stejně tomu ta pojistka, i kdyby byla třebasky 10 A nezabrání

Takže je to prašť jako uhoď - když tam dáš 30A, nic neposereš, a když ji tam nedáš, necháš tam 25A, tak se taky nic nestane

Možná je lepší mít tam tu 25A - je to přece jen pojistka, má to bejt dimenzovaný optimálně - má to chránit.

Já bych to neřešil.
(tak sem si pokecal), ale dobrej rozor, ne


BMW The Ultimate Driving Machine
HmmDAN píše:30A nic nezkazíš![]()
Ale zasejc je to pojistka, co když se zblázní řj centrálu a začne dávat destruktivní povely motůrkům - např., když budou vyjetý, řekne jim, aby vyjely a oni se sepnou a zničej se - vodrbou se ozubený kolečka, dycky to odsere pár zoubků a pak se většinou motůrek ještě ke všemu spálí - blbec, ale stejně tomu ta pojistka, i kdyby byla třebasky 10 A nezabrání![]()
Takže je to prašť jako uhoď - když tam dáš 30A, nic neposereš, a když ji tam nedáš, necháš tam 25A, tak se taky nic nestane
Možná je lepší mít tam tu 25A - je to přece jen pojistka, má to bejt dimenzovaný optimálně - má to chránit.![]()
Já bych to neřešil.
(tak sem si pokecal), ale dobrej rozor, ne- ten mozek, ten příjde během sekundy na tolik věcí ( jo, ne, jo, ne,... ) - blbec jeden
Predstav si to jako nejakou prehradu, treba Orlik... Do urcity miry muze drzet vodu, a kdyz voda dosahne na horni hranu hraze, tak kdyby to bylo jako pojistka, tak by se treba propadla do zeme nebo tak neco, proste by neskodila. Ale predstav si, ze to jisteni na vejsku hladiny zvysis, tj. voda se propadne az treba po dosazeni vysky metr nad hrazi, cehoz ale nemusi nikdy dosahnout - prehrada pretece a zaplavi cely udoli...bmwm3 píše:Já teda nevím no, nechci tady mystifikovat lidi, ale i když budou všechny pojistky 30ky, tak to nic neudělá, vždycky přeci musí jít dřív srát pojistka, než to ostatní.
Nebo ne?

EDIT:
Pojistky se liší principem na kterém fungují. Tavné pojistky obsahují tenký tavný drátek nebo pásek, umístěný na izolační kostřičce nebo uložený uvnitř keramické patrony, naplněné materiálem, který zháší případný elektrický oblouk, vzniklý po přetavení drátku, působením nadměrného proudu (nadproudu). Typicky bývá použit jemný křemičitý písek. Po přetavení tavného vodiče uvnitř pojistkové patrony je třeba použít patronu novou. Na jiném principu funguje pojistka bimetalová. Při průchodu nadproudu dochází k zahřívání bimetalového mechanismu, který po určité době přeruší proudovodnou dráhu. Výhodou tohoto způsobu nadproudové ochrany je, že po vychladnutí bimetalu je ji možné opět použít. Pojistky se vyrábějí v řadách jmenovitých proudů
E39 535i sedan
V případě zkratu ano, ale v případě přetížení se ti začne hřát přívodní drát a pokud se nedotkne kostry a je vhodně umístěný, jakože většinou jsou, tak něco od něj chytne.bmwm3 píše:Tak jo, ale co se teda odpálí dřív? Rádio, check control, přístroje mají pojistku 7,5, když tam dám 30, tak co se odpálí dřív? Já si prostě myslím, že první to odsere vždycky ta pojistka..
Hmm...Kupča píše:V případě zkratu ano, ale v případě přetížení se ti začne hřát přívodní drát a pokud se nedotkne kostry a je vhodně umístěný, jakože většinou jsou, tak něco od něj chytne.bmwm3 píše:Tak jo, ale co se teda odpálí dřív? Rádio, check control, přístroje mají pojistku 7,5, když tam dám 30, tak co se odpálí dřív? Já si prostě myslím, že první to odsere vždycky ta pojistka..
pojistka je od slova jistit, má jistit okruh od zkratu
má chánit člověka
když odejde rádio pojistka to už nezachrání, ale zabrání vymlácení baterie ze zkratovýho proudu
když je předimenzovaná, míň odchází při chvilkovejch zátěžích ( u rádia nárazový zvuky..., u ventilátoru start..)
dkyž je správně nadimezovaná tak je to nejlepší
když je poddimenzová, rychleji odejde v situacívh nárustu proudu(odejde izolace a zače probíjet) a odpojí zařízení
po pravdě nevim co řešíte
nech tam 25,pokud často nehoří, nenavyšuj jí, zkus tam švyhnout 15, pokud rychle vyhoří vrať tam 25 a máš jistotu že lepší tam nedáš (nevim jestli je 20)
má chánit člověka
když odejde rádio pojistka to už nezachrání, ale zabrání vymlácení baterie ze zkratovýho proudu
když je předimenzovaná, míň odchází při chvilkovejch zátěžích ( u rádia nárazový zvuky..., u ventilátoru start..)
dkyž je správně nadimezovaná tak je to nejlepší
když je poddimenzová, rychleji odejde v situacívh nárustu proudu(odejde izolace a zače probíjet) a odpojí zařízení
po pravdě nevim co řešíte
nech tam 25,pokud často nehoří, nenavyšuj jí, zkus tam švyhnout 15, pokud rychle vyhoří vrať tam 25 a máš jistotu že lepší tam nedáš (nevim jestli je 20)
dočasný konec BMW 

Když je někde 7,5 a dáš tam 30, tak se nic neděje do doby kdy se něco posere a vytvoří se tam větší proud. Pak má za úkol nastoupit pojistka(třeba ta 7,5), která se přepálí,(přeruší obvod) tudíž už tam nepoteče žádnej proud a zachrání ti rádio.bmwm3 píše:Tak jo, ale co se teda odpálí dřív? Rádio, check control, přístroje mají pojistku 7,5, když tam dám 30, tak co se odpálí dřív? Já si prostě myslím, že první to odsere vždycky ta pojistka..
Když tam dáš 30, tak se přepálí o hodně později a třeba to rádio mezitím nevydrží...

Jednodušeji už to neumím.

ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW