Tlak v chladícím systému

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Tlak v chladícím systému

Příspěvek od Max-Max » 09. 09. 2005 09:56

tak pánové, jak tvrdý máte hadice když je motor řádně ohřátej? Napr. uplne měkké, tvrdší, témeř tvrdé ale dají se stlačit, jako kámen a pod.

jakýpak tlak má být v systému a jak lze laicky zhodnotit dle hadic tuto hodnotu?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Akmall
Příspěvky: 1457
Registrován: 09. 09. 2004 08:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Akmall » 09. 09. 2005 10:10

V pohode to zmacknu neni to moc velkej rozdil od studenyho. Mluvim o tlustejch hadicich od a do chladice.
EX E30 M20 2.0 chrom, E30 M50 2.0 plast, E36 M50 2.0 coupe

E39 530D Touring

Uživatelský avatar
Akmall
Příspěvky: 1457
Registrován: 09. 09. 2004 08:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Akmall » 09. 09. 2005 10:10

8)
Naposledy upravil(a) Akmall dne 09. 09. 2005 10:24, celkem upraveno 1 x.
EX E30 M20 2.0 chrom, E30 M50 2.0 plast, E36 M50 2.0 coupe

E39 530D Touring

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 09. 09. 2005 10:21

Myslím, že by to nemělo bejt tak, že to urve hadici, jako jsem to už 2x viděl - pak není asi něco v pořádku.
Podle mě by tlak měl odpovídat součtu atmosferickýho, hydrostatickýho + tlak který vznikne zvětšením objemu kapaliny při ohřátí na určitou teplotu - nic víc
pokud se dostávaj vejfuckový plyny do chladícího okruhu,..., je to samozřejmě špatně

po otevření víčka expanzky,..., to má jen zasyčet, lehce nabýt objem - to je normál, když se tlak "vyrovnává" s atmosferickým a konec, žádný "vyletění" kapaliny - už to je signál, že je něco v hajzlu

Takže tvrdý hadice, jak když jsou napumpovaný, jak třeba pláště u kol, tak to je podle mě špatně
dycky jakoukoli hadici normálně stlačím rukou a kdo má expanzku, tak uvidí, jak se zvedne hladina - to je OK stav, si myslím
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 09. 2005 10:26

no ja to mam dost tvrdy ted, da se to jeste stlacit ale ne na doraz tak ze de facto uzvares hadici, kdyz otevru vicko kapalina nevyleti, jen mne sere ze je to dost tvrdy a nevim proc. Unik nepozoruji, kapalina neubejva, na odvzdusnovacim sroubku taky jen kapalina. Sakra :roll:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 09. 09. 2005 10:32

Max-Max píše:no ja to mam dost tvrdy ted, da se to jeste stlacit ale ne na doraz tak ze de facto uzvares hadici, kdyz otevru vicko kapalina nevyleti, jen mne sere ze je to dost tvrdy a nevim proc. Unik nepozoruji, kapalina neubejva, na odvzdusnovacim sroubku taky jen kapalina. Sakra :roll:
Ja to mam taky dost tvrdy, kdyz mam motor zahratej . Ale me malounko prolina vodni pumpa .

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 09. 09. 2005 16:32

Funguje ti dobře viskospojka?

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 09. 09. 2005 21:30

pánové copak nám dělá víčko na expanzce?upouští přebytečnej tlak ne¨? a když je špatný tak ho neupouští a je to natlakovaný jako svine ne?podobnej problém jsem měl na E23!dali jsme tam na zkoušku jiný víčko a bylo to o hodně lepší!
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 09. 2005 21:32

BMWAK píše:pánové copak nám dělá víčko na expanzce?upouští přebytečnej tlak ne¨? a když je špatný tak ho neupouští a je to natlakovaný jako svine ne?podobnej problém jsem měl na E23!dali jsme tam na zkoušku jiný víčko a bylo to o hodně lepší!
panacek je moc chytrej, jenze tuhle moznost uz jsem vyloucil pac ho mam NOVY, stalo mne 800 korun :twisted:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 09. 09. 2005 21:43

Max-Max píše:
BMWAK píše:pánové copak nám dělá víčko na expanzce?upouští přebytečnej tlak ne¨? a když je špatný tak ho neupouští a je to natlakovaný jako svine ne?podobnej problém jsem měl na E23!dali jsme tam na zkoušku jiný víčko a bylo to o hodně lepší!
panacek je moc chytrej, jenze tuhle moznost uz jsem vyloucil pac ho mam NOVY, stalo mne 800 korun :twisted:
jistě panáček je chytrej jako rádio vždycky:-) tak v tom případě to budeš mít asi ok ne?nevim proč by to nefungovalo?
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Venca.

Příspěvek od Venca. » 09. 09. 2005 21:46

Na víčku chladiče jsem viděl hodnotu 1,2 atm. (M10).

U některýho jen 1,1 atm.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 09. 2005 21:59

Venca. píše:Na víčku chladiče jsem viděl hodnotu 1,2 atm. (M10).

U některýho jen 1,1 atm.
hodnotu pro M20 bys neznal? resp. alespon subjektivni kontrola na stisk hadic.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 09. 09. 2005 22:01

325i plast 1,4bar
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 09. 2005 22:05

Maranelo píše:325i plast 1,4bar
supr a tvrdost hadic? resp. nejakej tip na umistneni tlakomeru do systemu?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět