KLIMA

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
JAno

KLIMA

Příspěvek od JAno » 29. 07. 2005 22:05

Nejde mi klima ,tak som sa rozhodol ze sa na nu konecne pozriem a co som nezistil mam k.O. kompresor
Rozoberiem ho a cely hrdzavy tak som ho dnes krasne vycistil a je ako novy.
Preto mam otazku
Maze sa nejako olejom alebo v tom plyne je nejaka zmes aby to uz mazalo? Je to rovnaky plyn ako v mraznickach?
Prosim pomozte

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 30. 07. 2005 03:22

Do chladiva se pridava olej pro kompresor a ten se lisi podle druhu pouziteho chladiva a je neslucitelny s jinym (napr olej je jiny pro chladivo R12 a R134)
Nedelej zadne experimenty z naplni do lednicky, predpokladam ze mas kompresor na R12 (nekde bys to na nem mel najit, kdyz jsi ho mel venku) a nech si to nafouknout nejakou adekvatni nahradou s prislusnym olejem, protoze R12 uz se nepouziva, at zije ekologie :twisted:

JAno

Příspěvek od JAno » 30. 07. 2005 08:05

Na kolko mam nafukat vzduchom okruch aby som zistil pripadne netesnosti?
Kolko bude stat to nefukanie tou zmesou?

JAno

Příspěvek od JAno » 30. 07. 2005 09:47

Na kompresore mam napisane R12 Oil D-90px-200cm3
Neviete nahodou kolko tam vyjde tej R134a??????????
Mam kamosa a ten plni chladnicky tymto plynom staci len vediet kolko tam vojde toho a doplnit tento olej do toho a jeto
http://aa.bosch.cz/aa/ad-v-detail.php?id=130[url][/url]

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 30. 07. 2005 14:38

klimatizace se nesmí plnit ničím jiným, než chladícím mediem...netěsnost se testuje podtlakem... výjimku má dusík

pokud máš na kompresoru uvedeno R 12 tak tam nemůžeš nacpat R 134a pokud jsi nevyměnil v celé klimatizaci všechny těsnění a další drobnosti...

pokud byl kompresor k.o. a celý rezavý (uvnitř ?), k.o. zůstane i po vyčištění...

v kompresoru jsou sice písty jako v motoru, ale nemají kroužky, takže není možná zádná oprava.

P.S. jestli byl kompresor rezavý uvnitř - je to proto, že nějaký chytrák systém tlakoval vzduchem...vlhkost.

náplň je 975 g-325iA
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 30. 07. 2005 14:55

Nefouka se to vzduchem ale nejakou reflexni latkou pro zjisteni netesnosti.
Objem chladiva si presne nepamatuju, tusim kolem 990 g, ale ruku do ohne za to vubec nedam.
Radsi si s tim zajed nekam kde plnej klimy, tam to budou vedet lip, nez experimentovat s lednickarema, az se ta klima posere, budes brecet.
Radsi bych sehnal nahradu toho chladiva R12, nez to jen s nejakym olejem kterej udajne ma mazat R12 kompresory a zaroven se snaset s R134 predelavat.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 30. 07. 2005 15:00

Jirka325 píše:Nefouka se to vzduchem ale nejakou reflexni latkou pro zjisteni netesnosti.
to je sice pravda, ale staří mazáci už vědí, že to není všemocné....
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

JAno

Příspěvek od JAno » 31. 07. 2005 11:39

komresor na R 12 nema ziadne piesty ako v normalnom motore ale je to na sposob wankelovho motora hrdzave to bolo asi koli tomu ze tam nebol ziadne medium len vzduch
Trochu som sa informaval a 3000 za naplnenie sa mi zda nejak moc
Prerabaju to na R134 tak ze tam pridaju to mazivo aby sa nezadrel kompresor lebo R12 sama o sebe mazala

Odpovědět