Vůle ventilů u M20 jinak než doporučene

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Vůle ventilů u M20 jinak než doporučene

Příspěvek od Max-Max » 23. 05. 2005 00:21

Pouzivate nekdo jine ventilove vule nez 0,25 a 0,30? Je jasny ze prilis male vule budou mit za nasledek podpaleni ventilu, ale preci jen mne to zajima.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 23. 05. 2005 01:31

Zaexperimentoval jsem na nastaveni o 0,05 nahoru i dolu.
Zmensovat vuli bych rekl ze cenu nema, vysledek je negativni vliv na volnobeh a subjektivne i vykon.
Vyssi - vysledek hluk a vykon subjektivne stejny i kdyz se rika ze to prida pul veverky. Pri jeste vyssi vuli naopak vykon dolu a spousta hluku.
Osobne bych se na to vysral, na neprojete vacky a koniky uz je dneska nouze :wink:

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 23. 05. 2005 12:51

2 Jiří: čili doporučuješ 0,25?

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 23. 05. 2005 14:07

bmwm3 píše:2 Jiří: čili doporučuješ 0,25?
tak to doporučuje výrobce - při studeným motoru - teplota cca 20 st

je to optimální ( předepsaná vůle ), proč experimentovat ? :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 23. 05. 2005 14:31

Na www.e30.de jsem se dočetl, že většina lidí z reichu jezdí na 0.30/0.30 a nemůžou si to vynachválit. Je to prý lepší než 0.25.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 23. 05. 2005 14:39

boost píše:Na www.e30.de jsem se dočetl, že většina lidí z reichu jezdí na 0.30/0.30 a nemůžou si to vynachválit. Je to prý lepší než 0.25.
To jsem zminil, ze se to rika, ze je to lepsi a zminil jsem i subjektivni pocity z tohoto experimentu.
Dal uz je to na kazdem, jak se rozhodne, nebo jak si to vyzkousi.
Jen na okraj: pri svem GO hlavy jsem z motoru vyndal 6 projetych koniku a projetou vacku. Netvrdim, ze to bylo tim experimentem, to by byla spekulace, ale po vymene vacky a koniku experimentovat nehodlam, jak jsem rek, o neprojety uz je dneska nouze (treba v reichu ne :) a novy taky zrovna zadarmo nejsou...

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 23. 05. 2005 19:17

stejně při nastavování vůle při použití měrky 0.25mm nastaví nastavovač hodnotu větší jak 0.25mm a menší jak 0.30mm

důležitý, myslím, je aby vůle nebyly menší - to se pak hnedka pozná např. při chodu na volnoběh,...
jednou jsem při kontrole zjistil vůle okolo 0.15mm :?
-tzn. vůle se neustále zmenšuje - jak často je potřeba vůli kontrolovat ?
Je předepsanej nějakej "přibližnej" interval kontroly ventilový vůle ? - po nějakým počtu km,... :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 23. 05. 2005 19:54

DAN píše:stejně při nastavování vůle při použití měrky 0.25mm nastaví nastavovač hodnotu větší jak 0.25mm a menší jak 0.30mm

důležitý, myslím, je aby vůle nebyly menší - to se pak hnedka pozná např. při chodu na volnoběh,...
jednou jsem při kontrole zjistil vůle okolo 0.15mm :?
-tzn. vůle se neustále zmenšuje - jak často je potřeba vůli kontrolovat ?
Je předepsanej nějakej "přibližnej" interval kontroly ventilový vůle ? - po nějakým počtu km,... :roll:
mam dojem kazdych 20 000km snad sem si to s necim nesplet :wink:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Birkoff
Příspěvky: 115
Registrován: 22. 04. 2005 06:47
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Birkoff » 24. 05. 2005 06:15

Nesplet. Je to 20 000km. :P

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

.......

Příspěvek od Petr Bohm » 24. 05. 2005 09:18

Tak zkus 0,35 sací a 0,30 výfuk. Změní ti to průběh krouťáku ale vic to chrochtá

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Re: .......

Příspěvek od DAN » 24. 05. 2005 15:24

Petr Bohm píše:Tak zkus 0,35 sací a 0,30 výfuk. Změní ti to průběh krouťáku ale vic to chrochtá
:roll: jakej to má význam, jak to může změnit průběh krouťáku ?
a jestli stojí ta změna vůbec za to, je znatelná, je k lepšímu ???

Teoreticky se teda výfukový ventily budou otrevírat míň a sací ještě míň :roll: :twisted: - super
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: .......

Příspěvek od Max-Max » 24. 05. 2005 21:48

Petr Bohm píše:Tak zkus 0,35 sací a 0,30 výfuk. Změní ti to průběh krouťáku ale vic to chrochtá
no tieto hodnoty podla mna uz budu kvalitny traktor, to je trochu moc, mne sa zda, ze pri hodnote 0,35 skor klesne vykon, ved bude mat malo benalu
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 24. 05. 2005 23:55

Vyssi ventilove vule mohou ve vysokych otackach napomoci spolehlivejsimu zavreni ventilu a tim i vyssi kompresi. Pro seriovy motor (pro "normalni" pouziti) maji jediny efekt - snizenou zivotnost rozvodoveho mechanismu.

Odpovědět