Tlumič rázů od palivového čerpadla

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Steve
Příspěvky: 90
Registrován: 27. 12. 2003 10:03
Bydliště: okres Chrudim

Tlumič rázů od palivového čerpadla

Příspěvek od Steve » 20. 04. 2005 12:03

zjistil jsem že ta součástka která je za palivovym čerpadlem je uplně rezetá a teče mi z ní benzín. Tak sem se snažil sehnat novou a řekli mě že to je tlumič rázů od pal. čerp. a že by stála nová 1600,- a na vrakáči ji neseženu protože to má každej rezavý.

Ale jeden člověk řekl, že to tam nemusí bejt a že už to po tolika letech stejně nefunguje. Co si o tom myslíte? Mám to prostě vyhodit a napojit to čerpadlo hned na trubku co jde pod autem k motoru?

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 20. 04. 2005 16:47

Číslo dílu 16 12 1 178 035, cena v Autecu bez DPH 1364,- :roll: Že by se to nedalo sehnat nikde levněji?
U aut co mají čerpadlo v nádrži (od února nebo března 88 čtyřválce a od 9/87 šestiválce) tahle věc vůbec není. Pravděpodobně to nebude mít vliv.
Naposledy upravil(a) Splaš dne 20. 04. 2005 21:52, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
břečka
Příspěvky: 1471
Registrován: 23. 09. 2003 15:43
Bydliště: B r n o

Příspěvek od břečka » 20. 04. 2005 17:16

Taky se nam to kdysi posralo na E30ce, teda myslim ze to bylo ono :D Chcal z toho benal..Mechos to tam dal z jinyho auta (urcite ne BMW) a nicemu to nevadilo :D
H*O*T*E*N*T*O*T__C*R*E*W

Uživatelský avatar
Steve
Příspěvky: 90
Registrován: 27. 12. 2003 10:03
Bydliště: okres Chrudim

Příspěvek od Steve » 20. 04. 2005 17:50

myslim si že pokud to tam nemusí bejt a nebude to znát tak bych za to nevyhodil ani 500,- já to odzkoušim a uvidíme.
Jinak dik.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 20. 04. 2005 21:55

Spis bych som si tipnul ze je to spetna klapka, ne tlumic razu, na to, aby cerpadlo vykazovalo razy v dodavce paliva by muselo mit nerovnomernej chod a cerpadlo jak vime bud jede nebo ne stale konstantne. klapka je kvuli "padani" paliva spatky do nadrze, resp. aby zabranila tomu padani.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 20. 04. 2005 22:18

Max-Max píše:Spis bych som si tipnul ze je to spetna klapka, ne tlumic razu, na to, aby cerpadlo vykazovalo razy v dodavce paliva by muselo mit nerovnomernej chod a cerpadlo jak vime bud jede nebo ne stale konstantne. klapka je kvuli "padani" paliva spatky do nadrze, resp. aby zabranila tomu padani.
To zní logicky, ale není to tak, kdysi jsem tenhle bazmek rozebral, není to nic než plechová piksla rozdělená pružnou membránou (guma vyztužená plechovou podložkou) na dvě komory. V jedné proudí palivo a do druhé se vydouvá ta membrána...

Jak je zabráněno spadávání paliva zpět do nádrže nevím a docela by mě to zajímalo. Nějaký ventil nebo klapka by mohly být součástí čerpadla... :?:

Uživatelský avatar
Steve
Příspěvky: 90
Registrován: 27. 12. 2003 10:03
Bydliště: okres Chrudim

Příspěvek od Steve » 20. 04. 2005 22:34

no já si teď nejsem jistej, ale ta nádrž je vejš než to čerpadlo takže to zpátky ani jít nemůže

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 20. 04. 2005 22:48

Nede jsem četl, že je to tam kvůli udržení tlaku benzínu po vypnutí motoru. To udržení tlaku má omezit tvorbu bublinek v palivi vlivem ohřátí v motorovém prostoru. :shock:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 20. 04. 2005 23:16

Steve píše:no já si teď nejsem jistej, ale ta nádrž je vejš než to čerpadlo takže to zpátky ani jít nemůže
ale vstrekovacia lista na motore je vys nez nadrz :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 21. 04. 2005 15:09

Ale prave na liste je ten bazmek, kterej to nepousti zpatky, ne?
ja sem tu vec u cepadla uplne vyndal, pac mi z toho taky teklo a mblbe to startovalo...vyhodil sem to a ok..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 21. 04. 2005 16:46

To na liště je regulátor tlaku. Je až na konci lišty, něco co nepustí palivo zpátky a tím nedovolí pokles tlaku musí být ještě před lištou, nejspíš přímo v čerpadle

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 21. 04. 2005 17:46

K tý bambuli můžu říct akorát to, že jí mám taky pěkně shnilou a taky nevim na co je. Každopádně na něco tam asi bude, jinak by si helmuti nezvyšovali výrobní náklady... Třeba jí vyndáte a po nějakejch těch kilometrech to odjebe něco jinýho (třeba pumpu, nebo reagulátor tlaku,...).

Odpovědět