interval výměny rozvoďáku u M40

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

interval výměny rozvoďáku u M40

Příspěvek od mizuh » 30. 07. 2003 16:35

V jedný z předchozích debat se řešilo po kolika tis.km měnit rozvoďák. Pokud je mi známo tak se v literatuře :D uvádí rozmezí 60-100tis km což je docela velkej rozptyl. Navíc jsem se před nedávnem dozvěděl, že speciálně u M40 BMW doporučuje interval 40tis. Důvodem má bejt ozubená řemenice myslím, že ta na klikovce, která má malý průměr a tím vyšší otáčky a řemen dřív odchází. Mělo to jít až tak daleko, že do posledních čtyřválcovejch E30 začali dávat motor s řetězem s označením M43. Po kolika km měníte rozvoďák u M40 a co víte o M43?

Venca

Re: interval výměny rozvoďáku u M40

Příspěvek od Venca » 30. 07. 2003 16:48

mizuh píše:V jedný z předchozích debat se řešilo po kolika tis.km měnit rozvoďák. Pokud je mi známo tak se v literatuře :D uvádí rozmezí 60-100tis km což je docela velkej rozptyl. Navíc jsem se před nedávnem dozvěděl, že speciálně u M40 BMW doporučuje interval 40tis. Důvodem má bejt ozubená řemenice myslím, že ta na klikovce, která má malý průměr a tím vyšší otáčky a řemen dřív odchází. Mělo to jít až tak daleko, že do posledních čtyřválcovejch E30 začali dávat motor s řetězem s označením M43. Po kolika km měníte rozvoďák u M40 a co víte o M43?
M43 se dával až do řady E36.
Řetěz mají E30 s motory M10(316, 318i s L-Jetronic) a M42(318iS).

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 30. 07. 2003 16:53

To: Venca Děkuji za vysvětlení jak je to s tím řetězem ta informace co jsem dostal ohledně řetězu se asi týkala tý M42 pochybuju, že by seriově montovali do E30 motory z E36.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: interval výměny rozvoďáku u M40

Příspěvek od Francis » 30. 07. 2003 17:25

mizuh píše:... Důvodem má bejt ozubená řemenice myslím, že ta na klikovce, která má malý průměr a tím vyšší otáčky ...
Trochu jsem to vytrh z kontextu, ale ... otáčky jsou stále stejné, ať je průměr jakýkoli :-) U čtyřtaktního motoru je převod mezi klikovým a vačkovým hřídelem 2,0 a nikdy jiný, takže vačkový hřídel má vždy poloviční otáčky oproti klikovému.

Příčinou nižší životnosti může být ohyb malým radiusem z důvodu malého průměru řemenice.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 30. 07. 2003 17:47

Do E36 se ještě první dva roky montoval M40. Od 93 se začal montovat M43, který se odlišoval vlastně jen tím, že měl řetěz (plus pár drobnosti, což znamená cca + 2kW).

Výměnná lhůta u M40 je 60-80tkm, s tím, že kvůli problémům s praskáním řemene se doporučovalo měnit již po 40tkm. 8)

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 31. 07. 2003 14:00

Interval by mel byt zavisly na stylu jizdy, asi nejvetsi narez je kdyz omezovac zacne vypinat :? to se ty gumovy zuby trhaj a rozhazuje se synchronizace a ventilum & co je jiz neprijemne teplo :crazy:

ja pocitam 65k km na vymenu, coz bude asi zas na jare,
pro draky doporucuju driv :!:

Odpovědět