
interval výměny rozvoďáku u M40
interval výměny rozvoďáku u M40
V jedný z předchozích debat se řešilo po kolika tis.km měnit rozvoďák. Pokud je mi známo tak se v literatuře
uvádí rozmezí 60-100tis km což je docela velkej rozptyl. Navíc jsem se před nedávnem dozvěděl, že speciálně u M40 BMW doporučuje interval 40tis. Důvodem má bejt ozubená řemenice myslím, že ta na klikovce, která má malý průměr a tím vyšší otáčky a řemen dřív odchází. Mělo to jít až tak daleko, že do posledních čtyřválcovejch E30 začali dávat motor s řetězem s označením M43. Po kolika km měníte rozvoďák u M40 a co víte o M43?

Re: interval výměny rozvoďáku u M40
M43 se dával až do řady E36.mizuh píše:V jedný z předchozích debat se řešilo po kolika tis.km měnit rozvoďák. Pokud je mi známo tak se v literatuřeuvádí rozmezí 60-100tis km což je docela velkej rozptyl. Navíc jsem se před nedávnem dozvěděl, že speciálně u M40 BMW doporučuje interval 40tis. Důvodem má bejt ozubená řemenice myslím, že ta na klikovce, která má malý průměr a tím vyšší otáčky a řemen dřív odchází. Mělo to jít až tak daleko, že do posledních čtyřválcovejch E30 začali dávat motor s řetězem s označením M43. Po kolika km měníte rozvoďák u M40 a co víte o M43?
Řetěz mají E30 s motory M10(316, 318i s L-Jetronic) a M42(318iS).
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: interval výměny rozvoďáku u M40
Trochu jsem to vytrh z kontextu, ale ... otáčky jsou stále stejné, ať je průměr jakýkolimizuh píše:... Důvodem má bejt ozubená řemenice myslím, že ta na klikovce, která má malý průměr a tím vyšší otáčky ...

Příčinou nižší životnosti může být ohyb malým radiusem z důvodu malého průměru řemenice.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition