Rozvoďak - Amatérská otázka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 30. 07. 2003 09:47

tak snad sem to napsal srozumitelne :)

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havran » 30. 07. 2003 09:54

darmon píše:tak snad sem to napsal srozumitelne :)
Jenom si nejsem moc jistý tim propojaváním těch pinů. Normálně to mám propojit a zatočit startérem? Jo a myslíš že to u tety taky bude 0.325?

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 30. 07. 2003 10:13

jestli mas 20ti pinovej diagnostickej konektor tak ti propojeni pinu aktivuje starter, klice tam nemej at neni zapla benzinova pumpa a nestartujes :), no a co se tyce vule ventilu, tak nevim, M30 ma 0.3mm, jiny motory nevim, kontaktuj svuj servisni manual.

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havran » 30. 07. 2003 10:22

Hmm servisní manuál nemám ale snad něco najdu na internetu. Zítra to seštelnu.

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 30. 07. 2003 10:24

zeptej se na bimmer.org. tam tu vuli bude vedet kazdej druhej z hlavy

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havran » 30. 07. 2003 10:29

darmon píše:zeptej se na bimmer.org. tam tu vuli bude vedet kazdej druhej z hlavy
Kurňa :evil: mi nejde otevřít www.bimmer.org?

Venca

Příspěvek od Venca » 30. 07. 2003 10:31

Na M10 dávam 0,20 za studena.
M20 má 0,25 za studena, nafťáky asi 0,35 - 0,40.

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 30. 07. 2003 10:31

hm voni sou uz asi rok prejmenovany,ale holt z hlavy to nevytlucu, sakra jak to muzes neznat :) http://www.roadfly.org/bmw/forums/

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havran » 30. 07. 2003 10:36

darmon píše:hm voni sou uz asi rok prejmenovany,ale holt z hlavy to nevytlucu, sakra jak to muzes neznat :) http://www.roadfly.org/bmw/forums/

:? sem prostě socouš :?

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Re: Rozvoďak - Amatérská otázka

Příspěvek od mizuh » 30. 07. 2003 12:32

Francis píše: Rozvodový řemen:
  • není slyšet, klapání je od ventilů nebo rozvodů, od kliky, od ojnic, od pístů, ...
  • měl by se měnit po 100.000 km nebo čtyřech letech
  • dá se vyměnit v pohodě, třeba u chodníku když neprší :-), stačí klíče 8, 10, 13, 17 a imbus 3 na palec rozdělovače
  • cena kolem 700 Kč
Nechci vypadat jako chytrák, ale ve všech manuálech doporučujou výměnu po 60.000 km. Navíc můj servisman mi doporučil vyměnit i kladky a napínák, k čemu je novej rozvoďák, když ti prdne napínák. V Elitu stojí komplet sada na M40 cca 4200,- Z vlastní skušenosti vím, že se na rozvodech nevyplatí moc šetřit. Oprava přetrženýho rozvoďáku + hlava apod mě vyšla cca na 12500,- :? . Pokud má někdo jiný zkušenosti rád se přiučím.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvoďak - Amatérská otázka

Příspěvek od Francis » 30. 07. 2003 13:24

mizuh píše:Nechci vypadat jako chytrák, ale ve všech manuálech doporučujou výměnu po 60.000 km. Navíc můj servisman mi doporučil vyměnit i kladky a napínák, k čemu je novej rozvoďák, když ti prdne napínák. V Elitu stojí komplet sada na M40 cca 4200,- Z vlastní skušenosti vím, že se na rozvodech nevyplatí moc šetřit. Oprava přetrženýho rozvoďáku + hlava apod mě vyšla cca na 12500,- :? . Pokud má někdo jiný zkušenosti rád se přiučím.
Tahle diskuse je o motoru M20, ten má ozubený řemen. M40 má řetěz, tam je to asi jinak.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 30. 07. 2003 13:29

Tak to se omlouvám byl jsem mimo mísu :oops:

Venca

Re: Rozvoďak - Amatérská otázka

Příspěvek od Venca » 30. 07. 2003 13:53

Francis píše:
mizuh píše:Nechci vypadat jako chytrák, ale ve všech manuálech doporučujou výměnu po 60.000 km. Navíc můj servisman mi doporučil vyměnit i kladky a napínák, k čemu je novej rozvoďák, když ti prdne napínák. V Elitu stojí komplet sada na M40 cca 4200,- Z vlastní skušenosti vím, že se na rozvodech nevyplatí moc šetřit. Oprava přetrženýho rozvoďáku + hlava apod mě vyšla cca na 12500,- :? . Pokud má někdo jiný zkušenosti rád se přiučím.
Tahle diskuse je o motoru M20, ten má ozubený řemen. M40 má řetěz, tam je to asi jinak.
M40 má řemen.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvoďak - Amatérská otázka

Příspěvek od Francis » 30. 07. 2003 14:01

Venca píše:M40 má řemen.
Já máloválec nikdy neměl. Beru zpět mylnou informaci. Ale na výměně řemene po 100.000 km trvám ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvoďak - Amatérská otázka

Příspěvek od Francis » 30. 07. 2003 14:11

mizuh píše:... můj servisman mi doporučil vyměnit i kladky a napínák, k čemu je novej rozvoďák, když ti prdne napínák. V Elitu stojí komplet sada na M40 cca 4200,-
A není to sada na nějaký jiný motor? Na M20 stojí napínací kladka 880 Kč, řemen 740 Kč a napínák tam není.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 31. 07. 2003 05:46

Kupča:
No napínák M20 fakt nemá. Podle údajů co mám z BMW je interval výměny řemene 60tkm. Potom, co jsem udělal motor jsem ho vyměnil po 40tkm a znavu raději po 60tkm. Pořád lepší dřív, než pak dělat hlavu. Napínací kladku je lepší taky vyměnit, ale pro jednou to vydrží. Odchází v ní ložisko.
Jak psal Francis ty ceny jsou takové. Jen řemen kupuju dražší z jiného (snad lepšího :D ) materiálu, vychází na 1000 Kč.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 31. 07. 2003 07:36

Anonymous píše:Jak psal Francis ty ceny jsou takové. Jen řemen kupuju dražší z jiného (snad lepšího :D ) materiálu, vychází na 1000 Kč.
Já mám řemen od fy. Gates. Možná jsou ceny jinde malinko jiné, občas u zdejšího prodejce autodílů servisuju počítač, tak mi nechávají slevu :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havran » 31. 07. 2003 09:28

darmon píše:hm voni sou uz asi rok prejmenovany,ale holt z hlavy to nevytlucu http://www.roadfly.org/bmw/forums/
Tak 325e se ma nechat vule 0.25mm Fakt sou tam dobry.

Odpovědět