Olovnatý verus bezolovnatý benzín

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Olovnatý verus bezolovnatý benzín

Příspěvek od Huska » 01. 07. 2003 17:55

Vím že je to trochu zcestná otázka, ale zajímal by mě váš názor čemu všemu by mohl uškodit a čemu pomoci olovnatý benzín v našich Baworáčcích??
prosím o rozlišení aut "s" a "bez" KATu
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 07. 2003 19:08

auto s KATem: tam olovnatý benzín nepatří, nevratně odrovná KAT i lambda-sondu

auto bez KATu: záleží na roku výroby, motory uzpůsobené pro spalovanání bezolovnatého benzínu mají ventilová sedla z odolnějšího materiálu; přelomový rok bych si tipnul někde mezi 1977-1979
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 01. 07. 2003 19:32

a co ucpání trysek???
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 07. 2003 19:35

Huska píše:a co ucpání trysek???
????????? :shock:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 01. 07. 2003 19:42

Francis píše:
Huska píše:a co ucpání trysek???
????????? :shock:
Zajímalo by mě jestli není možné aby se zanášely trysky "olovem" (no prostě těma aditivama (někde jsem o tom četl článek a nedávno jsem se o tomto dohadoval s kamošem a tak si jen chci potvrdit že jsem se nepletl)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 07. 2003 19:44

Přísady s olovem jsou funkční až za teploty několika set stupňů Celsia. O zanášení trysek jsem nikdy neslyšel. Nepleteš si to s problémy s bionaftou?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 01. 07. 2003 19:47

Francis píše:Přísady s olovem jsou funkční až za teploty několika set stupňů Celsia. O zanášení trysek jsem nikdy neslyšel. Nepleteš si to s problémy s bionaftou?
ne ikdyž článek co jsem ččetl mluvil i o naftě toto je problém čistě vstřikování. že to odrovná lambdu a Kat to jsem věděl (nakonec proto jsem to chtěl oddělit), ale opravdu myslíš že když do své 318i M10 bez KATu naliju olovnatej že se nemůže nic stát? Nemám v úmyslu to dělat jen mě to zajímá jestli by při dlouhodobějším používání mohlo mít nějaké následky
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 07. 2003 19:50

Klidně ho tam nalej, i když mi uniká smysl tohoto počínání. Dnes je problém sehnat benzín olovnatý, který je většinou i dražší. Leda by ses chystal někam na dálný východ :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 01. 07. 2003 19:52

Francisi dikec :D

...nikdo jiný nemá na toto téma názor??
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 01. 07. 2003 20:24

Teda né že by mi to bylo moc jasný kam tim míříš, ale když nemáš kat, lej tam co chceš, motor to pobere a kór M10, což je konstrukcí stejně historickej typ :wink:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 02. 07. 2003 08:11

Stepan píše:Teda né že by mi to bylo moc jasný kam tim míříš, ale když nemáš kat, lej tam co chceš, motor to pobere a kór M10, což je konstrukcí stejně historickej typ :wink:
nechci tam lít olovnatej...už jsem to psal o pár příspěvků dřív ... nedávno jsem se dohadoval s kamarádem co to může udělat a tak mě zajímá názor a zkušenosti více lidí. nejedná se mi jen o M10, ale komplexně o všechny auta se vstřikováním
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

mak

Příspěvek od mak » 04. 07. 2003 10:42

Pokud auto nema kat tak je tahle diskuse trosku bezpredmetna. i do M40 bez katu / vetsina aut co se sem dostala pres Motokov/ muzes lejt olovnatej benzin. Je to sice hlavne v posledni dobe drazss i na vychode, ale kdyz je nekdo snob tak to muze v pohode delat. I ja jsem to parkrat udelal a nic se nestalo.

Uživatelský avatar
Michal E21
Příspěvky: 184
Registrován: 25. 03. 2003 13:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal E21 » 04. 07. 2003 15:23

když nemáš KAT, tak je to naprosto jedno, to je můj názor.
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>

Odpovědět