nestandartní chování podvozku

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Mike318
Příspěvky: 80
Registrován: 22. 12. 2004 11:55
Bydliště: Horní Suchá

nestandartní chování podvozku

Příspěvek od Mike318 » 25. 01. 2005 09:04

Lidičky potřebuju pomoc. Nedávno jsem si koupil 318i a dokud byly suché cesty, tak vše bylo OK(no vlastne ani nebylo, když přejedu nějakou nerovnost auto jako kdyby uhne). Největší problém nastal když začlo pršet, mrznout, sněžit. Auto se chová tak jako bych pořád jel ve vyjetých kolejích. Prostě háže ze strany na stranu a já musím pořád volantem dorovnávat. Nesetkali jste se s tim někdo??? Na přední nápravě by nic v nepořádku nemělo být. Mám nové(starší ale bez vůlí) servořízení, samozřejme to bylo na geometrii. Tipuju to na něco na zadní nápravě. Otázka ale co. Myslím si že již tisíckrát tady zmiňované silentbloky, jenže každému kdo je má urvané to mlátí. Mi nemláti nic. Jestli to někdo dočetl až do konce tak moc moc prosím o radu co zkusit, vyměnit atp. Díííky

Venca.

Příspěvek od Venca. » 25. 01. 2005 10:27

Zkusil bych auto zvednout, podepřít špalkama a prohlídnout vůle přední nápravy.
Kulové čepy, silentbliky ramen, ložiska.
-----
Určitý házení auta může dělat i jiná věc - špatně vyvážený kardan.
-----
Předpokládám, že kola nejsou křivý a že jsou vyvážený...

Mike318
Příspěvky: 80
Registrován: 22. 12. 2004 11:55
Bydliště: Horní Suchá

Příspěvek od Mike318 » 25. 01. 2005 10:48

Venca. píše:Zkusil bych auto zvednout, podepřít špalkama a prohlídnout vůle přední nápravy.
Kulové čepy, silentbliky ramen, ložiska.
-----
Určitý házení auta může dělat i jiná věc - špatně vyvážený kardan.
-----
Předpokládám, že kola nejsou křivý a že jsou vyvážený...
Přední nápravu jsme zkoušeli. Tam je všechno v naprostém pořádku. Kola jsou před týdnem všechna znovu vyvážená. Jde mi o to, jestli to můžou dělat ty sileny, nebo se mám pídit po něčem dalším, případně po čem. Na zadní nápravě jsme přišli akorát na ty sileny. Špatně vyvážený kardan, to by dělalo za jakýchkoliv podmínek...si myslim :o) Hodne citět to je, když přejedu nějakou nerovnost, hrbol, to auto vyloženě uskočí do strany....

Venca.

Příspěvek od Venca. » 25. 01. 2005 11:01

Ještě mi napadá vůle v horním uložení McPhersonů na předku.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 25. 01. 2005 11:04

Na zadku bych skouknul horní uložení tlumičů.

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: nestandartní chování podvozku

Příspěvek od RedBaron » 25. 01. 2005 11:04

Myslím si, že tohle bude předek. První ze všeho bych udělal geometrii!!! Pak projít podvozek. Od tlumičů přes spojovačku, ramena a čepy až k řízení, celý bych to nechal otestovat a vyměnit i to, co je byť maličko volné.

Silentbloky na zadku mi nijak nemlátily a přesto byl jeden úplně roztrženej a druhej sežmoulanej. Když mlátí, tak to už je dotažený do extraprasečího stavu.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Mike318
Příspěvky: 80
Registrován: 22. 12. 2004 11:55
Bydliště: Horní Suchá

Re: nestandartní chování podvozku

Příspěvek od Mike318 » 25. 01. 2005 11:17

RedBaron píše:Myslím si, že tohle bude předek. První ze všeho bych udělal geometrii!!! Pak projít podvozek. Od tlumičů přes spojovačku, ramena a čepy až k řízení, celý bych to nechal otestovat a vyměnit i to, co je byť maličko volné.

Silentbloky na zadku mi nijak nemlátily a přesto byl jeden úplně roztrženej a druhej sežmoulanej. Když mlátí, tak to už je dotažený do extraprasečího stavu.
Geometrie na přední nápravě je čerstvě udělaná, ani ten co jí dělal nic v nepořádku nenašel, ani my včera na kanále. Auto je čerstvě po technické a ani technik neměl k přední nápravě vyjímky.
Jak se dá prozkoumat horní uložení tlumiču ve předu a vzadu???

Venca.

Příspěvek od Venca. » 25. 01. 2005 11:41

U zadních tlumičů - vezmeš tlumič za horní trubku a zkusíš zahýbat.
Musí to držet.
Jestli to lítá, je vytrženej vnitřek z tý gumy.
-----
Vpředu to horní uložení - kontrolovat u zvedlýho auta, taky to nesmí lítat do stran.
-----
Já to mám na autě dobrý, měnil jsem jen jeden zadní silentblok na uchycení tlumiče (FeBi, ~ 400,-)

Mike318
Příspěvky: 80
Registrován: 22. 12. 2004 11:55
Bydliště: Horní Suchá

Příspěvek od Mike318 » 25. 01. 2005 12:07

OK, díky, vyzkouším možná už dnes a dám vědět...

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 25. 01. 2005 12:35

Měl jsem taky takoví problém že auto občas jako by plavalo,Vyměnil jsem čepy řízení a je po plavání :!: To servo řízení sis tam dával sám :?:

Mike318
Příspěvky: 80
Registrován: 22. 12. 2004 11:55
Bydliště: Horní Suchá

Příspěvek od Mike318 » 25. 01. 2005 12:57

Stany píše:Měl jsem taky takoví problém že auto občas jako by plavalo,Vyměnil jsem čepy řízení a je po plavání :!: To servo řízení sis tam dával sám :?:
Sám ne, dělal jsem to s kamarádem, resp. jsem mu pomáhal. Je to automechanik, dělali jsme to u něj v autoservise(jeho vlastní). Není to žádná lama. Vybité kulové čepy poznám, každopádně by je zjistili na technické a na geometrii... Dneska zkusim to horní uložení tlumičů a během pár dní vyměním SB na nápravnici.

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 25. 01. 2005 20:35

Tak přesně tohle mi dělalo auto a bylo to ložisko v zadním kole.
Nad 130km/h jsem to honil po silnici a plavalo to jak kráva.
Rozkvedlal jsem auto a jsouc překvapen asi centimetrovou vůlí na LZ kole jsem usoudil že je čas na výměnu. A fakt to pomohlo :oops: :lol: :idea:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
UFO
Příspěvky: 501
Registrován: 14. 02. 2004 14:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od UFO » 25. 01. 2005 23:12

Mám ten samej problém. I když ted v zimě mam zimáky 195/65/14 tak muzu v klidu jed bezdrža i v mírně vyjetých kolejích, ALE když tam dam sve letní 205/55/15 tak je to težká pranice s volantem. Sebemenší vyjetý koleje a ja lítám ze strany na stranu. Milionkrát to bylo na zvedáku a nic, žádná vůle. Napadlo me vyměnit silentbloky na předních ramenech a přišlo optavdu jen minimalní zlepšení. Mám jen takovej pocit jestli me tam nedali nějaké jiné, než na šestivál. Nebo jsou pro všechny stejné ????
BMW 325i Touring http://ufocz.wz.cz/

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 26. 01. 2005 08:56

Já bych to viděl celkem jasně na ty zadní hlavní silentbloky. Na první pohled si ničeho nevšimneš, ani to nemusí bouchat, ale stačí aby měl vůli třeba 3mm a na kole to udělá 2cm a pak máš hoňky. Je to znát hlavně při přímé jízdě, nebo když hodíš pořádný hrábě třeba na napůl mokrým asfaltu. Pak to může skákat.
motorkáři vítáni :D : www.yacomi.cz
Obrázek

robertv

klepání

Příspěvek od robertv » 26. 01. 2005 20:41

Čau ,mám problém ,chci se pozeptat,mám 325i v upravě M-technic 2,když jde auto pod plynem tak je tichý,ale když brzdím motorem tak se ozve klepání od diferencialu resp. od kardanky,i kdyz ro pustim na volnoběh z kopce,na zadku je vse nove,jako na naprave,ale menily my soukoli v hrusce? tak nejak to znelo....

Odpovědět