Transfagarasan 2014 - víkendovka v srpnu
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Transfagarasan 2014 - víkendovka v srpnu
Rychlá a úderná akce, výlet na dva dny na Trans Fagarasan, Ceausescovu horskou silnici, na které byl i Top Gear.
Itinerář:
1.8.
4:00 odjezd (1075 km, 12 hodin cesty)
trasa Praha-Brno-Bratislava-Győr-Budapest-Szeged-Arad-Sibiu
večer party a nocleh v Sibiu v zamluveném hotelu
2.8.
ráno odjezd na Transfagarasan, nad Cartisoara, asi 50 km
celý den na Trans Fagarasan na klikatém úseku Cartisoara-přehrada Vidraru (případně až k Arefu)
večer party a nocleh v Sibiu v zamluveném hotelu
3.8.
obdobně s předchozím dnem = zatáčky, nahoru-dolů-nahoru-dolů, ...
party a nocleh v Sibiu
4.8.
ráno ve 4:00 odjezd směr domov
Zatím pět účastníků, přidat se může každý kdo:
- akceptuje termín = je pevně daný a nediskutuje se o něm
- akceptuje nájezd +- 3000 km za celý prodloužený víkend
- použije na cestu vozidlo značky BMW
- použije vozidlo v odpovídajícím technickém stavu, s důrazem na brzdy, řízení a pneu
- vezme s sebou funkční PMR komunikátor
Itinerář:
1.8.
4:00 odjezd (1075 km, 12 hodin cesty)
trasa Praha-Brno-Bratislava-Győr-Budapest-Szeged-Arad-Sibiu
večer party a nocleh v Sibiu v zamluveném hotelu
2.8.
ráno odjezd na Transfagarasan, nad Cartisoara, asi 50 km
celý den na Trans Fagarasan na klikatém úseku Cartisoara-přehrada Vidraru (případně až k Arefu)
večer party a nocleh v Sibiu v zamluveném hotelu
3.8.
obdobně s předchozím dnem = zatáčky, nahoru-dolů-nahoru-dolů, ...
party a nocleh v Sibiu
4.8.
ráno ve 4:00 odjezd směr domov
Zatím pět účastníků, přidat se může každý kdo:
- akceptuje termín = je pevně daný a nediskutuje se o něm
- akceptuje nájezd +- 3000 km za celý prodloužený víkend
- použije na cestu vozidlo značky BMW
- použije vozidlo v odpovídajícím technickém stavu, s důrazem na brzdy, řízení a pneu
- vezme s sebou funkční PMR komunikátor
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
návrhy na ubytování:
http://www.booking.com/hotel/ro/apollo- ... dt.cs.html
https://www.google.com/maps/place/Strad ... b51e907ae7
pod 500 Kč za osobu a noc, BEZ SNÍDANĚ, je to ve městě, parkování na nádvoří
-----------------------
O něco dražší, o něco luxusnější, parkování na nádvoří, s velkou snídaní, 630 Kč za noc a osobu
http://book.bestwestern.com/bestwestern ... Code=77705
https://www.google.com/maps/place/Aleea ... 0a15d58da1
-----------------------
528 Kč za osobu a noc, se snídaní, velké oplocené parkoviště. Platba předem.
http://www.booking.com/hotel/ro/ana-sibiu.cs.html
https://www.google.com/maps/place/%C8%9 ... f7f545db24
http://www.booking.com/hotel/ro/apollo- ... dt.cs.html
https://www.google.com/maps/place/Strad ... b51e907ae7
pod 500 Kč za osobu a noc, BEZ SNÍDANĚ, je to ve městě, parkování na nádvoří
-----------------------
O něco dražší, o něco luxusnější, parkování na nádvoří, s velkou snídaní, 630 Kč za noc a osobu
http://book.bestwestern.com/bestwestern ... Code=77705
https://www.google.com/maps/place/Aleea ... 0a15d58da1
-----------------------
528 Kč za osobu a noc, se snídaní, velké oplocené parkoviště. Platba předem.
http://www.booking.com/hotel/ro/ana-sibiu.cs.html
https://www.google.com/maps/place/%C8%9 ... f7f545db24
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
A za poslední: Neodejdou při sjezdu na tříce brzdy
Byl jsem tam, ale ze by mě to zas tak úplně fascinovalo to ne, spíš je šílený se tam normálně dostat, jel jsem někde před tím 50km úsek, který byl tak rozbitý že jsem si myslel že už to nevydržím. W124 naštěstí ano.
Byl jsem tam, ale ze by mě to zas tak úplně fascinovalo to ne, spíš je šílený se tam normálně dostat, jel jsem někde před tím 50km úsek, který byl tak rozbitý že jsem si myslel že už to nevydržím. W124 naštěstí ano.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
Já, Daudgen a Pip uvažujeme Zatím je v řešení mimo jiné, jakým vozidlem. Vysílačky máme.
Čistě technická k podmínce, že je nutné jet BMW:
Máme jednu variantu pro dva účastníky, jet s Mazdou MX5 (pokud by obměkčilo BMW oblečení nebo by bylo potřeba to za BMW táhnout na vleku... ), bylo by to akceptovatelné? Třícou už jaksi nedisponujeme, E39/E38 není zrovna na požitek z tohoto a E31 by se to nesmyslně prodražilo...
Jinak co se týká ubytování, vzhledem k tomu, že i pro mě jakožto sociální případ jsou to směšné částky, tak raději to dražší se snídaní
Čistě technická k podmínce, že je nutné jet BMW:
Máme jednu variantu pro dva účastníky, jet s Mazdou MX5 (pokud by obměkčilo BMW oblečení nebo by bylo potřeba to za BMW táhnout na vleku... ), bylo by to akceptovatelné? Třícou už jaksi nedisponujeme, E39/E38 není zrovna na požitek z tohoto a E31 by se to nesmyslně prodražilo...
Jinak co se týká ubytování, vzhledem k tomu, že i pro mě jakožto sociální případ jsou to směšné částky, tak raději to dražší se snídaní
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Mrzda MX5 je zadokolka a stylovka, nevidím překážku v účasti tohoto vozu.
Ubytování rozhodneme snad ještě dnes. Centrální objednávku nepředpokládám, je tam více voleb na velikost postelí, inhalace kouře a pod. a proto by bylo vhodnější jen vybrat hotel a objednat po dvojicích-trojicích každá domluvená jednotka samostatně.
Ubytování rozhodneme snad ještě dnes. Centrální objednávku nepředpokládám, je tam více voleb na velikost postelí, inhalace kouře a pod. a proto by bylo vhodnější jen vybrat hotel a objednat po dvojicích-trojicích každá domluvená jednotka samostatně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Zítra na střeše CČM porada, u příležitosti viewtopic,p,889731.html#889731
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Akce vyšla podle očekávání. Počasí skvělé, parta výborná, ... 7 vozů (E36 325td(s) saloon, E36 325i coupe, E36 328i convertible, E36 328ti Compact, E90 325i saloon a 2x Z4 2.5si)
Odjezd z Průhonic podle plánu v pátek ve 4:20 ráno. Cesta víceméně bez problémů, s přestávkami na jídlo, tankování a připojování účastníků (Kani s paní v Břeclavi + Houmik u Mosonmagyarovaru).
Zdržení na trase byla, kolona na dálnici v Maďarsku, nehoda na obchvatu v Aradu a oprava silnice mezi Aradem a Devou.
Příjezd do Sibiu po 22. hodině jejich času.
Náš hotel, Best Western Silva je skvělý, parkovaní ve dvoře s hlídačem, bohatá snídaně, ... za ty peníze by tady byla lepší ubytovna.
Sobotní výjezd na Fagaraš byl úchvatný. První část z Cartisoary byla lesem, po výjezdu z lesa měli všichni úsměv "od ucha k uchu". Do zatáček je vidět, místní jezdí nahoru předpisově vpravo a výleetním tempem, po ránu slabý provoz. Nádherné zážitky.
Sjeli jsme na druhé straně až k přehradě Vidraru. Trasa nad lesem perfektní, v lese kolem přehrady méně přehledná, nicméně desítky kilometrů zatáček s rovinkami v desítkách metrů. Zatáček nepočítaně, jedna za druhou.
Po noclehu v Sibiu v neděli výjezd na Transalpinu mírně zklamal. Našli jsme jen perfektní úsek 12km nové široké silnice uprostřed ničeho, příjezd i odjez skrz desítky kilometrů silnic poškozených povodněmi, místy spíš rally Dakar než silnice.
Večer jsme vyhodnotili, po konzultaci s mapami a předchozími návštěvníky, že nejlepší část Transalpiny jsme vynechali. Přehodnotili jsme potřebu dodržení plánu a brzy ráno vyrazili na spodní, jižní, část Transalpiny.
Dobře jsme udělali. Nový povrch silnice, nahoře bez svodidel, adrenalinový zážitek. Jak to tam vypadá, zjistíte na http://transalpina.biz .
Po zahájení stoupání na Transalpinu došlo k prvnímu problému - tds začalo plivat fridex a přehřívalo se, nešla otevřít kapota. Otvírání jsme pokořili brzy, přehřívání ne. Se šeti vozy jsme projeli zbytek Transalpiny tam a zpět a spolkli oběd.
6 aut pokračovalo domů podle zákona TopGearu, já s blackjackem, majitelem td(s) jsme počkali na vychladnutí, extrahovali termostat, zjistili že to nepomohlo a tipovali to na "fouklé" těsnění pod hlavou. Svezli jsme nemocné auto dolů do města Novaci, zaparkovali pro jistotu u Gendarmerie a vydali se s hodinovým zpožděním stíhat první skupinu.
Předjezdci zvolili nevhodnou trasu, jeli desítky km krokem. My nápodobně, v národním parku Defileul Jiului na silnici 66 je mnoho zůžení na jeden pruh a řízení semaforem.
Po třetím semaforu jsme se přepli do rumunského modu používání semaforů - nezávisle na svítící barvě jedou všichni v obou směrech
Když už to vypadalo na dostihnutí první skupiny na maďarských hranicích, začala mi blikat kontrolka dobíjení. Alternátor musel ven, uhlík nedoléhal na sběrný kroužek. Na propilování díry držící regulátor nebyo nářadí, nezbylo než odřezat část regulátoru a posunout jej blíž k ose alternátoru a kompenzovat opotřebený uhlík.
Toto další hodinoivé zdržení zapříčinilo dojetí první skupiny až v Břeclavi, a to jen opětovným přepnutím do rumunského modu jízdy. Co to znamená? Za světla jsou obce rozděleny rychlostně do dvou kategorií a to +10 a +30. V noci se limit posouvá na +50 a dvojnásobek Mimo obec v noci rychlostní limity asi neplatí, trasu Caransebes-Temešvár, něco přes 80 km, jsme dali pod 40 minut
Ještě před odjezdem domů jsme vymýšleli varianty dopravy td(s) do Česka nebo odprodej v Rumunsku. Konečná varianta byla dojezd v úterý ráno domů, lehce se prospat, zapůjčit tahač E39 540i Touring + plato a ještě ten den večer po osmé vyrazit zpět pod jižní Transalpinu.
Díky pečlivému výběru trasy jsme dojeli bez zdržení a včas, našli nepojízdné auto kompletní, naložili a vyrazili zpět k domovu. Jeli jsme tři v autě, z toho dva s B+E řidičákem a střídali se během tankování. I tak ná únava zmohla a tři hodiny jsme stáli v Maďarsku na odpočívadle a spali.
Tahač byl slíben vrátit nejpozději ve čtvrtek v 10:00, což se povedlo, plato bylo odpřaženo v 9:50 a k majiteli tahače je to jen kilometr.
Tolik ve zkratce, můžeme pohovořit na Čerňáku nebo na biftekách nebo na BIGu.
Odjezd z Průhonic podle plánu v pátek ve 4:20 ráno. Cesta víceméně bez problémů, s přestávkami na jídlo, tankování a připojování účastníků (Kani s paní v Břeclavi + Houmik u Mosonmagyarovaru).
Zdržení na trase byla, kolona na dálnici v Maďarsku, nehoda na obchvatu v Aradu a oprava silnice mezi Aradem a Devou.
Příjezd do Sibiu po 22. hodině jejich času.
Náš hotel, Best Western Silva je skvělý, parkovaní ve dvoře s hlídačem, bohatá snídaně, ... za ty peníze by tady byla lepší ubytovna.
Sobotní výjezd na Fagaraš byl úchvatný. První část z Cartisoary byla lesem, po výjezdu z lesa měli všichni úsměv "od ucha k uchu". Do zatáček je vidět, místní jezdí nahoru předpisově vpravo a výleetním tempem, po ránu slabý provoz. Nádherné zážitky.
Sjeli jsme na druhé straně až k přehradě Vidraru. Trasa nad lesem perfektní, v lese kolem přehrady méně přehledná, nicméně desítky kilometrů zatáček s rovinkami v desítkách metrů. Zatáček nepočítaně, jedna za druhou.
Po noclehu v Sibiu v neděli výjezd na Transalpinu mírně zklamal. Našli jsme jen perfektní úsek 12km nové široké silnice uprostřed ničeho, příjezd i odjez skrz desítky kilometrů silnic poškozených povodněmi, místy spíš rally Dakar než silnice.
Večer jsme vyhodnotili, po konzultaci s mapami a předchozími návštěvníky, že nejlepší část Transalpiny jsme vynechali. Přehodnotili jsme potřebu dodržení plánu a brzy ráno vyrazili na spodní, jižní, část Transalpiny.
Dobře jsme udělali. Nový povrch silnice, nahoře bez svodidel, adrenalinový zážitek. Jak to tam vypadá, zjistíte na http://transalpina.biz .
Po zahájení stoupání na Transalpinu došlo k prvnímu problému - tds začalo plivat fridex a přehřívalo se, nešla otevřít kapota. Otvírání jsme pokořili brzy, přehřívání ne. Se šeti vozy jsme projeli zbytek Transalpiny tam a zpět a spolkli oběd.
6 aut pokračovalo domů podle zákona TopGearu, já s blackjackem, majitelem td(s) jsme počkali na vychladnutí, extrahovali termostat, zjistili že to nepomohlo a tipovali to na "fouklé" těsnění pod hlavou. Svezli jsme nemocné auto dolů do města Novaci, zaparkovali pro jistotu u Gendarmerie a vydali se s hodinovým zpožděním stíhat první skupinu.
Předjezdci zvolili nevhodnou trasu, jeli desítky km krokem. My nápodobně, v národním parku Defileul Jiului na silnici 66 je mnoho zůžení na jeden pruh a řízení semaforem.
Po třetím semaforu jsme se přepli do rumunského modu používání semaforů - nezávisle na svítící barvě jedou všichni v obou směrech
Když už to vypadalo na dostihnutí první skupiny na maďarských hranicích, začala mi blikat kontrolka dobíjení. Alternátor musel ven, uhlík nedoléhal na sběrný kroužek. Na propilování díry držící regulátor nebyo nářadí, nezbylo než odřezat část regulátoru a posunout jej blíž k ose alternátoru a kompenzovat opotřebený uhlík.
Toto další hodinoivé zdržení zapříčinilo dojetí první skupiny až v Břeclavi, a to jen opětovným přepnutím do rumunského modu jízdy. Co to znamená? Za světla jsou obce rozděleny rychlostně do dvou kategorií a to +10 a +30. V noci se limit posouvá na +50 a dvojnásobek Mimo obec v noci rychlostní limity asi neplatí, trasu Caransebes-Temešvár, něco přes 80 km, jsme dali pod 40 minut
Ještě před odjezdem domů jsme vymýšleli varianty dopravy td(s) do Česka nebo odprodej v Rumunsku. Konečná varianta byla dojezd v úterý ráno domů, lehce se prospat, zapůjčit tahač E39 540i Touring + plato a ještě ten den večer po osmé vyrazit zpět pod jižní Transalpinu.
Díky pečlivému výběru trasy jsme dojeli bez zdržení a včas, našli nepojízdné auto kompletní, naložili a vyrazili zpět k domovu. Jeli jsme tři v autě, z toho dva s B+E řidičákem a střídali se během tankování. I tak ná únava zmohla a tři hodiny jsme stáli v Maďarsku na odpočívadle a spali.
Tahač byl slíben vrátit nejpozději ve čtvrtek v 10:00, což se povedlo, plato bylo odpřaženo v 9:50 a k majiteli tahače je to jen kilometr.
Tolik ve zkratce, můžeme pohovořit na Čerňáku nebo na biftekách nebo na BIGu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Pekne akorat me trochu zarazilo jak pises ze jste prvni den nejlepsi cast Transalpiny vynechali, byl jsem tam 3 tydny nazpet, trasu jsem projel (i kdyz mi to nebylo doporuceno ) od Sibiu po Novaci, tak doufam ze sem nic nevynechal a o nic neprisel Vloni jsem byl na "fagarasi" a ted kdyz muzu srovnat, musis rict ze ten byl asi zajimavejsi.. Jinak asi je to tam zacarovane, pri ceste zpet mi taky klekla kara, ale vyresili jsme v mistnim servisu.. No a sazejte fota, sem zvedav