asi jsem se blbe vyjadril nebylo to mysleny jako ze nebrzdi z tovarny ale opotrebenim, neserizenim atd atd......malo kdo se stara o rucku kor kdyz je v bubnu uz si rozumimeKuaJa píše:a ktera?
Hustý týpci...
- Maranelo
- Bublik a Ondrášek
- Příspěvky: 3776
- Registrován: 24. 02. 2003 00:52
- Bydliště: někde v CZ... možná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potes
Vim ze jsem to zase preved na jizdu dvermo, nicmene bylo to mysleno v podstate tak, ze rucku v BMW nepouzivam ani k pri rozjezdech na snehu, ani pri srovnavani, nebo pripadnem "vyvolavani" smykuMaranelo píše:Jiri ta rucka neni pro drifty ale pro simulaci samosvoru pri rozjezdu
Taktak, konstrukcne by snad nikdo takovou silenost nevymyslel, zvlast ne v BMW. Me samozrejme brzdi na rucku obe kola.Maranelo píše:asi jsem se blbe vyjadril nebylo to mysleny jako ze nebrzdi z tovarny ale opotrebenim, neserizenim atd atd......malo kdo se stara o rucku kor kdyz je v bubnu uz si rozumime
To budu muset nekdy zkusit, ale skoro bych se bal, ze se to spis nedotoci...nevim. Bohuzel nedisponuju tak silnym predohrabem s tak dobre brzdici ruckou, abych to moh zkouset na suchu....neboli - na predohrabech jsem zatim zkousel jen s ruckou, nebot na vsechno ostatni reagovali divne...ale schvalne zkusim ten tvuj zpusob na snehu...treba to taky pujde, na suchu bych na to potreboval asi neco trochu silnejsiho...nebo to zkusim na mokru....no chudak mondeo, to zase dostane coudKuaJa píše:Bez rucky predohrab snadna vec-prismahni k zatacce hodne tvrde dusni na brzdu, okamzite pust a strhni rizeni - jak se ti navali cely auto na predek,tak predni kola se udrzi a zadek uleti. Na ledu to nepude. Treba na suchym asfaltu je pro me tohle jednodussi nez zkouset urvat zadek ruckou.
To se mi stalo snad jen dvakrat, vetsinou jde zadek.KuaJa píše:Jeste teda, co doporucujete, kdyz se u Bawce zadohrabacího urve v zatáčce předek?
Ale kdyz uz se takhle naaahodou stane BMW nedotacivym, tak to snad jedine kompenzovat a pretocit trochu zadek. Ani si nepamatuju co jsem tenkrat presne udelal, kdyz se mi to stalo, jen vim, ze jsem byl docela prekvapenej....mam pocit ze jsem jen pridal a mozna trochu kontra, ale jak rikam, nepamatuju si to presne, takze pokud neci BMW trpi nedotacivosti, ci ma s touto vcelku ne tak castou situaci u zadohrabu praktickou zkusenost a pamatuje se, jak ji resil, necht me opravi, pokud se mylim.
Presne, jednou kdyz jsem prave chtel trochu potrapit jednoho citroena a trochu ho vzit bokem svym stylem s predohrabem, tedy rucka, ten dalsi zpusob teprve budu trenovat, tak jsem tak trochu nechapal co se deje, rucku na predek jsem fakt necekalMaranelo píše:No treba to nekdy nekdo vypusti do sveta setrit se musi ale treba Citroni (nevim teda jak new modely) maj rucku na pedek to mi prijde taky jako kokotina
ještě téma k závaží-mrkněte do ETK-diagram 51_1757, pod rezervou má být guma (někde podložka pod koberec-pro 323, 324d-td, 325, 325ix) která dle ETK váží 15 kg-tolik k lehkému zadku. Bohužel 95 % E 30 už jí tam dávno nemá...
rozjet se můžete i na 2...
když se utrhne předek (hrne se po tečně ven ze zatáčky) :
pro normální řidiče : pustit plyn, opatrně brzdit-tak aby se kola nezablokovaly-jinak nezatočíte, jakmile trochu klesne rychlost, kola už se chytí
další level : povolit rejd a znovu zatočit
další : škubnout ručkou
další : zatočit přes plyn-utrhnout zadek
doporučuji trénovat na velkých parkovištích-Obi, Globus atp.
jak se říká : těžko na cvičišti-lehko na bojišti
P.S.: když nebudete mít v pořádku geometrii, tak jsou všechny rady zbytečný...
rozjet se můžete i na 2...
když se utrhne předek (hrne se po tečně ven ze zatáčky) :
pro normální řidiče : pustit plyn, opatrně brzdit-tak aby se kola nezablokovaly-jinak nezatočíte, jakmile trochu klesne rychlost, kola už se chytí
další level : povolit rejd a znovu zatočit
další : škubnout ručkou
další : zatočit přes plyn-utrhnout zadek
doporučuji trénovat na velkých parkovištích-Obi, Globus atp.
jak se říká : těžko na cvičišti-lehko na bojišti
P.S.: když nebudete mít v pořádku geometrii, tak jsou všechny rady zbytečný...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
zde je velmi šikovný článeček, který popisuje vlastnosti předohradu a zadohrabu jak v normálních podmínkách, tak stížených...
http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/d ... Section=04
pro neangličany: zkrátka když je zadohrab nedotáčivej vlivem třeba vyšší rychlosti do zatáčky, tak se to v určitý rozumný míře dá kompenzovat přidáním plynu a prostě to poslat dveřma - když se to udělá podle všech okolností správně, tak máme ve výsledku auto, které jede přesně tam kam majitel chce...
samozřejmě to ale není v praxi tak jednoduché
- při příliš velké rychlosti to tak nefunguje, jelikož přilnavost pneumatik pak nezvládne přenést dost síly, aby změnila směr pohybujícího se přes tunovýho závaží(auto s řidičem )
- při přidání moc plynu se auto stane přetáčivým
http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/d ... Section=04
pro neangličany: zkrátka když je zadohrab nedotáčivej vlivem třeba vyšší rychlosti do zatáčky, tak se to v určitý rozumný míře dá kompenzovat přidáním plynu a prostě to poslat dveřma - když se to udělá podle všech okolností správně, tak máme ve výsledku auto, které jede přesně tam kam majitel chce...
samozřejmě to ale není v praxi tak jednoduché
- při příliš velké rychlosti to tak nefunguje, jelikož přilnavost pneumatik pak nezvládne přenést dost síly, aby změnila směr pohybujícího se přes tunovýho závaží(auto s řidičem )
- při přidání moc plynu se auto stane přetáčivým
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
- bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hele, ty, my jsme tady srovnávali KLASIKU a PŘEDOHRAB, to že motor v zádu s náhonem na zadek je nejlepší už se tady DÁVNO vyřešilo, kdyby jsi si přečetl příspěvky, tak to víš..Lukas-e21 píše:bohužel neMaranelo píše:Kuwa lidi co si furt nadavate ste jak haranti jde to i bez toho urazeni ne
chytrýmu napověz, blbýho kopni......
Vůbec se neodvolávej na sirku, měl jsem i Báwo a hlavně dost mých známých má báwce. Pak-li že mi řekneš, že na zimu je lepší klasika než předohrab, tak jsme asi dohovořili. Vůbec nechápu, jak to můžeš napsat. KAŽDEJ ti řekne, že na zimu je lepší předohrab než klasika. Na rozdíl od Tebe tě urážet nechci a nebudu, ale kdyby jsi na fyzice dával trošku pozor, tak tohle nenapíšeš.
- bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, že se sirka nedá srovnávat s E30, ani jsem si to nikdy nemyslel, ale nepřijde mi to jako krám, tak nech moje autíčko bejt:-)Lukas-e21 píše:kolik si toho njajel s bawem v zimě???, 1 km????????????????bmwm3 píše:Poslouchej mě. Na zimu nemůže být zadní náho s motorem vepředu lepší než přední s motorem vpředu. Jeslti to nevíš, tak ten řidičák vrať ty.. Sorry.Lukas-e21 píše:tak sem se prolouskal touhle diskusí, je vidět, že většina z Vás v nevi co zmanají jízdní vlastnosti.
Zadní náhon je uplně v poho jak v zimě tak v létě, všechno je otázka cviku a reakce, pokud sem trotl, kterej nepochopí, že když na sněhu dá plnej kotel se zadohrabem, že dostane hodiny, tak by měl vrátit řidičák a koupi si sockartu.
ja sem odjezdil s bawem už 4 zimy, a neznam nic lepšího. jezdil sem i s předohrabem, a ten ti nikdy nedá vědět co zamýšlí, prostě nezatočí a seš v řiti, zadni nahon da o sobě vědět nervoznim chovanim zadku.
a co se týče začátku týhle divný diskuse GII GTi vs iSo
jasně že iso vyhraje, pokud budou oba vozy v serii. Golf měl offrroad podvozek a na šotolině se nechyta na bawo.
pokud hodlas porovnavat sirku tak to nema cenu......ta jede mizerně ui na suchu
- bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
TO LUKASe21
To Lukas e21
A E21 ti přijde lepší než sirka? Máš e21? Jestli jo, co v ní máš za motor?
A E21 ti přijde lepší než sirka? Máš e21? Jestli jo, co v ní máš za motor?
no, pri trose smuly to bud nekam trefej, nebo budou mit problem se zakonem...bmwm3 píše:Ještě si musím rejpnout.. Jak si myslíte, že by dopadl závod (Za akademického předpokladu, že oba řidiči pojedou
stejně dobře) mezi bmw M3 e30
a ford sierra COSWORTH buď 4x4 nebo klasika (2.0, 16V-turbo, 220Ps) ????????
uklízím garáž...
Re: Hustý týpci...
chčiju na golfAnonymous píše:http://www.vwgolf.cz/
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i
Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i
Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210
Re: Potes
no omega je extrem mas pravdu ale i s ni se da....KuaJa píše:Teda talenti, tohle je fakt dobra diskuze.
Kdyz tu resite samosvor - nenapadlo vas nahodou zatahnout rucni brzdu a rozjet se pres jeji odpor? - nevim jak u E30,ale nevidim duvod,proc by to taky nemelo fungovat - proste trochu "uzavres diferencial".
Jinak i ja se chystam na prvni zimu s E30 (mam nekdy od brezna-na snehu jsem jel tak 14 dni) a jsem docela zvedav. Predni nahon uz jsem chapal, jak mu pomoct a co s nim delat a neprislo mi to na zimu nijak slozity - u zadohrabu - co nejlepe delat, kdyz mi ustreli predek - proste trochu prepalim zatacku?? -ptam se - vyslapnout spojku a pockat az se predek chyti? -prosil bych realne nazory a ne neco jako Collin McR.
Jinak bych tady borce,ktery tak milujou zadohrab posadil do Opel Omega 3.0 V6 - automat - fantasticka kara. V zime-tezko ji rozjet na rovine.Hrabala uz od volnobehu -tak se ukazte.Proste auto bez zatizenych hnacich kol se snad nemuze nikdy rozjet na snehu /spis ledu/ lip nez auto se zatizenyma hnacima kolama. Ale myslim,ze hrajou ohromnou roli pneumatiky! a pak hlavne cit v noze a mozek.Jinak se mi zadohrab libil prave tim,ze clovek pres vyse zminenou rucku muze lecos poresit.
A Bawec me v tom breznu velice potesil, ze opravdu vyjel tam, kde meli co delat Escorty ap.-autak tam drepel jak pribitej a prazdny kufr (je pravda,ze jen 316) -ale bude to tim, ze jsou proste dobry zimni gumy.
Jinak, jestli jste nikdy nezkouseli blbosti s predohrabem, tak nevim, ale ja jsem se v nem vzdycky pobavil azaz a opravdu si strihnout zatacku pretacivym smykem bez rucky neni problem-ale kdyz ji clovek zapoji/od ceho tam je/, tak je hnedka legrace skvela- a vytahovani ze zatecek se mi taky libi. Ja osobne bych nezavrhoval ani jedno.
To AND: je fakt,ze jestli mas ridicak 2 roky, tak nektery veci pises dost kategoricky a vsevedoucne-to te pak asi spousta lidi klepe pres prsty
nema cenu diskutovat. odjezdi zimu a pak nam řekni.
p.s. k čemu je ruční brzda???
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
Re: TO LUKASe21
e21 je lepší než sirka, mam e 30 320i a po e21 se mi stejská.bmwm3 píše: To Lukas e21
A E21 ti přijde lepší než sirka? Máš e21? Jestli jo, co v ní máš za motor?
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
zaleží kde pojedou a ktera M3 E30 si to s ni da.......bmwm3 píše:Ještě si musím rejpnout.. Jak si myslíte, že by dopadl závod (Za akademického předpokladu, že oba řidiči pojedou
stejně dobře) mezi bmw M3 e30
a ford sierra COSWORTH buď 4x4 nebo klasika (2.0, 16V-turbo, 220Ps) ????????
kromě šotoliny vyhraje M3, i když i tam by možná........
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
sanavabič ja si teda nemyslim ze by bylo jedno esi je nebo neni snih ale kdyz to rikas - to je to na co sem narazelJirka325 píše:
A je uplne burt, jestli je snih, nebo ne.
lukasE21: vim co je prokluz a co zaber, kdyz stojis v kopci na snehu na brzde tak si auto podrzis na spojce v zaberu a pak pridavas plyn a poustis spojku ale to uz je snad prokluz nebo ne?
-----------------
a na snehu je akcelerace velmi mala, neni zadny pretizeni na zadni napravu ani odlehceni predni napravy. proto si myslim a mam vyzkouseny ze predolka vyhraje.. pokud ste to zkusili a vyslo vam to jinak tak me nenadavejte
a pokud chete delat v zime zavody tak se ale sejdem v pulce cesty mezi brnem a prahou
----------------------:)
a to jako proč???And píše:sanavabič ja si teda nemyslim ze by bylo jedno esi je nebo neni snih ale kdyz to rikas - to je to na co sem narazelJirka325 píše:
A je uplne burt, jestli je snih, nebo ne.
lukasE21: vim co je prokluz a co zaber, kdyz stojis v kopci na snehu na brzde tak si auto podrzis na spojce v zaberu a pak pridavas plyn a poustis spojku ale to uz je snad prokluz nebo ne?
-----------------
a na snehu je akcelerace velmi mala, neni zadny pretizeni na zadni napravu ani odlehceni predni napravy. proto si myslim a mam vyzkouseny ze predolka vyhraje.. pokud ste to zkusili a vyslo vam to jinak tak me nenadavejte
a pokud chete delat v zime zavody tak se ale sejdem v pulce cesty mezi brnem a prahou
strahov je akorát a jirka ti dal navrh na sázku, pokud nejseš srab tak přijedeš a dokážeš nám, že sme se spletli, ale obavam se spíš opaku.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
ja ne, ja jen citoval.................Robert píše:Hele kucí, nezměnilo se tady trochu téma?
Ten název přízpěvku "hustý týpci" patřil těm v odkazu ne členům klubu
Jinak ta sierra cosworth je asi hustý auto, ale strašně ošklivý
4Lukas_e21: to jsi fotil doma před garáží ty dvě auta?
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru