Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg
Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg
Ahoj všichni,
vzhledem k tomu, že jsem teď našel moc pěkně zpracovaný výklad k váze přípojných vozidel a příslušné skupiny řidičského oprávnění, tak to tady kopíruju:
V případě, že Vás dlabnou a neukecáte to, tak je to docela slušnej přestupek
Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možnosti řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B:
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E:
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
zdroj: http://www.online-autoskola.cz/legislat ... -b-be.html
vzhledem k tomu, že jsem teď našel moc pěkně zpracovaný výklad k váze přípojných vozidel a příslušné skupiny řidičského oprávnění, tak to tady kopíruju:
V případě, že Vás dlabnou a neukecáte to, tak je to docela slušnej přestupek
Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možnosti řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B:
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E:
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
zdroj: http://www.online-autoskola.cz/legislat ... -b-be.html
Hey dude, where is my car?
M52B28 e39 a spagheti story
M52B28 e39 a spagheti story
no hale pekny,dik zes to sem dal, zrovna to s kamosem taky resim uz nakou dobu, skrze karavan. cili auto 2t max. pripustna karavan max. pripustna 1.5t = 3.5 tak to na B tahnout muze, parada ale zarovn ten prives nesmi bejt nalozen na vic jak 750kg jestli chapu spravne. cili auto 2t klidne a prives 750kg i kdyz ma maxmilani pripustnou hm. 1.5t chapu spravne ? nebo sem jelimaaan bte sme se uz ptali na kaldne ma magistrau a tam rekli ty urednice ze to nevi .... lol
ex e30 318i cupe => ex e30 318i cupe => ex e30 318i sedan =>ex e30 320i => ex e30 325i => schanim kastli cupe plast r6 nejlip cerny
oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší.
ex e30 318i cupe => ex e30 318i cupe => ex e30 318i sedan =>ex e30 320i => ex e30 325i => schanim kastli cupe plast r6 nejlip cerny
nejak tady nemuzu vycist jednu vec, ktera me trochu zajima
priklad:
tahnes platak s nalozenym autem za svoji e39 ktera ma max. pripustnou hmotnost ted nevim kolik, ale urcite vic nez 1500kg, dejme tomu 1700kg, platak ma v papirech max. pripustnou hmotnost 2000kg (coz je celkem bezne), tudiz papirove si celkove se soupravou na 3700kg
otazka zni: muzes tuto soupravu tahat s B+E ktera opravuje k rizeni soupravy do 3500kg ?
ja bych rekl ze ne, ale kde kdo ma jen B+E a taha
edit: zacinam to tam uz lustit, ale ty paragrafy a blaboly me furt matou
priklad:
tahnes platak s nalozenym autem za svoji e39 ktera ma max. pripustnou hmotnost ted nevim kolik, ale urcite vic nez 1500kg, dejme tomu 1700kg, platak ma v papirech max. pripustnou hmotnost 2000kg (coz je celkem bezne), tudiz papirove si celkove se soupravou na 3700kg
otazka zni: muzes tuto soupravu tahat s B+E ktera opravuje k rizeni soupravy do 3500kg ?
ja bych rekl ze ne, ale kde kdo ma jen B+E a taha
edit: zacinam to tam uz lustit, ale ty paragrafy a blaboly me furt matou
Naposledy upravil(a) kouBaMW dne 30. 09. 2010 17:47, celkem upraveno 1 x.
Jen jsem to zběžně prolítnul a jestli chápu dobře, tak na ŘP B můžu mít jako příklad za autem, který má max. pohot. hmotnost 2 tuny přívěs kterej má max. pohot. hmotnost až 1,5 tuny. Zkrátka aby celková hmotnost soupravy nepřesáhla 3,5 tuny, ale zároveň aby přívěs logicky nebyl těžší než auto.
Je to tak, Kuajo?
Je to tak, Kuajo?
e28 525i, e83 X3
EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i
EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i
presne jak rikas, viz http://ridicske-prukazy.info/ridicske-o ... uprav.html ,je o tom v 3.odstavci ... ktery zacina Podle písmene c).....Albert píše:Jen jsem to zběžně prolítnul a jestli chápu dobře, tak na ŘP B můžu mít jako příklad za autem, který má max. pohot. hmotnost 2 tuny přívěs kterej má max. pohot. hmotnost až 1,5 tuny. Zkrátka aby celková hmotnost soupravy nepřesáhla 3,5 tuny, ale zároveň aby přívěs logicky nebyl těžší než auto.
Je to tak, Kuajo?
cili jesli chapu spravne ja,tka je to jak rika albert, cili napr karavn s fabii tahonut nelze, ale s mitsubishi outlander,nebo tou e39 to uz jde, je to o hmotnosti jednotlivych soucasti soupravy.... maximalni pripustna, a provozni
ex e30 318i cupe => ex e30 318i cupe => ex e30 318i sedan =>ex e30 320i => ex e30 325i => schanim kastli cupe plast r6 nejlip cerny
B+E ne? Nebo na to stačí samotné B? Jsem z toho taky kokot Měl jsem za to, že nad 750kg celkové hmotnosti přípojného vozidla je nutno vlastnit E skupinu, tzn. přívesy (návěsy)Albert píše:Jen jsem to zběžně prolítnul a jestli chápu dobře, tak na ŘP B můžu mít jako příklad za autem, který má max. pohot. hmotnost 2 tuny přívěs kterej má max. pohot. hmotnost až 1,5 tuny. Zkrátka aby celková hmotnost soupravy nepřesáhla 3,5 tuny, ale zároveň aby přívěs logicky nebyl těžší než auto.
Je to tak, Kuajo?
No smoke, no fun...
jak píše Albert
jinak rozhoduje skutečná hmotnost nikoliv papírová
tj auto 2000kg + plaťák 500kg + náklad 1000kg a jsi v pohodě i přesto že papírově celková hmotnost přívěsu je 2000kg
dálniční známka do 3,5T platí pro soupravu do 7 tun
jinak rozhoduje skutečná hmotnost nikoliv papírová
tj auto 2000kg + plaťák 500kg + náklad 1000kg a jsi v pohodě i přesto že papírově celková hmotnost přívěsu je 2000kg
dálniční známka do 3,5T platí pro soupravu do 7 tun
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i
Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i
Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210
Albert to píše správně. Tak já to kvůli takovým, jako je Záchvat přepíšu, aby se jim to lépe četlo a neměli s tím tolik práce .. kapeš pyčo voe?
Prostě s B:
souprava (tj. auto + vozík) max. 3500 kg, ale vozík nesmí být těžší než auto - pak může mít vozík i přes 750 kg
Tohle bývá hlavně pro policajty někdy těžko vyložitelné a proto jsem s sebou jeden čas dokonce vozil v autě přímo to stanovisko k § 81, odst. 4, písm c) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, abych jim ho mohl ukázat, že mi stačí s autem hm. 1600 kg a vozíkem 1100 kg jen skupina B.
B+E už je omezená vlastně jen váhou auta a povoleným zatížením tažnýho - třeba u mojí e39 mám max. povolenou hmotnost soupravy 4080 kg (přívěs 2075 kg).
Teoreticky bych mohl mít soupravu klidně třeba 7 tun - 3459 kg Hammer a k tomu 3459 kg přívěs na mojí oblíbenou plachetnici.
Nemám vlastní zkušenost, ale prý v německu třeba mají problém když mám soupravu, u který je přívěs těžší než vlečné auto - klasicky, kdybych táhnul za e39 na podvalu jinou e39 - ale podle našeho řidičáku je to správně a nevím, jaké je pravé pozadí téhle informace.
Je trochu problém, že skoro obecně pokud máte bržděnej přívěs, tak má skoro vždycky psanou váhu vyšší než máte hmotnost auta - takže jen s B tahat nemůžete - ale někteří výrobci jsou Vám na požádání ochotní udělat vozík, kterýmu nechají zapsat nižší pohotovost. hmotnost - buď kvůli skupině v řidičáku nebo kvůli zatížení na tažném - samozřejmě si pak musíte dávat bacha při vážení, abyste si ho nepřeložili.
Jinak jak se ptá teepee, tak je úplně jedno, kolik máte v karavanu naloženo - rozhodující je maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla - a ta je napsaná v techničáku i na štítku na voji přívěsu.
To co píše Mazety, tak myslím taky není pravda - skutečná hmotnost má vliv jen při vážení, jestli není prostě vozidlo přeložený, ale jinak celý zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích v §81 používá pouze termíny "maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla a pohotovostní hmotnost motorového vozidla" - o nějakém skutečném nákladu není ani slovo - obě tyhle veličiny jsou uvedeny v technických průkazech vozidel.
Takže třeba plaťák s max. přípustnou hmotností 2 tuny nemůžete bez B+E táhnout ani prázdnej a nemůžete ho prázdnej táhnout ani s B+E za autem, který má nižší povolený zatížení na tažné zařízení než ty 2 tuny.
Jinak trochu perlička, která mě nedávno trochu zaskočila, že nebržděný vozíky mají technickou na 4 roky, bržděný jen na 2 roky.
Prostě s B:
souprava (tj. auto + vozík) max. 3500 kg, ale vozík nesmí být těžší než auto - pak může mít vozík i přes 750 kg
Tohle bývá hlavně pro policajty někdy těžko vyložitelné a proto jsem s sebou jeden čas dokonce vozil v autě přímo to stanovisko k § 81, odst. 4, písm c) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, abych jim ho mohl ukázat, že mi stačí s autem hm. 1600 kg a vozíkem 1100 kg jen skupina B.
B+E už je omezená vlastně jen váhou auta a povoleným zatížením tažnýho - třeba u mojí e39 mám max. povolenou hmotnost soupravy 4080 kg (přívěs 2075 kg).
Teoreticky bych mohl mít soupravu klidně třeba 7 tun - 3459 kg Hammer a k tomu 3459 kg přívěs na mojí oblíbenou plachetnici.
Nemám vlastní zkušenost, ale prý v německu třeba mají problém když mám soupravu, u který je přívěs těžší než vlečné auto - klasicky, kdybych táhnul za e39 na podvalu jinou e39 - ale podle našeho řidičáku je to správně a nevím, jaké je pravé pozadí téhle informace.
Je trochu problém, že skoro obecně pokud máte bržděnej přívěs, tak má skoro vždycky psanou váhu vyšší než máte hmotnost auta - takže jen s B tahat nemůžete - ale někteří výrobci jsou Vám na požádání ochotní udělat vozík, kterýmu nechají zapsat nižší pohotovost. hmotnost - buď kvůli skupině v řidičáku nebo kvůli zatížení na tažném - samozřejmě si pak musíte dávat bacha při vážení, abyste si ho nepřeložili.
Jinak jak se ptá teepee, tak je úplně jedno, kolik máte v karavanu naloženo - rozhodující je maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla - a ta je napsaná v techničáku i na štítku na voji přívěsu.
To co píše Mazety, tak myslím taky není pravda - skutečná hmotnost má vliv jen při vážení, jestli není prostě vozidlo přeložený, ale jinak celý zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích v §81 používá pouze termíny "maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla a pohotovostní hmotnost motorového vozidla" - o nějakém skutečném nákladu není ani slovo - obě tyhle veličiny jsou uvedeny v technických průkazech vozidel.
Takže třeba plaťák s max. přípustnou hmotností 2 tuny nemůžete bez B+E táhnout ani prázdnej a nemůžete ho prázdnej táhnout ani s B+E za autem, který má nižší povolený zatížení na tažné zařízení než ty 2 tuny.
Jinak trochu perlička, která mě nedávno trochu zaskočila, že nebržděný vozíky mají technickou na 4 roky, bržděný jen na 2 roky.
Hey dude, where is my car?
M52B28 e39 a spagheti story
M52B28 e39 a spagheti story
v rajchu jim vadí plaťák (100km/h) že nemá tlumiče, u 80tky jim to nevadí
jinak pokud má ten Superb 2 tuny tak s tím samozřejmě 2 tuny můžeš táhnout, od toho je B+E
jinak pokud má ten Superb 2 tuny tak s tím samozřejmě 2 tuny můžeš táhnout, od toho je B+E
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i
Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i
Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
citace z autoweb.cz o uprávách v zákoně o provozu na pozemních komunikacích:kouBaMW píše:to si myslim ze je blbost, uz vidim jak te nekdo na ceste prevazujeMazety píše: jinak rozhoduje skutečná hmotnost nikoliv papírová
Kód: Vybrat vše
§6a
„(1) Při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy podle § 6 odst. 13 a 14 je řidič povinen zajet k zařízení pro provedení kontroly technického stavu, pokud zajížďka, včetně cesty zpět na pozemní komunikaci, není delší než 8 kilometrů a řídit se pokyny osoby obsluhující zařízení pro kontrolu technického stavu.
(2) O výsledku kontroly technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy vydá policie řidiči doklad.
(3) Zjistí-li se při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy vážná nebo nebezpečná závada, je řidič vozidla nebo jízdní soupravy povinen uhradit náklady na provedení kontroly technického stavu.
(4) Způsob provádění kontroly technického stavu, způsob stanovení nákladů na provedení kontroly technického stavu, náležitosti dokladu o výsledku technické kontroly stanoví prováděcí právní předpis.“
Jak bylo uvedeno, velmi podobná úprava existuje v zákoně o pozemních komunikacích a aniž by tam byla zrušena, zde je přidána.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Marlin ano.
Já teda myslím, že i v Německu by se to mělo řídit "oprávněností" řidiče podle jeho řidičáku (toho, který mu byl vydán "doma") - ale konrkténí zkušenost nemám a může být dost nepříjemný se nima dohadovat.
Ale já osobně bych tam s B+E a soupravou 4 tuny jel.
Já teda myslím, že i v Německu by se to mělo řídit "oprávněností" řidiče podle jeho řidičáku (toho, který mu byl vydán "doma") - ale konrkténí zkušenost nemám a může být dost nepříjemný se nima dohadovat.
Ale já osobně bych tam s B+E a soupravou 4 tuny jel.
Hey dude, where is my car?
M52B28 e39 a spagheti story
M52B28 e39 a spagheti story
plaťáci a přívěsáři pozor na cedulku 100km/h,
včera známej dostal v Německu pokutu 90€ za rychlost s podvalem 100km/h, po desetiminutovém školení sudetských dopraváků, že stovka je pouze konstrukční rychlost, nikoliv povolená nakonec zaplatil
bohužel i v čr to tak je, ale nějak na to poliši kašlou
včera známej dostal v Německu pokutu 90€ za rychlost s podvalem 100km/h, po desetiminutovém školení sudetských dopraváků, že stovka je pouze konstrukční rychlost, nikoliv povolená nakonec zaplatil
bohužel i v čr to tak je, ale nějak na to poliši kašlou
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i
Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i
Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210