Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
scout76
Příspěvky: 93
Registrován: 20. 02. 2010 18:27
Bydliště: Falkenau

Auto a vlek

Příspěvek od scout76 » 16. 10. 2010 09:11

Tak v německu jsem byl odměněn 100€ za to že jsem neměl E.Celkově jsem byl do 3,5T,ale soudrhy to nezajímalo.Měl jsem Vito,plato,Golfa.To byl tenkrát super kšeft :D V příhraničí je zcela normální,že opruzují a zdržují :?
Aby kára pořádně jela, tak musí dostat pořádně nažrat

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 16. 10. 2010 10:49

njn, holt němci to moc řešej
jinak ten známej co jsem o něm psal výše měl v raichu kdysi i půlroční zákaz s přívěsem :lol:
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Re: Auto a vlek

Příspěvek od KuaJa » 18. 10. 2010 09:03

scout76 píše:Tak v německu jsem byl odměněn 100€ za to že jsem neměl E.Celkově jsem byl do 3,5T,ale soudrhy to nezajímalo.Měl jsem Vito,plato,Golfa.To byl tenkrát super kšeft :D V příhraničí je zcela normální,že opruzují a zdržují :?
no, ale to by bylo špatně i u nás.
Plaťák bude mít psaný určitě 2 tuny nebo ne? - jestli ano, překročíš 3,5 tuny určitě nebo budeš mít psanou hmotnost podvalu vyšší než hmotnost auta.
Jinak převážení i samostatného auta může provést policie kdekoliv - prostě se najede na váhu a je to.
Dokonce s tím může být problém i na motorce, kde když si na většinou běžných moto sednou dva chachaří, každej přes metrák, tak jí mají přetíženou.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Marosh » 19. 07. 2016 19:26

Vytahuji staré téma a provádím aktualizaci:

Podle: http://www.adamek.cz/pick-up/pravo/taze ... 15-vs-2001 a hlavně podle http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p80a by mělo obyčejné Bčko stačit na soupravu do 3,5 tuny a celková hmotnost přívěsu může překročit pohotovostní hmotnost auta.

Vydražil jsem v Německu takovou podivnou věc na eBay a jediný tažný vůz je Fabia SDI, tak to zkoumám. Bude to jízda. :)

EDIT: Pokud by někdo měl na půjčení malý a lehký plaťák, tak se ozvěte. Nebo i tip na půjčovnu. Díky...

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Huska » 19. 07. 2016 20:53

nechci opakovat co je výše správně popsáno, ale pozor, že v okolních státech se na to koukají jinak než u nás = tam kde u nás stačí B, ale v třeba v Německu již musíš mít BE jinak pokuta okolo 100Eur. V německu počítej, že s B = auto do 3,5t + vlek do 750kg (max souprava 4250kg) - neberou ani těžší vleky bez Ečka (prostě stejně jak to u nás bylo před pár lety) rychlost do 100km/h (ikdyž vleky mají často 130km/h).
PS: táhnout cokoli za "mrtvolou" SDI je nesmysl :-/ ten motor má problém sám se sebou.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Marosh » 19. 07. 2016 21:08

Já se nechci hádat, ale jednou nám to Brusel určuje všem a měli by se tím tedy řídit i v Německu:

Tedy:

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 26&from=CS

Unbeschadet der Vorschriften für die Typgenehmigung der betroffenen Fahrzeuge darf hinter Kraftwagen dieser Klasse ein Anhänger mit einer zulässigen Gesamtmasse von mehr als 750 kg mitgeführt werden, sofern die zulässige Gesamtmasse dieser Fahrzeugkombination 4 250 kg nicht übersteigt. Übersteigt die zulässige Gesamtmasse der Fahrzeugkombination 3 500 kg, so schreiben die Mitgliedstaaten nach Maßgabe der Bestimmungen des Anhangs V vor, dass das Führen dieser Fahrzeugkombination nur zulässig ist, wenn zuvor

eine Schulung abgeschlossen wurde oder

eine Prüfung der Fähigkeiten und Verhaltensweisen erfolgreich abgelegt wurde.

Jako potřebuju odtáhnout nějakých 900 kg na 400 km (z toho asi 200 km po Německu). Vezmu SDIčko, půjčím tohle: http://www.privesy-agados.cz/typ/SMA/, do kapsy vytisknu směrnici a jedu. 8)

lubeec
Příspěvky: 496
Registrován: 24. 12. 2009 14:07
Bydliště: Brno

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od lubeec » 19. 07. 2016 21:21

Do 750kg nebrzdeny prives jen B
Nad 750kg brzdeny prives musis mit +E
e39 528i touring
e39 520i touring Lifestyle Edition
e83 x3 3.0ia
e85 Z4 2.5i Merlot rot
e32 740ia Alpina look
e30 328i coupe M-Technik II m20b28
R1100s Mandarin
R1150gs twin spark

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Marosh » 19. 07. 2016 21:51

Do skupiny B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti

1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu


To je text zákona, který vychází ze směrnice EP a Rady č. 2006/126/ES. Proto píšu, že tohle téma aktualizuji. Můžeš i s Bčkem připojit přívěs nad 750 kg!

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Huska » 19. 07. 2016 22:15

říkám ti vlastní zkušenost cca 3 měsíce zpět (jeli jsme v německu s vlekem s nosností cca tunu .. s prázdným jel kolega a s plným pojedu zpátky já (mám E-čko) - na nějaký směrnice a argumenty ti policajti na cestě kašlou ukecávali jsme to na aktuální hmotnost (prázdný neměl ani 200kg a naštěstí se povedlo, s tím, že jsem musel přesednou za volant a dále řídit já!) ... takže si připrav na telefonu někoho s Ečkem, pokud tě chytnou tak tě odstaví ... následně můžeš debatovat.

PS: můžu říct, že policajti byli slušní, žádná buzerace, jen prostě trvali na tom že je vlek nad 750kg a řídí ho člověk bez Ečka. Aktuální hmotnost uznali že jsme nepřekročili , nicméně kolegu pokračovat v cestě nenechali. (byl i trochu problém s němčinou, ale nakonec jsme se víceméně pochopili a jeli bez pokuty dál)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Marosh » 19. 07. 2016 23:20

Jo, tomu i věřím. Kolikrát se stane, že ani PČR nezná všechny právní předpisy, které by měla... samozřejmě v zahraničí je domluva horší o jazykovou bariéru.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Francis » 20. 07. 2016 08:27

Marosh píše:... celková hmotnost přívěsu může překročit pohotovostní hmotnost auta ...
Vždy platilo a platí nadále pro M1/N1, bez ohledu jaké oprávnění máš nebo nemáš:
1) Okamžitá hmotnost "tahače" musí být vždy větší než okamžitá hmotnost přívěsu.
2) Maximální hmotnost "tahače" musí být vždy větší než maximální hmotnost přívěsu.
3) Okamžitá hmotnost přívěsu musí být vždy nižší než povolené zatížení tažného zařízení tahače.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Francis » 20. 07. 2016 08:30

Marosh píše:Do skupiny B jsou zařazena motorová vozidla ...
3. přívěs převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg ...
Nesouhlasím, na toto je potřeba oprávnění B96. Na získání je potřeba absolvovat kurs v autoškole a složit zkoušku !
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Marosh » 20. 07. 2016 08:35

Francis píše:
Marosh píše:Do skupiny B jsou zařazena motorová vozidla ...
3. přívěs převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg ...
Nesouhlasím, na toto je potřeba oprávnění B96. Na získání je potřeba absolvovat kurs v autoškole a složit zkoušku !
"jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu" ... je právě to B96, jestli to chápu správně

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od kouBaMW » 20. 07. 2016 08:50

Spis nechapu proc to tady porad tak resite, pokud taham casteji vetsi vleky udelam si Ecko, pokud potrebuju sem tam, domluvim si nekoho s Eckem, ne ? Proc se s nekym nekde dohadovat a riskovat pokutu.. ? Nemluve o tom, kdyz by se stal nejaky pruser...

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Marosh » 20. 07. 2016 08:59

Francis píše:
Marosh píše:... celková hmotnost přívěsu může překročit pohotovostní hmotnost auta ...
Vždy platilo a platí nadále pro M1/N1, bez ohledu jaké oprávnění máš nebo nemáš:
1) Okamžitá hmotnost "tahače" musí být vždy větší než okamžitá hmotnost přívěsu.
2) Maximální hmotnost "tahače" musí být vždy větší než maximální hmotnost přívěsu.
3) Okamžitá hmotnost přívěsu musí být vždy nižší než povolené zatížení tažného zařízení tahače.
To ale řešíme technické podmínky vztahující se k vozidlům, nikoliv potřebné řidičské oprávnění. Jinak i tady jsou nějaké změny a pro vozidla M1G už to co jsi napsal neplatí. (M1G jsou dle všeho terénní vozy): http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341#p34

Ad Kouba: Takhle těžký přívěs potřebuju jednou za x let. Pokud mi to zákon neumožní, tak rád někomu zaplatím, aby mi to převezl (což možná bude ten případ i aktuálně, protože nevím jestli seženu tažné vozidlo - SDI asi podmínky nesplní). Pokud však všechny podmínky splním, proč bych to neodjel sám?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Francis » 20. 07. 2016 09:09

Ano, M1G/N1G má jiné limity (může tahat 1,5 násobek vlastní hmotnosti), proto výslovně uvádím M1/N1.

Ano, jsou to technické podmínky, ale ty píšeš o celkové hmotnosti přívěsu a pohotovostní hmotnosti auta, ale nepíšeš jestli maximální nebo okamžitá.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Marosh » 20. 07. 2016 10:16

Psal jsem to ve vztahu k řidičskému oprávnění. Dřív to totiž takhle bylo napsané přímo v zákoně, u skupiny B:
Již neplatné znění zákona č. 361/2000 Sb. píše: (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
Spíš bychom asi měli řešit jestli je normální, aby se právní přepdisy měnily třikrát do roka...

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidičák B a B+E - tažení nad 750 kg

Příspěvek od Huska » 20. 07. 2016 17:48

ještě odbočím od tématu a dám jedno doporučení ... snažte se v Německu, Rakousku apod. dělat přestávky na menších parkovištích (tam kde z dálky vidíš, že nejsou policajti) ... ještě se mi nestalo, aby mne zastavili na cestě, ale vždy (cca 5x) mě kontrolovali na odpočívadle/parkovišti.

Snažím se dodržovat předpisy i u nás tak jsem vážnější přestupek neřešil, ale na rozdíl od našich policajtů, kteří je to člověk od člověka tak konkrétně v Německu striktně dodržují nastavená pravidla (konkrétně u vleků to je vždy kolem 100Euro - bavil jsem se o tom i v půjčovně kde mi to potvrdili)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Odpovědět