Zatmavení skel - folie ano či ne

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Zatmavení skel - folie ano či ne

Příspěvek od Albert » 09. 06. 2010 09:25

Chci si nechat na autě zatmavit skla, ale nevím jestli se dát cestou fólií nebo bezfoliovou, cenově to vyjde cca nastejno, výhody fólií vidim v tom že se nemusejí demontovat okna, nevýhoda v možnosti poškrábaní folie/natržení atd., s bezfoliovou variantou zkušenosti nemám.. uvítám proto vaše postřehy a poznatky co byste preferovali a proč, popř. co máte na autě a jaká je vaše spokojenost :wink:

Folie
http://www.tinter.cz/

Bezfolie
http://www.astes.cz/index.php
e28 525i, e83 X3

EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 09. 06. 2010 09:42

Pokud dáš kvalitní folie - Suntek, 3M, Bruxafol, Llumar - není se čeho bát, jako poškrábat to, to už ti musí do okna sjet šroubovák. A i když by k tomu došlo, tak se folie vymění a jede se dál.

Naproti tomu pokovení - taky to jde škrábnout a už s tím nenaděláš nic. Pokovení je víc "zrcadlové". Ale vyndavají se všechna okna, to máš třeba u zadního celkem riziko porušení kabelů k výhřevu apod...

Já měl jednou na autě pokovení, od té doby už jen kvalitní folie - zadek úplně nějtmavší, na přední dveře os tupeň tmavší, než je oficiálně povolené - zvenku to vypadá stejně tmave, v autě máš soukromí, UV záření ti neničí interiér, prostě pohoda. A dneska ti folie udělají na počkání, dáš si kafe + cígo a za dvě hoďky odjíždíš.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 09. 06. 2010 11:13

na pokoveni je potreba mit ta okna skoro ve 100% stavu jinak jsou na nem strasne videt sebemensi skrabance.... pokoveni mi prijde dneska v dobe opravdu kvalitnich folii skoro jako prezitek, pro folie je jeste plus, ze je to relativne jednoduse vratna uprava...
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 09. 06. 2010 11:27

za mě taky fólie, osobní zkušenost s SunTek foliema na několika vozech i co jsme zajišťovali v rodině, nejstaršímu tonování je cca 6let a pořád je vše OK, vždy nám to dělal Marek Čepica z firmy TINTEK (mimochodem sponzor BMW-cultu 2010), více na www.profitonovani.cz
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 09. 06. 2010 16:12

Tak osobní zkušenosti mám s foliema, výhody byly řečeny, ale i ty nejkvalitnější mají jednu nevýhodu proti pokovení. Kamarád dělá v Brně pokovení oken titanem, nejde to poškrábat, to mi ukazoval, nejde to odstranit mechanickou cestou, cenově to vyjde cca stejně jak kvalitní folie, ale viditelnost zevnitř auta je několikanásobně lepší. Když jsem postavil svoje auto s foliema vedlo jeho s pokovením, tak zatmavení bylo stejné, pokovení je víc zrcadlové, ale zevnitř to pokovení není takřka vidět, kdežto s foliemi mám směrěm vzad večer menší propustnost, u pokovení to není téměř znát. Ale ta nevýhoda vytáhnutí oken u pokovení mi trochu vadí.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Albert » 09. 06. 2010 17:22

Děkuju za odpovědi, takže to vypadá na folie.. a odpověď na můj 2. dotaz už tady nakousnul Exclusive, jak je to s viděním ven? Na jednom autě doma máme zatmavení 50% a připadá mi to stejný jako z normálního auta, já budu chtít zatmavení nejvyšší, předpokládám že za dne to taky moc velký rozdíl nebude, ale jak večer a v noci?
e28 525i, e83 X3

EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 09. 06. 2010 17:39

Máme na e39 celkem dost tmavý folie (bohužel nevím zatmavení, protože už jsme to tak koupili). Auto máme přes 7 let a nevím kdy je tam dával předchotí majitel, ale jsou stale super. Ve dne je to paráda, v noci je to horší hlavně když máš někde parkovat když to tam neznáš a tak....
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 09. 06. 2010 21:00

možná, že + folií je taky to, že když se do auta někdo chce vlámat oknem, že to folie stíží - myslím, nevim jistě
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 09. 06. 2010 21:44

Výhled - s nejtmavšími je to samozřejmě znát, ale dá se na to zvyknout. Já couvám podle vnějších zrcátek, takže co je vzadu mi je buřt. Jak jsem psal, mám o stupínek tmavší, než je oficiálně povolené, ale výhled do zrcátek při couvání je ok - první dva tři dny si na to budeš zvykat, ale potom ti to ani nepřijde.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

hyry
Příspěvky: 943
Registrován: 02. 08. 2007 22:29
Bydliště: NEW BYDZOV

Příspěvek od hyry » 09. 06. 2010 22:01

Folie jsou pěkný,ale má to i své minus.Bratr je mněl na autě a jelikož si čorkaři mysleli,že má něco hezkýho uvnitř,tak mu ho pravidelně jednou za měsíc vybrali. :lol: Auto už má jiný a bez folií a pokovení. :lol: Ale to je jen můj názor. :wink:

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 10. 06. 2010 07:05

Ja mam pokovene okna. Na byvalom som mal folie. A pride mi to byt celkom jedno. Pokovene su vyhoda v tom (aspon v SR, ak zijem v presvedceni, ze tu nie su povolene folie na prednych oknach vobec), ze ich mozes mat aj na predku. Inak co sa tyka viditelnosti je to myslim si to iste. Aj u folii aj u pokovenia mas rozne varianty viditelnosti z vonku do vnutra a opacne. Na prednych bocnych je s tym trochu problem v noci pri vyhlade do bokov, takze tu by som to s tym zatmavenim u ktorej kolvek varianty neprehanal. A co sa tyka zadneho okna a folii - skoro vsetci maju na zadku najtmavsiu variantu, coz si myslim, ze o nejakom zvyku nie je reci, pretoze pri cuvani v noci nevidi v zadnom okne ani prd. Zvyknes si v tom zmysle, ze ked prichadzas ku autu tak vnimas co mas za nim, potom ides opatrnejsie, pripadne si otvoris dvere ale urcite si nezvyknes v tom zmysle, ze by si snad zacal cez to nieco vidiet :lol:
Teraz mam pokovene okna a na zadnom okne mam vacsiu priepustnost svetla nez na bocnych a co sa tyka cuvania v noci, uz je to o nieco lepsie.

Osobne ked som nad tymale rozmyslal, tak ci pokovene alebo folie je podla mna celkom jedno. Rozhodne by som ale chcel to ci to aj na prednych bocnych oknach, lebo ako bolo spomenute vyssie, to sukromie je fajn a uz si to bez toho ani neviem predstavit. Nevyhoda je ten vyhlad v noci, takze bud dozadu vacsie zatmavenie, do predu mensie ako byva zvykom skoro na vsetkych autach, ale v suvislosti s tymto ma vzdy stval ten opticky prechod pri pohlade z vonku, t.j. vzadu cierne a potom vpredu menej cierne. A teda mi z toho vychadza to, ze keby som si teraz daval robit folie, dam si vsade rovnaky stupen zatmavenia a to co najvacsi v zaujme sukromia, ale zaroven najvacsi pripustny pre dosiahnutie kompromisu s faktorom vyhladu v noci.

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 10. 06. 2010 07:16

hyry píše:Folie jsou pěkný,ale má to i své minus.Bratr je mněl na autě a jelikož si čorkaři mysleli,že má něco hezkýho uvnitř,tak mu ho pravidelně jednou za měsíc vybrali. :lol: Auto už má jiný a bez folií a pokovení. :lol: Ale to je jen můj názor. :wink:
Z toho más strach, ale nadruhou stranu ten kombík je jak výkladní skřín, všechno je vidět. :roll:
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Albert » 10. 06. 2010 11:15

Díky za poznatky :wink: Poslední otázka, jak je to s stk při úplně tmavých foliích? Stačí jim ten certifikát který k nim dostanu nebo i tak pruděj? Do tp se folie předpokládám nezapisujou, ne? :oops: :wink:
e28 525i, e83 X3

EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 10. 06. 2010 11:37

ono jde o to, ze staci narazit na policajta, technika ktery o tom neco malo vi a nepomuze ti zadnej papir... staci kdyz se podiva na okno a zjisti, ze bylo uz z vyroby tonovano - je to na nem napsany (a 99% tonovanych oken je tonovano na max. dovolenou miru) a vi, ze tam zadna folie nema co delat i kdyby byla sebesvetlejsi, max. cira -bezpecnostni...

tak jsem to nasel presne.....


Vzhledem k tomu, že se objevují v provozu ve zvýšené míře vozidla, která mají provedeny nepřípustné úpravy zasklení ztemněním předních bočních skel a čelních skel, nebo jsou na těchto sklech používány neschválené reklamní a obdobné nálepky vydává odbor schvalování vozidel a předpisů Ministerstva dopravy (dále jen „ministerstvo“) toto stanovisko:

Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70 %.

Dodržování výše uvedených technických požadavků je zajištěno při schvalování technické způsobilosti úprav ministerstvem za pomoci pověřených zkušeben a na mezinárodní úrovni homologací skel podle předpisu EHK č. 43. Ztemnění skel je provedeno buď výrobci vozidel již v prvovýrobě, nebo pak v provozu dodatečnou úpravou (kromě čelního skla, u kterého jsou jakékoliv dodatečné úpravy nepřípustné).
Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže v důsledku zatemnění skel řidiči druhých vozidel a chodci nemohou rozpoznat řidiče a ztrácí tak možnost reagovat na jeho chování, je jasně porušeno jedno ze základních pravidel bezpečného provozu, tj. že řidič musí co nejlépe vidět a být viděn. Snižuje se i možnost rozpoznávat a reagovat na dopravní situaci za snížené viditelnosti.

Dodatečné úpravy provedené v souladu se schválením ministerstva musí pak být označeny na jednotlivých sklech nálepkou, kde vedle informacích o výrobku je i schvalovací značka ATEST 8SD xxxx .
Protože však bylo zjištěno zneužití a nesprávné použití schvalovací značky, je vždy nutná i kontrola technických parametrů skutečného provedení úpravy zasklení. Pro srovnání uvádíme, že při ztemňování v prvovýrobě např. u vozidel tovární značky ŠKODA je využito maximální povolené hranice, toto limitní zatemnění se blíží při běžném pohledu sklu čirému. Naopak, ztemnění, kdy řidič není ve vozidle vůbec vidět, odpovídá propustnosti 15 až 20 % a je nad jakoukoliv pochybnost (tj. není nutno provádět optická měření), že takové zatemnění neodpovídá příslušným předpisům. Minimální propustnost je stanovena jako celková. Z toho jednoznačně plyne, že je nepřípustné použít ztemňovací fólie i s vyhovující propustností na zasklení, kde již bylo provedeno ztemnění jinou technologií.
Základní závady vozidel ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích jsou uvedeny v ustanovení § 36 odst. 3 b) vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách povozu vozidel na pozemních komunikacích (dále vyhláška č 341/2002 Sb.), podle kterého je „ztemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo ztemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %“ hodnoceno jako závada, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a vozidlo nesmí být , s výjimkou nouzového dojetí užito v provozu na pozemních komunikacích. Policie ČR při silničních kontrolách vozidel postupuje podle tohoto ustanovení.
Obdobně se postupuje podle vyhlášky MDS č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, kdy při pravidelné technické prohlídce v STK musí být nesprávné ztemnění skel hodnoceno jako vážná závada - typ B, která musí být ve stanovené lhůtě odstraněna.
Dále bylo zjištěno také používání bezpečnostních čirých fólií na čelních sklech. Tato úprava, jako i jakákoliv jiná dodatečná úprava čelního skla, je nepřípustná. Množí se i používání reklamních a podobných nálepek na sklech; pokud tyto nálepky nejsou schváleny ministerstvem, je nepřípustné je používat mimo případy uvedené v § 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb. Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001.
Podmínky zde uvedené jsou obdobně aplikovány ostatními státy a v případě jejich nedodržení při cestách vozidel do zahraničí lze očekávat uplatňování sankcí místními kontrolními orgány.
V rámci nově zahajovaných správních řízení ministerstvo dopravy zpřísňuje podmínky při schvalování technické způsobilosti pro organizace, které mají schválenou technickou způsobilost pro provádění úprav světelné propustnosti zasklení vozidel. Jde zejména o zpřísnění povinností označování provedených úprav. Držitelé Osvědčení o schválení nebo jejich pověřená montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou (ATEST 8 SD xxxx) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností. Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument (Certifikát, osvědčení či typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje:
Typ a výrobní číslo vozidla (VIN, č. karosérie), číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis oprávněné osoby s razítkem montážního pracoviště.
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 10. 06. 2010 13:17

Necetl jsem to cele, ale tohle je zasadni...
Radek_750iA píše: Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70 %.
A to jsem ja idiot dostal asi pred rokom a pol 50 E od kretenov v zelenom, lebo oni nepoznaju predpisy. :roll: Nasiel som si to hned den potom.
A musim povedat, ze odvtedy uz ma prestava bavit zakazdym stat pri policajnej kontrole pol hodinu a vysvetlovat policajtom, ze nemaju pravdu a ze je to povolene a potom cakat kym si to najdu v tych svojich papieroch.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 10. 06. 2010 13:24

Mě na STK se jen zeptali, jestli tam mám samolepky s atestem, já řekl, že jo, ať se podívají, podívali se a dobrý.
Na předek mi je samozřejmě při tónování nedali, ale dají se nalepit dodatečně :P
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 10. 06. 2010 20:50

pip píše:Necetl jsem to cele, ale tohle je zasadni...
podle me je prave zasadni toto

Protože však bylo zjištěno zneužití a nesprávné použití schvalovací značky, je vždy nutná i kontrola technických parametrů skutečného provedení úpravy zasklení. Pro srovnání uvádíme, že při ztemňování v prvovýrobě např. u vozidel tovární značky ŠKODA je využito maximální povolené hranice, toto limitní zatemnění se blíží při běžném pohledu sklu čirému...

takze pokud policajt o tom prave ze neco vi, tak folie neokecas....teda pokud nemas nejakou social vybavu s ciryma oknama (coz snad dela dodnes jen koncern apod.) :wink:

a abych nevypadal jak nejaky mravokarce, na par svych autech folie mam a proste "riskuju" i postih a samo, ze to zkousim okecavat atestama,stitkama atd. ale uz mi to prave jednou nevyslo, kdy se policajt jen podival, ze okna jsou tonovana + je tam folie = propustnost < 70% a absolutne se mnou uz dal nic neresil...
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 12. 06. 2010 16:55

Ja myslel zasadni pro legalni zatemneni oken, protoze to je predpis, ze ktereho to prameni. Jinak ja s tim problem nemam vubec, ja to mam podle predpisu, vcetne nalepek a certifikatu, akorat oni to blbouni posledne nevedeli.

Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Albert » 21. 06. 2010 10:14

Díky za odpovědi a co se týče cest do zahraničí, jsou nějaký vaše praktický poznatky? Co třeba na černý fólie příslušníci v Německu a Rakousku?
e28 525i, e83 X3

EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 21. 06. 2010 10:37

Jak jsem uz psal, tak mame vsude hodne tmavy a kdyz jeste byly normalne hranice tak jsem radsi predni okna spoustel (predchozi majitel rikal, ze uz ho parkrat do nemecka nepustili :lol: ) coz treba v zime bylo takovy divny :lol: . Ted co me nekolikrat v Nemecku zastavovali policajti tak na folie nic nerikali...
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Odpovědět